Zrychlení o 30 vteřin. DPO dokončil modernizaci trati mezi Kolonií Jeremenko a Dolními Vítkovicemi

Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ostravský dopravní podnik už zvýšil rychlost až na 80 km/h v úsecích Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty a Důl Zárubek – Hranečník.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jura

Tak na tom Jeremenku si to vyžádal dopravní inspektorát z důvodu nehodovosti…stávalo se,že se dvě tramvaje míjeli(překrývalo)a dost rodičů nerespektovalo světla a po příjezdu první tramvaje tam vjelo a ejhle se objevila další,tak proto.a v minimetri je to to zase z důvodu drážní inspekce(řidič vyjíždí že tmy na světlo,tak aby si mu oči zvykli na přechod(rozhledové poměry).ale už se chystá změna(v tunelu bude osvětlení,takže se rychlo zvýší).jak jsem již psal níže,počkejte na celek a na rychlosti to bude znát.zatim jsou to jen střípky skládačky.

Lxxxx

Mnohem více času by se ušetřilo změnou jízdních řádů(zkrácením jízdních dob), aby tramvaje nepostávaly na zastávkách a nečekaly na odjezd dle jízdního řádu, dále úpravou signalizace na křižovatkách, aby vozidla MHD byla upřednostněna. Taky nechápu proč na křížení se silnicí u Jeremenka tramvaje čekají na průjezd protijedoucího vozu když na železnici existuje PZZ fungující pro oba směry současně hodně přes padesát let. Jinak ve městě je ta osmdesátka celkem k ničemu když jsou zastávky 300-500 metrů od sebe, někdy i míň, takže sotva se rozjede už musí brzdit protože je další zastávka, nebo křižovatka, nebo výhybka, nebo křížení se silnicí,… Číst vice »

Filip Peter

Tak to bohužel nemáte moc pravdu.
Průměrná vzdálenost mezi zastávkami zde je 700 metrů. Navíc právě díky doplnění SSZ nemusí zpomalovat do křižovatky, takže těch 80 využije.

MHD

Těch 80 km/hod jim my Pražáci můžeme jen závidět.

Roman Soudný

S tím, jak blízko u sebe jsou zastávky to zatím nedává smysl. Možná až bude trať do Zdib, ale i tam bude úspora minimální.

MHD

Mě ten argument přijde stejně rezignovaný, jako námitky „proč potřebuje naše země VRT, když je to všude blízko“.
Uznávám, že množství zastávek a jejich vzdálenost je věc, která by se mohla řešit s pozitivním vlivem na jízdní doby. I když chápu, že je to nepopulární téma.

Roman Soudný

To není rezignovaný argument, situace je prostě taková, že tramvajová síť v Praze vede ve víceméně kompaktní zástavbě, kde jsou zastávky blízko u sebe a tramvaje by se mezi nimi na 80 km/h ani nestihli rozjet. Jediná současná trať, kde by to teoreticky mohlo dávat smysl, je ta do Modřan, ale i tam jen s velikým otazníkem. A narozdíl od VRT, tramvaje nevynechávají zastávky, i u těch na znamení musí zpomalit na 15 km/h, možná kdybychom měli expresní linky ve stylu metra v New Yorku (za což bych se, tam kde to dispozice tělesa dovolí, přimlouval), ale jinak je to… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Tam vyšší rychlost nebude kvůli hlukovým limitům.

Filip Peter

Je jasné, že 80 lze využít pouze na tělese mimo pozemní komunikaci, tedy v centru logicky nelze uvažovat.
Oproti tomu na periferiích s ní, již počítat lze (sice to v současnosti není technicky moc možné, ale lze to) např. tratě Balabenka – Lehovec, Na Hroudě – Nádr. Hostivař, Chotkova – Bílá Hora, atp… Samozřejmě s lokálními propady, způsobenými oblouky, či vedení po komunikaci.

Miroslav Zikmund

Jaké jsou obratové časy na konečných ?

Jura

A s těma škodovka,nechte se překvapit.myslim,že většina lidí bude velice překvapená a troufám si říct,že i mile(prostorem,jízdou,tepelnou pohodu….)oproti stadleru nebe a dudy

Jura

Tak si to vemte tak,až se dodělá úsek Josefa Kotase-dubina a rychlovyhybky na maoravske,tak pro linku c.10 to bude docela díval.bezne jezdívají Varia které mohou jet 65km/h.rychlovyhybka místo 15km/h je 40 km/h.sjizdne výhybky místo 20 bude taky 40 +3 úseky kde budou vozidla moci využít plnou konstrukční rychlost 65km/h.Ono se to zdá teď nesmysl,ale za čas a z bude vse,co se plánuje,půjde to poznat…i na té lince 1. Ta 80 hodně pomůže i lince 8.jako řidič to můžu posoudit.kdyz mám z centra na Porubu zpoždění 3 minuty,tak na Svinově jsem na čas!A nezapomínejte,že do roku 2025 konci kačeny,takže se budou… Číst vice »

Jarda 2

To bude fičák !
Bravo Ostrava!
Palec nahoru!

Martin H.

Je zajímavé, že DPO se pochválí už v pátek, ale výluka je prodloužena oproti plánu až od neděle. A když se DPO vytasilo s přepočtem usetřených hodin, tak bych doplnil, že cestující, který ztratil čas v říjnu při cestě objížďkou při avizovaném zrychlení dostane „ztracený“ čas zpět za rok a půl.

Ondros

Dobrá poznámka, ale z hlediska dlouhodobého provozu se ten rok ztratí… DPO má za mě palec nahoru, že výrazně inovuje, ať už tratě, vozidla a jiné dopravní služby. Nejprogresivnější dopravní podnik v republice.

David

Bohužel jen věříte jejich propagandě. Realita je diametrálně odlišná.

Petr

Ano, inovuje, protože se na DPO snesl zlatý déšť… A pan ředitel je jako malé hloupé rozmazlené dítě, co musí mít každou předraženou hračku. Ale dělá to tak, jak se od něho čeká- velmi levně a hloupě prodává- své dílny v Martinově a draze nakupuje – třeba tramvaje z Plzně atd. Jen malá poznámka, DPO má jen 40 ks tramvají , které mohou jezdit osmdesátkou, celkem jich má 260…takže zrychlení dopravy se bude konat pouze virtuálně, jak je u nich zvykem…Nebo už jste viděli tramvaj předjíždět jinou ?

mgr.pavel

„Nejprogresivnější“ – mno, co jsem slyšel, tak jejich „progresivita“ v systému sice jen elektronických jízdenek, ale nenavázaných na IDS a ještě jedním systémovým problémem ( detaily si nepamatuju),, tady ta progresivita je tedy spíše na škodu.

Martin OVA

Je škoda, že na lince 1, 10 nejezdí žádná tramvaj s rychlostí vyšší než 60 km/h. Na linku 6 vyjede Stadler jen výjimečně.

Jakub

Až se dodají všechny škodovky snad se na linky 1 a 10 podívají tramvaje s max rychlostí 80km/h časteji, i když u DPO kdo ví jak to vlastně bude.

Pavel Vavříček

Na lince 1 a 10 si dvoučlánkový vůz nedokážu představit, při narvané špičce.

Jiří Kocurek

A když trať po opravě vydrží 15 roků, tak se cestujícímu čas vrátí 10x. To není úplně špatné.
Kratší jednodenní/víkendové výluky pro případnou opravu výhybek nepočítám. Takové jsou vždycky.

Ryk Mat

Při správné údržbě trať vydrží spíše 50 let.

vjkm

Nebojte, i mírné oblouky se vyžerou daleko dřív.