Zpoždění přípravy dostavby Městského okruhu je velký průšvih, říká Scheinherr. Praze hrozí ostuda
Mimoúrovňová křižovatka Rybníčky, napojení na Jižní spojku. Foto: Satra

Poslední dva roky se na přípravě okruhu pracovalo jen vlažně, říká bývalý náměstek primátora pro dopravu.
Senilní primátor za ODS + zelený náměstek pro dopravu, který nemá rád auta. Tahle kombinace vede k trestuhodnému zastavení prací na nejdůležitější pražské dopravní stavbě.
Příště budu volit Motoristy a bude nás hodně.
Takhle to dopadá, když autíčkáři z Prahy volí ODS v domění, že s těmi cyklofanatiky zatočí.
No, dobře jim tak.
Těm, co bydlí na objízdných trasách, taky dobře tak?
Praha už je snad jedinné evropské milionové město, které nemá okruh na objetí města. U nás se staví pořád nějaké ptákoviny, jako je třeba letenský tunel, ale na okruh se zapomíná. Kdyby byl okruh, nemusel by být letenský tunel. A začalo to za komoušů, kdy se hlavní pražský tah vedl centrem, t.zv. severojižní magistrála. Teď se trochu o okruhu mluví, ale jak bude vypadat jeho severní část je pořád ve hvězdách.
Myslíte ten Letenský tunel z roku 1953? Se jen těžko ovlivňuje něco, co bylo postaveno před 70 lety se záměrem výstavby od roku 1937.
Aha. Mnichov, Viden, Budapest, Varsava okruh maji? Nebo jen placate bez znalosti veci?
souto amatéřy bješte se kouknout do brna jak tam frčí na okruhu
Brno není ani milionové, ani město, ani Evropa.
a bestak jeto best off mněsto s nejlepčím okruhem
Jen tak pro zajímavost a více z historie, proč vlastně tehdejší náměstek M. Stropnický ze Zelených a tuším že i Praha 3 vyloženě trvali a prosazovali povrchovou variantu vedení MO? Jestli si to dobře vzpomínám, tak v nějaké fázi plánování, kdy se začalo hovořit nově o změnách a v některých částech o tunelech, tak tehdy oni pro mě nepochopitelně trvali na povrchovém vedení trasy MO…
Znáte politika, který plní co slíbil? Jestli ano, je to bílá vrána. Nakonec se perou mezi sebou a dokazují kdo víc kecá. 🙁
Jejda, není to ten pán, co to měl 4 roky na starosti, ale řešil raději, jak co nejdéle opravovat Libeňský most? Jo a pak měl moc práce s lanovkou a cyklostezkami, to bylo zkrátka důležitější…
On řešil i záchranu Výtoňského mostu, ale naštěstí opravil aspoň Barrandovský most.
Za Scheinherrem je velký kus oddělané práce.
A hodně škody.
Můžete být konkrétnější? Děkuji.
Za Scheinherrem je pouze zničená práce řady jeho předchůdců. Haku by měl tančit v ústavu a ne na Libeňáku.
Tak začněte s výčtem…
Vždyť jasně popisuje jak s projektem pohnul a urychlil ho. Do toho rozjel největší výstavbu tramvajových tratí za posledních 30 let, výstavbu metra D, stavbu Dvoreckého mostu, Trojské a Štvanické lávky a opravu Barranďáku nebo Libeňského mostu. Na to vše dlouhé roky či desetiletí nikdo nesáhl. Scheinherr je s velkým odstupem nejvýkonnější náměstek pro dopravu od listopadu. Paradoxně nejslabší byl v tom, co je mu vyčítáno asi nejčastěji, tedy ty cyklostezky. Ty se ani za něj prakticky nestavěly a Praha se v tomto ohledu téměř nijak nepohnula.
Hlavně to bude neschopností lidí, prosazovat něco ve státním je násobně obtížné – pohodlnější je raději nedělat nic – kdo nic nedělá. Častokrát kdo něco dělá je po zásluze potrestán, nadělá si nepřátel – po jedněch chce práci, po jiných zase jim šlápne na kuří oka. Navíc peníze z daní a vytisklých peněz na dluh tečou tak či tak. Něco vznikne jen po dramatickém tlaku veřejnosti, kde zpoždění je gigantické, nebo a to se začalo sem tam někde dít, že jsou i lidé schopní a jít těžkou cestou – třeba jako Praha měla v minulém volebním období, či se děje… Číst vice »
Tento týden jsem četl rozhovor s primátorem Svobodou, který obhajoval svůj flek poslance, že tak hlídá zájmy Prahy ve sněmovně. Vypadá to, že se mu to moc nedaří. Nebo pro ODS není okruh strategická stavba. Já tomu nerozumím…
A čím ho obhajoval? Dvěma platama, za práci bez šéfa?
Jako poslanec má hlídat zájmy celé ČR, ne jen nějaké jedné její části. Vůbec nepochopil roli poslance.
Tak proč ho volíte? Já jsem z jiného volebního obvodu a tak s volbou Svobody nemámnic společného.
Já ho nevolil. Zeptejte se jeho voličů. 🙂
průšvih? možná je to spíš příležitost přestat v celé té megalomanii pro auta utápět prostředky a energii.
Pánové a dámy, oblečte si hrubou lněnou košili, barefoot botičky z kůže a provázků, do pochvy si schovejte hrst rýže a jděte třeba do vy víte kam… 🙂 s takovýmito názory
no já bych si radši sedl do metra D, městské železnice, tramvají a trolejbusů na nových trasách, vy hrstičko rýže
Rozdil mezi Vami levicaky a nami normalnimi lidmi lezi v tom, ze my Vam nic nezakazujeme. Nechapu, kde berete tu drzost nam neco zakazovat. Chovate se, jako kdybyste si mysleli, ze jste neco vic nez my ostatni.
Kde vám michalspina něco chce zakazovat? Jediný, kdo si tady myslí, že je něco víc, než ostatní, jste vy. Je to například vidět na tom, jak jste se pasoval do role toho, že vy jste ten normální.
božínku, co vám kde zakazuju? dokonce i tyhle kecy bych vám nerad zakazoval, je sice utrpení to číst, ale aspoň je z toho jasné, že váš problém s dopravou příliš nesouvisí, a v diskusi tedy není třeba pokračovat 🙂
Muj problem je, ze silnicni doprava v Praze je priserna. Za poslednich deset let se tu nekoplo do zeme. Vy byste byl jiste rad, kdyby se v Praze dalsich 10 let zase nic nepostavilo. Diky takovemu pristupu celej tenhle stat stagnuje. Praha potrebuje vyvazeny rozvoj dopravy. Dalnice i cyklostezky. Metro, tramvaje, vlaky. Ne jen to, co se libi Vam, ale co je potreba. Nedokoncit vnitrni okruh, jak navrhujete, je naprosta pitomost.
Jasně, ale co je to ten správnej rozvoj dopravy, nemají určovat dopravní odborníci, ale vy – protože jinak vám všechno zakazujem. 😀
Ano, má vznikat nové metro, tramvaje, ale hlavně silnice. Ale nesmí při tom být rozkopané silnice a objížďky, jinak je to šikana. A mimochodem, kdyby se nestavěly šotoušské vláčky a tramvaje, bylo by víc na silnice. Tak jste to myslel, že? Přitom správně je to, že neutrácením za zbytečné silnice budeme mít spolehlivé železnice a tramvaje a doprava se opravdu vyřeší a lidem uleví.
Máte v mozečku jen dvě škatulky a to jsou levičáci a pak my ostatní? To je panečku rozhled 😁 jakou funkci zastával fotr v ÚVKSČM?
Ublížení kňučedníčci autíčkáři fňukají, jak je svět nespravedlivý, když někomu vadí zabírání místa, ucpávání dálnic auty a v neposlední řadě otravování vzduchu ve městech.
Autickar, co loni najezdil do prace 2000 kilometru na kole 😉 povazuju se za normalniho, protoze nikomu nerikam, co ma delat. A nikomu nic nezakazuju.
jsou ti levičáci s vámi teď v místnosti?
Jeden hází hnoj na druhého.
Zdá se, že nedostavěný okruh v důsledku téměř všem (politikům) vyhovuje, takže se zpoždění a následnému propadnutí EIA nelze divit. Pro část z nich win, protože nevznikne stavba, která jde proti jejich přesvědčení, pro tu druhou také win, protože získají “důkaz”, že ji ti první nechtějí a především si ušetří spoustu práce a argumentů ohledně změn, které s funkčním okruhem souvisejí a které jdou zase proti jejich přesvědčení.
Tak vemte si jak dopadla Blanka. Dvakrát se propadla, nestihl se termín, stála daleko víc než byla vysoutěžena. U takhle velké stavby je jasný, že v našich podmínkách bude kolem ní spousta průserů. Tak se politikům nedivím, že se jim do toho nechce
A co Radlická radiála? Bude se stavět alespoň ten tunel, kde nedošlo ke změnám projektu, nebo vůbec nic?
spíš pozice mrtvého brouka, ono to neuteče .-)
Tenhle magistrat nic stavet nechce !
Nemyslím si, že je ostuda, pokud nejsou ze severovýchodní strany Prahy vozové hradby kamionů, denní kolony, nehody, hluk a smog. Doprava se nevyřeší obsedantním betonováním polí a parků.
Ta trasa povede většinou v tunelu, takže se většinově obyvatelům Prahy uleví.
Také jsem nepochopil, jak se novými tunely dá ukojit ta nesnesitelná obsese zabetonovat někomu park. Ale pán se alespoň podepsal, a to se cení, mezi všemi těmi Jaaa a jinými.
Jako byste vy tady byl podepsanej.
Pán se podepsal, ale ne svým jménem, neboť jde o další pokus Dominika Haláska a.k.a. Haly D obejít mnohé blokace jeho předchozích přezdívek.
Scheinherr to udělal dobře, okruh v původní podobě byl opravdu těžko prosaditelný u městských částí a navíc velmi, ale velmi do města nevhodný. Pokud se prošvihne EIA, může za to spící primátor a nic nedělající ODSáci, kteří drží Hřiba pod krkem rozpočtem a nemají zájem na tom, aby se Praze dařilo. Jak ironické, že zrovna za tak dramatické zdržení okruhu ponesou zodpovědnost ODSáci, kteří se sami korunují do pozice bojovníků za zájmy automobilistů 😁 ale jejich voliči jim samozřejmě spapají pohádku, že za to může ideologicky Scheinherr a Hřib, však hned podemnou tu jednoho „chytrého“ exempláře máme.
Rozpočtováno je, peníze na přípravu jsou, ale nečerpá se, nepracuje se. Koukněte se na tabulku v článku.
OK v tomto případě to nestojí na rozpočtu jako většinou ale jen na té liknavosti současné rady města.
Podle me to zpoždění je tvoření naschvál a Schneider ani Hřib a několik úředníků co se dostali do vlivných pozic to nechtějí z osobních ideologických důvodů.
Volby nebudou včas a nevěřím že se něco dožene a Praha zato zaplatí. Podle mě tohle jsou všechno keci v kleci a fakticky se těší na 27 až Škoda bude ne návratná.
Jen můj názor po sledovaný a analýze.
Anebo pak chtějí na sílu protlačit původní povrchovou variantu s tím, že už věc nepočká. Škoda už je ta, že všude jezdí tolik aut. To žádná další silnice nevyřeší, jen přesune a posílí (jako ostatně dosud vždy), se všemi náklady z toho plynoucími, jichž už je teď více než přínosů.
Podle mě pracují pomalu k tomu aby v 2027 nabídly polokruh jako alternativu. Proto jediná stavba které se věnuji je tunel v Hloubětíně.
Ale polokruh existuje aby obsloužil průmyslově zóny a nesplňuje standardy ani účel a nikdy nebude. Ale až sabotuji městky okruh tak pokusí navrhnout tohle jako finální alternativu.
A na to vsadím klidně slušnou částku.
O kolik? Jdu do toho
Je vlastně nějaký odhadovaný termín realizace?
Vím, že je to naivní otázka.
https://youtu.be/WuxqpJ1Rsw8?t=55
Zvýšeným úsilím lze zpoždění dohnat
Teoreticky, pokud proti tomu neproběhne odvolání či soudy. A to se týká jaj změny územního plánu, tak sloučeného územniho a stavebního řízení.
Snad začnou úředníci pracovat i na této části MO.
Čím dřív to bude hotové, tím líp nejen pro motoristy.
Radlická si ještě dekádu počká, ale toto je blíž k realizaci.