Železniční tepnu Praha – Berlín čekají další výluky, nákladní vlaky si zajedou stovky kilometrů

Nákladní vlak v Königsteinu na hlavní trase Děčín - Drážďany. Foto: LVT771, Wkimedia CommonsNákladní vlak v Königsteinu na hlavní trase Děčín - Drážďany. Foto: LVT771, Wkimedia Commons

Cestujících ve vlacích mezi Prahou a Drážďany čeká nadcházející víkend další velké omezení. DB Netz pokračují ve velkých opravách koridoru

Cestujících ve vlacích mezi Prahou a Drážďany čeká nadcházející víkend další velké omezení. DB Netz pokračují ve velkých opravách koridoru od státní hranice do Pirny, kvůli kterým úplně trať zavřou. Další velké uzavírky se chystají příští rok.
Už zítra večer začíná výluka na této trase, která skončí až v pondělí. Podobně uzavřely DB Netz trať už minulý víkend.

Podle výlukového jízdního řádu budou všechny vlaky nahrazeny autobusy v úseku Ústí nad Labem – Drážďany, vlaky EC z Prahy skončí a začnou v Děčíně. Lidé, kteří chtějí jet dál do Německa musí na autobus přestoupit už v Ústí nad Labem.

Plán výluk německého správce tratí počítá s dalšími podobnými omezení na začátku února příštího roku. Podobné výluky ale podstatně více dopadají na nákladní dopravce, kteří musí i  při menších výlukách s omezením provozu na jednu kolej často hledat jiné trasování.  To ukazuje, jak je česká železnice na německou špatně napojená a že jediné kapacitní spojení vede údolím Labe.

Řešíme to s využitím odklonové trasy Ústí nad Labem – Cheb -Maktredwitz – Hof – Leipzig, někdy i Praha – Furth – Schwandorf – Regensburg – Würzburg,“ říká Petr Šimral z Metrans Rail, který denně provozuje několik nákladních expresů mezi Českem a přístavy u Severního moře. Vlaky z České Třebové podle něj jezdí přes Polsko po trase Ústí nad Orlicí – Miedzylesie – Wroclaw – Frankfurt nad Odrou – Berlín.

„Je to vždy vysilující, vyžaduje to spoustu strojvedoucích navíc, nyní máme zapůjčené tři dieselové lokomotivy. Dále to znamená obrovská  zpoždění. 12 hodin je zbožné přání, 24 hodin normál. A tak zpravidla po dvou dnech provoz pomalu zastavujeme, protože vše stojí zpožděné na  trase a v terminálech dojdou lokomotivy i soupravy,“ dodal Šimral. Problémem podle něj je i to, že výluky probíhají na podzim, kdy je zvýšená poptávka po nákladní dopravě.

Tagy České dráhy Metrans Praha - Berlín výluka
7 komentářů