Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura

Ze suchdolského kopce autobusem rychleji. V Kamýcké vzniká pruh pro busy

Zřizování autobusového pruhu, Kamýcká ulice, Praha. Pramen: ROPID
Zřizování autobusového pruhu, Kamýcká ulice, Praha. Pramen: ROPID

V Kamýcké ulici v úseku suchdolského kopce dostanou autobusy jedoucí směrem dolů vlastní pruh. Hlavním cílem je zlepšit průjezd autobusů ve směru do centra, což má výrazně vylepšit dodržování jízdního řádu i ve směru z centru.

„Ve směru z centra v běžném provozu v ranní špičce probíhá koncentrovaný návoz studentů České zemědělské univerzity (zejména linkou 107 v intervalu až 2 minuty) a sebemenší nepravidelnost vede k dramatickému zhoršení komfortu přepravy,“ uvedl mluvčí organizace ROPID Filip Drápal.

Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra ušetří takzvaný buspruh v Kamýcké ulici suchdolským autobusům při jednom průjezdu až pět minut. „Celkem už máme v Praze 52 kilometrů, kde autobusy jedou samostatně nebo spolu s tramvajemi a nejsou zdržovány okolním provozem,“ sdělil Scheinherr.

Autobusy v Kamýcké často váznou v koloně. Pramen: ROPID
Autobusy v Kamýcké často váznou v koloně. Pramen: ROPID

Kamýcká ulice je třípruhová komunikace, kde původně byly dva pruhy určeny pro jízdu do kopce a jeden z kopce. V rámci zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy (a jízdní kola, vozidla taxi, IZS a městské policie) byl pro stoupání ponechán pruh jediný a ve směru z kopce nově zřízen buspruh. Ten začíná kousek za zastávkou Kamýcká a měří téměř 900 metrů.

Toto oblast Prahy čekají v příštích letech nemalá dočasná omezení. Plánovány jsou uzavírky Horoměřické ulice (v roce 2020 rekonstrukce mostu přes Nebušický potok, v roce 2021 pak rekonstrukce mostu přes Šárecký potok a navazujících úseků), omezení provozu v roztockých serpentinách a výrazné omezení provozu v Kamýcké ulici při rekonstrukci mostu přes železniční trať (plánováno v roce 2022 s průjezdem jediným jízdním pruhem s kyvadlovou signalizací).

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Krásný příklad řešení dopravy v Praze. Místo aby se odstranilo úzké místo, které blokuje dopravu, tak se alibisticky namalují čáry. Ale chápu to. Jde to snadno a rychle. Což se o výstavbě Pražského okruhu říci nedá.

Kalanis

Zavřít Kamýckou na mostě přes trať a na druhé straně u Kozích hřbetů a nechat to tak dokud bude Suchdol blokovat okruh!

Petr Zdobinský

Kamýcká je sice vylepšená směrem dolů, ale má to jedno úzké místo – most přes trať. Ovšem nahoru to je práce ekofanatiků bez mozku. Místo 2 stoupacích pruhů tam zbyl jeden a dále pruh pro cyklisty, který nikdo soudný jezdit nebude. Takže z podstatné části zcela vyhozené peníze.

KarelF

Problém dopravy v této lokalitě by vyřešil okruh který zde místní bohužel úspěšně již hodně let blokují takže trpte.

Martin S.

Okruh nemůže vyřešit vše. Nemůžeme se spoléhat na to, že až bude stát, centru se najednou odlehčí.

Roce deep

Okruh by tam dopravu ještě zajistil a proto tam nejspíš ani nikdy nebude.

Přemek

Masivní návoz studentů VŠZ po okruhu? Jste z Marsu?

Jakub

Ten by zůstal zachován, ale část ostatní dopravy (zejména automobilové) by se přesunul, a tak by ten masivní návoz studentů nebyl už takový problém.

Jarda

Ještě aby policie dohlížela na dodržování vyhrazených pruhů. Například na Plzeňské ulici jezdí auto za autem vyhrazeným pruhem, kde nemájí co dělat a policajta, co by to řešil jsem v životě neviděl.

Hanzi

Protože policajt není debil a ví že když bude lpět na pruhu pro busy tak si zaseka dopravu v širokém okolí a nikdo ani tedy policajt nechce problémy vyrábět. Čáry na silnici umí namalovat každý pablb řešit skutečný problém málokdo. A ano nelze jinak než ty pruhy používat i s osobakem jinak by se tam zachvili nežli ani vaše MHD.

Jarda

Od vás jsem ani jinou reakci nečekal.

Petr766

Naprosto přesný komentář

Přemek

Chápu současné jízdy autem do centra Prahy ve snaze se vyhnout potenciální nákaze v MHD. Nechápu ale egoisty samotné v autech, co pak vztekle nadávají na jim podobné, co zbytečně zhušťují radiální dopravu do centra. Stačí sledovat provoz na Cínovecké a Liberecké, kolik vzduchu se v těch autech vozí.

Petr766

A vy víte, co veze, kam jede, koho vezl nebo bude vyzvednávat? Nebo kolik z těch aut jsou služební? Asi těžko…

PatriK

Nad provozem a dodržováním pravidel má trvale dohlížet automatizovaný systém a nikoli aby tam musel stát policajt, což je drahé a neefektivní.

Hanzi

Nad provozem ma hlavně přemýšlet člověk. Umoznit dopravě co nejdokonalejší průjezd at jde o tangencialy, obchvaty, průtahy atp. Nasledky amaterismu v dopravní politice vidi každý sam.

Jarda

To souhlasím, ale dokud nic takového není, tak by neuškodilo, aby tam občas policie pár řidičů pokutovala, a ono ono by si většina pak dala větší pozor.

Hanzi

Nevím, mě osobně by ani občas ten litr pokuty nevadil, hlavně že neskácu v koloně. Zatím mi ovšem nikdo nepokutoval. Pokuta není řešení. Řešením je napravení současné situace.

ketchup1970

A hlavně , že skáčou v koloně ty socky , co dodržujou pravidla. Tož abych si skoro přál, aby nedodržoval pravdu ten Turek co dotahuje matky v Mnichově Stuttgartu nebo Polák co to dělá v Kvasinách či Vrchlabí. A nejlépe až nějaký ignorant pravidel pojede v levém pruhu dálnice a vytlačuje ostatní.

Přemek

Proč tedy tomu tak není? Můžette to vy nebo já změnit?

Koro

Zase tak strasny to tam neni. Nepletes si to s vikendem nebo casem mimo spicku? Ona je tam totiz jeste dodatkova tabulka a treba v nedeli vsechny ovce jezdi v levem

Jarda

Ne, nepletu a o tom časovém vymezení samozřejmě vím. Je to určitě několik aut ta minutu.

Eduard

Nebylo by lepší dostavět ještě jeden pruh? Takto sice autobus bude o něco rychlejší za cenu že pak všichni budou pomalejší.
Je fakt, že je jednodušší malovat čáry na asfalt jak něco skutečně řešit.

...

Nejlepší by bylo, kdyby do Suchdola jezdila po samostatném tělese tramvaj. Pak by tam nemusely jezdit autobusy.

Asd

Jenomže to by někdo něco musel skutečně dělat. Snad si toto všechno voliči dobře zapamatují a při volbách si na to vzpomenou.

Bdtax Fan

Je to otázka priorit. Preference veřejné dopravy by prioritou být měla. Navíc ty autobusy převezou takové množství lidí, že takové rozdělení pruhů je ve výsledku fér. V poslední řadě: nemůžeme nekonečně rozšiřovat silnice za cenu nepříjemného prostředí. Nebo vy se rádi zdržujete kolem frekventovaných silnic?

Asd

Pokud bydlíte ve městě, tak musíte počítat, že tam jsou rušné ulice po kterých jezdí vozidla. Pokud chcete klid, tak se odstěhuje na vesnici. Tam Vás budou budit kohouti a sekačky na trávu. Je více než smutné, že Praha dosud nemá okruh. I díky tomu, že pár lidí ho nechce mít pod okny.

Panoramix

Kdyby radši dostavěli okruh, tak mají po starostech. Většina IAD se bohužel nemůže sjezdu toho kopce vyhnout, pokud jedou ze Suchdola a přilehlých vesnic, ačkoliv pak míří úplně jinam než do Dejvic či do Holešovic. Okruh by jistě spoustu této “dálkové dopravy” odvedl z inkriminované oblasti a na Kamýcké by zůstal jenom místní provoz.

Jiří Kocurek

Taky si říkám, že kdo chce překročit Vltavu tak Veltrusy, nebo tunelem pod Hradčany. Jinak nikde nic, jenom v Sedleci je přívoz. Technologie ze starého Egypta, tam mosty přes řeku nestavěli. Pravda, ve starověkém Egyptě nebylo potřeba přivézt nový kotel a podobně.

Bob

Zkuste se tam někdy podívat na místní přírodní a geologické podmínky a pochopíte, proč tam není most. Proč myslíte, že ani po jednom břehu nevede silnice z Prahy do Kralup?

...

Protože jí nikdo nepostavil.

Vasek

protoze by se stavba ekonomicky nsprosto nevyplatila, staci pouzivat mozek.

Jirka

Okruh nebude dříve než za 10 let a i těch 10 let je příliš optimistických. Jinudy okruh stavět nelze než je stávající varianta, bo jiná varianta je zastavěná, ale protesty a oddalování budou.

Asd

Tak ať Hřib a jemu podobní neřeší věci jako modré zóny, Koněva ale to co je skutečně důležité nejen pro Prahu, ale i pro celou ČR.

Honza

njn – to by ale nesměl být brát zřetel na jedince (vyhýbám se slovu pablby), kteří si TĚSNĚ podél dlouhodobě plánované trasy okruhu (desítky let) postavili v 70. a 80. letech rodinné domy a teď desítky let dělají problémy – co k tomu dodat…? kdo je nutil si tam ty domy postavit, když už v té době bylo známo, plán/záměr je vét rušnou kapacitní komunikaci tamtudy…

Asd

Tak nějak. Je to z jejich pohledu více než nemilé na druhé straně věděli, že jednou tam bude cesta, takže si nemají na co stěžovat.

Stony

Nejhorší na tom je, že to nikdo ani nechtěl. Místní jsou proti tomu, ale nikdo se jich neptal a Ropid rozhodl.

PatriK

Ti kdo využívaji mhd zcela jistě změnu vítají. A logicky, cílem ropidu je dodržení standardů kvality.

Stony

To opravdu neuvítají. Neznám na suchdole nikoho kdo by to vítal…

Vasek

Ja ano jezdim totiz busem

Filip

Jezdim tím busem pravidelně a ten pruh tam je k ničemu, problém vždy nastává za podpabou a hlavně za čínskou,kde dochází k velkým zdržením, kvůli tomu že tam je jen jeden pruh a hustá doprava

Vojtěch C

Možná by k pravidelnosti provozu přispělo, pokud by část spojů (např. linka 147 obsluhovaná „krátkými“ vozidly) byla ukončena již na Podbabě (jednosměrným objezdem Čínská – Zelená – Nádr. Podbaba – Suchdol). Značná část cestujících stejně přestupuje na tramvaje.
Tento návrh jsem posílal zástupcům Ropidu, DPP, Magistrátu, MČ P6, ale asi to nikoho nezajímá.

Jakub

V Suchdole jsou tak nějak proti všemu už z principu, ne?

Stony

To uz je jina pisnicka. Ale ja sem vyjimka. Ja sem pro okruh i rozsireni letiste:)

Jarda

Když něco nechcete vy, nebo pár vašich známých, kteří jezdí autem neznamená, že to nechtějí ostatní. Já jsem všemi deseti pro. MHD by měla mít ve městech jasnou preferenci.

Honza

velmi příjemná zpráva – už včera bylo pozdě..
S velmi rychle se rozrůstající příměstskou zástavbou těsně za Suchdolem (=za administrativní hranicí hl. m. Prahy) těch aut narůstá geometrickou řadou a ty autobusy až do teď kvůli tomu trčely dlouhé minuty v nekonečných kolonách… Teď značnou část toho profrčí v bus pruhu – palec nahoru Scheinherre „!

Jirka

Busy čas ušetří ale auta naopak. Ten kopec je docela prudký a stačí jedno naložené auto nebo pomalu jedoucí autobus. Tak nějak typické od současného vedení Prahy. IAD je nezajímá. Ta cesta šla samozřejmě i rozšířit. V okolí ani žádné domy nejsou.

Koro

Co resis. Stejne je tam. 50tka…

Stony

Ne není.

Koro

Ano je, pokud se bavime o trase ze suchodola dolu. Coz je i v clanku. Nahoru je 70 kousek

Stony

No o tom se nebavime. Pan pise o ceste do kopce….

Oran Gutan

Ve svý podstatě na tomhle serveru je většina šotoušů do hromadný dopravy, takže palce dolů hoši. Co je ale horší že u kormidla jsou podobný, náměstek jen pro alternativní a okrajové druhy dopravy. Namalujem pruhy pro všechny aby se to co nejvíc zablokovalo, tohle je zřízení nového pruhu pro autobusy asi jako přejmenování Ruzyně na Havla bylo zřízení nového letiště.

Jiří Kocurek

Ideální je potom bus pruh využívaný pouze noční linkou. 😛

Nekdo

a to pouze v noci ze sobotu na neděli a 24.12.

KarelF

To mne připomělo čimickou od šutky na kobylisy. Pruh pro bus který rekonstruovali i na váhu busů aby to vydrželo dlouho a ostatní pruhy jsou běžné konstrukce a co autobusáci pruh nevyužívají a rovnou se řadí u šutky do levého pruhu kde úspěšně ničí komunikaci přestože mají vlastní pruh, až k křižovatce na kobyliském náměstí důvod, protože někdo viděl jiného, že je to lepší, aby nemusel dole na kobyliském náměstí přejíždět z pruhu do pruhu to jako fakt. divím se, že tam není daná značka zákaz vjezdu busů do prostředního a levého pruhu. Navíc stavba třetího pruhu nebyla levná zrušení… Číst vice »

Vasek

a ten ideal je kde? Jeste jsem ho nepotkal 🙂

Honza

Oran Gutan ( v překladu „lesní muž“) Já tedy šotouš určitě nejsem – a z mnoha komentů od evidentně starších drážních jedinců mám vyloženě osypky…! No ale z čistě praktického hlediska například zřízení bus pruhu na Evropské třídě ( úsek od metra Nádraží Veleslavín až po křižovatku s Pražským dálničním okruhem před oblastí letiště) velmi pomohlo – kloubový bus 119 co 3 minuty a velmi intenzivní příměstská doprava mnoha linek z celého Kladenska – včetně kloubových busů a z celého Slánska a Loun – kdy tam v tom bus pruhu ve špičce (před virem)co minutu jel alespoň jeden bus… ten… Číst vice »

Roce deep

Pán lesa se řekne Orang Utan.

Asd

Protože je to demokratické a hlavně ekologické. Pražané prostě milují zácpy a MHD. Tak proč jim nevyjít vstříc.

jkjk

IAD 15 tis. vozů denně (průměrná obsazenost 1,3) , v autobusech 20+ tis. cestujících.

Jakub P

Kde nejsou domy, tam se dá jen tak ze dne na den rozšířit silnice? To je poměrně novinka. A upřímně, při dýlce toho kopce ho snad i naložená multikára pojede do deseti minut, což tak strašný zdržení není (pocitově to za ní bude pár hodin, to jo, ale realita tak zlá nebude).

JakubP

Tolik lidi si mysli, ze staci, aby nekde nebyly domy a muzou tam automaticky stavet silnici. Hezky.

Martin V.

Koopec má 9% stoupání a naštěstí už tam nejezdí kloubové Karosy, které to vinou blbého zpřevodování moc nezvládaly. SORky (ať si o nich myslíme cokoli) mají šestistupňovou převodovku a udrží ve stoupání 40 km/h..

Vasek

nejde to jinak MHD musi mit prednost,
kdo musi jet autem at stoji v koloně.

Asd

To máte samozřejmě pravdu, ale nejen doprava se musí řešit komplexně a hlavně s rozumem. K čemu je kousek vyhrazeného pruhu, když za chvíli ten autobus bude stát v zácpě. Jak už tu psali jiní okruh je nyní to nejdůležitější co Praha potřebuje. Spolu s budováním nových stanic metra a tramvají.