Zpoždění 7 let, téměř třikrát vyšší náklady. Nové nádraží ve Stuttgartu má otevřít příští rok

Otevření nového nádraží výrazně zkrátí jízdní doby.
Deutsche Bahn od prosince příštího roku zprovozní nové průjezdné podzemní nádraží ve Stuttgartu. Státní společnost oznámila termín v těchto dnech, jde již o několikátý posun. Jde o jednu z největších investic do železniční infrastruktury v zemi.
Nová stanice se stává i ukázkou toho, jak některé infrastrukturní projekty dokážou nabrat zpoždění. Původně mělo být hotovo v roce 2019. Výrazně stouply i náklady: z plánovaných 4,5 miliardy eur na 11,3 miliardy eur. Zpoždění vysvětluje DB například změnou předpisů či žalobami odpůrců stavby.
Pro cestující bude největší změnou konec hlavového nádraží ve Stuttgartu a vybudování podzemní průjezdné stanice. Velká přestavba stuttgartského železničního uzlu se týká i 57 km tratí v dalších koridorech. Terén města je velmi členitý a rozkládá se ve více údolích sevřených mezi kopci.
Součástí jsou čtyři nové stanice, 56 kilometrů tunelových tubusů, 11 tunelů, 42 mostů a přibližně 100 kilometrů nových železničních tratí, které budou umožňovat rychlost až 250 km/h.
V prosinci 2026 ještě do podzemní stanice nebudou zajíždět všechny vlaky. Půjde o kompletní dálkovou dopravu a polovinu regionálních spojů. Zprovoznění má výrazně zkrátit jízdní doby. Například ze Stuttgartu do Ulmu zhruba o 20 minut.