Skok o 40 let vpřed. Místo honeckerů vyjedou u spěšných vlaků Vrchlice RegioPantery
Nová jednotka 640.2 RegioPanter pro PID. Foto: Facebook.com / Petra Pecková
Na výkony nasadí České dráhy čtyři jednotky.
Na výkony nasadí České dráhy čtyři jednotky.
Je to nové a to je tak asi jediné +… Ve 2. vozové třídě se dva normální pološtíhlý cestující vedle sebe mačkaj jak sardinky :-(, furt tam něco pískalo nebo hučelo, v jedný zastávce to nějak zamrzlo a 20 minut to oživovali, prostorově to na mne negativně padá… Zlatí Elefanti 🙂
Jednavěc je kapacita. A i přes extrémní nekomfort honeckerů je kapacita určitě větší. Díval jsem se na konstrukci JŘ kdy nepojede v ranní špičku žádný přímý osobák mezi Prahou a Kolínem. Takže pokud potřebujete z Prahy nebo okolí třeba do do Kolína bude to vždy s přestupem. Například jezdilo celkem dost studentů z okraje Prahy (Klánovice, Úvaly, Ć. Brod do Kolína Zastávky osobákem před 7 ráno. teď budou muset v Č Brodě přesedat tam i zpět.
To je pravda, soucasne je ale pravda, ze novy koncept dopravy podstatne vetsimu poctu lidi vyrazne pomuze nez nekolika mirne uskodi.
Třívozové pantery jako vlaky pro pražskou příměstskou dopravu hodnotím jako krok o 20 let vzad. Jak pro Vrchlice, tak pro další vlaky jsou kapacitně zcela nedostačující a to samozřejmě i jako dvou soupravové. O téměř neexistující první třídě ani nemluvě. Příměstskou dopravu kolem velkých evropských mest, nebo aglomerací dnes v absolutní většině obsluhují patrové kapacitní sopravy. Osobně bych si pro Prahu a okolí představoval tří a pětivozové soupravy typu Elefant. Za příklad bych si vzal třeba švýcarské jednotky Stadler Kiss v příměstské dopravě Curychu. Jde převážně šestivozové patrové soupravy, často ještě zdvojené, možné je ale vidětt i dvě osmivozové sopravy.… Číst vice »
Tak on tam je Panter asi hlavne proto, ze jisty dvorni vyrobce nema dvoupatrovou trakcni jednotku aktualne ve svem portfoliu……
Obávám se, že máte naprostou pravdu, je to ale smutné…
Co jsem jel naposledy Vrchlicemi z Prahy před 14-ti dny, tak to bylo myslím 5 honeckerů a jedno Áčko. I tak jsem stál s 6-ti lidmi v nástupním prostoru. A ČD chtějí zlepšit komfort cestování na tomto spoji tak, že tam nasadí pouze 3 vozové jednotky? To jako fakt? I kdyby tam nasadili dva spřažené třívozové Regiopantery, tak to nebude stačit…
Budou jezdit samozrejme dva, ale ani to zkratka nebude stacit.
Tak by mohli spojit panter s elefantem.
Nejsou kompatibilní, resp. mechanicky a snad i vzduchem to spojit jde, ale nebude to spolu komunikovat.
Softwarově ne ale mohou se technicky spojit, ono by spíš bylo lepší nasazovat Pantery na méně vytížené spoje kde jezdí Elefanty jak to udělali s S/U4 a prostě nasazovat Elefanty jako Spešný, pamatujete si tu dobu kdy jely Elefanty o víkendu na R20 mezi Prahou a Děčínem. Tak něco podobnýho mě napadlo
Ono to nejspise presne takto dopadne, pantery na zkracene S1 a 2 elefanty na Vrchlici.
„Praha Holešovice – zastávka, upozorňujeme cestující, že druhá souprava vlaku v této zastávce neotvírá dveře“. Takže neplánovaně na Masaryčku a zpět nebo vykopnout dveře, což už jsem tu taky viděl. Možná by to chtělo se zamyslet a otevírat aspoň první dveře, co se ještě nad krátký provizorní perón vejdou. Když tudy jezdil elefant, bylo to v pohodě, jen poslední dveře už byl trochu paragánský skok. Ale co by člověk pro rychlý výstup neudělal. Když byly elefanty na přestrojení, tak tu jezdil postrk-tah a poslední vagón byl už mimo, skákalo se na nějaký černý bazmek pod nohama a bylo to o… Číst vice »
Zrejme patrite k podprumerne inteligentnim, hlasi to asi 10x, vside to pisou a chodi i pruvodci… no jo ale vy nic nevnimate, halt podprumerny IQ
Použít lešení a prodloužit ten provizorní peron, to by bylo příliš … řidičské uvažování?
Ano, hlaso to snad 20x.
Stale lepsi nez nekdejsi „na zastavce Praha-Velka Chuchle lze vystupovat POUZE z prvnich dveri prvniho vagonu“
Proč? Jsou prostě výluky, kdy to jinak nejde. Pokud se to hlásí dlouho předem, nevidím problém. Ten nastává pouze v případě nástupu v předchozí stanici, ale tam by to zase měl obstarat staniční rozhlas.
Ono bude ještě nakou dobu trvat než se udělá stanice Praha Bubny, ale tohle je relativně malý problém. Rozhodně ta zastávka byla větší, nyní tím že se budujou Bubny je s provizorním peronem který bohužel je krátky a jen pro solo soupravu Pantera či Elefantu
….tak jsem se prave svezl novou Vrchlici 16:25 z hl.n. a uz ted vlak kapacitne nestacil a par lidi stalo. No jsem od noveho GVD zvedav co se bude dit….
Jelikož Vrchlice nově bude mít interval 30 minut místo 1h co má teď…tak co se bude dít? Nic.
Myslím, že autor měl na mysli to, že od prosince dojde ve špičkách k omezení osobáků mezi Poříčany a Kolínem, tudíž ze současných 3 vlaků za hodinu (2x Os, 1x Sp) budou dva
Mezi Poříčany a Kolínem není problém s kapacitou.
Ale nejspis bude, protoze do tech Vrchlic, se bude muset vejit to co tam drive vubec nejezdilo, takze obsluha Porican a Sadske, Tatce, Cerhenice, Velim, Nova Ves a vzhledem k podstatnemu zrychleni tech cestujicich ve vlaku bude asi spise docela pribyvat. A kam maji pribyt, kdyz ani soucasna frekvence se tam nevejde.
Nejak jste nepochopil, co se na te trati planuje, sam o sobe model je dobry, ale slabim mistem bude kapacita souprav.
A to má asi o 40 míst k sezení víc než co tam jezdilo ještě minulý týden, takže naopak si o 40 lidí více sedlo. A nabízí se otázka kolik baťohů, kabelek a tašek pohodlně sedělo na vlastní sedačce, znám své spolucestující. Jinak 17:25 z hlaváku jsme v jedničce byli 3, za Brodem jsem přešel otestovat dvojku a ta měla obsazenost tak 25 %, což bych čekal.
Nikoliv, zadne kabelky, vsechna sedadla obsazena a jeste se stalo. Ty vlaky proste v useku Praha-C. Brod zkratka nebudou stacit.
Divím se, mám zkušenosti že nemalá část lidí se snaží vyhnízdit soukromý business oddíl i v případě že je jasné že to bude extrémně narvané, jako třeba v případě 1x 471 místo dvou na S1.
Osobně očekávám že spousta brodských zůstane v S1, protože obsazenost a navíc pokud někdo potřebuje na B nebo tramvaj nebo třeba Náměstí republiky tak se těch 10 minut co ušetří oproti R41 ztratí.
Tech Brodskych do Sp nastupuje dnes pekny dav, koneckoncu, proto tam ten vlak snad stavi, ne? Trochu mi to pripomina jisteho Cimrmana a nejakou hospodu…..
A do S1 a S7 taky, včetně těch mezi které je nyní vklíněná Vrchlice. Někdo do jedné hospody, někdo do druhé hospody s pomalejší obsluhou o půl km vedle, protože si ušetří ten půl km.
Vidim to opacne, dost lidi Vrchlicemi nejezdila prave kvuli strasnym vagonum. Komfort souprav naopak bude fungovat jako magnet na dalsi cestujici
Pravda
Nevíte náhodou někdo jak to bude s vozbou po R9? Ty Aee by se dali aspoň někde zachovat pro další využití .
To je znamenitý nápad, jistě by je jinak poslali do šrotu.
Ty honeckery jsou opravdu taková archa minulosti. Některé, co jezdili před lety do Plzně byly celkem pěkně zmodernizovány, ale pak si člověk sedne do těch konženkových kupé na ostatních trasách a je rázem v minulém století. Něco jako Bakerloo line v Londýně 🙂. Chápu, že postavit nové nebo zrychlit stávající tratě o 4 minuty stojí miliardy a leta přípravy, ale obnovit vozový park je oproti tomu relativně levná záležitost, která cestujícímu zvýší komfort jízdy o světelné roky.. viz poslední článek o 843 na lince Liberec – Pardubice.
Však v posledních dvou letech ty honeckery mizí z našich tratí raketovým tempem, rychleji to snad ani nejde (jen v Pardubickém kraji trochu zaškobrtli s tou jejich modenizací, kde vítězná firma nakonec zkrachovala a nic nebude).
Na čem kdy jezdily honeckery do Plzně? Pamatuji tam jen samé Bt, Bdt a kdysi ještě Bh. Není myšlen ten jeden pokusně modernizovaný „rychlíkový“ honecker Bdmpee, který jezdil převážně přes Vysočinu, ale některé vlaky jely až do Plzně?
Někdy v roce 2013 si je vybavuji v soupravě Syslografu z Berouna do Plzně.
Honekry v Plzni končili v Plzni na osobákách do Berouna. 362 + 2 honekry a Sysel
V Plzni v minulosti na Os Plzeň-ČB, Plzeň-Cheb. 90. léta…
Takto do podrobna vagony, přiznám se, neznám. Naposledy jsem do hnědé konženky přesedl po návratu do ČR po cestování tímto vlakem.
https://www.youtube.com/watch?v=AiYEOZBsb9o&t=207s
Jen v Ostravě se zjeví nově:(
Řekl bych, že třívozové jednotky nebudou přinejmenším ve špičkách stačit. I současné čtyřvozové soupravy jezdí dost plné, při zpoždění rychlíků navíc v Kolíně často přebírají i jejich cestující, a lze očekávat, že s nástupem nových jednotek se zájem o tyto vlaky ještě výrazně zvýší, pokud tedy nebude polovina cestujících nucena stát. Od nového GVD mají navíc spěšné vlaky začít jezdit daleko častěji a částečně i nahrazovat stávají vlaky zastávkové, což opět asi povede ke zvýšení frekvence cestujících.
Proto budou jezdit vždy dvě soupravy
To jsem asi v článku přehlédl.
Proč by ne, současná 4 vozová souprava + vůz 1. třídy mají kapacitu 384 míst k sezení + 54 v 1. třídě.
Dva spojené třívozové Pantery mají kapacitu 452 míst k sezení, pravda, míst k sezení v 1. třídě ubyde bude jich pouze 32. Ale při vedení spěšných vlaků po půl hodině se lépe rozloží cestující než v současném hodinovém taktu.
Ta jednička bude asi dost nacpaná, teď jezdí většinou 2-3 lidi na kupé
2 lidi na kupé ve špičce: to je panečku brutální obsazenost!
Za 1. třídu si cestující obvykle připlácí proto, aby se nemusel mačkat a mohl si vybrat místo. Pokud je 1. třída plně obsazena, pak nevidím moc důvodů s ní jezdit. Samozřejmě záleží na vzdálenosti.
A proto jsou v první třídě jen 3 sedačky v řadě, aby se cestující nemačkali, ale proč by měla jezdit poloprázdná?
Jenže když si to spočítáte, tak těch 32 míst v Panterech bude sotva stačit
Čili se v jedničce přestane jezdit. Nebude rozdíl mezi jedničkou a dvojkou. Zatímco dosud byl ten rozdíl brutální, a tedy zaplaceníhodný.
Přesně to jsem tím chtěl říct 🙂
Takže zase všechno špatně 😄
…1. třída v tomto vlaku je tragedie, je za trest…málo místa, žádné místo na nohy, všude krabice…
Máte pravdu. A dotaz mínusářům – jeli jste už v té jedničce? Já ano a díky stolku se tam soukáte jak za kulomet. Není to ani pohodlné, ani důstojné.
Nepřijde mi, že by byly splněny požadované rozteče sedadel pro 1. třídu. Neví někdo, jestli nadále platí dřívější normy UIC?
Já jsem jel a tak dramatické mi to nepřijde. Je fakt, že ten interiér působí rozházeně, což je daň za to, aby i jednička byla dostupná jako nízkopodlažní.
Proč by proboha zrovna jednička musela být nízkopodlažní? Invalidu jsem ve vlaku neviděl jak je rok dlouhý a matka s kočárkem by stejně jedničkou nejela…
Jestli považujete za invalidu jen člověka na vozíku, tak ten do jedničky stejně nepojede. Co tak vídám osazenstvo jedničky na S4, jsou to typicky „zdraví zaměstnanci“, kterým by jednička celá vysokopodlažní nevadila. Pak je to spíš otázka zadání a očekávání kraje, co od těch vlaků, včetně jedničky, požaduje.
Závazné jsou dneska hlavně TSI + v nich uvedené EN normy. Soulad s vyhláškami UIC a dalšími EN ale může být součástí podmínek při nákupu vozidel. Obsah řady UIC vyhlášek je převzat do EN.
Co se týče prostoru pro cestujícího, tak minimální rozměry jsou stanoveny jen pro PRM místa, kterym musí odpovídat min 10% kapacity všech míst, zbytek je na dohodě objednavatel – dodavatel.
K jedničce v PID panterech – na regionálku to ujde, obzvláště ve srovnání s 847, kde je příšerně málo místa
Tyhle šroty hlavně nejsou dálkové vozy s RIC režimem, které musí plnit různý podmínky, jako třeba počet sedadel na vůz první třídy, a tím pádem si tam dopravce může nechat udělat tu první třídu jak se mu zachce, nehledě na to že se tam lidi pomalu ani nevejdou.
Kromě krabic mi tam přijde rušivé i pískání / bzučení ze stanoviště strojvedoucího. Kdyby jednička byla celá na zvýšené podestě, tak by aspoň mohly zmizet ty krabice.
Tak jsem dnes jel Vrchlicí v 6:00 a žádný Panter nepřijel 😀
Tyhle Sp stále jezdí 150.2: 1520/1521
/1526/1523/1528
/1529, ostatní oběhy jsou pantery
Jedná souprava že 3 jezdí starý vagóny zrovna v 6 jela stará.
To mi asi budete muset zopakovat, tomu vůbec nerozumím
Tak dneska na Sp 1520 Áčko s Honeckrama
https://sledovani.55p.cz/praha_602_2024/
Za chvilku to bude stejně zničený jako všechno co jezdí v praze, vlaky se mění, jen mentalita lidi zůstává
Že jsem si, narozdíl od nemálo elefantu, na regionovach z posázavského Pacifiku podstatného zničení vandalismem nevšiml a jezdím jimi několikrát týdně?
Dolní nebo horní Pacifik? Ty na dolním jsou někdy OK a někdy zničené. Asi záleží, jestli je zrovna náhodou taky navštívila některá z oněch elitních partiček mozkového trustu nebo ne.
Ta patra jezdí přes týden na S7, takže asi tak…
On myslí regionovu, jezdí v kladiva.
Ano ňájý regionovi z dolního byli nedávno prosperování v Dobříši.
Tak snad jste Vaše děti vychoval lépe;)
A nevíte někdo jestli se v dohledné době plánuje změna řazení vlaků na lince R20? To co tam aktuálně jezdí byla hrůza už tak před 10 lety. Nejhorší vlaky široko, daleko.
Od prosince by tam měli být řazeny vozy Bee 238 a Bpee 237 (bude to vlastně výměna s linkou R9). Nastane tam situace, že druhá třída bude komfortnější, než první.
Paráda. Takže cestující směr Vysočina maji smolika a opět se vrací starý křápy bez wifi a klimatizace. At uz to převezme Regiojet a ja budu moct celej tenhle modrej cirkus poslat do háje.
A to je přesně ten důvod, proč se tam přesouvají tyhle vozy. RJ vyhrál, tak musíte vydržet.
Škoda, kdyby vyhrály ČD, tak tam jezdí Interjet už snad první vyrobený. Takhle pojede na posledním vlaku.
Jo jo super přístup. Nevyhráli jsme protože jsme drazí tak těm kaštanům ty dva roky alespoň pořádně zpříjemníme a pošleme tam starý šlupky. Kdybych alespoň pořád někde nečetl ty jejich bláboly o zařazovaní nových jednotek a přesun lepších vagónů na rychlíkové spoje. Banda šašků.
Nikdo vás nenutí služby ČD využívat.
To máte naprostou pravdu. Ale ja jejich služeb využívám docela rád, jen bych za své vynaložené prostředky rád dostal odpovídající produkt. Tři hodiny ve vlaku me v zásadě nijak nepohoršují když vím, ze se můžu připojit k wifi ( protože mobilní data se ztrácí za Kutnou Horou a naskočí těsně za Křižanovem) a v létě se ve voze neupeču. To vše od prosince mizí tak snad mám nárok byt poněkud rozezlen. Nadto kdyz se nynější vozy přesouvají na R20 kde si cestující mohou vybrat ještě Krušnohory a do Ústí také Berliner. Alespoň jeden normální vagón tam zůstat mohl.
Signál na R9 byl vždycky v pohodě až na pár krátkých úseků na rozdíl od R19 kde to mezi Brnem a Chocní používat fakt nejde. Zvlášť když tam ještě jezdily starší B249 s nepokovenými okny, to byly výpadky v podstatě jenom v tunelech.
ano, to mi také na R9 vpálil průvodčí, když se vám nelíbí tenhle šrot, jezděte si autobusem, podle hesla, my vás budeme vozit, v čem chceme, ale samozřejmě si za provozování tohoto šrotu necháme náležitě zaplatit od státu.
To opravdu není o tom znepříjemnit cestování v ústeckém kraji, ale o to co nejrychleji zvednou kvalitu cestování v krajích, které jsou ochotné si jí zaplatit
Neobjednává rychlíky náhodou někdo jiný než kraje? A cestujícím v Ústeckém kraji nikdo nic znepříjemnovat nebude, to cestující na Vysočinu čeká návrat do minulosti. A jestli je to jen proto, že ČD nejsou schopni vyhrávat soutěže, tak je opravdu smutné. Ale nevím, třeba je v tom něco jiného, rád se nechám poučit.
To budou přesunuty na R20 i brněnské Aee?
Tam byl problém hlavně nástupní dveře a v létě okna ( vůz bez klima). Jinak to byly vozy s poměrně nadměrným prostorem pro nohy, tedy pokud píšu o Bee, ne o B.
Ty vozy nikdy neměly být schváleny pro provoz s těmi miniaturními sklapovačkami.
Dveře už jsou poslední dobou lepší, evidentně se donedávna kašlalo na jejich správné seřízení.
Tak R41 bychom měli, teď by mě zajímalo, kdy se vymění vozba i na R20, R11 a R19, jelikož tam stále vidím ypsilony v provozu..
R20 a R11 naštěstí velmi brzy.
Od nového grafikonu se na R19 vrací InterPanter. Teď tam jezdili Bčka, protože InterPantery byly postupně na dosazování ETCS a opravách vyššího stupně. R20 si prohodí soupravy s R9 a R11 nevím.
R11 dostanou ABpee z hradeckých rychlíků. Tam zase půjdou Apee ze Slováckých expresů, na kterých budou jezdit Ampz.
R11 si polepší, 4vozový základ má být ABpee+Bbdgmee+Bpee+B(exA).
Ad R19: Jak dlouho asi R19 vydrží do první náhrady pantera nekapacitní 5vozovou klasickou soupravou? Těch Panterů víc není a nebude.
Ty Svitavy má točit mimo InterPantery ještě jedna souprava shodná se Slováckými expresy. Nicméně ještě několik IP není dovybaveno ETCS, takže náhrady skoro určitě budou.
Kolik vlastně ještě jezdí bdmtee po republice? Vím že něco kolem Brna ale tam mají končit klasiky.
Přesný počet nevím, ale kolem Ústí jezdí na U3 do Litvínova, občas i na U1 když z nějakého důvodu není Panter a taky na U32 (Ústí – Litoměřice – Lysá). S tím, jak odejdou od prosince Pantery, tak předpokládám, že přeberou U1 kompletně…
Není to až od dalšího prosince náhodou?
Co jsem znovu koukal do zpráv tady na webu, píšou už o letošním prosinci. Je otázka, jestli dojde k přesunu ihned, nebo to bude postupné. Každopádně to bude nepříjemné…
Bude to postupné do příštího prosince. Děčínské 640 nemají ETCS (což bude na trati Kolín- Č.Třebová povinné), takže budou postupně odcházet na instalaci ETCS a už se do Děčína nevrátí.
Od příštího budou jezdit zelený Pesy a právě proto chtějí ČD přesunout Pantery do Pardubic.
Ovšem pokud jede na U1 loko místo jednotky, tak nestíhá jízdní doby. A z Děčína až do Kadaně už se to viditelně projeví.
Zelený pesy pro elektrickou páteř jsou odpískaný, budou tam zelený panteři, za dva roky. Zbytek už tu zazněl.
Stejně to tam bude jen 2 roky než to tam převezme RJ..
2 roky jsou bohužel dost na to aby si běžní cestující zapamatovali, že tam jezdí šrot a odnaučili se jezdit vlakem, pokud mají jinou možnost…
To aby zvýšili jízdní doby, protože to musí stavět všude a absolutně to tak nestíhá JŘ.
Do Řevnic minulý týden jezdila půvabná souprava 363 – 3x bdmtee – 363. Je chladno, syslové asi zalezli do děr…
Prý mají zůstat, bohužel, na některých spojích IDS JMK R56, do té doby, než přijdou BEMU. A mají být v Ústeckém kraji na spojích, které od prosince 2026 převezme RegioJet, který nové soupravy nasadí. Co se týče elektrické trakce v regionální dopravě ČD od začátku platnosti nového GVD 2025 již všechny staré vozy za nové soupravy vyměnily, poslední staré již budou dosluhovat tam, kde novè soupravy zajistí někdo jiný. Nyní se ČD zaměří na motorovou trakci a na dálkové linky.
Tak uvidíme.. bdmtee je opravdu hrůza to už je lepší bdt 280. Tak jsem zvědav co bude jezdit z Brna na Frenštát o víkendu.
Tak tam zrovna Bdmtee zůstanou i v dalších letech. Ale mohly by se tam ukázat ty s upraveným interiérem.
Ty oranžové potahy působí dost agresivně…
A bude na nich vidět špína a ošoupání (což vlastně nevím, jestli je dobře nebo špatně).
…..a jestli nekdo skutecne zaplace, tak to jsou majitele jizdenek do 1. tridy. Na Vrchlicich jezdi sice A, ale je videt ze vetsina cestujicich zasedne, v celem vagonu zhasnuto a do Prahy dospavaji ranni brzke vstavani. Presvetleny pruchodak v Panteru bude dost neprijemna zmena, jedina vyhoda asi klima v lete, jinak nevim kdo vubec v techto soupravach jednicky navrhoval, nenapada me jediny duvod si za neco takoveho zaplatit.
Ty nové Pantery pro osobáky v barvách PID mají 1. třídu na konci vlaku.
Znam hlavne ty z rychliku a tam je to tragedie, pokud je jednicka takto oddelena tak +, nicmene predpokladam ze presvetleny interier bude zachovan.
Tohle s Interpanterem nemá mnoho společného, oddíly 1. třídy jsou na obou koncích a jsou neprůchozí.
Chápu, že lidi mají rádi být sami v kupé v Ačku, ale pokud je obsazenost skutečně taková, tak ty vlaky vozí desítky tun mrtvé váhy zbytečně.
Ta A rozhodne nejsou prazdna, pouze ocekavam, ze cestujici tam vyzaduji uplne neco jineho, nez nabizi panter.
A jak pohodlně se v tom Áčku dospává, pokud na mě zbyde prostřední sedačka?
I na prostřední sedačce v Áčku se mi při osvětlení žárovkou dospává lépe než v panteru, kde se mi to nedaří – ostře svítí LEDky, pípají dveře, hlásí zastávky…
Stále se to osvětlení dá ztlumit, byť ne osobně. Nečekejte ovšem úplnou tmu, kterou si někteří vyráběli v Áčkách, přestavením přepínače do mezipolohy.
Ať vás ani nenapadne si s tím hrát: mně je fuk, jestli to svítí (= knížka) nebo je tma ( = spánek), ale chci to mít předvídatelné. Ne, že si vezmu čtení a nějaký iniciativní průvodčí udělá tmu.
Já si s tím hrát třeba vůbec nebudu, protože to nevozím, nicméně třeba Interpantera dávám na 1/3 běžně a i tak slýchám, jestli by to nešlo vypnout.
A v ústeckém kraji skok o 40 let vzad. Místo panterů honeckery. Děkujeme.
Co si kraj dal do smlouvy… Jaké jste si zvolili politiky…
Zvolili zvolili… ono je to těžký v kraji, kde stačí mít číslo na Andreje a máte vyhráno. To pak může náměstka pro dopravu dělat kde kdo, pak být sebraný za korupci a za odměnu jeho strana, pardon hnutí, ve volbách dostane 40 %…
Ano, už je líp? 🙂 Jednobarevná vláda téhle pakaze se holt projeví takto, dobře vám tak a příště u voleb přemýšlet. Ale on to Andrej dělá pro lidi 🙂
Já myslim, že Ano že je líp. Taky máme u nás v Ústeckém kraji nejlepší dopravu v republice.
A teď tu o Červené Karkulce .
Budovat úspěšný systém veřejné dopravy tu začaly už před lety tuším za Bubeníčka a jeho náměstka Komínka. Sice komouši, ale v tomhle se jim snaha a výsledky upřít nedají. ANO přišlo prakticky k hotovému.
Řeší tu prkotiny, to my jezdíme stále 810 a 814🤣🤣🤣🤣
A fakt to nastane už tento grafikon? Já koukal do oběhů a stále jsou tam psaný panteři.
No otazka spis je zda 2x 3 vozovy panter bude do budoucna stacit, Vrchlice jezdi brutalne preplnene uz ted a az do nich od noveho GVD nastoupi vsechno od Kolina po Brod, tak nas ceka asi dost nepekne prekvapeni s nedostatecnou kapacitou. Zmena konceptu na trati KOlin-Praha byla provedena proto, aby zeleznice byla konkurenceschopnejsi pro stanice a zastavky dale od Prahy, souprav a jejich kapacita ale toto rozhodne nepredpoklada. Mam spis pocit, ze zase nekdo bude velmi prekvapen tim, ze o vlaky mozna bude vyssi zajem. Proc se na ceske zeleznici vsechno porad tak neuveritelne poddimenzovava?
Ona ta Vrchlice kvůli prodloužení jízdní doby nebude příliš atraktivní pro spojení Praha – Kolín, případně Praha – Kutná Hora. Takže třeba zase nějací cestující ubudou a nacpou se z KH do R9. Nebo pojedou autem.
Přesto asi více cestujících přibyde než ubyde.
A pro cestující Pečky – Praha-Kyje například nebude atraktivní vůbec. Navíc se jedná o konec pohodlí na 011.
Prodloužení jízdní doby o 2 minuty, takže o +/- minutu stejné prodloužení jako z Peček na Libeň / Masaryčku / hlavák, nic co by se nedělo s každým novým jízdním řádem kdy se zkracují nebo prodlužují jízdní doby o +/- 3 minuty. A o pohodlí se v Honeckeru nedá mluvit.
Taky se divím, proč jdeme cestou dvou- a třívozových jednotek, místo abychom (při životnosti železničních vozidel 30 let) mysleli trochu dopředu. Jsou tratě, kde už se teď ukazují dvouvozové jednotky jako omyl (zdravím do Plzeňského kraje na Sp Plzeň – Cheb – Karlovy Vary).
Protože když zadavatel kapacitu nadhodnotí, tak platí zbytečně peníze navíc za dražší vlaky a do konce smlouvy už s tím těžko hne. Jednoduší bývá sjednat s dopravcem změnu smlouvy na navýšení kapacity a ceny, když kapacita nestačí, byť ani takovou změnu zpravidla nejde udělat rychle.
A je mozne do 3 vozoveho panteru pozdeji pridat jeden vuz? A vejde se to pak k nastupistim? ja si myslim, ze do prazske dopravy na hlavni trate nic jineho nez patrove soupravy nepatri.
A já si myslím, že odlišení zastávkových a spěšných vlaku, které vynechávají nějaké zastávky po trase, rozdílnosti dvou / jednopodlažní je správné, tak jako možnost ve špičce spojit víc kratších jednotek, ale v tzv. sedle jezdit jen s krátkým vlakem.
Jenže víc než 2 třívozové jednotky na Vrchlici nedáte, protože se to nevejde k perónům.
Ani v Kutné Hoře pod stejnosměr.
2 čtyřvozové by se asi natěsno vešly.
Kde se vejde 4+4, tak se vejde i 3+3+2.
Tomu nerozumim, typ soupravy je snad dan hlavne frekvenci cestujicich a uz ted se ve Vrchlicich bezne ve velkem stoji. Problem je, ze zde velmi pravdepodobne nebude stacit kapacita uz v maximalni delce vlaku, takze ji nemate jak dale rozsirit. Kdyby to byla 3 vozova souprava pater, tak mate stale prostor jeji kapacitu prakticky zdvojnasobit. 2x 3 vozovy panter zadne zvyseni kapacity uz neumozni.
V neposlední řadě je provozně praktické, že kdys se porouchá či potřebuje pravidelnou údržbu kratší jednotka, tak stačí nahradit jen její kapacitu, což může být polovina či i jen třetina dlouhého vlaku, zatímco při potrebe de visu dlouhé jednotky je potřeba v provozu nahradit její kapacitu – čili při vozovém parku složeném z dlouhých jednotek je potřeba držet větší kapacitu záložních vozidel!
Vsak at tam jezdi 3-vozova souprava, do budoucna eventuelne 2 spojene, ale patra. Prave proto si myslim, ze 2x 3 vozovy panter je zcela patove reseni, ktere do budoucna neumoznuje jakekoliv zvyseni kapacity. A mimochodem pokud jeden panter vypadne, tak do jednovozove soupravy se vam lidi nevejdou uz v Peckach, odkud odjizdi kazde rano do Prahy 1/2 celeho mesta.
Zaprvé jako by nešlo prodloužit nástupiště! Zadruhé u dálkovějších spojů patra jsou obecně považována za méně pohodlná. Za třetí cestující spíše ocení častější spojení než velkou kapacitu na menším počtu spojů s delšími intervaly mezi nimi.
Ne, ta třívozová patrovka by musela jezdit už teď zdvojená, patro není kapacitně žádný zázrak, má o 30 % vic mist k sezení než jednopodlažka, to je vše. Mimochodem v návrhu se počítalo že se bude na Vrchlicích střídat po půl hodině 1x 471 a 2x 640, tak to pujde srovnat co bude plnější.
Při svém utrpení ve z*urvených Honeckerech od nového GVD na Sp Praha – Benešov budou mé myšlenky stále s lidmi na rameni Praha – Kolín – Kutná Hora, rád to pro ně vydržím. Zkrátka jsem měl jako malý víc zdravit a děkovat. Karma je mrcha.
Na R49 je to výměna Bdt za Bdmtee. Jízda lepší, prostor horší, celkově tak nějak z bláta do louže.
Aspoň to má centrální zavírání dveří. Rychlejší výprava vlaku.
Takže 5 Honekerů a 1 A bude nahrazeno 3 vozovou soupravou. Pokrok nezastavíš.
Ne, pojedou ve dvojici, píše se tam že nasazeny budou čtyři jednotky. Jedna klasická souprava zatím zůstává a zbylé oběhy ty dva dvojpanteři pokryjí.
Nahradí jedny z nejhorších souprav v systému Pražské integrované dopravy (PID). Dosud na této lince jezdí vlaky složené z vozů řady A a Bdmtee přezdívané také jako honeckery.
Souhlasím. Co třeba říct to někomu v JMK, aby tenhle „ŽumpoJet“ nejezdil i do/z Brna. Tam odklad kvůli elektrifikaci nedává žádný smysl, poněvadž je jedno, jaká lokomotiva to táhne. Učebnicovým příklad je Slovácký Express.
A teď česky.
Promiňte, už jsem to psal nesčetněkrát a nebaví mně to pořád opakovat. Prostě ty f*cking Bdmtee/Bdmpee jezdí z/do Brna po S6 a je to naprostá katastrofa. Kraj se pořád ohání tím, že je mu tahle trať totálně u p*dele a do elektrifikace tam nic dělat nebude. Jenže v tomhle případě to vůbec nedává smysl, protože s pohonem to nemá nic společného.
No jestli tam chce dát pantery (či jiné EMU), tak na tu elektrifikaci čekat musí, do se dieselovou lokomotivou táhnout nedá
Přijdou BEMU, překvapuje mne, že to někdo nezaregistroval
Jo, to přijdou a ž jste je viděl? Možná budou 2028, ale spíše 2029.
Však to neopakujte a počkejte si, opakování je sice matka moudrosti, ale výlevy na diskuzním fóru nic nezmění. Děláte ze sebe imbecila
Pro info, čekám už více jak 6 let. Všude okolo se něco mění a tady se neděje nic. Dělat ze sebe imbecila je ztráta času. To už udělaly ČD. I když, ty spíš ze mě udělaly kus h*vna.
Když nebaví, tak se zdržte komentářů a bude vám fajn.
Bude mně fajn leda z privatizace ČD, což nehrozí.
Pan Michal je dlouhodobě nespokojen s vozidly Bdmtee na Vláře, ale už nedodává, že nerozdíl od pražských Sp do K. Hory nebo dřívějších brněnských S2, S3 na vlárských Sp jezdí půl soupravy Bdmtee s rekonstruovaným interiérem, tedy s velkými roztečemi a množstvím sedadel uspořádaných za sebou – a že tyto cozy zde jezdí již dobrých 10 let. Je škoda, že se tehdy nezrekonstruovalo těch vozů víc – a píšu tehdy v roce 2010, když měly vozy ještě 12 let provozu před sebou.
Každopádně tohle se změní, protože nově by měly být na nejsilnější Sp turnusovány „rakvografy“ (2*843, 3* Btn) místo klasických souprav. A co vím, tak hradecké rakve i s vozy mají třeba WiFi. Tak jsem zvědavý, jestli aspoň toto pan Michal ocení – nebo bude zase všechno špatně… nejhorší trať, atd…
No nevím jak pan Michal, ale cestující to asi ocení jako doteď mizivým modal splitem a srandovními přepravními výkony.
Já ocením jakékoliv zlepšení, akorát musí nějaké přijít (za posledních více než 6 let se nezlepšilo zhola nic) Jenže, i když to tak přes špičku nevypadá, cestujících citelně ubylo respektive po Covidu se to nevrátilo do původních čísel. A pochybuju, že se někdo zpětně bude do vlaků vracet (i po zlepšení, které je zatím v nedohlednu)
Instalovat Wi-Fi do vlaků bez klimatizace je absolutní bullshit, který nemá žádný logický smysl.
Že ve vagónech nejsou koženkové sedačky, beru jako samozřejmost. Všechny tři typy vagónů (dva bdmtee a jeden bdmpee) mají celou řadu nevýhod, ke kterým se přidaly další spolu se stárnoucí technikou. Buď se měla udělat pořádná rekonstrukce nebo žádná. Nebo by se spíš mělo těmito vagóny jezdit pouze zdarma.
Za 1. tam jezdí modernizované verze, které jsou v celku v pohodě (jak již někdo psal; za 2. od nového GVD budou jezdit již jen na minimu (nahradí je 843/854), budou jezdit jen aby se lokomotivy od R18 podívaly domů do Brna; za 3. kraj už řeší BEMU (byl tu nedávno článek).
Jenže, tohle všechno se děje se značným zpožděním. Vždyť jenom elektrifikace trati, která původně měla už dávno probíhat, ve skutečnosti však nezačne ani příští rok.
A za 1., jaká pořád modernizace? Modernizovaným vlakem se aspoň dá jezdit za každého počasí, což v tomhle případě ani omylem.
No, uspořádání typu sardinka, máte-li kolo, nezbyva než u něj stát, jinak na něj nevidíte (narozdíl od 460 kde se dalo sednout hned vedle), a teď v těch sychravych dnech ten interiér bez rozdělení je taky zuzo labuzo…. Na cestu 10 min ok, jet s tím někam dál, za trest
Na kolo není vidět prakticky nikde.
Krásné, jen nechápu červené sedačky ve 2. třídě. Průvodčí cestující léta učí, že 1. třídu snadno poznají podle červených sedaček. A teď mají tu červenou naopak ve dvojce…
To je barevné schéma PIDu, stejné je i třeba v autobusech.
Hloupé schéma…
Tak se rychle naučí, že jsou na obou koncích pantera, v případě dvou jednotek i uprostřed. Dále, že první třída se značí „1.“
Oranžové, červené, černé, modré. A to jsem neopustil řadu 471.
No nejhorší jsou 810 kolem Hostivice
jasně, nové sedačky, informační systém, kompletně zrekonstruovaná 810, to je opravdu to nejhorší oproti Honekru na který se krom přečalounění sedadel nesáhlo….
Vy budete hlavička pomazaná, pane vachmajstr🙄. Myslím že jste vlakem nejel minimálně deset let, ale máte jasno hned o 810 v současnosti..
Dokud soudruhy Honeckery nesešrotují, nebo nedarují do Mauritánie, bude stále hrozit jejich mimořádné nasazení…
Zatím v pražské regionálce (na Sp z Tábora) jezdí 3 soupravy s Bt280, byť pocitově příjemnější, tak jsou to poslední vozy bez dlokování za jízdy v příměstu u Prahy.
Je to tak. Proto budou tyto neblokující vozy nahrazeny honeckery.
Dost krutý humor tohle.
Lepší něco než nic, primárním cílem je dojet.
To by si měly dráhy zaregistrovat.
„Lepší něco než nic“ – váš národní dopravce pro 21. století
Vážně jen to? Tak šťastnou cestu.
https://live.staticflickr.com/8370/8404314261_56fd682d36_b.jpg
Vždyť to mají v názvu – Časem Dojedem…
Co Vám Maureťané provedli, že se jim chcete tak ošklivě pomstít?
Hele, nechci rejpat,ale co je vlastně tak hrozného na honeckerech, krom toho, že nejsou nízkopodlažní? Já vím, že jsou připostarší, ale že by to byla taková hrůza, to nemohu říct.
Co je na nich hrozného? Prostor na nohy.
Mně osobně nejvíce vadí ty vyklápěcí okénka, kvůli kterým se nedá rozumně větrat. Jet v tom ve třicítkách je bez přehánění sauna. Pak určitě nepřidá uspořádání sedaček. Teoreticky se sedí po 4 proti sobě, ale v praxi mi to přijde úplně mimo realitu. A pak samozřejmě klasika, zmíněná vysokopodlažnost, chybějící zásuvky, pro někoho chybějící wifi, prostě starý vlak.
Sezení na čtyřce max dva lidi, vyklápěcí okna ..v létě hrůza a leze se do toho..
Nemohu mluvit za předřečníka, ale hádám, že šlo o narážku na fakt, že v Mauritánii jezdí pár vyřazených béček v Najbrtu. Jde tak o jedno z mála míst, kam se můžou starý vagóny dostat oproti šrotu.
Opravdu?Není to někde nafocene?
Je. Zkuste chvíli hledat Train du desert, případně tady přikládám jeden odkaz:
https://www.flickr.com/photos/allibaba/47354138702
Nebo tady, včetně zajímavých informací.
https://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r_zmr&loko=21100
Jednou jsem je viděl v nějakém cestopisu z Mauritánie. Jejich železniční síť to je v podstatě jedna trať z přístavu u Atlantiku do dolů na železnou rudu ve vnitrozemí. Tyto velmi dlouhé nákladní vlaky jsou využívány baťůžkáři k cestám po Sahaře…
DDR kvalita je u nich stále ještě zlepšení…
Napadá mě, zda nepůjde o pŕemístění těch Regiopanterů, co se teď vyskytují na pár spojích S9 místo Elefantů. Nebo jde o úplně nové Pantery pro PID?
Od GVD jich (Panterů) zde bude jezdit všech 22 ks, zatím zůstane do GVD jedna stará souprava i na Kutnou Horu. Na S9 žádné nahrazení Syslografů nehrozí, není kde brát! ale s ETCS na jiných traích si zde polepší – bude zde „uzavřeno“ prvních 16 ks 471 bez ETCS di roku 29.
Nedošlo tady v těch komentářích k záměně S9 a S7? Na Benešov jsem totiž žádné syslografy jezdit neviděl.
Opravdu výjimečně se to tam podívá, jednou jsem s tím jel.
Myslím že déle, než do 2029. Rozumný termín pro vyhlášení soutěže na dopravce s EMU400 už je zjevně prošvihnutý.
Ty dva obraty na S9 panterům zůstávají, dochází k nárůstu turnusové potřeby právě o ty 4 jednotky na R41.
Díky za info.