Silnice Zprávy

Zelení proti žlutým. FlixBus spouští pět nových linek po Česku, zatopí RegioJetu

Setra Dosto (FlixBus), foto: Flixbus
Setra Dosto (FlixBus), foto: Flixbus

V tuzemských dálkových autobusových linkách se schyluje k novému souboji velkých dálkových dopravců. Poté, co většinu spojení po silnici mezi Prahou a krajskými městy ovládl RegioJet, vstupuje do hry větší hráč: FlixBus.

Od 17. srpna spouští provoz na třech linkách: z Prahy do Brna, Karlových Varů a Českého Krumlova, o dva týdny později pak z Prahy do Liberce a Plzně. Podle zveřejněných jízdních řádů ale bude mít podle počtu spojů RegioJet stále navrch. Dá se ale očekávat větší boj o zákazníka i pokles cen.

Vyplývá to z informací, které se objevily v Centrálním informačním systému o jízdních řádech. Dopravcem je podle nich společnost Umbrella Coach & Buses, která v Česku s FlixBusem spolupracuje. Podle informací serveru zdopravy.cz budou zařazeny tento týden do rezervačního systému FlixBusu.

Mluvčí FlixBus Nina Göbbels zprávu o nových linkách nekomentovala, společnost chystá na příští čtvrtek v Praze tiskovou konferenci.

Na některých trasách přijde RegioJet o faktický monopol. Ukázkovým příkladem je trasa Praha – Liberec, kde má RegioJet dosud většinu spojů. Flixbus zde ještě jezdí v rámci dálkových tras dvakrát denně, ale v nepříliš atraktivní časy. Teď FlixBus nabídne až deset párů denně.

FlixBus se zaměřil hlavně na silné časy ve špičce. Například mezi Prahou a Libercem nově nabídne deset párů spojů, každý den ale budou jezdit bez omezení jen tři. V Liberci bude firma zajíždět na autobusové nádraží, nikoliv k terminálu MHD ve Fügnerově ulici, kde již pro dalšího dopravce není místo. V Praze nabídne spojení na Černý Most i Florenc, mezi oběma stanicemi počítá s dobou jízdy 25 minut.

RegioJet na trase mezi Libercem a Prahou od 1. srpna změnil strukturu služeb, nově část autobusů jezdí v tarifu low cost, v kterém neposkytuje běžný palubní servis se stevardkou. FlixBus jezdí bez stevardek.  „Konkurence se určitě nebojíme. Cestujícím nabízíme nejširší rozsah služeb a spojení za nejlepší ceny. Například linka Praha – Drážďany – Berlín, kde si s Flixbusem přímo konkurujeme, je naše aktuálně nejrychleji rostoucí autobusová linka. Právě díky službám a výhodným cenám se nám daří získávat zákazníky jak v mezinárodní dopravě, tak dokonce na vnitrostátním úseku mezi Dražďany a Berlínem,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Největší expanzi firma chystá na trasu Praha – Brno, kde má firma v plánu až 21 párů denně mezi autobusovým nádražím Florenc a brněnským Grandem. Většina spojů jede každý den, nejčastěji odjíždí z Prahy v čase, kdy nejede RegioJet, tedy ve čtvrt a tři čtvrtě.

Nejvíce omezení na některé dny v týdnu má jízdní řád na nové trase Praha – Karlovy Vary. V jízdním řádu je sice patnáct párů spojů, většina z nich jede ale jen v pátek či sobotu. Tři budou jezdit každý den. I na této trase má RegioJet prakticky monopol. V případě trasy Praha – Plzeň má firma v plánu deset spojů z Florence se zastávkou na Zličíně, v Plzni pojede na centální autobusové nádraží. Čtyři páry pojedou každý den.

Na první pohled nejširší nabídku má nový dopravce v jízdním řádě na trase Praha – České Budějovice – Český Krumlov. V jízdním řádě je celkem 29 párů spojů, většina z nich je ale naplánována pouze na víkend. Část autobusů jede z Florence a Roztyl přes Tábor, část přes autobusové nádraží Na Knížecí a Písek.

Flixbus nedávno zavedl další nové linky z Česka do Polska a nově na Ukrajinu. Prahu si bere společnost jako základnu pro další expanzi směrem na východ.

Upozornit na
Lemur
Host
Lemur

Florenc z Liberce Flixbusu chválím, mohl ještě cestou zastavit v Libni u nádraží a bylo by to ideální.

Josef Petrák
Admin

U Libně si nedovedu představit, kde by šlo bezpečně zřídit zastávku přímo v Českomoravské ul., ale takový přestup vlak-bus by byl top.

Martin
Host
Martin

Taky jsem rád, že na cestě do Liberce bude pořádná konkurence. Žlutej si ji zaslouží jako sůl.

Pavel Šmídek
Host
Pavel Šmídek

já jsem jel do Bratislava s Eurolines a naprostá spokojenost,

Partneři


Newsletter

Výběr editora