Zpoždění dva roky. Alstom a SNCF oznámily, kdy nové rychlovlaky TGV M svezou cestující

Nové vysokorychlostní jednotky se testovaly i v Česku.
Cestující ve Francii čeká od července příštího roku možnost svézt se novými vysokorychlostními vlaky TGV M. Podle výrobce, společnosti Alstom, již začalo jejich schvalování.
O posunu v přípravě startu informoval dnes Alstom v tiskové zprávě. Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs jako provozovatel nových rychlovlaků současně oznámil i další detaily o nasazení nových jednotek. Nejprve budou jezdit čtyři, do září jich bude v provozu osm. Na konci příštího roku jich má jezdit 13.
„Tento týden jsme podali žádost ke schválení Evropské železniční agentuře (ERA -European Railways Agency). Tímto krokem vstupujeme do závěrečné fáze uvedení nových vlaků do provozu,” uvedl Alstom.
Podle původních plánů měly vlaky Alstom jezdit už během olympiády v Paříži v létě 2024. “S vědomím zpoždění celého projektu jsou naše týmy nyní plně mobilizované, aby mohl 1. července začít provoz s cestujícími,” uvedl Alstom v tiskové zprávě.
Dvoupodlažní bistro a 399 dalších změn. Jak bude vypadat interiér nového rychlovlaku TGV
TGV M je již pátou generací francouzských rychlovlaků, má i českou stopu. Rozsáhlé zkoušky nové jednotky probíhaly v Česku na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního. „Je to vlak, který se stane měřítkem pro vysokorychlostní cestování v dalších deseti letech,“ uvedl šéf SNCF Voyageurs Christophe Fanichet.
SNCF mají objednáno celkem 115 jednotek, nasadí je nejprve na spojení Paříž – Lyon – Marseille. Nová generace TGV M bude devítivozová, což znamená zvýšení kapacity o jeden vůz. Ve verzi s bistrem a první třídou přepraví 600 cestujících, bez nich až 740. Spotřeba nových jednotek bude o pětinu nižší.

















