Změny v Ostravě: končí tramvaje T6A5 i vlečné vozy. Starší T3 zůstanou jako zálohy
Ostravský dopravní podnik vyřadí celkem 68 tramvají typu T6A5 a T3. Končí i dvojice vlečných vozíků VV60.
V Ostravě skončí po téměř 28 letech provoz tramvají typu T6A5. Dopravní podnik Ostrava (DPO) chce do konce letošního roku ukončit jejich provoz a vyřadit všech 34 kusů. „S tímto typem se již bude možné setkat pouze v rámci provozu historických vozidel,“ přibližuje mluvčí DPO Tereza Šnoblová. Stane se tak v návaznosti na dodávky nové tramvaje Škoda 39T.
V rámci těchto dodávek vyřadí dopravní podnik také 34 kusů starších tramvají typu T3. DPO si ale zbylou část, tedy 21 tramvají, ponechá jako zálohu. Tramvaje typu T3 tak ze ostravského provozu zatím nezmizí, i když se mluvilo neoficiálně i o jejich vyřazení.
Ostrava má plán, podle kterého vyřazené stroje nejprve nabídne k odprodeji. Pokud o ně nebude zájem, zamíří následně do šrotu. V minulosti se ale část tramvají typu T3 podařilo odprodat na nejrůznější účely anebo k dalšímu provozu do zahraničí.
V současnosti tak slouží bývalé ostravské vozy T3 na Ukrajině, jiné byly předělány na kavárnu či ozdoby soukromých pozemků.
Třetí změnou je pak v Ostravě i ukončení provozu dvojice vlečných vozů VV60, které se do provozu začaly dostávat okolo roku 2006. Po řadě počátečních problémů s podvozky a následných nehodách nakonec vydržely v provozu 16 let.
DPO všechny změny a vyřazování uskutečňuje v rámci stanovené koncepce, kdy se chce v budoucnu zcela zbavit spřažených tramvajových souprav. Přesné datum ukončení provozu jednotlivých typů bude ze strany dopravního podniku upřesněno.