Zpožděné spoje mají v Pardubicích delší zelenou. Město spustilo preferenci MHD
Každý řadič křižovatky nyní rozpozná přijíždějící vozidlo a porovná, zda má zpoždění.
Pardubice nasadily do provozu inteligentní dopravní systém, jehož technologie na křižovatkách v případě zpoždění umožní preferenci vozidel MHD.
Dopravní podnik města Pardubic dokončil testování a preferenci nasadil už na všechny vozidla i řízené semafory po městě.
„Na všech křižovatkách se musely definovat přípojné body a matice preferencí, které určují, jaký dopravní směr je nejdůležitější a jak následují další,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Jan Hrabal.
Dodavatelé palubních počítačů do vozidel MHD museli doplnit software, který umožňuje komunikaci mezi vozidlem a dopravní ústřednou přes digitální radiovou síť.
Každý řadič křižovatky tak nyní rozpozná přijíždějící vozidlo a porovná, zda má zpoždění.
Odhozené koloběžky propadnou městu, plošně se sníží rychlost. Pardubice zpřísňují pravidla
Řidič trolejbusu či autobusu na poslední zastávce před křižovatkou dostane signalizací na palubním počítači informaci, zda při výjezdu ze zastávky bude mít na semaforu ve svém směru zelenou. Pokud ne, může v opačném případě s vozem ještě setrvat v zastávce.
„Řadič křižovatky vyhodnotí, zda je možné vozidlu MHD ‚pomoci‘ prodloužením zelené, nebo zkrácením červené,“ dodává ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.
Podle něj se sice jedná o změny v řádech sekund, v celkovém součtu průjezdů na všech křižovatkách se však už zpoždění MHD zkrátí o hodiny.
Pardubický projekt Inteligentního řízení dopravy zahrnuje monitorování dopravy na kritických místech s častým výskytem kolon či dopravních nehod. Veškeré informace se scházejí v dopravně řídícím a informačním centru v dopravním podniku
To pak může operativně reagovat na aktuální situaci a zvýšit propustnost provozu ve městě.