Železnice už nebude spolehlivá, prohlásil německý odborový boss a vyhlásil další stávku
ICE v Erfurtu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Mír mezi odboráři a Deutsche Bahn vydržel jen pět týdnů. Nová stávka vypukne ve středu večer.
Ještě pár ubrečených stávek a opravdu ztratíte punc spolehlivosti, herr oberodborář.
Veď to sám povedal. To je presne pointa tých akcií – prinútiť DB poskytnúť lepšie pracovné podmienky, inak ich celý biznis pôjde do kopru.
Vy jste taky odborář, že?
ÖBB jsou daleko lepší, než DB… Rakouské dráhy jsou i takovým luxusním RegioJetem(před 2010). ÖBB RailJet/NightJet jsou fakt luxusní hotely na kolejích, to víte Rakušané byly vždy hrdí na svůj majetek také že defacto ÖBB má po WestBahnu monopol jako kdysi ČD. Navíc ÖBB je ochotno přes klimaticket spolupracovat v tváří Westbahn, ale DB a FlixTrain/bus to je rivalita……. I v Rakousku bývají stávky ale ne každý týden!!! Rakušané jdou příkladem. Kéž by se obnovila Rakousko-Uherská monarchie pod vládou Vídně(nikoliv Orbána), komunisté se chlubí že lokálky fungovali díky nim ale pravda to není.. ŽELEZNICI a délce autobusu vymysleli právě v… Číst vice »
Pokud mi zařídí minimální potřebné kurzy, jsem ochoten jim být k dispozici jako „stávkokaz“ za poloviční plat zaměstnanců DB po dobu jejich stávky… a vezmu si na to klidně dovolenou.
Natolik moc je mi osobně odporné stávkování které si bere (kromě zaměstnavatele a jeho výrobků) „rukojmí“ v řadách cestujících…
Jo a mluvím obstojně německy a anglicky 🙂
Samozřejmě je jasné že na „fíru“ by to nepřipadalo v úvahu, ale stávkují i jiné pozice…
Ať si slepičku podříznou. Pak nebudou žádná vajíčka, ani normální, ani zlatá.
Militantní odborář je škodná.
Osobně bych na podobné vůdce povstání pracujícího lidu nasadil spolkový úřad pro ochranu ústavy, zda ho nepase FSB/SVR/GRU
Cesky a Moravsky fira ma polovicni plat ale FS je spokojena. Zvlastni.
No a potom si kupte drahou letenku od Lufthansy, nebo jízdenku na ICE…. Když letos je tak 20 procent pravděpodobnost, že to prostě neklapne a neletíte, nejedete…
Teď ještě zakázat všechny vnitrolety, jak už zvládli ve woke progresivni Francii a z lidí budou úplný rukoujmí odborářských parazitů typu Středula s hodinkama za 500 tisíc a víc.
Ta „woke progresivní“ Francie, kde odbory mají historicky silné postavení už od druhé světové války? 😀 Ach člověče, příště se na ideologickém srazu tolik nepít, jo?
Jinak vnitrostátní lety ve Francii pořád existují, ale primárně jako přípoj k těm dálkovým, ne jako point-to-point doprava.
Omezit (za mě ne zakázat) vnitrolety je rozumné.
Stravování železničářů by se mělo omezit na přiměřenou míru a naplánované dopředu. Tohle je moc.
Na stravu bych jim nesahal. To by začli kousat..
Mobil, automatické opravy, omezený slovník.
Všetky vnútroštátne lety rozhodne nezakázali (chcel by som vidieť ako inak by ste cestovali napr. na Reunión), len tie najkratšie a na trasách kde existuje vlaková alternatíva. Plus ako píše Juraj, prípoje stále existujú.
I když se jim teď přistoupí na 35h pracovní týden, kde je záruka, že do roka a do dne nebudou vyhrožovat obdobnými stávkami, pokud se jim nepřistoupí např. na 33h pracovní týden?
No tak zřejmě by šlo uzavřít nějakou omezenou (časově i jinak) dohodu (i když asi ne právně vymahatelnou). Prakticky je to samozřejmě blbost – čím víc vyděrač dostane, tím víc chce.
Záruky nejsou nikdy žádné a myslím, že nás to tady trápit nemusí.
Protože občas jezdím vlakem po Německu, tak se o to zajímat můžu.
(ale celkově bych se o to zajímal asi i tak, protože některé argumenty se tváří tak, jako by plným přistoupením na jejich požadavky měl být „navždy klid“)
V roce 2014 stávkovali taky několikrát a svého dosáhli. Kolegové od DB nechtějí doslova dřít jako u některých firem, kde už i pár strojvedoucích umřelo na lokomotivě nebo na následky takové práce. 35 hodin = mimo jiné taky lepší bezpečnost na dráze.
Zaměstnání je zátěž skoro vždycky…
No právě – a podle té samé teze: 33 h týdně = ještě vyšší bezpečnost na dráze. 🙂
No… 😀
Me jen prekvapuje odborar, ktery zastupuje zamestnance firmy s tim, ze prohlasi, ze firma nebude uz spolehliva…
Nejak mi nejde do hlavy, co je to za zamestnance, kteri tohle chteji…?
Ad absurdum, zamestnanci chteji vice vyhod a lepsi podminky, ale pritom to muze vest k tomu, ze mene cestujicich bude vyuzivat vlaky a tim, dojde k jejich ruseni a take k propousteni zamestnancu…
Vim, neni to uplne presne, ale meli by zvazit, zda to za co stavkuji je skutecne to, ceho chteji dosahnout…
Takhle, možná mají dojem (zdá se že i celkem podložený) že je v jejich oboru nedostatek zamců, a tedy i v případě nějakého mírného propouštění by i tak měli 99%ní šanci že práci (v oboru) najdou…
Hm, tak mě napadá, v případě zkrácení pracovní doby bude při stejném množství výkonů potřeba celkově víc zaměstnanců, ne? Takže nedostatek „v oboru“ by se měl ještě zvyšovat??
Dá se ta žába na prameni, Německo, pro cestu na západ Evropy nějak podkopat železničním tunelem? :/
No tak jasně, hned jak se v roce 2100 vynoří razící štíty u Berouna, můžou pokračovat dál na západ. Do tý doby bude lepší lítat do západní Evropy letadlem – nejen kvůli stavu železnice v Německu, ale i u nás.
Z Česka na západ = zejména do Francie, kde se taky stávkuje často.
Případně do Belgie, kde jsem v posledních letech zaznamenal taky nějaké železničářské stávky.
Dá, ale zaměstnanci si vystávkují že v něm budou platit odborová pravidla DB 🙂
Kdy začnou stávkovat zaměstnanci OZE elektráren?
„Železnice už nebude spolehlivá…“
…no, nejsem si úplně jistej tím, že tohle je zrovna ta správná výchozí pozice, natož cesta k cílům Green Dealu (nebo pro začátek třeba aspoň k neklesání podílu železnice na přepravních výkonech)… :-/
No, nezní to moc jako výchozí pozice, spíš jako konečná.
Jako by snad do teď v Německu byla.
No někteří odboráři si asi chtějí podřezat větev
Bez odboru bude bude mit nadale prace v CR mnohem nizsi cenu nez v DE /AT.
Silne odbory = lepsi podminky pro zivot, slabe odbory = bida
Ti, kterym odbory a stavkovani vadi, si kopou akorat vlastni hrob.
Jestli spíš není kopání si vlastního hrobu nenažranost a roztáčení inflační spirály ?
To, co předvádí odbory u západních sousedů není vyjednávání, to je vydírání.
Jako zamestanec muzu byt rad, ze za me nekdo bojuje a staci mi akorat platit poplatek. Inflace bude tak i tak, na tu ma globalni situace mnohem vetsi vliv nez nejake vyjednavani a stavky.
V Rakousku mam diky clenstvi v odborech byt v centru za smesne penize a hlavne solidni kollektivvertrag s milionem vyjimek.
Bojovat proti tomu je jako strilet se do paty.
To je docela ošemetná situace, mít bydlení navázané na pracovní pozici u konkrétního zaměstnavatele.
Kdybyste chtěl zaměstnavatele změnit, tak byste ten byt mohl dále využívat? Nebo by podmínkou bylo, aby u toho jiného zaměstnavatele byla stejná odborová centrála?
Na zamestnavatele neni navazane. Clenstvi bylo jako predpoklad k ziskani bytu, teoreticky ani clenem nyni byt nemusim.
Chápu, že pro vás to je výhodné. Ale už si asi neuvědomujete, že i tak to musí nakonec někdo zaplatit.
Někdy to je ochoten či nucen zaplatit a jindy taky můžete skončit díky tomu na ulici.
Mzdově-inflační spirála je mýtus, inflaci roztáčí nenažranost kapitalistů, ne odborů/zaměstnanců
Zvýšení mzdových nákladů se z logiky věci do cen promítne.
A to i u živnostníků, kteří „jedou sami na sebe“ (= nestojí za nimi žádný – vašimi slovy – nenažraný kapitalista).
Jedno nevylučuje druhé,
Nenažraný odborář se v principu od nenažraného kapitalisty neliší. U nás aktuálně pan Tykač začíná vydírat o dotace na uhlí. Jak přes kopírák od zemědělců…
Jo, mýtus jako dopravní indukce… nevyvratitelně.
Odbory beru jako důležitého partnera i v tripartitě.
Ale všeho s mírou.
Kterou německé odbory na železnici tedy rozhodně neznají.
přesně tak, nic se nemá přehánět.
A příliš silné a nerealistické odbory -> Detroit
Najděte si také jak dopadli na začátku 80. let v Británii uhelné doly, tiskárny na Fleet Street a taky postupně britské automobilky. Za vše můžou jednoznačně odboráři.
Já ti říkám pořád, dálnice do každé vesnice 😁👍
Anebo, ÖBB majitelem Die Landerbahn/NETINERY…. Ty vado kéž by Trilex a Alex byly majetkem Rakouských spolkových drah to by byl Luxus v Osobní dopravě.. Celkem mě mrzí že DB prodala Arrivu USA, než aby se dohodly se sousedy ÖBB…. ÖBB NightJet je reklamou hotelu na kolejích MADE IN Austria… Rakousko mělo vždy železnici rádo, už za Rakouska-Uherska se budovaly lokálky a nyní jsou zas VRTy. ÖBB měla převzít Arrivu stejně jako Netineru(po Burze)…. FlixSE letos jde na burzu kéž by se toho ujalo ÖBB IC Bus(ex.Flix), já to těm Rakušanům strašně přeji přednost před Němci. Ty vado kéž by ÖBB… Číst vice »
Já bych zvolil českou cestu, všem bych zkontroloval zda platí členské příspěvky a on by ten stavkujici dav možná prořidl i v těch manažerských postech 😀
Však taky placení členských příspěvků zkontrolovali a Středula jde pro jejich neplacení z kola ven.
A proč jsem ten příspěvek asi napsal? 🤦♂️
Díky za zpětnou vazbu, nenapadlo mne, kolik lidí to nepochopí 😀
Ronalda Reagana nebo Margaret Thatcher na vás, holoto líná…!!
Jo, to se to stavkuje, kdyz to plati fanovy poplatnik,..
Jako člen Verdi rád podpořím koledy od GDL. My v Nahverkehr budeme zase příští týden stávkovat. Snad druhá strana přijme kompromis 🙂
Kompromis = to co požadují odbory a ani o píď míň?
Aspoň tak mi to odtud z Česka připadá. Že odbory něco chtějí, DB odmítá, pak DB sleví – a odbory si furt melou svou a berou si cestující jako rukojmí dokud nebude po jejich..
„Druhá strana přijme kompromis“, tak jistě, to je jako s hlavní u hlavy. Kompromis je oboustranná dohoda na něčem „mezi“.
Aź naštvete dost lidí, co si tohle stávkování dovolit nemůžou, pak skončíte i vy. Aneb jak si vlastní nenažraností zničit zemi.
Stávka je ústavní právo a zaměstnanci DB nejsou vázáni říšskými zákony.
Tady uz nejde nadavat na odborare. Je to dlouhodobej a opakujici se problem, kterej je potreba resit na vladni urovni. Jenze nemecka vlada bude – jak je jejim zvykem – scholzovat a nic smysluplnyho se nestane. Reseni, ktery se bude zamlouvat vsem tady samozrejme neexistuje, ale uz davno mela existovat nejaka celospolecenska diskuse, ktera by treba i vyustila v referendum. Uz ani nejde o tom jak ten problem vyresit, ale priznat si, ze vubec existuje.
Pokud se teda nejedna o nejakou recesi, coz by klidne mohlo bejt kdyz nemeckej ajznbonak prohlasi, ze „Železnice už nebude spolehlivá“
Řešení je jednoduché. Navázat všechny tyhle odborářské požadavky na výsledky zaměstnavatele. A pokud nejsou výsledky, nemáte právo extrabuřty požadovat.
A v případě ztráty je možno platy zase jednostranně dočasně snižovat.
Jednoznačně spravedlivé. Jen nikoliv pro sobečky.
Jakože referendum kolik si kdo myslí že by tak zhruba měl být plat železničářů?
Už aby se provoz plně automatizoval. Automatický vlak nestávkuje.
Tak to si ještě počkáte hoodně dlouho
Mělo by to být jednodušší než na silnici, a tam už napůl úspěšné pokusy jsou. Automatické metro už spolehlivě jezdí. Je to možná blíž, než si myslíte.
Kazdou stavkou bliz 🙂
no, zruseni prejezdu a mate system, ktery je defacto oddelenou infrastrukturou a diky zab. zarizeni take poloautomaticky, … tam to opravdu neni az takovy problem…
I kdyby se měl udržet lidský „element“ na vozidlech, aspoň by to mělo snížit jeho zatížení (tedy částečně vyhovět propagovaným požadavkům) a dále by potenciálně mohlo dojít k zjednodušení požadavků na to kdo by tam mohl jezdit (snadněji shánět náhrady)…
Nejezdí už bez strojvůdce nějaký S bahn Hamburk?
Bez dohledu nějakých dispečerů pojede těžko, a v GDL jsou i výpravčí.
V GDL zadni vypravci nejsou (i kdyz by si to GDL velmi pralo).
Jsou tam rozhodně zaměstnanci z infrastruktury, viz případ s linkou Liberec – Drážďany: strojvedoucí nestávkovali, ale nepřišli zaměstnanci řízení provozu.
Protoze se solidarne hodili marod, ale pro zamestnance infrastruktury nema GDL tarifni smlouvy.
Mám tedy přímo z Trilexu poněkud jiné informace. Ale zas tak mě tenhle spolek netíží, abych se s Vámi o tom hádal:))
typické pro odboráře a státní zaměstnance, neustále stávkami vydírat společnost, přitom se mají jako prasata v žitě
A přitom se za nimi do toho žita nikdo nehrne…
Některé ekonomické subjekty by velmi rády udržely vysokou inflaci, která posledního půl roku padá zpět dolů.
Jak říkají Britové – nechte je si vykopat vlastní hrob. Asociace ProBahn má v plánu žádat vládu, aby s tím něco udělala, a tímto chováním si GDL určitě nepřilepší…
https://www.hessenschau.de/wirtschaft/bahnstreik-ab-donnerstag—laut-gdl-ist-das-nur-der-anfang-v3,gdl-streikvorschau-100.html
„Železnice už nebude spolehlivý dopravní prostředek“ !?!?
Ja som myslel, ze to je presne uloha vyplyvajuca z ich zamestnania… ktore teraz oni naplnu hubu prehlasili, ze nechcu robit?
Smazáno pro nesnášenlivost
Jak prosím souvisí polykání prachů (fakt někdo peníze konzumuje???) s prací na železnici?
Nechcete se vrátit na novinky či podobný bulvár?
A oni strojvůdci nepřišli? Aha, jen inženýři se specialisací na výbušniny…
Ti nefachčenkové pracují leckdy na pozicích, na kterou by němec nenastoupil. To je dost primitivní zkratka.
Ty si teda dobrej xenofob.
Co se týče spolehlivosti železnice, tak jsme v poslední době hodně před Německem. Ať už kvůli jejich neustálým zpožděním v dálkové dopravě, nebo v tom, že když si u nich 3 dny dopředu naplánuju trasu, tak nemam jistotu, že opravdu pojedu.
To je pravda. Na takové t. 250 nečekaně projedete i při výluce kde lidé jezdí v NAD, zatímco náklady jedou.
Jak v čem. O jejich ICE síti si můžeme myslet leccos, ale pravda je, že se jim jízdní doby opravdu nějak zkrátily.
Co všechno ti odboráři neudělají pro přesun nákladů ze železnice na dálnice…
Ještě chvíli, a místo 35hodinové pracovní doby budou mít strojvůdci pracovní dobu nulovou.
(je to jen sarkasmus, vím že strojvůdců je málo – ale tím spíš je požadavek odborů na snížení prac.doby nesmysl, ty vlaky nebude mít kdo vyjezdit..)
Nebo se jenom urychlí cesta, k autonomní železniční dopravě.
Otázka: při těchto stávkách jezdí ostatní nákladní dopravci jako např. Metrans bez omezení, nebo se to něják dotýká i těchto vlaků? Infrastrukturní zaměstnanci DB fungují bez omezení a nedělají žádná opatření ze solidarity ke strojvedoucím?
Stávkuje GDL, takže mohou stávkovat i výpravčí, kteří v GDL jsou, což se občas stane. Většina dopravců normálně jezdí.
Typicky Regensburg Ost.
Stávkování v kritické infrastruktuře (doprava je kritická infrastruktura) by mělo být zakázáno. Ať si stávkůjí někde ve fabrice, kde tím poškodí akorát pana velkoprůmyslníka, ale stávka tohoto typu která dalece přesahuje danou firmu a má negativní vliv na hospodářství celého státu by měla být nepřípustná.
Přesně tak. Tohle by měl být jeden z zásadních úkolů Evropského parlamentu a Evropské komise, protože proto je tady přece máme…..
Doufám, že to myslíte ironicky. Pokud to myslíte vážně, tak jsem se zděsil.
Me zase desi, ze se mame stat rukojmim tech skupin, ktere maji shodou okolnosti k dispozici prostredky, kterymi muzou nekde paralyzovat stat. At uz jsou to zemedelci s traktory, zeleznicari, letovy provoz atd. Ani jedna z techto skupin rozhodne nepatri mezi pracujici chudobu (te si odborari nevsimaji), jen z logiky veci maji moznost nekde neco zablokovat. Zkraceni pracovni doby je relevantni politicke tema a meli by ho resit politici a ne ze si jedna skupina zamestnancu vydiranim zajisti vyhody oproti jinym. K politickym tematum se mame vyjadrovat u voleb. Ze se hlavnimi politickymi tematy stavaji nesmysly, je problem zejmena samotnych… Číst vice »
Ano, zrušíme demokracii, zrušíme právo na stávku a zavedeme otroctví.
Právě naopak. Právo na stávku bylo zavedeno, aby občané nebyli odíráni a uměle udržováni v chudobě. Nebylo zavedeno, aby menšina mohla brát za rukojmí většinu. To se začíná negativně dotýkat demokratického uspořádání státu.
A jak to chcete udělat, když ta stávkující menšina bude menšinou vždy.
Ona existuje ještě jedna metoda a ta je hodně účinná. Jmenuje se to pasivní rezistence. Spočívá v tom, že se vše dělá do puntíku podle předpisů. Před více než 100 léty to použily železničáři v C&k monarchii a do měsíce byla monarchie před ekonomickým zhroucením. Sám jsem tuto metodu kdysi použil a dosáhl jsem svého za značné bezmocnosti nadřízených.
A můžu říci, že tato metoda by při použití v silniční dopravě položilo naši ekonomiku do týdne. Stačí sněhové srážky a různá nařízení která vylučují jedno druhé.
Tak myslim, ze silnicni dopravu by polozilo i pouhe vymahani predpisu ze strany policie a financaku.
Jednou z úloh odborů by mělo být dohlížet na smysluplnost a jednoznačnost předpisů. Jsou-li předpisy takto složité, pak na tom svůj díl viny nesou i ti, kteří by dle toho chtěli „pasivně rezistovat“. P. S. Jakpak by se např. stávkujícím průvodčím líbilo (poté, co už by zase pracovali), kdyby se jich každý cestující (předtím poškozený stávkou) doptával na fůru věcí (v záměrné pasivní rezistenci) a až pak předložil jízdenku ke kontrole? Nebo (i když pravda, v Německu toto vícméně „nehrozí“) když by každý cestující platil u pokladny/u průvodčího záměrně nejvyšším legislativně možným počtem mincí? Mám takový pocit, že by v… Číst vice »
Pozor, ono něco takového probíhá. Viz drobná zpoždění například ICE v řádu 5-15 minut. Všechno je spočítáno na krev a část zaměstnanců jedná podle předpisů do puntíku.
konečně rozumný názor
Odbory dělají všechno proto, aby se v očích normálního lidu totálně zdiskreditovali.
Ať už tahle partička, tak ti od Verdi a další, jim podobní.
Souhlas. Ale ať si stávkují, když na to stát pořád má. No, že někde bude chybět…zavřou hubu těm největším křiklounům a co dál? Ptám se- je z tohoto kruhu cesta ven? Všichni chceme větší platy….a všichni platíme třeba za potraviny více a více. Nehledě na ty skvělý a báječný nový mobily a televize. Jo taky mazlové našich domácností- autíčka.
Stávka odborů GDL může mít nejspíš politický podtext, protože předseda těchto odborů Claus Weselsky je současně členem CDU. V současnosti jde o nejsilnější opoziční stranu v Německu.
No, vždy tam může být nějáký podtext, na druhou stranu zrovna voliči CDU budou k odborářům obecně a zvlášť k těmto asi daleko méně vstřícnější, než třeba voliči vládní SPD.
Všichni dodavatelé ATO si mnou ruce… A strojvůdci pak nebudou mít co žrát.
Kéž by to bylo tak jednoduché. Ona ta situace v Německu není jednoduchá už skoro v žádném odvětví. Chce to číst zahraniční média.
Já je čtu – co mi uniklo?
Ve středu od 04:00 má začít ještě stávka zaměstnanců Lufthansy, má trvat 51 hodin.
Zažívám ten super pocit, mít na čtvrtek letenku od LH a na ní navazující vlak do Čech 🙁
Update: aplikace i chatbot Lufthansy pro rebooking zarytě mlčí, takže milí zlatí němečtí soudruzi: vaší zemi se rád obloukem vyhnu a beru to přes Atény na Prahu. Holt mě to bude stát něco navíc, ale aspoň se dostanu domů.
P.S.: A nedivte se, když vám práci začnou brát hoši z východního bloku.
Přijde mi to až komické že jsme v době kdy politici „chtějí“ dát přednost železniční dopravě ve všech ohledech a přitom v Německu, stát kde lidi jezdí denně rychlovlakem do práce/školy, je železnici běžně v zhroucení.
Tímto tempem bude naopak létat více lidí než před příchodem ICE…
O to pokoj, tam strajkuju tiez.
Znovu opakuji: K žádnému zhroucení nedojde a hlavní dálkové trasy jsou zajištěny ve 3 hodinovém intervalu. Už jsem během stávky párkrát cestoval a holt se mi režijní jízda trochu natáhla a zaměstnavatel hodiny proplatil.
Ty prachy celkem chápu, oni na německé poměry nemají zrovna moc. Ale zabejčit se na otázce 2 hodin týdně mi přijde fakt divný.
Navíc, odbory neznají slovo kompromis. Teď strojvedoucí dělají 38 hodin, odbory chtějí 35, DB nabízí 37, odbory neustopí ani o píď.
Stejný scénář se opakuje už řadu měsíců.
To není ze strany odborů vyjednávání, ale vydírání.
Já se požadavku na zkracování pracovní doby nedivím. Pokud pracujete 5 dní v týdnu, 8 hodin denně, tak vám to může připadat jako nehorázný požadavek. Ale pokud se politici rozhodnou v rámci PR boje za bezpečnost provozu paušálně prodlužovat různé přestávky a odpočinky, aby byli pracovníci v dopravě více „odpočatí“, přináší to při takovém režimu práce naprosto opačný efekt. Najednou přibydou směny, kdy je nástup ve dvě ráno, protože víc odpočatý je přeci člověk, který na brzký začátek 9 hodin po předchozí směně přijede z domova než ten, který na ten nástup mohl přespat 6 hodin v depu. Přibývají čistě… Číst vice »
Dobře, to je asi argument. Nicméně další dvě hodiny tento problém asi nevyřeší a časem to skončí požadavkem třeba na 30 hodin. Možná by bylo lepší tlačit na systémovější změny, které budou znamenat, že 37,5 – 40 hodin u této profese znamená to, co u jiných (plus minus, vím, že to bude trochu složitější).
To byste se divil. Jen požadavek na prodloužení odpočinku ze 6 na 8 hodin (a to následující odpočiněk musel být navýšen z oněch osmi hodin o to předchozí zkrácení pod 8 hod), ubral 2 dny volna za měsíc.
V tom případě mají odbory žádat odstranění takových regulací, které končí tak úchylnými směnami, ne?
Žádat mohou, stejně jako celá desetiletí ti naši, avšak naslouchá jim někdo?
Tak za to mají stávkovat.
Taková stávka by dávala víc smysl než s těmito požadavky..
A hlavně si ale odpovězte na otázku, proč to politici dělají – protože odboroví předáci vždy vyrazí nejdříve za politiky „něco řešit“, aniž se nejdříve zeptají svých plánovačů směn, jak budou situaci řešit. Politik něco slíbí a pak se všichni díví – i prdelí ……tohle nechceme, tak to nebylo myšleno. Ale odboroví předáci u dopravců si neuvědomují, že dopravci jsou obchodní společnosti, bojující od prosince 2023 o výkony v rámci výběrových řízení, takže se zrovna moc sociálně chovat nemohou.
….takže se zrovna moc sociálně chovat nemohou…
No a tím se ten kruh uzavírá a pak jsou ty dvě možnosti, a to že se po marném vyjednávání buď pokusí to ovlivnit stávkou, anebo tím, že drtivá většina odejde. Oběma možnostem by se mělo předcházet, protože dlouhodobě narušené vztahy k ničemu pozitivnímu nevedou.
To je ale spíš otázka minimální délky směny než počtu hodin celkem (zvlášť při tak malém rozdílu).
No za mě udělaly ty odbory chybu už na začátku – měly chtít 34h a dokázat se spokojit s 36h!
= pokud něčeho chci skutečně dosáhnout, tak na počátku nasadím tzv. přemrštný požadavek a ve výsledku budu za hodného, když z něj ustoupím na nějaký kompromis, který ovšem vlastně byl mým původním cílem!
Jo, klidně. Ale to pořád předpokládá vůli se dohodnout.
Kterou ze strany odborů fakt nevidím.
Přesně! Obě strany ze sporu vyšli se ctí.
odbory by měly rovněž zaplatit veškerou způsobenou čkodu svým flákáním, hned by je to prachsprosté vidírání daňových poplatníků přešlo 🙂
Proč? Oni platí tím, že po dobu stávky nedostávají plat.
Kdo zaplatí škodu dojíždějícím, co si zaplatili předplatní jízdenku, kterou ale v náhodné dny po náhodnou dobu bez aviza předem nemůžou využívat?
Jak by se vám líbilo platit si paušál za službu, která náhodně NEfunguje? Taky byste chtěl slevu – nebo byste od poskytovatele odešel.
Kdo zaplatí DB zákazníky, co přejdou do aut / autobusů / vlaků?
Chudáci zaměstnavatelé, všichni jim křivdí, viďte. Realizace práva v jeho zákonných mantinelech nedává nikomu nárok na úhradu „skody“, kterou jeho realizací utrpěl, ale naopak má povinnost výkon práva strpět.
Zaměstnanci DB nemají právo říct si o víc peněz a o lepší pracovní podmínky, že ne.
Myslel jsem, že stávka je ústavním právem, a že žijeme v liberální demokratické společnosti. Až v čele DB nebude ředitel, ale Sturmbanführer, dostanou zaměstnanci nařízeno nestávkovat rozkazem a vzpurníci skončí v kárném nebo koncentračním táboře za sabotáž na říšském hospodářství.
Na jednu stranu lidé potřebují přidat, protože situace v Německu začíná být tragická. Abychom tady neplácali o nesmyslech, tak zde na příkladu Kölnu nějkolik čísel: https://www.stadt-koeln.de/mediaasset/content/pdf15/statistik-umfragen/strukturdatenerhebung_k%C3%B6ln_2023_-_einkommensverteilung.pdf Nejvíce zastoupená příjmová skupina (čistý měsíční příjem domácnosti!) činí 14% populace s příjmem 2000 až 2500 EUR. Když k tomu připočítáme ještě ty domácnosti, které nedosahují ani 2000 EUR, tak už je to 49% populace. Jenže tato situace nemá řešení. Fírů je nedostatek a stát chce navíc neustále navyšovat objednávku výkonů. Takže je jasné, že o jakémkoliv zkracování úvazku nemůže být řeč. Cestou by bylo zvýšení platů, to je reálnější. Ale to by německá… Číst vice »
Zbrojní černé díry? Cože?
Německá armáda je absolutně nefunkční.
Je nefunkční, protože dlouhodobě podfinancovaná. Jako půlka armád v EU.
Absolutně nefunkční a to víte odkud? Myslím, že by bylo dobré si nejdřív vyndat trám z vlastního oka a podívat se na českou armádu.
Tak ještě jinak. Německo je plné bezdomovců, ale většinou pouze z řad původních obyvatel, krachuje tu průmysl, protože jsou drahé energie a při tom všem marastu německá vláda nakupuje zbraně. Nikoliv však pro vlastní armádu, ale pro jiné státy. A pak samozřejmě nemá na to, aby přidala například železničním zaměstancům. Když to vezme v důsledku, tak ta pozice strojvedoucího, co se týká kupní síly, je na společenském žebříčku v Německu mnohem níže než v ČR. Proto se stávkuje.
Jasně, je lepší nekoupit zbraně ani své armádě, ani té cizí, ukrajinské a raději nastěhovat bezdomáče do paláců a vil bohatců. A rozdat jim mávátka na vítání víte koho.
Protože je jistě levnější se nechat okupovat nebo poslat vlastní lidi beze zbraní proti tankům.
Fakt, dobrej kousek jste.
Pominu-li případné další výtky, tak pletete dohromady mzdový a společenský žebříček.
Které spolu vůbec nemusejí souviset – jsou i dobře placené profese, které přitom mají mizerné společenské postavení (např. exekutoři + pak třebas i nějaké nelegální pozice).
Kdo nechce živit vlastní armádu, živí tu cizí.
Víc psát nebudu, bylo by to na ban.
Na to, že DB Cargo je tak prodělečný a zkostnatělý moloch, který nedokáže vydělat ani na ucelených vlacích intermodální dopravy, chtějí odboráři celkem dost.
Nebo odborům musel zaplatit někdo, kdo má zájem na zničení státního dopravce. 😄
Intermodální doprava není žádné terno a DB intermodálku až zase tak moc nedělají. Určitě s tím máte velké zkušenosti u Metransu: převzetí vlaku z terminálu smluveno na 12:00 a předán ve skutečnosti v 16:00 nebo později.
Koukám, že odboráři aspirují na největší škůdce německých železnic.
Pořád tvrdošíjně lpět na svých požadavcích, bez vůle ke kompromisu.
Opakovaně, cíleně a bezohledně si brát miliony cestujících jako rukojmí. Schválně je neinformovat předem o stávce.
Co si z toho cestující odnese? Že železnice je nespolehlivá, takže příště do práce / zábavou / whatever jí nepojedou (pokud nemusí).
Odboráři snad chtějí vyhnat cestující z vlaků..?
„Odboráři snad chtějí vyhnat cestující z vlaků..?“
Nejspíš nechtějí, ale dělají maximum proto, aby se tak stalo. Stejěn tak i v nákladní dopravě: Zákazník nakonec zvolí toho, kdo jeho (zboží) přiveze v termínu, případně se zařídí sám.
A bude veliký řev, co si to zákazník dovolil, zařídit se sám. Jak si to dovoluje, …chodit do jiné restaurace, když je pro stávku zavřeno!
A pak se problém krásně vyřeší sám. Zrušením části železniční sítě. Pak budou ovšem tihle grázlové stávkovat za odstupné.
Tohle už trapně začíná připomínat chování vyděračů z ver.di