Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje Trolejbusy Zprávy

Zastávky Náměstí S. Čecha v Ostravě-Přívoze čeká modernizace, tramvaje nepojedou na nádraží

Konečná trolejbusů Ostrava hl. n. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Konečná trolejbusů Ostrava hl. n. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začne v pondělí opravovat zastávky na náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě-Přívoze, práce potrvají až do konce června. Tramvaje jezdící na hlavní vlakové nádraží kvůli tomu budou mít měsíc a půl výluku a v místě bude omezena i automobilová doprava. DPO to oznámil v tiskové zprávě.

Z registru smluv vyplývá, že rekonstrukce zastávek bude stát i s DPH více než 38 milionů korun. Financují ji evropské fondy. Stavbu provede společnost Strabag Rail.

DPO uvedl, že stavba je součástí rozsáhlejšího projektu modernizací tramvajových tratí na území Ostravy, například v ulicích Výškovické nebo Opavské, které se mají dělat do roku 2022. „Při modernizaci trati bude použita zcela nová technologie s prvky snižujícími hlučnost a vibrace, která současně zajišťuje její delší životnost,“ uvedl podnik. Modernizace zastávek podle něj zvýší kvalitu a komfort cestování hromadnou dopravou, ale také zklidní individuální dopravu a sníží negativní vlivy spojené s provozem tramvají na Nádražní ulici.

Stavba se bude dělat na dvě etapy: během první etapy se od 4. května budou rekonstruovat tramvajová dráha a nástupiště, od 25. května se pak budou upravovat silnice a chodníky. Nástupiště budou vybudována jako nástupní ostrůvky rozšířené na dvoumetrovou šířku, vedle nich bude nově zvýšený jízdní pruh souběžné silnice.

Výluka na tramvajových linkách 1, 2, 8 a 18 začne o půlnoci z neděle na pondělí 4. května a skončí 18. června ve 24:00. Tramvaje budou v té době místo na hlavní nádraží jezdit na konečnou zastávku Přívoz, Hlučínská nebo končit na zastávce Moravská Ostrava, plynárny. Cestující, kteří pojedou na hlavní nádraží, budou muset na zastávce Sad Boženy Němcové přestoupit na některou z linek 101, 102, 106 nebo 108, na kterých místo klasických trolejbusů budou dočasně jezdit autobusy nebo parciální trolejbusy.

ČTK

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Student DR

Zatím makají dobře, kdyby to tak bylo každý den, možná by to stihli za poloviční čas. 🙂

Cyril

“ stavba je součástí rozsáhlejšího projektu modernizací tramvajových tratí na území Ostravy, například v ulicích Výškovické nebo Opavské, které se mají dělat do roku 2022.” — počítá se taky s osazením kolejiště rozchodníky jako na Frýdlantských mostech? Před léty to docela propagovali a od té doby kde nic tu nic. (A teď jsem viděl ty krásné fotky z Bratislavy, jak jim kvete opravená trať přes Karlovu Ves

Poskok

Má tam být pevná jízdní dráha s opravdovým zatravněním (žádný rozchodník) a dokonce tuším i zavlažováním.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO