Autobusy

Žlutým houstne konkurence. FlixBus začne jezdit na Slovácko, přidá spoje do Liberce

Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Se změnou jízdního řádu spustí společnost FlixBus další novou linku. Od 10. června začne denně jezdit z Prahy do Trenčína přes Uherské Hradiště a Uherský Brod. Výrazněji také zahustí spojení mezi Prahou a Libercem, kde by nově měla začít jezdit i na terminál MHD ve Fügnerově ulici.

Šest dní před platností změny jízdního řádu FlixBus zatím neoznámil, kam všude začne jezdit, jde o informace z centrálního informačního systému jízdních řádů a rezervačního systému společnosti.

Nová linka z Prahy do Trenčína bude znamenat i nové vnitrostátní spojení FlixBusu z Prahy na Slovácko, autobusy budou zastavovat v Uherském Hradišti a Uherském Brodě. Autobus vyjede v 15.20 z Prahy, v Trenčíně bude ve 20:40. Zpět jede v 7:35 a v Praze je ve 13:10. V rezervačním systému zatím nové spoje nejsou, ceník tak není jasný.

FlixBus současně už zveřejnil i novou linku Praha – Bratislava jednou denně, ta pojede z Prahy v 18:20 a v Bratislavě bude ve 23.05. Zpět jede v 7:30 s příjezdem ve 12.20. Oběma směry zastaví v Praze – Roztylech a Brně. V případě této linky jde ale jen o navýšení počtu spojů mezi oběma městy, které jsou v rámci jiných linek.

V rezervačním systému firmy je už i velké navýšení počtu spojů mezi Libercem a Prahou. Podle mluvčí Martiny Čmielové jde o navýšení o 14 spojů týdně. Namísto 4 spojů ve většinu všedních dnů tak pojede FlixBus mezi oběma se šesti páry spojů, v pátek až osmkrát.

FlixBus navíc v Liberci chystá druhou zastávku. Nejčastěji se mluví o zastávce na terminálu MHD Fügnerova, která je více v centru, než autobusové nádraží. Odpovídá tomu i jízdní doby, nově má z Liberce autobusového nádraží od neděle trvat jízda do Prahy o dvacet minut déle, což by odpovídalo zajetí do centra města. Podobný model má v Liberci RegioJet, který tak přijde o jednu z konkurenčních výhod v podobě zastávky v centru.

Podle mluvčí libereckého magistrátu Jany Kodymové se FlixBus dotazoval na radnici, za jakých podmínek by mohl zastávku využívat. „Na zastávce se nesmí hromadit autobusy, povoleny jsou maximálně dva autobusy ve stejnou chvíli, je nutné plánovat jízdní řády s ohledem na počet autobusů v danou chvíli na zastávce,“ řekla Kodymová.

30 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • jó konkurence je „sviňa“ a co se týče Jančury, ano vybudoval impérium žlutých banánů, opravdu klobouk dolů, ale choval se před léty prakticky stejně či velmi podobně predátorsky jako se chová dnes Flixbus, aby vyšachoval konkurenci z prosperujících linek.
    Konkrétně v Liberci bude fajnové, že bude mít rovnocenou konkurenci, která bude moci odjíždět ze stejného stanoviště v centru, doposud byl tím Flixbus znevýhodněn neboť dnes jsou lidi líni jak prasátka, aby došly z centra na AN cca. 10 minut nebo se svezli tři minuty tramvají. A už takhle v přehuštěným centru musí kvůli pohodlíčku zajíždět do centra. Přitom z AN jsou na rychlostce do Prahy na totata. kdyby to bylo ve směru jízdy, tak budiž. Takhle je to jen zbytečná zajížďka.

  • Modla Jančura nakoupí 10 vagónů a hned je za hrdinu. Jak by najednou asi vymenil nebo nechal repasovat několik tisíc vagónů a motorové jednotky. To dle vás mají ČD odstavit všechny vlaky?

  • Není náhodou FlixBus podezřelá predátorská firma, financovaná z neznámých zdrojů, která chce zničit nezávislé dopravce v celé Evropě ?

  • ČD konečně zavedly na současné Rx do Luhačovic lepší soupravy až po oné něšťastné nehodě, kdy z vlaku u Štěpánova vypadla nedovřenými dveřmi ta holčička… Do té doby tam, konkurence, nekonkurence, hrkaly snad tím nejhorším, co měly. Přínos Regiojetu na radikálním zvýšení komfortu cestování je ale zcela nesporný. Ať si ti, co nejvíc křičí, vzpomenou, čím, a za jakých cenových podmínek před Regiojetem jezdili s ČD. Bylo by to tak jinak do dneška, nikdo a nic by je k jakékoliv změně k lepšímu nedonutilo…. Pro mě, jako platícího cestujícího, je to obrovský přínos. Taková je pravda, i když možná pro nějakého modrého režistu krutá…

    • Lepší soupravy do Luhačovic byly sice nasazeny až po oné inkriminované nehodě, ale to nebyl až tak důsledek té nehody. Stačí si sehnat návrhy řazení z inkriminovaného roku a s těmi soupravami se tam počítalo už před tou nehodou v souvislosti se zrychlením té linky na 160 km/h na základě požadavku MD.

    • Ano, šlo jenom o přeházení vozů. Na Ex1 Praha-Ostrava se tyto vypadávající vozy zase vrátily. Ne sice plánovaně, zato už půlroku jezdí pravidelně, pátky, neděle, vše co je „navíc“ proti běžnému dni mimo špičku, je tato popelnice.

    • ČD možná zvýšili kvalitu tam, kde je konkurence, tzn. Praha – Morava. Jinde šla kvalita i dolů, resp. pokud chybí vozy na spojích Pha – Morava, berou se bez milosti odjinud. Takže na jiných tratí opravdu děkujeme RJ – kvalita se nám zhoršila.

  • Podle mě se chce Flixbusu u nás teď tolik expandovat taky proto, že se mu už sbíhají sliny na kompenzace za slevy pro studenty a důchodce.

  • Pro zákazníka opět výborná zpráva. No ono houstne konkurence všem, molochu ČD hlavně, ale autor se nějak shlídnul v souboji pouze dvou autobusových dopravců a vítěz pak asi dostane zlaté trenky a prej monopol české dopravy. 😀

  • Autobusem z Prahy na Slovácko? To je zoufalství, když máme výborné spojení do Starého Města a dál.

    • vy jste asi jel vlakem ze slovácka jak ještě tady nejezdil jančura, jak začal jezdit tak čd přestala dávat na zlín koženky. Jančura i když se stáhl s ferdinantky tak zdvihl uroven vlaků o 100%

    • Petr.R Stačí se podívat na řazení vlaků pár roků zpět a Zlínský expres a Šohaj žádné koženky neměly. Tak přestaňte laskavě lhát, že něco bylo s nástupem vaší modly. Naopak si tyto dva vlaky v kvalitě vozů i jízdní dobou s nástupem Jančury pohoršily, což si právě on vymohl, neboť musely být vyňaty z objednávky MD a zařazeny do taktu Slováckých expresů.

    • Mně se taky líbí, jak se všichni můžou zbláznit z toho, že Jančura zvyšuje kvalitu cestování… ano, možná na trase Praha – Morava. Když je nedostatek vozů na tuto trasu, berou se vozy z jiných relací, a to i z expresů, Rx apod. Takže každej stříká z toho, aby nájezdy z Moravy do Prahy byly na úrovni, ale na jiných tratích je to mnohdy jak před 40 lety.

  • jestli tuhle fotku nevidí někdo kdo dává licence, tak je to už na policii, nebot autobus bez označení firmy jsou podvodníci a kriminálníci, chtělo by to na ně udělat štáru-policie, finančák, odbor dopravy a nevím co ještě.

    • Šťáru udělá finančák u Jančury na vykazování studentských slev a Ty se smiř s tím,že má Tvůj oblíbenec potíže.Jak se říká „Kdo s čím přichází,s tím taky schází“

      • Jiříku, těch kontrol na kompenzace bylo několik a Jančura rozhodně nebyl tím, kde byly nějaké problémy. To se týká spíš nějakých menších dopravců. Ostatně, můžeš si to dohledat.

    • No aco jako, myslíš, že podvádí nebo jenom opakuješ modrý moudra? Komentář ode mně byl, že každý autobus musí mět na boční přední části nálepku firmy a jejich udajů, pro tebe obzvlášt doplnuji, že to nesmí být za sklem a pokuta za to je do 100tkč.

  • Zelení ubožáci se pořád snaží, sice s nimi nikdo nejezdí, ale pořád to zkouší. Zbytečně, autobusy trága a služby ještě horší.

    • Kdyby zelení chtěli zlikvidovat žluté pouze nabídkou lepších spojů v lepší časy, tak proč ne. Zelení mívají stabilnější Internet, ale zase u žlutého mám rezervované konkrétní místo. Na žlutých mi vadí ty jejich vlezlé reklamy na LCD a glukózové koktejly zdarma co chutí připomínají kávu nebo čaj, ale když to tak jejich zákazníci chtějí tak proč ne… Co ale nepřenesu přes srdce je snaha zelených zničit žluté cenovým dumpingem, stejně tak jak to žlutí dělali modrým a jiným barevným dřív. To je podle mne hodně mimo mísu fair play souboje a tady by měl zasáhnout nějaký regulátor. Jen dlouhodobá soutěž mezi konkurenty posunuje totiž nabízené služby dál.

    • Flixbus autobusy tragédie určitě není, spíš mi ale vadí, že se cpou na trasy, kde už teď je dostatečně časté vlakové spojení (Slovácké expresy), ale třeba směr Praha-Strakonice(-Šumava) silnější konkurence chybí a na cenách je to znát.

    • Slovácký expres rozhodně není nic extra. Je to asi lepší než riskovat loterii na D1 (zvláště ve Flixu bez možnosti si koupit aspoň něco k pití a bez rozumného dispečinku, který umí najít objízdné trasy), ale žádné sláva. Navíc to, co tam jezdilo do Luhačovic apod. ještě před pár měsíci opravdu nikoho kromě skalních cestujících vlakem nemohlo nalákat. Škoda že odešel Regiojet.
      Ono v případě normálně průjezdné dálnice, jako ještě před začátkem rekonstrukcí relativně byla, se to v pohodě dalo i busem, časově to vycházelo nastejno, možná i líp, o ceně nemluvě.
      Ať si Flix jde kam chce, spíš je škoda, že u Regiojetu se v autobusové dopravě něco děje a zjevně tam někdo moc nepřemýšlí, protože ty poslední kroky a změny (škrtání v JŘ) jsou buď neschopnost a v podstatě přepouští cestující Flixu (Brno – Jihlava – Praha např.) nebo co horšího, je to předzvěst konce autobusů úplně (zlé jazyky tvrdí, že to ani tak nesouvisí s Flixem jako s tím, že prý odcházejí řidiči, dispečeři atd., takže to omezení je spíš nucené). Ale hlavně že se vozí vzduch mezi Bratislavou a Vídní…

    • Marty-t2 – Kde likvidovali žlutí jiné dopravce takovým stylem (Liberec byl jiná situace a jednosměrně a válka s Asianou by se tam možná dala zařadit, ale Litvin se spíše zlikvidoval sám svým egem, že šel natruc na Brno)? A kde po odchodu konkurence (i když prakticky všude aspoň nějaká zůstala) se nějak výrazně zvedali ceny. Naopak ještě než přišel Flix, tak ceny RJ byly naprosto ok i tam, kde si mohli dovolit zdražit a nijak extra to nedělali. Zdražování začalo až teď tam, kde není Flix a ano, teď bylo poměrně už výrazné (což považuju také za jednoznačnou chybu, zdražit 2x po sobě prakticky bezdůvodně a už dost nad obvyklou úroveň – Ova, Zl – viz výše co se u nich děje)

    • Do Luhačovic už minimálně druhým rokem jezdí Rx, s kombinací vagonů Bdpee, Bmz a Aee. Není aktuálně komfortnější způsob dopravy na Slovácko než tyto vlaky.

Newsletter

Partneři


Výběr editora