posily_do_teamu

Zásadní prolomení principů podnikání. Dopravci se obávají povinnosti pořizovat bezemisní kamiony

Hybridní kamion se solárním pohonem. Foto: ScaniaHybridní kamion se solárním pohonem. Foto: Scania

Dopravci: Vyzýváme politiky doma i v Bruselu, aby bez otálení prosazovali zásadní revizi Green Dealu.

Odebírat
Upozornit na
guest
81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

S ČESMADem lze souhlasit v tom, že ESG představuje nadměrnou byrokracii a také v tom, že dosažení cílů uhlíkové neutrality by šlo lépe, kdyby nástroje byly spíše motivační než restriktivní. Nicméně zásadně revidovat (nebo dokonce zrušit) GD by mohlo znamenat, že nakonec dobrovolné závazky Pařížské dohody EU nesplní, zatímco takové USA, ačkoliv dočasně odstoupily, ano. V diskuzích o Green Dealu se tak nějak často zapomíná na významný antropogenní příspěvek ke klimatické změně a že ho na úrovni EU má právě GD řešit. Trocha dat: Celosvětově představuje doprava druhý nejvýznamnější zdroj emisí s ekvivalentem CO2 kolem 8 Gt ročně. Horší je… Číst vice »

MKzB

Já bych zakázal sport, když si uvědomím, kolik CO2 zmetabolizuju navíc proti válení. Naopak by měli dotovat povalečství.

František

A home office! Takovej dotazník o tom pljak podporují home office a kolik workforce ho používá by mohl pomoci víc než dotazník o způsobu dopravy do práce

Šejdr

To už děje, home office se uvádí do ESG reportu v rámci výkazu o firemní kultuře. To je to prostřední písmeno ve zkratce: S = Social.

troglj

Obávám se, že v tomto případě jde o nepochopení celého problému.

David Peca

Dá se to svým způsobem srovnat s náklady, jaké mají dopravci na železnici s výhradním provozem ETCS.

david

Jasne, protoze u kamionove prepravy nejsou emisni pozadavky a ani podle emisi neni myto. Dale ty nakladaky nemusi a nemaji zadny pred kolizni systemy, nikdo tam nemusi zadne prestavky a nebo kvalifikaci…

Bohumil Pokorný

Silniční dopravci alespoň rámcově získají představu o tom, co je pro ty železniční každodenní chleba.
Nicméně měli bychom silničním dopravcům pomoci. Tedy těm, kteří budou svážet a rozvážet přepravní prostředky v kombinované přepravě. Tam vzhledem k relativně krátkým vzdálenostem již dnes existují spolehlivé a technicky plně vyhovující elektrické akumulátorové automobily. A řidiči by byli každý dom doma u rodiny, nikoliv na cestách někde v Evropě. Konečně by byla naplněna neustále skloňovaná teze o spolupráci železniční a silniční dopravy. Čekat na nějaký vývoj elektrických kamionů pro přepravy napříč kontinentem je technický, ekonomický i energetický nesmysl.

Aleš Kratina

K tomuto tématu poznamenám snad jen tolik, že o téma nízkoemisní mobility se zajímám dlouhodobě a všechny cíle EU v globálním měřítku byly vytyčeny již minimálně před deseti lety. Výměnou za lepší ovzduší měly (a to se i děje) do tohoto segmentu téct poměrně významné dotační peníze. To, že se o to někdo nestará je jiná věc. Vím, že jedna významná přepravní firma z Vysočiny investuje velké peníze do výroby a distribuce zeleného vodíku, dokonce k tomu plánuje vlastní větrníky a pokládku silového kabelu podél naší silnice. Ptám se tedy, jak k tomu tito zodpovědní podnikatelé respektující dlouhodobě nastavené cíle… Číst vice »

Šejdr

Když přišlo povinné EET, tak restauracím a obchodům nikdo nedal dotace na potřebné vybavení. A když další vláda EET zrušila, tak mohli obchodníci a restauratéři hodit část vybavení do koše, protože už jim k ničemu nebylo. To je bohužel riziko podnikání.

xyz

Jen drobnou útěchou bylo, že se pořízení té pokladny dalo dát do nákladů.

U restaurací pak totéž (a skoro ve stejný čas) u těch, které investovaly do stavebního oddělení prostor pro kuřáky x nekuřáky, aby nedlouho poté přišel legislativní zákaz kouření v restauracích. Taky těm provozovatelům nikdo nevrátí vynaložené náklady na stavební úpravy.

xyz

Významným prostředkem snížení emisí ve městech je i kvalitní MHD.

Vy jste ta osoba, která během svého 12letého působení v čele dopravního odboru Městského úřadu Třebíč nenavýšila objem spojů MHD ani jejich zrychlení (kdy i vlivem toho jezdí i v rámci vnitroměstských cest dost lidí autem)?

Nebo je to shoda jmen?

Pokud jste to vy, nepovažujete to za rozpor ve slovech (snížení emisí zejména tam, kde se provoz koncentruje do ulic + s vysokou četností provozu) vs. činech?

JackBrno

To že nějaký bolševik vymyslel něco před deseti lety ještě neznamená, že to není totální pitomost a že se to nedá zrušit. Se sovětským svazem a RVHP to taky bylo „navždy“ a přesto se to povedlo zrušit. A to samé se může pověst i s Green dealem a bolševickým vedením EU. Ono stačí jen chtít, volby naštěstí ještě zakázat nestihli

Petr Hlavička

Železnice. Další komentář netřeba.

Jimm

Kam ty vlaky chceš nacpat..? Už teď na koridorech není kapacita…

Petr Hlavička

Dobrá otázka. A ještě lepší odpověď. Postavit další koridor, který problém s kapacitou vyřeší.

Otakar

To tak další 2-3 koridory, aby to pobralo současnou kapacitu.

Bohumil Pokorný

Postavit další koridor potřebné není. Stačí nevyčkávat a postavit několik krátkých spojek, mimoúrovňových křížení a v některých úsecích položit další kolej a hlavně modernizovat objízdné trasy. Zbytek pomůže dotvořit vystavba VRT, VOCHOC a modernizace tratě z Plzně přes Domažlice do Bavorska. Všude jinde je kapacity dost.

Tomáš Záruba

Naprostý nesmysl.
Jediným skutečně problematickým místem je Praha-Libeň, a pak bohužel samozřejmě německé pokračování za Děčínem. Všude jinde by se toho ještě provezlo až hanba…

xyz

I Brno dol. n. – Hrušovany u Brna, kde spojů jezdí víc než mezi Děčínem a Pirnou?

Tomáš Záruba

Metodou „přískokem vpřed“ ano.

xyz

A v čem je v této věci horší úsek Děčín – Pirna?

David Peca

Oni to tak často opakují, až tomu někteří věří.

David Peca

Často opakovaná lež.

František

A jako na úkor osobky? Nebo až třeba za 20-30 let kdy ty investiční peníze půjdou do něčeho jiného než oprav nádraží či úprav tratě v původní stopě s minimem změn parametrů?

A co zrušit peníze a zavést potravinové lístky? To by mohlo omezit nákladní dopravu natolik, že by to železnice zvládla…

Zdeněk Fila

Nevím jak po EU ale u nás je železnice na hlavních tazích totálně přeplněná. A třeba do žádného velkoskladu supermarketu nevedou koleje. Takže pokud chcete platit překládání veškerého zboží tak si připravte hooodne peněz.

Bohumil Pokorný

Jděte si na půl dne stoupnout k nějaké hlavní trati a pak nám řekněte, jak ta trať byla přeplněná. Přeplněno je pouze několik málo úseků a jen v omezeném čase. Největší problémy vytvářejí neustálé výluky a neexistence kapacitních objízdných tras. a zcela největší problém nákladní dopravy vytváří MD ČR, které ty potřebné úpravy několika málo hrdel na železniční síti již více než dvacet let vůbec neřeší.

jarek

Že se Evropa zničí sama bez přičinění USA, Číny a Ruska progresivistům dojde neboli se jim rosvítí až se zhasne 🙂 Bohužel všechny ty náklady se přenášejí na koncové spotřebitele.Ale na druhou stranu celý green deal je dobře, protože čím víc green dealu, tim dřívější konec EU.A po zdražení až o 10 korun PHM kvůli povolenkám už přímo nabádá k defenestraci všech kdo se pod to podepsali.Pořád věřím, že v čele davu proti bruseli půjdou průmyslníci, protože bezemisní zbrojení je protimluv 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Pravda, po rozpadu EU půjdou emise v Česku asi solidně dolů.

Jaaa

Pánovi holt nevadí zvýšení průměrné teploty v ČR o 5 stupňů do konce století. On nepotřebuje zachovat české hospodářství v dlouhodobém horizontu. On ani nepotřebuje energetickou nezávislost na despociích, ani USA. On prostě jen chce jezdit kamionem a zachovat si svůj současný byznys.

Vojtěch

Pátá kolona promluvila. A pak se nemůžeme divit, že západ nikdy nedoženeme.

Vojtech

“… který nutí podniky k sledování a vykazování stovek detailů z fungování firmy, jako by předjímal, že samy nejsou dost uvědomělé a nevyhovují progresivistickým vizím”.

Firmy si vždy budou stěžovat, když někdo bude zjišťovat jejich negativní externality a nejraději by si audity dělaly samy: “Zkontrolovali jsme své počínání a neudělali jsme nic špatného.”

Ano, je důležité se ekonomicky a ideologicky nezruinovat, ale opravdu chceme dotovat diktátorské režimy a zaostávat za Čínou, která nám tak muže své technologie nutit sama?

ABCD

Čína a Indie staví mimo jiné ve velkém uhelné elektrárny a důvodem není jejich zaostalost, ale to, že dávali ve škole ve fyzice pozor a teď z toho těží. Přečtěte si knihy Václava Smila, čte je mimochodem i Bill Gates. Fosilní zdroje tady s námi budou o něco déle, než si mnozí dnes myslí.

Vojtěch

Čína investuje do obnovitelných zdrojů výrazně více než EU, jejich podíl na obnovitelných zdrojích v poměru k celkové produkci je 30%, v ČR je to cca 18%. Asi tak.

Do uhlených elektráren investují, protože jejich elektrifikace a spotřeba expanduje vzhledem k počtu obyvatel mnohem více než v Evropě.

Co čte zazobaný miliardář mě opravdu nezajímá a vytipování jednoho člověka s fakty opravdu nepohne.

Chronosphere

Opravdu chcete svému zaměstnavateli vyplňovat dvakrát ročně dotazník,kde mimo jiného bude hlásit,v jaké vzdálenosti od zaměstnání bydlíte,čím se do práce dopravujete,pokud je to automobil,tak proč nepoužíváte veř.dopravu,nebo mikromobilitu,nebo chůzi,jaký je to automobil,kolik žere,kolik vás v něm jezdí,jak je starý a jaké má emise. Jestli se vám tohle reportování zdá O.K.,tak asi máte jiné starosti než 99% lidí, nehledě na nějaké to právo na soukromí,že.

mimochodem

Zamestnavatel ma povinnost tento dotaznik vyplnit, plebs vsak nema povinnost jej vyplnit. Potud dobre. Ze si vetsina lidi neuvedomi, ze si timto na sebe a sve zamestnavatele sije bic a dotaznik tedy s usmevem na tvari vyplni, je vec druha. Nabyvam vsak mirneho optimismu, nedavno jsem slysel rozhovor s Hanou Landovou (Hospodarska komora, zadna „jen tak nejaka nahodna pani“) stran toho, co nas ceka a prej nemine ohledne baraku… povinne stitkovani, zateplovani, hlavne invindi projekty pro kazdej jeden barak, to vse samozrejme napojeno na emisni povolenky a dotace… korunovano pak tim, ze u nevyhovujicich nemovitosti ma dochazet k omezovani vlastnickych… Číst vice »

Bohumil Pokorný

A ona ta zlá EU tohle od zaměstnanců nákladních silničních dopravců opravdu chce? Já že jsem to v tom článku nikde nečetl…

Vojtěch

Kde jste přišel k tomu, že budou muset zaměstnanci vyplňovat, čím a jak jezdí do práce? Dezinfo si šiřte na novinkách nebo twitteru, s tím mi tady nelezte.

František

Opravdu chceme v rámci vysoce konkurenčni globální ekonomiky zavádět nějaký lokální regulace a omezení, který všechno jen zdraží?

Zatím ty regulace mají vliv jen na přesun výroby kde čeho mimo EU.

Jaaa

Naopak, ty regulace mají vliv na to, že se mění pravidla i jinde ve světě: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Brussels_effect

Vojtěch

Už teď zaostáváme za Čínou, která má největší prodeje EV na světě a komu pak tedy budeme ta spalovací auta po roce 35 prodávat? Číně a potažmo Asie ne, v UK už také táhne EV více než v EU, Amerika stále pojede na vlně patriotismu a Afrika stále bude moc chudá na to, aby se nám to finančně vyplatilo. Chcete hromadně propouštět kvůli své zatvrzené ideologii? 🙂

Movia

Pracuju ve firmě, která koordinuje dodavatelský řetězec pro velkou část evropských automobilek a každý z nich má část přeprav nízkoemisních (LNG, CNG, elektro LKW, intermodální přepravy), zákazníci to sami vyžadují už celkem dlouhou dobu. Že z hlediska včasných dodávek je to peklo (zejména intermodál), je věc jiná.
Přijde mi to ze strany ČESMADU jako zbytečný řevot a snaha svést to na EU, i když s tím přicházeli a přicházejí zákazníci sami od sebe.

Nástupiště

Sháním použité kalhotky Vladimíra Putina. Napište mi na nastupiste@gmail.com, případně krob10@seznam.cz

Alibaba

Silniční doprava škodí, a když ji někdo chce omezovat tak najednou kvičí.

Ale souhlasím se zrušením ESG, to je čirá buzerace z Brusele.

Nástupiště

jsem ruský zmrd, který nikdy nic nedokázal

Alibaba

Nekonkurenceschopnou železnici si děláme sami preferencí rozšiřování sítě pro silniční dopravu. Za posledních cca 70 let se v podstatě nepostavila žádná trať, rozsah zlepšení parametrů železnice se zlepšuje náhodně, jediná systematická změna byle v poslední době trať Benešov – Ševětín (a to i tak se odfláklo rychlostí „jen až“ 185 km/h, protože na MD nemají žádnou strategii.

richmond

železnici se nakládá byrokarice, bezemisnost, zabezpečení a diktování podmínek v extremní míře. Poplatek za žel. dopr cestu je několikanásobně vyšší i při zahrnuti co2 do mýtá u kamionů, který kromě dálnic a silnic I.třídy jinde není a na silnicích I. třidy je o dost nižší než na dálnici, ale kamionová lobby je prostě metla a zbytek ať si doplní každý sám…

J.K.

Na věci typu tankování paliva mimo EU s jiným zdaněním se musí dát pozor a najít spravedlivý mechanismus, jak to má běžet. I třeba věci typu pneumatik, jak bylo uvedeno v článku. Musíme si dávat pozor, zda nám nešikovné nastavení zákonů nedusí i jiné zajímavé cesty k úsporám, např. EL s range extenderem (u nákladní dopravy např. 200hp čtyřválec z traktora a 400 hp. el, který je schopen ne mařit, ale rekuperovat elektřinu z dlouhého klesání). V širším smyslu jde i o spravedlivé legislativní nadtavení i mezi módy dopravy, např. znevýhodnění železničních dopravců oproti silnici. Ale obecně, musíme hledat řešení,… Číst vice »

Zrs

Nezlobte se na mě, ale zatahovat do elektrotechniky středověké americké idiocie (hp), to už vybočuje z mezí zdravého rozumu. A navíc to svědčí o vaší naprosté nekompetentnosti v oboru elektrických pohonů.

Chronosphere

Ale vždyť on si to celé to vlastnictví firmy vymyslel,a navíc ani nepochopil, že předmětem regulace jsou kamiony. A pak tu píše o Passatech.😄 Celé to působí jako by to sosal z nějakých anglosaských stránek, a přepsal to z překládače i s těmi jejich jednotkami.
Jestli teda vůbec chápe,co to znamená,to hp. Prostě chtěl být zajímavý v diskusi. Beztak bydlí u maminky na mamahotelu,a nemá ani řidičák.

J.K.

Je mi Vás líto, že se uspokojujete urážením.
Nemáte něco k věci? Nejsme na novinkách, tady se diskutuje věčně a slušně.
Děkuji zdopravy.cz že máte dobrý obsah a mimo takové ojedinělé excesy jako je tento tady daří držet úroveň vysoce nadprůměrná, chodím sem rád.

J.K.

Pane Zrs, omlouvám se Vám za sebe i za Volvo trucks, Mercedes trucks, Case New Holland, John deere apod, že se uvádí v informacích o modelech vozidel a strojů výkon v HP.
Většině lidí to je jedno, umí si jednotky zhruba přepočítávat, i když se probudí o půlnoci.
Váš apel je pro diskusi naprosto nepodstatný, spíš chcete jen tak ponižovat a urážet. Tady na zdopravy.cz bývá diskuse slušná.

Karel IV.

Protože čistě psychologicky větší číslo u výkonu vypadá tak nějak lépe a krásněji. A když nám to ti koníci v mezích slušnosti trochu pošoupnou nahoru, tak proč toho nevyužít? 😉 Nebojte, i vámi uvedené firmy mají propracovaný marketing a psychologii znají velmi dobře.

Na téma proč používáme jednotky SI (a z nich odvozené další jednotky) se už rozepisovat nebudu.

Jimm

A ty baterie do EV aut si myslíš že jsou odkud? V 80 % je to Čína

Náhodný Kolemjdoucí

Chápu, že je to pro dopravce nemilá situace, a rozumím jejich snaze o změnu podmínek, ale řeči o prolomení principů podnikání jsou nesmysl – stát podnikání dlouhodobě reguluje a to nejen v dopravě.
Tu část s ESG bych doporučil přepsat, protože jak je to napsané teď, možná část lidí spíš víc utvrdí, že ten reporting sakra potřebujete.

Poručík Mazurek

ESG je skvělý byznys pro auditorské agentury. Vydělají miliardy, které v konečném důsledku zaplatí zákazníci, protože firmy to ze svého platit nebudou.

Hans

Brzy se může stát, že bezemisní přepravu budou požadovat samotné firmy, pro které dopravci tuto službu poskytují. Po celé evropě probíhá výstavba nabíjecích středisek pro kamiony. Nelze ale čekat žádný razantní nástup. Není to zbytečná hysterie ze strany svazu Česmadu?

Clovek

Firmy to budou požadovat protože je k tomu v rámci ESG opět nutí Greendeal, takže cíl jejich snahy je správný. Mají ale smůlu, že EU není příliš demokratická, a greendeal se jede dál bez ohledu na výsledek posledních voleb.

Jaaa

“ EU není příliš demokratická”

Ale jistě, sice všichni ti zpátečníci mají po volbách pořád velkou menšinu, ale najednou by měli určovat politiku? To je podle vás demokracie?

Vojtěch

„EU není demokratická“

Asi nerozumíte demokracii, jestli nejste spokojen, na východě určitě budete.

Vesper

Proč by jakákoli firma měla požadovat bezemisní přepravu?

Náhodný Kolemjdoucí

Třeba protože část jejích zákazníků je „uvědomělá“ a „progresivistická“?

J.K.

Já s otcem jsme jednatelé naší rodinné firmy, 35 zaměstnanců. Do EL šlapeme, jak jen to jde. Máme ve vozovém parku aut 2x BEV, tretí bude koncem měsíce (2x Toyota BZ4x a bude Id.7) 3x plugin hybridy (Passat, některé přes 200km, baterie a spolehlivost super), 1x hybrid, 1x mild hybrid a 1x LPG a až to bude možné, chceme EL nebo plugin hybrid dodávku. Po rekonstrukci budeme mít FVE a nabíjet ze i ze slunce. Při tankování paliv přes CCS přispíváme necelou korunou na výsadbu stromů, abychom kompenzovali dopad spalování paliv. Uvědomujeme si dopad našeho konání. Nelze mít rád svoje… Číst vice »

J.K.

Oprava, Passaty mají 213 tkm r. 2017, 185 tkm r.2020, 120 tkm. r 2017.
Bez závad, všechny původní kotouče a destičky, bez poklesu dojezdu, nabíjíme v práci a doma.
Jo a ani jeden požár 😀

Otakar

Však 200k jsou normálně zajeté auta. To není nějaký nájezd, kdy by se mělo něco kazit.

tomas.vachalec

Pro doplnění prosím, kolik jste čerpali dotace? Na ta vozidla, samozřejmě.

Vojtech

Velká část podnikatelů čerpá dotace, včetně miliardářů (Babiš, Tykač). Proč buzerovat jejich používání rodinnými firmami? Hloupý, kdo dává, hloupější kdo nebere.

Jouda

Jenže ta otázka je správně – taky by takhle přecházely firmy na elektriku, pokud by na to nebyly dotace? Takže budeme dotovat „kraviny“, které, pokud by měly ekonomické opodstatnění, by si firmy pořídily samy, Místo toho, aby se více dotovalo školství, věda, nemocnice, bezpečnost, aby se budovala základní infrastruktura apod. Né, daňový poplatníci jsou tak bohatí, že klidně budou dotovat někomu firmu… Opravdu smutné.

Jimm

Ne, nepřecházeli. Ještě nějaké zbytečně otázky? 😁

J.K.

Dotované je i jídlo ve vašem nákupním košíku (skrze zemědělské dotace), dotovaný je rychlík, autobus, pokud budou těžké profese chodit dříve do důchodu (a ano, je to správně), tak pokud nebudou mít vyšší odvody, je to také dotace.
Např. pokud by se dále těžilo uhlí a horníci chodili do důchodu dříve, tak uhlí by bylo dotované.
Ale ano, souhlasím, s dotacemi opatrně a pomálu.

Vojtěch

Jestli vám 2 miliardy na dotace pro EV přijdou hodně, zkuste Fialovi a Stanjurovi navrhnout, aby narovnal výši daně z nafty zpět na úroveň před rokem 2021, přicházíme tak o miliardy ročně. Bude více peněz na všechno zmíněné. Zdanění tichého vína by také pomohlo 😉

J.K.

Ano, Toyoty bZ4x a VW Id.7 jsou na dotace 200 tis na auto, + dotace na 2 wallboxy 2x 50 tis. Plugin hybridy bez dotací. Nová technologie potřebuje podpořit, pomocí ji rozšířit a dále nepodporovat. Další vozidla už budou pouze za naše, a budou EL, protože při 1kWh nyní za 3,5 Kč z našeho wallboxu a při podstatně nižších nákladech na servis je provoz EL auta levnějsí. Stavbu ropovodu Družba, TAL, teď jeho rozšíření, stavbu rafinérií, letišť, ETCS… na začátku stát podporoval, pak si po čase už technologie cestu prorazí. Být méně závislý na dovozu ropy a pracovat na zlepšení… Číst vice »

Jimm

Tak nákupem EV podporujes Činu… To si pomůžeš…

Rozdíl je, když si to kupuješ na základě svého vlastního rozhodnutí, než když tě někdo nuti… To jen dost podstatné. A pokud nechápeš, g čem ten rozdíl je, diskuze nemá smysl…

Náhodný Kolemjdoucí

Popravdě, asi si dost pomůže.

Obvykle když firmy něco nechtějí dělat, tak je k tomu někdo pak musí donutit.

xyz

Nebo Muska. Poté, jak se dotyčný zejména v posledních týdnech „vybarvil“, tak s Čínou jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.

J.K.

No tak kéž by se na Cínovci a z hald těžilo lithium, a kéž by se u nás postavila gigafactory.

Martin

Protože ji k tomu nutí EU , požaduje od
výrobce vykazování a následné snižování emisí. A do toho jim počítá i dopravu surovin pro výrobu a rozvoz výrobků

Zdeněk Fila

Tak to asi jezdím po jiné Evropě. V té mojí není po 16 hodině není kde absolutně zaparkovat. Parkuje se po průmyslových zónách a podobně. A pokud by nabíjení mělo trvat cca 8 hodin tak to naprosto zničí celou ekonomiku dopravy. Řidič v době pauzy Nesmí vykonávat jinou činnost. Takže 4 hodiny jízdy potom,8 hodin nabíjet a 9 hodin pauza. To nedává smysl.

J.K.

Mercedes eActros se nabije z 20 na 80% za 30 min.
btw. on se nabíjí i cestou z Mohelničáku nebo klesání u Innsbrucku. Jasný, předtím ten kopec musel vyjet, ale z kopce energií neplýtvá retardérem.

Otakar

Samotné nabíjení není práce. Obsluha nabíječky už ano.

Bohumil Pokorný

Hlavně nedává smysl, abyste s kamionem jezdil po celé Evropě. K přepravě po Evropě má sloužit kombinovaná doprava a nějaké přímé silniční přepravy by měly být výjimkou jen v případech, kdy je zásilku nevyhnutně potřeba přepravit opravdu ze dne na den a nebo když zásilka není způsobilá k nakládce do kontejneru nebo jiného přepravního prostředku.
A pak existuje také systém střídání řidičů. Na železnici je střídání strojvedoucích naprosto běžné.