Zubačka jako suvenýr. Správa železnic už prodala stovky tyčí z unikátní trati

Ozubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOzubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Třímetrové ozubnicové tyče prodává Správa železnic po tisícikoruně.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Akorát je s tím příšerného papirovaniho😡takže to spoustu lidí spíš odradí

petr

Už jich prodali přes 3 stovky,sjeli jsme se tam v jednu chvíli asi 5 aut,jinak se to i celkem dobře řeže.skoda že neprozíravě dali patky do srotu

PanX

Nevíte někdo, kde se tyče vyzvedávají? Zda to je na místě trati či někde jinde. Předpokládám, že přepravními společnostmi nezasílají.

petr

V Turnově

Alibaba

Pro upřesnění, po rekonstrukci tam budou už jen dva ozubnicové úseky.

osasco

Ano, dva úseky budou spojeny do jednoho.

Dálnice

No nevím, SŽ jakožto státní organizace se má podle zákona o majetku státu chovat „s péčí řádného hospodáře“ (tato věta tam skutečně je). Myslím si, že ve sběrně by s ohledem na váhu a celistvost dostala za kus víc, než oněch 1000 Kč. Co na to NKÚ?
(Ponechám stranou, že těch věcí, na které by si měl NKÚ v SŽ posvítit, bude dost možná víc..?)

Martas

První na co by si měl NKÚ posvítit, je sám NKÚ. Ti už po roce opravovali u své nové budovy prakoviště.

Kubrt

A bylo to selhání NKU, nebo zhotovitele, nebo?

Martas

Vůbec mě taková věc netrápí, spíš mám z tohohle úřadu srandu, že když už si tam sekretářka neobjednává vraždu, tak ani ta kontrola, když už jsou ti nejvyšší, jim nejde

slfi

Jedna tyč váží dle nabídky SŽ cca 85 kg, což při 6 kg za kilogram je cca 500 kč…

Huh

Jj, na pana dálnici příliš složitý výpočet 😁 Brm, brmmm

Azkaban

A kolik myslíte že ta 3m tyč váží? Při výkupních cenách kovů cca 5kč za kilo by asi těžko utržili víc…

petr

Skoro metrák,v 3ch jsme ji nakládali

Huh

Copak ten shnilý svršek od Kořenova po zářez před mostem a dále za tunelem k Harrachovu a státní hranici. Skvělé plánování soudruhů ze SŽ, opravit to při jedné výluce a nákladech na NAD by bylo moc jednoduché. Jsou to asi 4 km svršku bez čehokoliv navíc. Ona by ta trať pak mohla spolehlivě bez výluk sloužit. Ale SŽ si řekla ne, za 2-5 let se na to podíváme při další výluce na čtvrt roku nebo to budeme radši látat při každoroční výměně 30 pražců, ze kterých jdou vytahovat vrtule rukou už pár let…

Petr Šimral

Ode mě zcela výjimečně mínus. Neumíte počítat a SŽ na tom vydělala…

Jan Sůra

Možná by stačilo ve vašem případě neprezentovat výsledky vašeho procesu zamyšlení.

Supidio

Vy musíte být někdo z Motoristů, to jinak není možné. Dle úrovně vyjadřování na sociálních sítích a inteligence bych dokonce tipoval pana Macinku 🤣

N.N.

Nemyslím, si, že semka patří urážky za domělou politickou příslušnost.

Standa

Myslíte šptaně. Tyčí se měnily nižší tisíce kusů, prodal se jen zlomek, první část skutečně do šrotu šla, než někoho napadlo, že by se mohly podat i jinak. Já jsem jich vzal pět a při ceně 1000 Kč/kus to vychází na cca 12 Kč/kg, za takovou cenu to sběrna nevykoupí ani při takovém monžství. Ale zase jsou s tím vícenáklady. Lidi v Praze, co dělají smlouvy, lidi v Turnově, kteří to vydávají…