Zelení proti žlutým. FlixBus spouští pět nových linek po Česku, zatopí RegioJetu

Setra Dosto (FlixBus), foto: FlixbusSetra Dosto (FlixBus), foto: Flixbus

V tuzemských dálkových autobusových linkách se schyluje k novému souboji velkých dálkových dopravců. Poté, co většinu spojení po silnici mezi

V tuzemských dálkových autobusových linkách se schyluje k novému souboji velkých dálkových dopravců. Poté, co většinu spojení po silnici mezi Prahou a krajskými městy ovládl RegioJet, vstupuje do hry větší hráč: FlixBus.

Od 17. srpna spouští provoz na třech linkách: z Prahy do Brna, Karlových Varů a Českého Krumlova, o dva týdny později pak z Prahy do Liberce a Plzně. Podle zveřejněných jízdních řádů ale bude mít podle počtu spojů RegioJet stále navrch. Dá se ale očekávat větší boj o zákazníka i pokles cen.

Vyplývá to z informací, které se objevily v Centrálním informačním systému o jízdních řádech. Dopravcem je podle nich společnost Umbrella Coach & Buses, která v Česku s FlixBusem spolupracuje. Podle informací serveru zdopravy.cz budou zařazeny tento týden do rezervačního systému FlixBusu.

Mluvčí FlixBus Nina Göbbels zprávu o nových linkách nekomentovala, společnost chystá na příští čtvrtek v Praze tiskovou konferenci.

Na některých trasách přijde RegioJet o faktický monopol. Ukázkovým příkladem je trasa Praha – Liberec, kde má RegioJet dosud většinu spojů. Flixbus zde ještě jezdí v rámci dálkových tras dvakrát denně, ale v nepříliš atraktivní časy. Teď FlixBus nabídne až deset párů denně.

FlixBus se zaměřil hlavně na silné časy ve špičce. Například mezi Prahou a Libercem nově nabídne deset párů spojů, každý den ale budou jezdit bez omezení jen tři. V Liberci bude firma zajíždět na autobusové nádraží, nikoliv k terminálu MHD ve Fügnerově ulici, kde již pro dalšího dopravce není místo. V Praze nabídne spojení na Černý Most i Florenc, mezi oběma stanicemi počítá s dobou jízdy 25 minut.

RegioJet na trase mezi Libercem a Prahou od 1. srpna změnil strukturu služeb, nově část autobusů jezdí v tarifu low cost, v kterém neposkytuje běžný palubní servis se stevardkou. FlixBus jezdí bez stevardek.  „Konkurence se určitě nebojíme. Cestujícím nabízíme nejširší rozsah služeb a spojení za nejlepší ceny. Například linka Praha – Drážďany – Berlín, kde si s Flixbusem přímo konkurujeme, je naše aktuálně nejrychleji rostoucí autobusová linka. Právě díky službám a výhodným cenám se nám daří získávat zákazníky jak v mezinárodní dopravě, tak dokonce na vnitrostátním úseku mezi Dražďany a Berlínem,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Největší expanzi firma chystá na trasu Praha – Brno, kde má firma v plánu až 21 párů denně mezi autobusovým nádražím Florenc a brněnským Grandem. Většina spojů jede každý den, nejčastěji odjíždí z Prahy v čase, kdy nejede RegioJet, tedy ve čtvrt a tři čtvrtě.

Nejvíce omezení na některé dny v týdnu má jízdní řád na nové trase Praha – Karlovy Vary. V jízdním řádu je sice patnáct párů spojů, většina z nich jede ale jen v pátek či sobotu. Tři budou jezdit každý den. I na této trase má RegioJet prakticky monopol. V případě trasy Praha – Plzeň má firma v plánu deset spojů z Florence se zastávkou na Zličíně, v Plzni pojede na centální autobusové nádraží. Čtyři páry pojedou každý den.

Na první pohled nejširší nabídku má nový dopravce v jízdním řádě na trase Praha – České Budějovice – Český Krumlov. V jízdním řádě je celkem 29 párů spojů, většina z nich je ale naplánována pouze na víkend. Část autobusů jede z Florence a Roztyl přes Tábor, část přes autobusové nádraží Na Knížecí a Písek.

Flixbus nedávno zavedl další nové linky z Česka do Polska a nově na Ukrajinu. Prahu si bere společnost jako základnu pro další expanzi směrem na východ.

Tagy FlixBus RegioJet Umbrella
4 komentáře