Zrekonstruované nádraží v Českých Budějovicích se stalo památkou roku
Zrekonstruované nádraží České Budějovice. Autor: Tomáš Navara

Stavbaři vrátili budově podobu, jakou měla v době uvedení do provozu v roce 1908.
Stavbaři vrátili budově podobu, jakou měla v době uvedení do provozu v roce 1908.
Tak budova pěkná ale co funkčnost ?
Plusy: Pont (káva 35 Kč) , Relay ,Prodejna chlebíčků plus zákusků a ještě jedno občerstvení. Někde se dá i posedět i když stolků pomálu. Sucuritka nepřetržitě a bezdomovce ,fetky a další pochybné existence okamžitě vypoklonkuje. Je tam udržovaná čistota.
Minusy : Obrovská hala a mnoho nevyužitých prostor – laviček pomálu – nepochopitelné. Lidé nejen ve špičkách posedávají na zemi . Chybí klasická uzavřená čekárna přitom prostor opět není problém ?! WC za 20 korun.
Ano a zasypaný podchod městem, blbostí mocných
Podchod u nádraží není zasypán, pouze je uzavřen, stropní konstrukce podepřena/ vyztužena, protože je ve špatném stavu.
Došlo ke zbourání vstupní boudy u nádraží, aby zbytečně nezabírala místo. Technický vstup do podchodu je od hotelu naproti nádraží.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/podchody-u-budejovickeho-nadrazi-uz-se-neotevrou-vstupy-necha-mesto-odstranit_2406121241_kac
Ano, omlouvám se, byl znepřístupněn, a namísto opravy a možná dozoru MP se tam nahromadily přechody pro chodce. To s budováním megapodjezdu a jeho technickým řešením bude ještě zajímavé, nicméně to k tématu nepatří.
Za současné situace není, kvůli opravě podchodu vyžadující uzavření ulice Nádražní, od Mánesovky k Viaduktu na Rudolfovské k dispozici žádná kapacitní náhrada.
Předpokládám, že podchod se začne řešit po vybudování a zprovoznění tunelu pod kolejištěm do Pětidomí. Podzemní kruháč „Západ“ na Nádražní ulici bude mít přípravu pro budoucí vyústění směrem i k Viaduktu (viz video, od min. 3:05 dál) a v tomto prostoru se právě nachází stávající uzavřený podchod, momentálně napěchovaný vzpěrami.
https://www.youtube.com/watch?v=QsyozShaW0I
musím uznat, že SŽ ty historické záležitosti umí, tak je necháme zrenovovat i ten most? co říkáte? 😀
Já říkám: NE!
Aktuálně to vypadá ještě lépe protože zmizel ten vstup do pochodu.
je to nádhera, Plzeň to samé, jen kdyby to nebylo za tolik peněz.
Tak vzhledem k tomu, že jsou to obrovské budovy a nesáhlo se na ně výrazněji vyšší desítky let, tak snad nikdo nemůže čekat, že to bude levné…
Je to nádhera, ještě tu komunikaci před nádražím nějak polidštit z toho komunistickýho průtahu (dva pruhy, zeleň…?).
Teď, když je dálnice je to podle mě otázka blízké budoucnosti.
Bohužel z vizuálního hlediska vždy dost vadí trolejove vedení-zadrátovaný vizuální smog
Jedním slovem, velká nádhera. Doba Rakouska-Uherska nebyla žádná doba temna, ale doba prosperity a bohatých Čechů. Doba temna přišla po roce 48.
Jméno sedí 😀
je to tak, mělo zůstat R-U, třeba by vše bylo jinak…
To rozhodně. A kdo to kontruje nezná dějiny. Čechy za R-U byly doslova jedním z nejbohatších regionu v Evropě. Spolupráce Rakouska+Cech očividně byla velmi prospěšná pro obě země. Rozpad byla chyba.
18- nebo 19- ?😉
Trošku přemýšlejte, kdy bylo rakousko – uherské vyrovnání 🙂
Samo že 18, tehdy poprvé neprivilegovaní vystrčili růžky a začaly se bouřit a hlásit o svá práva.
Je to tak Francjosef, cos šel k Pánu jde to s námi nepřetržitě s kopce.
Tak R-U snad jako dobu temna nepovažuje nikdo. Konkrétně Budějovice jsou nádherným městem především díky rozkvětu v tomto bohatém období-viz koněspřežka, viz železnice do Vídně, viz průmyslník Lanna. Ba naopak, právě v tomto období bylo toto město na svém absolutním vrcholu. Můžeme jen doufat, že se k němu opět přiblížíme.