Železiarne Podbrezová nasazují první EffiShunter 600 z CZ LOKO

EffiShunter 600 pro Železiarne Podbrezová. Foto: CZ LOKOEffiShunter 600 pro Železiarne Podbrezová. Foto: CZ LOKO

Z původního vozidla zůstává jen podvozek a rám.

Slovenské Železiarne Podbrezová, vyrábějící ocel a bezešvé ocelové trubky, převzaly první ze tří lokomotiv EffiShunter 600 od společnosti CZ LOKO. Zbývající budou v rychlém sledu následovat. Kompletní dokončení zakázky je plánováno na přelom března a dubna. Lokomotivy budou jezdit na podnikové vlečce při obsluze náročných ocelářských provozů.

„Železiarne Podbrezová jsou prvním slovenským vlečkařem, který se rozhodl pro kompletní modernizaci svého lokomotivního fleetu. Pro nás z toho plyne obrovský závazek splnit zákaznické očekávání v náročných podmínkách oceláren,“ říká Michal Schaffer, manažer obchodního oddělení CZ LOKO.

EffiShuntery 600 vznikly přestavbou čtyři desítky let starých posunovacích lokomotiv ČKD řady T448. Uživatelům významně šetří náklady na provoz a údržbu, neboť z původního vozidla zůstává jen podvozek a rám. I ty ale procházejí testováním a úpravami, vše ostatní je zcela nové.

Velká úspora nákladů

„Od modernizace očekáváme především vyšší provozní spolehlivost, nižší provozní náklady a nižší náklady na údržbu. Tím prodloužíme životní cyklus lokomotiv a zlepšíme pracovní podmínky našich strojvůdců,“ uvedl Peter Krajan, vedoucí provozu doprava Železiarní Podbrezová.

U zrodu EffiShunterů 600 byly v roce 2015 Třinecké železárny, které s nimi také mají největší zkušenost. Oproti původním lokomotivám snížily náklady na palivo o zhruba 25 procent. S nižší poruchovostí a vyšší provozní spolehlivostí poklesly i náklady na běžnou údržbu. Nový řídicí systém umožňuje online přístup k datům z rychloměru a provozním údajům. Vozidla mají kapotový filtr proti polétavému prachu, nerezové vzduchojemy a rozvody vzduchu nebo klimatizovanou kabinu strojvedoucího. Spalovací motor Caterpillar C18 o výkonu 563 kW přitom splňuje emisní normy EU Stage V.

„Pro uživatele jde o radikální úsporu provozních nákladů. Fleet bude spravován v elektronickém systému MyLOKO, který slouží mimo jiné i pro správu údržby, sledování polohy, spotřeby a jiných důležitých veličin,“ dodal Michal Schaffer.

Železiarne Podbrezová patří s roční produkcí zhruba 160 tisíc tun bezešvých ocelových trubek mezi jejich přední evropské výrobce. Značka ŽP Group pak zastřešuje výrobní závody na Slovensku, v Česku a ve Španělsku, z nichž produkce míří do 50 zemí.

Tagy CZ Loko EffiShunter 600 Železiarne Podbrezová
1 komentář