Zázrak u Správy železnic. Cena opravy tratě spadla v soutěži o 37 %

Modernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: Skanska

Pokles ceny ukazuje velké napětí na trhu, kdy se do oboru snaží vstoupit další hráči přilákaní vysokými maržemi v železničním stavitelství.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davidoff

Divím se, že tu nejsou VŠŽ ekonomové, kteří vedle v článku o Kozí dráze vyřvávají jak je strašlivé utrácení dát pár milionů do propojení a rozježdění této lokálky. Očividně je černá díra na veřejné peníze – zakázky SŽ až tolik netrápí.

Denisa Gu

No když jsou peníze na drahé firmy, pak není na podstatné.

Denisa Gu

Kartelky pláčou? ATE, AŽD Praha, EPLcon, MONZAS, První SAZ Plzeň a STARMON.

Denisa Gu

Kartelky pláčou? ATE, AŽD Praha, EPLcon, MONZAS, První SAZ Plzeň a STARMON.

leos

👍

lokodepo

Bez obav. To se dožene na vícepracích, stačí se podívat na řadu zakázek Skanzenu železnic a je to jasné. Např. „vícepráce“ za více jak miliardu na Bubnech, které už při schvalování projektu na CK byly výrazně navýšeny z původních 1,7 mld. Kč (i proto si mohli dovolit provizorní přeložku a zastávku udělat z nového materiálu, ačkoliv měli k dispozici užitý materiál). Největší problém je, že se Skanzenu železnic nekrouhnou prachy o ten rozdíl mezi schvalenými a vysoutěženými náklady. Skanzen železnic tedy pořád touto částkou (v tomto případě 37 %) disponuje a bude se snažit je všemožně utratit, k tomu stavební… Číst vice »

Náhodný Kolemjdoucí

Celkem zajímavý je vývoj cen mezi jednotlivými soutěžemi.

vladimír

To ano, ale není to přeci jen ještě malá pane Antone Pavloviči.

vlachjan

Matně si vybavuji, že před lety se snažila o vstup na železniční trh jistá firma, tuším, že to byl Chládek a Tintěra, která do té doby pracovala pouze jako subdodavatel vetších firem. V reakci na což SŽ tehdy VŘ zrušila a napodruhé už vybrala „správně“ nicméně, CH&T se do první časem ligy protlačilo, nicméně v našem „specifickém“ drážním prostředí to k nějakému dlouhodobému poklesu cen nevedlo. Lze předpokládat, že i zde byl opakovaný výběr obeslán lépe právě proto, aby nevyhrála ona „nová“ firma.

Vladimír

Ano stalo se to u zakazky na opravu tunelu za, ci pred zastavkou Praha hl. nadrazi. Chladek vysoutezil nizsi cenu, pak se soutez zrusila a nasledne v nove vypsane soutezi za stejnou cenu z prvniho kola vyhral jina tradicni společnost a hrosi stavby se souteze nemohli diky kritériim zucastnit. Jaka to nahoda a skoda!! Pamatuje si nekdo co se delalo za manyry a jak se chovalo RSD pred 12 – 14 lety, kdyz opravu dilciho useku D1 vyhrala italska firma s o 50% nizsi cenou?! To byl poprask a kecy, ze to nejde za tyto penize postavit a soutez se… Číst vice »

Vladimír

Jak mi nedavno lidi ze SZ rekli, to kolik stoji stavby, tak za to muze jen a jen stat. Do zeleznice lijou velke penize, ale realne se nestavi, protoze nejsou nachystane projekty, ale penize se utratit proste musi.
Panove ze SZ si vsak neuvědomují, ze by meli rozjet vice priprav na reko a staby, ale kdyz to neudelaji, tak se stavet nebude nebude!!! Neni nahodou stavet malo cil? Musim se ptat jestli neni uz SZ prorostla s monopolnimi firmami na dodavku zeleznicnich technologii a materialu? Netlumi se schvalne rozvoj? Jaky je jiny nazor nebo zkusenost?

Hájek

A jste ochoten říct i jména, aby vedení SŽ vědělo jací jeho zaměstnanci troubí takové bláboly.

Lukáš

Vladimír jako vždy kecá. Minule tu psal, jak se bavil se dvěma náměstky a ti mu řekli, jak jim je vše jedno. Úplné bludy

vladimír

Nemám důvod lhát, nikdy jsem to nedělal a dělat nebudu, ale nebudu tady ani prozrazovat zdroje. Každopádně doporučuji se zajít podat na exkurzi do ŘSD, určitě by vám řekli, že před 15 lety na to byli podobně jako nyní je SZ. Držím palec a přeji štěstí, ale musí se skoncovat s bezhlavým utrácením.

Frantisek X

Už léta mi přijde, že to je prostě zadání – vykazovat, ale nezlepšovat příliš. Jak rádi nebo neradi je plní, je jiná věc. SŽ je jen správce, ne vlastník. Kastelán na zámku také neudělá nic proti vůli majitele, jakkoli se v daných mezích může a smí snažit. Majitel rozhoduje.

Vladimír

Je to cele dle me prolobovane a roky. Pamatuju si taky nekdo na studie kde vychazela lepe pomalejsi rychlost na 140 – 160kmh trati Ostrava – Brno v nove stope lepe nez 200kmh+. Argumenty byly brzdění z velke rychlosti a tedy, ze vlak dojede do cile pomaleji, protoze sice jede rychleji, ale delka brzdne drahy je tak velke, ze je lepsi stavet trate na nizsi rychlost. Jsou to clanky tak 10 let stare a byl toho plny internet. Vysledek studiebyl kratsi trat, vyssi rychlost a pomalejsi cas!! Tohle odporuje fyzice dnes i pred 10 lety panove!!! Kolik studii na tuto… Číst vice »

N.N.

Jednalo se o cestu Brno-Přerov.
Jednalo se o srovnání přímé cesty vs. cesty s přestupem v Brodku na osobák do Přerova.

Zkuste si to alespoň pamatovat správně.

Denisa Gu

Och bože! Si říkám jestli v AŽD a dalších kartelkách bude dnes dobrá nalada. Čistě hypotetická situace, případná podobnost je náhodná, nevykresluje žádnou reálnou firmu: Ráno běží do kanceláře v nejvyšším patře Adam Ka. a říká „Zdeňku průšvih, ANO průšvih! Minus 37%?! Nebude na ty nákupy, ANO na ty nákupy!

Frantisek

Ty zakázky pak stejně ale bude ta samá parta ulrajincu, který podepíšou, že měli nějaký drážní školení

Vladimír

Bez cizi stavebni sily by ceske stavitelství jiz neexistovalo.