Je zajímavé jak se kraj chlubí že budou cestující nad 75 let cestovat zdarma ale že omezí počet spojů z Kroměříže do Zborovic přes týden na 6 páru a přes víkend 4 páry to už radši neřekne
O zrušení osobní dopravy na trati do Zborovic se mluví v pravidelných intervalech už od 90-tých let. Je otázkou, zda konkrétně tato trať má být vizitkou ZK a jeho veřejné dopravy.
Tak poslední roky má kraj prsty v tom aby se to zařízlo když místo 810 nasadily provozně dražší Regionovy tak se to z části dalo pochopit že by chtěl ulehčit zejména kočárkům případně na trať nalákat turisty nebo cyklisty bohužel zařízl přípoje od valašského Meziříčí a posunul odjezdy z XX:39 a XX:19 což vyhnalo část těch kteří ji aktivně využívali za prací školou kulturou atd… Stačí se podívat například na časovou délku o víkendu třeba Zborovice(Zdounky)-Holešov v roce 2022 a dnes (2025) případně z valmezu do (Zdounky) Zborovic
Martin Ušatý
2 dny
Cestující do hromadné dopravy by měl táhnout kvalitní jízdní řád (přesnost a četnost spojů) a kvalitní a konformní vozidla a ne láce. Co z toho když je to zdarma, ale nejezdí to, a když tak se zpožděním (a bez přípojů).
Tak nevím kdy a kam v rámci ZK cestujete, ale já si zrovna nestěžuji. Za posledních pár let došlo z pohledu mne jako cestujícího k výraznému posunu komfortu cestování. Jasně že bych přivítal větší frekvenci spojů, pozdější večerní spoje apd., ale v porovnání s tím, co tady jezdilo před 10 lety jsem spokojen
Martin Ušatý
2 dny
Senioři by více uvítali dostupnější lékařskou péči a ostatní služby. Tzn. aby za těmito nutnostmi nemuseli cestovat vůbec, a návštěvou u lékaře nestrávili celý den, včetně cestování a několikahodinového čekání.
Novou nemocnici nechtěli obyvatelé našeho kraje. Podívejte se na předvolební kampaně a výsledek voleb.
Marek
2 dny
Aha, tak proto jsme v prosinci museli nutně zdražit o 4 koruny (což ještě víc znevýhodnilo už tak nevýhodné jízdné na krátkou vzdálenost), abychom teď mohli populisticky dávat lidem, kteří už tak mají 50% slevu (a na podzim by stejně dostali 75%), jízdné zadarmo… Proč nejezdí zdarma třeba děti do 15 let? 🙂 Aha, protože nemůžou volit, proto.
729
2 dny
Důchodci budou zdarma cestovat do Gottwaldova a zpět jenom proto aby tuto výhodu využili. Banda jedna seniorská
TnM
2 dny
Duchodci, skupina obyvatel ktera ekonomicky relativne nejvice posilila behem poslednich let. Na rozdil od zamestnanych, nedejboze vychovavajicich deti.
A pak se tito populisticti gerontokrate budou divit klesajici porodnosti.
Co myslíte, kolikrát do roka toho ti senioři skutečně využijí? K lékaři tak jednou měsíčně a někdo možná občas na nějaký nákup, ale žádný velký propad tržeb kvůli tomu opatření určitě nehrozí. Tahle generace už má většinou nacestováno dost a raději si užívá pohodlí domova a jeho nejbližšího okolí, to mi můžete věřit.
bindera
2 dny
Ale pouze v doprovodu rodičů.
Jmeno
2 dny
Poslední jízda!
JirkaK
2 dny
Úplný nesmysl. Zlínský kraj by se měl konečně probudit z dekády dlouhé stagnace a začít urychleně řešit svoji urbanistickou a infrastrukturní zaostalost v kombinaci s na tempu nabírajícím vylidňováním města Zlín.
Jak jste přišel na ten nesmysl, že se město Zlín vylidňuje?
Všechny nové byty postavené ve Zlíně jsou téměř okamžitě prodány. A v každém možném volném prostoru ve Zlíně se staví nové byty.
Vylidňují se vesnice a to čím blíže k hranicím se Slovenskem tím více.
To se ovšem netýká jen seniorů. Pokud už chtějí dále propagovat auto jako hlavní prostředek dopravy a VHD jen jako doplněk pro „ty, kteří nemohou“ (chtít má každý), měli by dávat slevy třeba už jen při nadýchání alkoholu, naměření určité míry duševní nepohody ap.
Přejet malé dítě motající se na parkovišti mezi auty, které pozor samo příliš nedává a dovede nečekaně vystartovat bez rozhlédnutí, to může potkat i sebelepšího a sebepozornějšího řidiče. Navíc existují i „mrtvé úhly“ a malé překážky \(malé děti) nezaregistrují někdy včas ani kamery moderních vozidel.
Je zajímavé jak se kraj chlubí že budou cestující nad 75 let cestovat zdarma ale že omezí počet spojů z Kroměříže do Zborovic přes týden na 6 páru a přes víkend 4 páry to už radši neřekne
O zrušení osobní dopravy na trati do Zborovic se mluví v pravidelných intervalech už od 90-tých let. Je otázkou, zda konkrétně tato trať má být vizitkou ZK a jeho veřejné dopravy.
Nedá se ale říct, že by tím lidi nejezdili?
Tak poslední roky má kraj prsty v tom aby se to zařízlo když místo 810 nasadily provozně dražší Regionovy tak se to z části dalo pochopit že by chtěl ulehčit zejména kočárkům případně na trať nalákat turisty nebo cyklisty bohužel zařízl přípoje od valašského Meziříčí a posunul odjezdy z XX:39 a XX:19 což vyhnalo část těch kteří ji aktivně využívali za prací školou kulturou atd… Stačí se podívat například na časovou délku o víkendu třeba Zborovice(Zdounky)-Holešov v roce 2022 a dnes (2025) případně z valmezu do (Zdounky) Zborovic
Cestující do hromadné dopravy by měl táhnout kvalitní jízdní řád (přesnost a četnost spojů) a kvalitní a konformní vozidla a ne láce. Co z toho když je to zdarma, ale nejezdí to, a když tak se zpožděním (a bez přípojů).
Tak nevím kdy a kam v rámci ZK cestujete, ale já si zrovna nestěžuji. Za posledních pár let došlo z pohledu mne jako cestujícího k výraznému posunu komfortu cestování. Jasně že bych přivítal větší frekvenci spojů, pozdější večerní spoje apd., ale v porovnání s tím, co tady jezdilo před 10 lety jsem spokojen
Senioři by více uvítali dostupnější lékařskou péči a ostatní služby. Tzn. aby za těmito nutnostmi nemuseli cestovat vůbec, a návštěvou u lékaře nestrávili celý den, včetně cestování a několikahodinového čekání.
Jo, ale novou nemocnici do voleb nepostaví a nové doktory neseženou už tuplem
Novou nemocnici nechtěli obyvatelé našeho kraje. Podívejte se na předvolební kampaně a výsledek voleb.
Aha, tak proto jsme v prosinci museli nutně zdražit o 4 koruny (což ještě víc znevýhodnilo už tak nevýhodné jízdné na krátkou vzdálenost), abychom teď mohli populisticky dávat lidem, kteří už tak mají 50% slevu (a na podzim by stejně dostali 75%), jízdné zadarmo… Proč nejezdí zdarma třeba děti do 15 let? 🙂 Aha, protože nemůžou volit, proto.
Důchodci budou zdarma cestovat do Gottwaldova a zpět jenom proto aby tuto výhodu využili. Banda jedna seniorská
Duchodci, skupina obyvatel ktera ekonomicky relativne nejvice posilila behem poslednich let. Na rozdil od zamestnanych, nedejboze vychovavajicich deti.
A pak se tito populisticti gerontokrate budou divit klesajici porodnosti.
Bylo by krasny, kdyby aspon takhle skupina prestala ridit auta …
…nejenom auta…
Co myslíte, kolikrát do roka toho ti senioři skutečně využijí? K lékaři tak jednou měsíčně a někdo možná občas na nějaký nákup, ale žádný velký propad tržeb kvůli tomu opatření určitě nehrozí. Tahle generace už má většinou nacestováno dost a raději si užívá pohodlí domova a jeho nejbližšího okolí, to mi můžete věřit.
Ale pouze v doprovodu rodičů.
Poslední jízda!
Úplný nesmysl. Zlínský kraj by se měl konečně probudit z dekády dlouhé stagnace a začít urychleně řešit svoji urbanistickou a infrastrukturní zaostalost v kombinaci s na tempu nabírajícím vylidňováním města Zlín.
Jenže to zabere více práce než tyhle věci.
To máte pravdu. Je to k uzoufání. Ve Zlíně je draho, platy o ničem.. nedivím se, že počet obyvatel vytrvale klesá.
Jak jste přišel na ten nesmysl, že se město Zlín vylidňuje?
Všechny nové byty postavené ve Zlíně jsou téměř okamžitě prodány. A v každém možném volném prostoru ve Zlíně se staví nové byty.
Vylidňují se vesnice a to čím blíže k hranicím se Slovenskem tím více.
Jak jste přišel na vyliďnování města? Koukám do statistik a poslední roky se to drží okolo 74500 a tady jsou tři roky staré plány radnice na 100 tis. obyvatel. https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/pocet-obyvatel-nove-byty-skoly-silnice-narust.A220207_649648_zlin-zpravy_ppr
Akce platí od 15. června do podzimního termínu parlamentních voleb a ke každé jízdě obrží senior zdarma koblihu a čepici s nápisem Silné Česko.
Ale tak taky mě to napadlo…. Zase na druhou stranu je každý důchodce nad 75 let ve VHD lepší, než za volantem na silnici, ač to neradi slyší.
To se ovšem netýká jen seniorů. Pokud už chtějí dále propagovat auto jako hlavní prostředek dopravy a VHD jen jako doplněk pro „ty, kteří nemohou“ (chtít má každý), měli by dávat slevy třeba už jen při nadýchání alkoholu, naměření určité míry duševní nepohody ap.
Lidé bydlí i tam, kam autobus neprojede. Taky by to chtělo řešit P+R, např. ve Vizovicích se to přímo nabízí.
Což o to, u důchodců 75+ by mi ani nevadilo dát jim celorepublikově slevu 75 %, ale pro všechny 65+ mi to přijde přehnané.
Ruku v ruce by s tím ale měly jít přísnější kontroly u doktora stran schopností řídit auto a mít ŘP.
A klidně třeba jim nechat omezený dojezd od místa bydliště, nedávno o tom mluvili, že to lze.
Tak řidičské oprávnění je možno vydávat na podmínku už dlouho, jenom nevím jaké podmínky to jsou (určitě třeba brýle).
Nedavna nehoda, kdy nejaky duchodce prejel dite na parkovisti v Ceske Trebove … kupodivu nebyl zase tak daleko od sveho bydliste.
Proste pokud nezvladaji sledovat okoli vozidla, reagovat na cyklisty, chodce a motorkare, dat prednost z prava – tak at proste nejezdi vubec!
Přejet malé dítě motající se na parkovišti mezi auty, které pozor samo příliš nedává a dovede nečekaně vystartovat bez rozhlédnutí, to může potkat i sebelepšího a sebepozornějšího řidiče. Navíc existují i „mrtvé úhly“ a malé překážky \(malé děti) nezaregistrují někdy včas ani kamery moderních vozidel.