Zbývající část D48 kolem Frýdku-Místku se otevře v polovičním profilu ve čtvrtek
D48 okolo Frýdku-Místku. Foto: Twitter Martina Kupky
Na prvním úseku obchvatu řeší ŘSD reklamace, druhý má být hotový kompletně do poloviny příštího roku.
Neví někdo, jak rychlejší je postavit nejdříve jednu půlku dálnice a pak teprve stavět druhou? Jestli by nebylo možné takto stavět všechny dálnice, že by alespoň v polovičním profilu byly otevřeny rychleji. Ale třeba to taková uspora nebude.
V tomto článku je řeč o obchvatu Frýdku-Místku a ten před započetím stavby neexistoval, mohl se tedy stavět v plném profilu. Kdežto např. dálnice z Lipníku do Nového Jičína se staví v trase předchozí komunikace a úplně zavřít se tedy nemůže. Proto se buduje na střídačku po 1/2 profilu.
Problem nevystavenych dalnicnich useku je ale ve vykupu mozemku, povolenich, zalobach atd… jak se kopne do zeme, uz je to pak jedno a jde to „rychle“. Cili staveni jedne pulky dalnice nic neresi.
V půlprofilu byla dálnice Budějovice – Tábor jakožto I/3. Muselo se to celé postavit znova.
Konečně! Popojíždět v koloně na semaforech na 3x-4x, to je ten největší vopruz. Takže časová úspora okolo 10 minut.
Je krásné, že mají plány jak to upravit a zvelebit. Nicméně v okamžiku kdy na obchvatu dojde k nehodě a všichni se začnou zase tlačit přes město tak tyto úpravy zásadně ovlivní propustnost dané komunikace a dost možná bude hodně veselo.
Samozřejmě je otázkou jak často toto nastane a zda například kamiony nebudou mít smůlu díky úpravě dopravního značení atd..
Tak ono hlavně to dopadne tak, že i přes mnohem menší provoz opět vzniknou kolony a zácpy. Prostě klasika aneb jak co nejvíce zneprůjezdnit místo a zvýšit spotřebu aut.
A když ve městě praskne vodovod, tak bude na ulici mokro.
To má být důvod proč něco nestavět? Pravděpodobnost nehody na obchvatu je mnohem menší než pravděpodobnost nehody ve městě. Tudíž bez něj = více nehod.