Zprovoznění dálnice D4 se blíží. Soukromý investor posílil flotilu údržby

Stavba dálnice D4, září 2024. Pramen: Via SalisStavba dálnice D4, září 2024. Pramen: Via Salis

Zázemí bude mít Via Salis Operations v novém Středisku správy a údržby dálnice, které vzniklo v sousedství dálnice D4 u křižovatky Lety.

Společnost Via Salis Operations, která se bude téměř 25 let starat o desítky kilometrů dálnice D4, posiluje flotilu vozidel údržby. Nově disponuje šesti vozidly Scania P 410, která mohou být osazena nejrůznějšími nástavbami, například pluhem a sypačem, kropicím systémem s cisternou a tryskami, sklápěčem nebo hákovým nosičem kontejnerů. Oznámila to Scania.

Dálnici D4 financuje a staví v rámci projektu PPP francouzský koncesionář Via Salis (skupiny Vinci a Meridiam). Projekt partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) spočívá ve financování a zbudování 32 nových kilometrů dálnice a obnově a dovybavení 16 existujících kilometrů mezi Příbramí a Pískem.

Koncesionář se také bude o zmíněných 48 kilometrů dalších 24 let a čtyři měsíce starat. Stát pak bude dálnici „na leasing“ splácet v takzvaných platbách za dostupnost. Pro péči o dálnici založila skupina Vinci společnost Via Salis Operations, která se už od léta 2021 stará o hotových 16 kilometrů. Zbylých více než 30 nových kilometrů se otevře řidičům letos v prosinci.

„Díky švédské technologii a spolehlivosti vozidel Scania budou moci silničáři zajišťovat bezpečnost a sjízdnost tohoto nového úseku dálnice, a to i v náročných zimních podmínkách,“ uvedla Scania.

Zázemí bude mít Via Salis Operations v novém Středisku správy a údržby dálnice (SSÚD), které vzniklo v těsném sousedství dálnice D4 u křižovatky Lety. Bude zde mimo jiné umístěno středisko řízení provozu, hlídkové a technické stroje a zařízení pro zimní údržbu, sklad soli nebo zařízení na výrobu solanky.

Vozidla Scania P 410 pro Via Salis Operations. Foto:ScaniaVozidla Scania P 410 pro Via Salis Operations. Foto:ScaniaVozidla Scania P 410 pro Via Salis Operations. Foto:ScaniaVozidla Scania P 410 pro Via Salis Operations. Foto:ScaniaProjekt PPP na dálnici D4. Pramen: Via SalisStavba dálnice D4, září 2024. Pramen: Via Salis

Vozidla Scania P 410 pro Via Salis Operations

Pět vozidel Scania P 410 s konfigurací náprav 6×4 a jedno vozidlo s konfigurací 8×4. Vozidla jsou vybavena šestiválcovými motory o zdvihovém objemu 12,7 litru s maximálním výkonem 410 koní (302 kW) a točivým momentem 2150 Nm při otáčkách 900–1340 ot/min. Jsou vybavena převodovkou Scania Opticruise s 12+2 stupni a plazivými převody, které mají zaručit bezproblémové nasazení v náročných provozních podmínkách. Mezi dodavatele nástaveb a jejich komponentů patří společnosti a značky Fornal, MTM Tech, Kobit, Schmidt, Palfinger a VS Mont.

Tagy D4 PPP Scania Via Salis
11 komentářů