Unikátní zdvihací železniční most v Lužci nemá pár týdnů před otevřením elektrickou přípojku
Nový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Železniční rarita v podobě nového zdvihacího mostu přes Vraňansko-hořínský kanál má zatím jeden zásadní nedostatek. Postrádá elektrickou přípojku, která je
Je zajímavé, že se autoři všech textů o nových mostech v Lužci nad Vltavou věnují jen přemostěním Hořínského plavebního kanálu, ačkoli ty existují (byť v nyní již ne zcela vyhovující podobě) minimálně 100 roků, ale úplně přitom pomíjejí jednu další tamní velkou stavbu, která bude mít jako úplná novostavba velký význam nejen pro vlastní Lužec, ale dokonce i pro obce na pravém (tedy opačném) břehu řeky Vltavy – totiž výstavbu zcela nové lávky pro pěší a cyklisty přes řečiště vlastní řeky Vltavy, která nahradí dosavadní přívoz ( 50.3193722N, 14.3988175E ), a umožní tak snadný trvalý a ničím neomezovaný přístup jak… Číst vice »
Ta poslední věta je fakt smutná, to byste mohl napsat o kdejaké trati.
A co někdy napsat, že doprava je bez problémů zajištěná vlaky?
Večerním (před 19. hodinou) autobusem NAD, tedy „de jure“ vlastně vlakem, přijelo do Lužce ve středu asi 10 lidí – takže úplně prázdné ty vlaky asi opravdu nejezdí: zřejmě hlavně proto, že jsou jednoznačně mnohem rychlejší než autobusy na tamních zakroucených úzkých silničkách – rozdíl v cestovní době třeba do Kralup nad Vltavou činí asi 15 minut v neprospěch autobusu.
To nic není , u nás stavěli před lety hokejovou arénu a najednou se objevil v novinách článek, že se zapomnělo na led.
Je důležité takové věci brát s humorem, i když občas je to dost drahý humor.
Hlavně že tam bude wifi.
Vsechny obce jsou si rovny, ale ty kam vedou koleje jsou si rovnejsi. Smutne.
Bez jejího souhlasu (souhlasu obce) není možné trať zkrátit,“ uvedl Bukovský.
To je doslova perla! Zato zrušit klidně 🙂
Než se ten most někdy zvedne, tak bude do té doby nový 🙂
Pamatujete někdo Kolín? 🙂 ta zaoceánská loď tam fakt nikdy nepojede, ani DOL nebude.
Velká zaoceánská loď by se nevešla ani pod most SNP v Bratislavě. Možná tak lodě z Velkých jezer by ho podpluly.
https://www.youtube.com/watch?v=U15Fwo9tbJ4&
Za to se ale zcela jistě dostala až dno letního Dunaje.
Jára Cimrman by pouze poznamenal : Zkuste to bez drátů!
Coby, jedna lokomotiva a vytáhnout z ní silový kabel. Může stát ve šturcu té vlečky.
„jen dochází k posunu zastávky na druhou stranu ulice, aby se odstranil železniční přejezd“
Jako že se zastávka přesune ještě před přejezd s Mělnickou ulicí? A to je tam takový provoz, že je s tímto přejezdem nějaký problém?
Zastávka na opačné straně přejezdu (= před ním ve směru od Vraňan) je už fyzicky hotová – zvýšené nástupiště (tipuji, že asi 20 metrů dlouhé) s bezbariérovým přístupem od přejezdu. Zda a jak dlouho zůstane zachováno i kolejiště dopravny za přejezdem, nevím
Řekl bych, že v poslední větě je tak nějak shrnuto vše. A kolik že nás tahle sranda stála? Inu, zdroje jsou!
U sotousku vladne radost, jednou za par, kdyz uz nebudou vedet kam, bude stale mozne jet vlakem do Luzce. Nic tam neni, ale to nevadi, hlavne ze jsou tam koleje.
Jak jako „nic tam není“? Zvedací most tam bude. To už některým bude stát za to se jet na něj podívat. 🙂
Kolik že jich jezdí do Kladna za zvedacím mostem?
Oprava: Do Kolína. Jsem to domotal.
Poslední věta zní jako vyjádření pro podporu likvidace železnice. Proč takto tendenčně??
Co je na konstatování faktu – zbytnosti železnice do Lužce – tendenčního?
Minimálně slova „bez problémů“ nejsou „fakt“, ale „názor autora“.
Nicméně 10 párů vlaků není až tak málo a nevěřím tomu, co bylo napsáno výše – že bez souhlasu obce není možné trať zkrátit.
Mnoho tratí už bylo zkráceno i zrušeno a souhlas obce nikdo nikoho nezajímal – za žádného režimu.
Naštěstí ji nezkrátili. To by i těch pár lidí mohlo odradit, a zbýval by už jen jediný napojený, leč drážně patrně nepříliš akční přepravce s vlečkou v půli tratě.
Mám tomu rozumně tak, že železnice je pro dopravní obsluhu Lužce nezbytná? Že by její absence způsobila nějaký vážný problém? To asi ne, že. 10 párů vlaků – je taky otázka, kolik lidí vezou. Středočeský kraj není zrovna šampión v efektivním nakládání s penězi. ..bez souhlasu obce není možné zkrátit…souhlas obce nikoho nezajímal… Budu spekulovat, ale celkem si umím představit – vzhledem k financování této akce přes ŘVC – že řadě lidí docela vyhovuje provést celou akci co nejdráž, bez ohledu na reálnou potřebu a efektivitu vynaložených prostředků. Ostatně ta fotka Lužce se třemi mosty těsně vedle sebe to dost… Číst vice »
Já nevím jestli je tam železnince nezbytná, nebo jestli její zrušení způsobí problém, a je mi to jedno.
Já jen _vím_ (jsme si zcela jistý), že to, co jste označil za _fakt_ je z nějaké části pouze _názor_.
Názor může být správný nebo špatný, ale faktem se nestane (i kdyby byl správný).
Co je na názorem ve větě – Dopravní obslužnost je bez problémů zajištěna autobusy?
O žádné zbytečnosti železnice nic nevidím. Konstatovat, že je to bez problémů zajištěno autobusy je fakt. Nebo jsou problémy? Vázne to nějak? Lidé se nevejdou? Je potřeba vlak?
Do Lužce a pro lidi možná (pokud nepočítám, že autobus již mnoho výhod oproti autu nenabízí). Pak tu ovšem máme neřešený přebytek nákladů i osobních aut na silnicích, a to již z Mělníka. Podobně krátkozrace byla zrušena a silnicí nahrazena mělnická cukrovarská vlečka (jež by se dala do Lužce s trochou fantazie napojit). Tímto chce někdo snížit zátěž silnic a převést část dopravy na koleje? Nakonec, železnici lze za současného stavu (10 až 15 % přeprav a plány na další kapacitní silnice) v podstatě zrušit; ovšem následky jsou již dnes pro náš ekosystém citelné.
O 10 km jižněji vede trať Kralupy-Všetaty, která by se pro lepší využitelnost v nákladní dopravě dala adaptovat poměrně snadno (elektrifikace, spojka u Všetat); naproti tomu novostavba přes Lužec by znamenala dva nové velké mosty (Vltava, Labe) a zejména probíjení se zástavbou Mělníka, resp. přilehlých obcí. Koridor po vlečce v podstatě pořád existuje, ale velké nadšení u místních by vedení plnohodnotné železniční tratě v těchto místech asi nevyvolalo. To nakonec asi ani v tom Lužci. pak už jen detail – kolik % nákladních přeprav z I/16 je reálně převoditelné na železnici?
On ten most by byl jenom jeden, ale zato poradne dlouhy. To uzemi je totiz kompletne pod carou ponoru. To, ze vede pres prirodni rezervaci je uz jen takovy bonbonek.
Sotouskum jejich sny nikdo nevezme. Melnik Praha se jednou urcite bude jezdit tudy. Jednokolejkou z Vranan pres zaplavove uzemi. 🙂
Jen by ne zajimalo, kde vzali tech 15% preprav. Usek Vranany Luzec bude rad, jestli ma v oblasti podil 0,5% ze vsech preprav (lidi i zbozi).
Jediny realny duvod stavby mostu a nezkraceni zeleznice je ten, ze se nekdo, komu je uplne jedno co stavi, hlavne ze stavi, napakoval. V zadnem vyspelejsim state by podobna stavba neprosla a hlavne podobna trat byla davno zrusena. To jen u nas se zastavil cas.
To víte, lokálkou proti tranzitující kamionům. Mléko z kravína vlakem!
Druhá dvojkolejná trať po mínusáře nic neznamá, hlavně ty lokálky. Co natom, že TRANZITNÍ koridor je zasekaný a pro další nákladní vlaky se tam těžko hledá místo. A druhá trať do Bavorska není potřeba. Důležitá je vlečka do bývalé pily, kde je dnes Billa. Aspoň to mléko z kravína by tam mohli vozit vlakem.
Ať počítám, jak počítám, z toho Lužce do Kralup i do Prahy vychází vlak rychleji nebo stejně rychle, jako bus. S jedinou výjimkou, a tou je přestup na nezaintegrovaný bus 550909 od Litoměřic do Prahy v Nové Vsi (nutnost přejít tam přes silnici a v jednom případě 3 minuty na přestup). To je jediné spojení veřejnou dopravou pod hodinu do Holešovic. Ale ne kvůli úseku Lužec-Vraňany. Kdyby byly přípoje ve Vraňanech na nádraží, dalo by se to stejně rychle vyjezdit busy. Pokud však bychom zvážili možnost zastavování děčínských rychlíků ve Vraňanech a navázání těch osobáčků na ně, je spojení mnohem… Číst vice »
Jiste, pro tranzitující kamiony je trať do Lužce silnou konkurencí. A taková 810 je proti autobusu mnohen ekologičtější. Navíc autobusy o víkendu nejezdí.
A ten cukrovar v Mělníku by se dal bez problému napojit, stačí postavit most přes Labe, most přes Vltavu a dvě slepá ramena, v Lužci koleje protáhnout zkrz fotbalové hřiště. No a soutok Labe a Vltavy vůbec není záplavové území. Takže je to bez prblémů. No a to že ten cukrovar je BÝVALÝ, to nic neznamená.
A jinak teda vlak z Mělníka do Prahy se dá zavést sice s problémy, ale pojede přes Všetaty a Neratovice do Vysočan. Sice s problémy, ale když bychom připustitli, že z Mělníka do Všetat pojede diesel pod dráty… Přibližně v prosinci 2021 by ten vlak mohl vyjet, o je totiž problém ho dostat do jízdního řádu.
Foto číslo 16 ,,, supr jak ta lodička veze 1000 tun a nikdo o ní ani neví ,,, snad se jednou podaří napojit takto Moravu na Dunaj ,,,
Veze 1000 tun a nikdo neví, kde je a kdy dojede. Vlak by to už měl dávno v cíli a jel by podruhé.
Zrovna tahle přeprava štěrkopísku z Dobříně do betonáren v centru Prahy po vodě dává smysl – funguje dlouhodobě, intenzivně, bez výpadků – kanalizovaná řeka.
Pokud by se ovšem procpal mezi přehuštěnou osobní dopravou a měl v té Praze ještě nějakou vlečku či nákladiště…
To není zboží co má trvanlivost , je jedno jak dlouho to trvá , hlavní je cena a ekologie ,, vlaky mají daleko větší spotřebu energie , která bohužel neroste na stromě ale musí se vyrobit ,,, lodě prostě nejlevnější a nejzelenější ,,,,,
Do maríny v Hodoníně mňa bráli!
Ech, od Černého moře to může jet vlakem, elektrickým vlakem, za dva dny. Ne za dva týdny.
Most bez elektřiny, a troleje bez napětí na trati olomouc-uničov díky čekání na připojení měníren na ČEZ. Taková normální záležitost 🙃
Když je měnírna ve Šternberku teprve ve výstavbě, tak čekání na připojení měnírny ze strany ČEZu opravdu nemůže za troleje bez napětí v Uničově (jinde trolejové vedení zatím vybudováno není).