Ze svahu u Jablonova odstranili vůz havarovaného vlaku, o dalším osudu lokomotivy se teprve rozhodne

Vagon vyprostily dva měsíce po nehodě speciální jeřáby.
Téměř dva měsíce čekal vůz z havarovaného rychlíku Gemeran ve svahu u Jablonova nad Turňou na svůj další osud. Ve čtvrtek 11. prosince jej železničáři spolu s palivovou nádrží z lokomotivy 757 za pomocí speciálních kolejových jeřábů vyzvedli.
„Poškozené vozy jsou již v železniční stanici Jablonov nad Turňou a jsou připraveny k likvidaci. Nádrž směřuje do lokomotivního depa Košice,“ uvedla na Facebooku Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Na místě zůstává havarovaná lokomotiva 757. O dalším postupu při jejím odstranění se bude teprve rozhodovat, a to podle terénních a technických možností. Lokomotiva je na boku a v prudkém svahu.
Hrozivá srážka dvou rychlíků, ke které došlo dne 13. října, si vyžádala celkem 113 zraněných, z toho osm těžce. Nehodu způsobila chyba strojvedoucího, potvrdili již dříve vyšetřovatelé slovenského resortu dopravy. Strojvedoucí jednoho z vlaků nerespektoval návěst stůj před 3 kilometry dlouhým jednokolejným tunelem a vjel do cesty rychlíku jedoucímu v opačném směru.
Těžké časy slovenské železnice
Jen pár dní po nehodě došlo k další srážce vlaků, tentokrát u Pezinku. Dvě vážné nehody v krátkém čase vedly k personálnímu zemětřesení ve vedení ZSSK. Jeho odvolání nařídil premiér Fico. Svou funkci neúspěšně nabídl Ficovi i sám ministr Ráž. ZSSK nyní dočasně vede Ivana Piňosová.
Slovenská železnice momentálně prochází náročnými časy. Od srážky vlaků u Jablonova má za sebou několik vážných nehod a incidentů. 19. listopadu v Košicích vykolejil vůz osobního vlaku. Před pár dny proti sobě na hlavním koridoru v Liptovském Hrádku jely dva vlaky proti sobě, strojvedoucí naštěstí stihli zastavit. Od čelní srážky je dělilo pouhých 20 metrů. Ve středu zase v Bratislavě vykolejily dva vlaky.
Ministerstvo dopravy SR chce situaci řešit, představilo několik opatření. Například s kamerami v lokomotivách však narazilo u Federace strojvůdců.
Ministr Ráž narazil. Slovenští strojvedoucí odmítají pracovat pod dohledem kamer