Autobusy Logistika Silnice Silniční nákladní doprava

Zbývá pět týdnů: Do nového mýta je registrováno zatím jen 27 % aut, Kremlík burcuje kolegy

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Do nového mýtného systému registrovali dopravci během pěti týdnů 122 tisíc automobilů. To je přibližně 27 procent vozidel, kterých se povinnost týká. Celkem by dle předpokladů ministerstva dopravy měli dopravci zaregistrovat 458 tisíc nákladních aut. Uvedla to dnes společnost CzechToll v tiskové zprávě. Systém bude spuštěn 1. prosince.

Zatímco větší dopravci v režimu následného placení (postpay) registrovali již 71 procent z očekávaného počtu automobilů (konkrétně 109 tisíc vozidel), malí dopravci, kteří většinou využívají předplatné, registrovali pouze necelých pět procent svých automobilů (13 tisíc).

Z hlediska počtu potřebných registrací zbývá zaevidovat nejvíce vozidel z Polska (94 tisíc), České republiky (70 tisíc) a z Rumunska (28 tisíc). Ministr dopravy Vladimír Kremlík proto poslal svému polskému kolegovi Andrzeji Adamczykovi dopis s prosbou, aby řidiči nebo dopravní firmy nenechávali registraci na poslední chvíli.

„S ohledem na blížící se spuštění mýtného systému a prozatím nedostatečnou aktivitu dopravců z Polska při registracích do něj bych Vás rád požádal o pomoc s informováním polských řidičů o této povinnosti v České republice. Rádi bychom medializací předešli případným problémům a časovým prostojům na státní hranici, respektive u přepážek obchodních míst, které palubní jednotky vydávají,“ napsal Kremlík.

Polští dopravci mají podle aktuálních statistik ve svých vozidlech instalováno přibližně 117 tisíc českých palubních jednotek. Registraci do nového mýtného systému prozatím během pěti týdnů provedli polští provozovatelé pouze u 24 tisíc automobilů.

Obdobné dopisy poslal Kremlík také do Německa, Rakouska, na Slovensko, do Maďarska, Litvy, Rumunska a Bulharska.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
coolio
Host
coolio

Všichni se třesou na další krabici, která bude zavazet za sklem, vedle slovenské a belgické, a její provoz pod mastnou pokutou pro řidiče bude záviset na zásuvce konstrukčně z roku 1956. Protože jednotky napevno premidu došly, a ty zásuvkové nelze samodomo pod pokutou modifikovat. Takže se od 1.12. připravte na fronty na hranicích, jako za starejch před-EU časů! Koneckonců už dnes jsou mýtné systémy novodobými hranicemi, hodiny stráví řidiči ve frontách na hranicích, protože pokud se do nějaké země často nejezdí, musí se jednotka vracet, jinak třeba zrovna slováci po půlroce jednotky bez pohybu řvou, že mýtné propadá, a jednotku… Číst vice »

Jan Sova
Host
Jan Sova

Tenhle stát má politickou reprezentaci jakou si zaslouží. Kdybychom jako národ měli svou hlavu a rozum v hrsti, tak si uděláme výběr poplatků za dálnice sami a klidně prastarou závorovou metodou. Aspoň by se zaměstnala nějaká ta nekvalifikovaná pracovní síla. Tady se ale furt musí někomu něco podsypávat a usypávat, takže to vždycky sklouzne na nějaké výběrové řízení bez efektu a arbitráže za rohem.

Zabakovec
Host
Zabakovec

Asi budou radši objizdet placené úseky 🙁

Jan Sova
Host
Jan Sova

No tak zrovna spediční firmy z Polska bych moc neburcoval. Ti vždycky vědí, jak nasadit pevnou laťku a objet to přes železniční přejezdy se spuštěnou závorou.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince