EP Cargo rozšiřuje flotilu o nové lokomotivy Bombardier Traxx
Železniční společnost EP Cargo uzavřela smlouvu s výrobcem lokomotiv Bombardier na dodávku dvou strojů z rodiny Traxx; konkrétně jde o
Železniční společnost EP Cargo uzavřela smlouvu s výrobcem lokomotiv Bombardier na dodávku dvou strojů z rodiny Traxx; konkrétně jde o lokomotivy na střídavý proud Traxx AC3. Dopravce je hodlá využívat v Německu. Dodávka první lokomotivy je plánována na konec března.
„Tato smlouva je prvním krokem v investičním programu EP Cargo, kterým plánujeme rozšířit naši flotilu lokomotiv. Poprvé koupí EP Cargo zcela nové AC lokomotivy, které budou provozovány v Německu,“ uvedl výkonný ředitel EP Cargo DE Rudiger Lorentz. Nové stroje budou sloužit pro přepravu energosádrovce z východoněmecké elektrárny firmy LEAG (patří do stejného holdingu EPH) do města Stralsund. Lokomotivy se budou vyrábět ve výrobním závodě Bombardieru v Kasselu. Hrubé stavby vozových skříní se svařují v závodě v polské Vratislavi.
Traxxy patří mezi nejúspěšnější lokomotivní platformy v Evropě, celkem se jich prodalo přes 2000 kusů. EP Cargo přitom dosud (spolu se sesterským lokomotivním poolem Loko Train) sahalo po konkurenčních Vectronech od Siemensu. Počátkem roku 2016 se firma stala prvním českým majitelem Vectrona.
EP Cargo jako součást Energetického a průmyslového holdingu, zajišťuje železniční dopravu hromadných substrátů pro skupinu. Ročně převeze po železnici více než 3,5 milionu tun, specializuje se přitom na dopravu hnědého a černého uhlí, vápenců, vápna a vápenného hydrátu, energosádrovce, popílků, a jiných vedlejších energetických produktů.