Ze Seattlu přiletěl do Prahy další Boeing 737 MAX pro Smartwings
Nový Boeing 737 MAX 8 pro Smartwings. Pramen: Smartwings
Na první komerční let s cestujícími se letoun vydá do Dubaje.
Na první komerční let s cestujícími se letoun vydá do Dubaje.
V článku se píše, že do léta má přijít ještě pět letadel. Pravděpodobně teda OK-SWL a pak ty A220 a myslím, že měli objednané dva A320.
Ve flotile mají poměrně hodně letadel starých kolem dvaceti let. Chtěl jsem se zeptat, jestli je tady někdo, kdo má o chlup více informací než je možné najít běžně na internetu, zda chtějí postupně přejít na airbusy 220, nebo pronajmout další Boeingy a nebo pro dalších pár let zůstane flotila tak, jak je dnes. Děkuji
2x 737 MAX 8 OK-SWL, OK-SWN a 3x A220 OK-EYB, OK-FYC a OK-FYD, nic jiného (veřejně) objednáno nemají.
Smartwings určitě přecházet na A220 nechce – je to vlastně „jen“ pozůstatek po ČSA.
Pořád je to charterovka, a tam má své vlastně zcela nenahraditelné místo 737 (nyní).
Pokud by na něco mohli v tomto segmentu přecházet, tak leda na A320/A321.
Na druhou stranu, je to charterovka, která se ve velké míře živí (a celkem úspěšně) ACMI pronájmy a tudíž jim flotila A220 nejspíš nijak nevadí, protože příklad Air Baltic ukazuje, že o A220 je zájem. Navíc jimi můžou nahradit B737-700, protože i některé charterové linky B737-800 nebo B737 MAX8 nenaplní.
Je potřeba se podívat kam pronajímá svoje a220 air baltic a kam 737 SW. Neviděl jsem že by baltic pronajímal svoje 220ky dál než po Evropě, ale možná se pletu
V poslední výroční zprávě (2023) se uvádí, že letos končí leasing těmto letadlům: OK-TSE (2.2. – 11 let), TVO (31.3. – 23 let), SWW (30.5. – 22 let), TSM (31.5. – 17 let), SWT (21.11. – 22 let) a OM-TSG (15.12. – 21 let). TSE je jeden z nejnovějších 800, takže bych řekl, že zůstane a jako náhrada TSM by musel přijít nějaký MAX 9, jinak TVO a TSG mohou být nahrazeny MAX 8 a B737-700 asi A220-300. A vzhledem k tomu, že nedávno vrátili TVX, tak dodávkou 3 MAXů pro tento rok bude počet letadel vyrovnán.
Myslím že většinu pronájmů prodlouží/prodloužili. S 2x 737-700 a 2x 737-900ER se ještě počítá na letní sezónu, OK-TSE je celkem nový stroj takže by vyřazení nedávalo moc smysl, vyřazení je však možné u OK-TVO (ani nemá lak) a OM-TSG jelikož jsou 20 let+.
Proč si SW nekoupí aspoň jedno dvě širokotrupé? Nebojím se že by nebyla poptávka
To pro koupáky moc nedává smysl, celý spodek pro cargo budete mít k ničemu. Spíš by uživili A321LR/XLR, ale k tomu nejspíše nikdy nedojde vzhledem k oblíbenosti Boeingu u vlastníků společnosti.
No, vy se mozna nebojíte. Ale TVS je asi opačného názoru. a preci jenom, oni v tom budou malinko informovanejsi.
krom toho – co by s těma širokotrupýma letadlama měli dělat? dlouhých charterů moc nemají, aby na to potřebovali 2 wide body.
a na tech kratkych – ono není zrovna ekonomické honit nějaké hezké widebody, které je stavěné na poněkud jiný poměr cyklů a letových hodin, na 2,5 hodinových charterech do recka a bulharska. nemluve o tom, ze ho na tom charteru musíte 3x – 4x zaplnit.
O krátkých vůbec nepíšu a létat do BL ne GR třeba B787 mě ani nenapadlo. Měl jsem na mysli např. zájezdy Čedoku do Thajska nebo Vietnamu, ty jsou nonstop a létá to B787 od italské chartrovky Neos.
V Brně má být v létě bázováno minimálně 4x A320. Část asi bude OK-HEU a OK-IOO. Zbytek bude na ACMI nebo přibude i nějaká A320 do flotily?