Zakrytý přejezd u cyklistického závodu řeší policie, pořadatelům hrozí pokuta 300 tisíc
Motorový vůz 810 na přejezdu se zakrytým výstražným zařízením u Trhového Štěpánova. Foto: Railway Capital

Správa železnic podala trestní oznámení.
TIEŽ JEDNA ZAUJÍMAVOSŤ 🙂
https://www.facebook.com/share/v/15yP1aM7CV/
Asi si mysleli, že se jedná o dětskou železnici.
Smazáno pro absolutní tupost. Uživatel trvale zablokován .
vysadil jste prasky?
Až budu zítra v Mladé Boleslavi, zaskočím k sousedům do Kosmonos, jestli jim ze zdejšího blázince neutekl klient, dle Vašeho vyjádření to tak vypadá.
Organozovaný průjezd cyklistů si představuji tak, že ti projedou jednou. Přijedou, pokud není výstraha tak jedou dál a pokud je tak doufám zastaví a počkají než vlak projede a pak pokračují. Ale organizovaný závod na okruhu jehož trasa vede přes přejezd a jehož délka je 18Km a celková délka závodu dané kategorie je 72Km znamená co? No přeci to, že tam ten organizovaný průjezd bude probíhat několikrát po sobě. No a pak si vezměte, že těch kategoriií bylo několik. Ještě Vás něco zajímá?
Čas startu Kategorie Počet okruhů Počet kilometrů
12:00 Žáci Mladší 1 18
12:10 Žákyně Mladší 1 18
13:00 Kadetky 3 54
13:10 Žákyně Starší 2 18
15:10 Kadeti 4 72
15:18 Žáci Starší 3 54
Když si čtu vyjádření ředitele, tak by mě zajímalo, jaký vlastně měl plán. 🙂
V případě průseru zapírat.
Třeba nám ten plán pan Martin konečně objasní. 😀
Bůhví jak to ve skutečnosti bylo. Na fotce nevidím žádné závodníky ani žádné zástupy pořadatelů jak zastavují vlak. Může vůbec fíra zastavit vlak na přejezdu a opustit ho?
Já tam vidím zakrytý funkční výstražník. Fíra si to možná fotí a zástupce pořadatele lepší nevidět.
Ano zakrytý výstražník je chyba. Ale „naše“ media to, jak je zvykem, moc nafukují.
Aha tak prý nafukují dle vás- až by tam na tom přejezdu vlak srazil závodníka kvůli zakrytému výstražníku, zajímalo by mne, jak by jste tohle popsal.
jste zdravy?
Ano, děkuji za optání.
takze to ma jedine vysvetleni. jste organozatorem zavodu.
a to pak vysvetluje mnohe.
Ne, cyklistický závod jsem nikdy neorganizoval. Ale pár akcí pro děti jsem pomáhal připravit, tak vím, kolik klacků pod nohy se najednou objeví. A kolik kravin.
Vše se točí jen kolem zakrytého výstražníku. Ten podle mne organizátoři nezakryli.
Takže kdo ho zakryl? Fíra? Majitel Railway Capital? Skřítek?
Nějaký přehnaný aktivista.
No, aktivisti jsou zlo, to víme. Ale… Podle mě to musel být někdo kdo má se závodem co do činění. Leda, že by to udělal nějaký nazlobený místní kterému vadily ty uzávírky. Možnost by to byla. Ale pokud se u toho přejezdu pohybovali lidé od pořadatele myslíte si, že by si toho nevšimli, že by jim to nepřišlo divné a že by nevznesli dotaz nahoru: Hel Franto, on tady někdo zakrýval světla na přejezdu. Je to v pořádku ? Né pepo, nezakrýval. No Franto, ale ona jsou zkrytá. Prostě a jednoduše. Jel předjezdec, pak jeli závodníci a za závodníky jelo… Číst vice »
Ano přehnaný aktivista mohl být i z řad pořadatelů.
V době průjezdu, žádné zařízení nelíbilo a žádný vlak nejel.
Nějak nerozumím, ale to nevadí. Tak jak tedy . Chcete říci, že media vč. ZDopravy lžou a nebo že lže pan Šatava který je citován, že na přejezdu bylo několik lidí kteří se vlak snažili zastavit máváním? Pokud by bylo po závodu kdo by tam asi tak stál? A proč by někdo zastavoval vlak když by nebyl důvod. Opravdu tomu nerozumím. Asi nějaká maminka s dětmi stála u přejezdu, děti mávaly na vlak, strojvedoucí si to vyložil špatně ……:-)
Nebyl jsem na místě. Znám rodiče, kterému tam závodilo dítko. A celkem mu věřím když popisoval jak byl závod organizován
Nebylo by to poprvé, co media překrucujou. Viděl jsem nehodu osobně kterou media totálně překroutila.
Věřím a doufám, že při vyšetřování budou informace pravdivé.
A všiml jste si takového detailu, že jelo více kategorií? Ti rodiče byli u toho přejezdu zrovna, že?)
Ten zakrytý výstražník a snaha pořadatelů máváním zastavit vlak je podle vás lež? Vždyť se přiznejte, že k organizátorům patříte, tady jste anonymně 🙂
V průběhu kterého průjezdu z více než deseti (viz itinerář nahoře)? 🤡
Tak tohle už je jasné přiznání, jinak byste to nemohl vědět 🙂 A mimochodem, proč se tedy pořadatelé snažili zastavit vlak, když podle vás zrovna žádný nejel, když tam byli závodníci?
Takže zjevně patříte k pořadatelům, jinak byste takovou pitomost nemohl napsat a celé to tak zoufale bagatelizovat. Jako vážně tvrdíte, že náhodou šel někdo okolo, všiml si, že tam probíhá závod a aby pomohl pořadatelům, tak zakryje výstražník nebo co jste tím chtěl říct? 🙂
zakryl se sam?
Nechtěl se na to dívat 🙂
A zakryl ho kdo? Že by to byla SŽ na výzvu policie? Ta SŽ která to nevěděla ? Proč by to dělala? Ale vysvětlete mi jedno. Pokud v tom zakrytí neměl prsty nikdo z pořadatelů tak proč byl zakryt pouze výstražník pro směr ve kterém se závod jel a proč nebyl zakryt i výstražník i z druhé strany?
No, spíš jen špatně vyšetřený.
Obecné ohrožení bude doufejme nafukovat i soud.
Obecné ohrožení, že někdo uspořádal závod pro děti? Měli radši sedět u mobilů.
A ten výstražník zakryl nejspíš nějaký snaživec a bohužel už ho po závodě neodkryl. Ten ať se zodpovídá, ale ne organizátoři sportovních akcí obecně. Mimochodem tam projížděli i policajti.
Uspořádat akci pro děcka je fajn, zvláště fakt dneska, kdy jen čučí do mobilů a ven nejdou, jaky my, když jsme byli malí. Ale určitě nebyl problém se zeptat, zda by se ten přejezd nemohl zabezpečit v době průjezdu děcek a ne tam dát jen hadr na zakrytí světel a zkoušet vlak zastavit máváním.
Kdyby vlak pár dětí zabil nebo doživotně zmrzačil, co byste tu pak psal?
Jak už jsem několikrát psal, ten hadr byl velká chyba, ale zas taková apokalypsa to nebyla. Nikdo vlak nezastavoval maváním, žádný vlak tam nejel. Je to min vytížená trať, která za přejezdem končí. Fíra fotograf vyjížděl z konečné dávno po projetí závodu.
Chlumská
Chlumská, Trhový Štěpánov, Benešov
49.7078404N, 15.0082776E
https://mapy.com/s/notugasope
Taky tam ale mohl jet „v mezeře“ neplánovaný vlak (údržba, náhodný náklad, nějaká soukromá akce) o níž jste neměli ponětí, protože to pochopitelně nebylo v JŘ. A co pak v případě, že by vlak najel do těch děcek a s velkou pravděpodobností by je buď zabil nebo zmrzačil? Zakrývat siganalizaci přejezdu je fakt hodně přes čáru.
Pokud by jel vlak mimo jízdní řád, tak snad o tom bude vědět železniční stanice.
Pořadatelé tam nebyli aby zastavili vlak, ale aby naopak zastavili peloton.
Zakrytí signalizace nebylo správné, to souhlasím.
Se spoléháním na informace od železniční stanice opatrně – může se tam posouvat nějaká drobná mechanizace nebo fotovlak, který dojede k přejezdu za 5 minut nebo půl hodiny.
Fajn. A proč se tedy píše o tom, že někdo zastavoval vlak místo toho, aby se psalo, že někdo zastavoval peloton? A vůbec. Proč by někdo musel zastavovat peloton? Od toho tam byl přeci bylo to VZ. Bohatě stačilo závodníky před závodem upozornit, že v případě výstrahy ta pro ně platí.
To že se o tom píše, ještě neznamená, že to tak opravdu bylo.
Pokud by pořadatelé zastavovali vlak místo peletonu, ano byl by to prů… a byl bych pro řádné vyšetření.
Sice je pravda, že to tak být nemuslelo, ale prvděpodobnější je, že to tak bylo, protože pokud by tomu tak nebylo nedovedu si představit, že by někdo dělal takové vlny na základě kterých by se podávalo TO.
Myslím že zakrytí výstražníku stačí jako důvod k trestnímu oznámení.
No právě. To máme jednu věc která je doložitelná stejně jako je doložitelné, že se ten závod konal a že jeho trasa vedla přes železniční přejezd. Na policii nyní bude aby vyšetřila proč SŽ nevěděla a jaké bylo organizační zajištění a stanovené postupy v případě, že by v době průjezdu závodníků došlo na průjezd vlaku To nikde popsané není mimo to,že se závodníci musí řídit zák. 361/2000Sb stejně jako nikde není popsané jak by se řešil výsledek závodu pokud by do jeho průběhu zasáhla výstraha a startovní pole jezdců by bylo touto výstrahou rozděleno což by jistě vedlo k protestům… Číst vice »
to, že budete text zpochybňovat, je z vaší strany naprostá nehoráznost. Tak ještě jednou snadno ověřitelná fakta: závod nebyl ohlášen Správě železnic jako majiteli přejezdu. I kdyby pořadatelé tvrdili, že zakrytí provedli marťani a na vlak ve skutečnosti mávali králíci z produkce proruského švába Jandejska, to zásadní pochybení nastalo v neohlášení celé akce.
Odkud máte informací, že akce nebyla ohlášena?
Správě železnic nebyla ohlášena, viz její vyjádření.
SŽ není majitel přejezdů. SŽ zajišťuje funkčnost bezpečnostního vybavení. Nevypravuje vlaky.
A kdo je podle vás majitelem přejezdů?
Myslíte zabezpečovací zařízení, koleje jako takové, nebo část vozovky?
Jako vážně, vaše výmluvy jsou opravdu zoufale trapné. Samozřejmě, že SŽ je správcem celého železničního přejezdu, od výstražníku po koleje a to včetně části vozovky v úrovni toho přejezdu. A SŽ jasně konstatovala, že ji o té akci nikdo neinformoval.
Nashle. Má trpělivost s idioty není nekonečná.
ŠŽ je majitelem kolejí a když někdo dělá rekonstrukci železničního přejezdu tak je to ŠŽ nebo nějaká jejím prostřednictvím najatá firma a nikoliv KSS daného kraje. Zkrátka přejezd patří k dráze bez ohledu na to, že přes něj vede nějaká silnice.
A SŽ nevypravuje vlaky. Ta je výš. Ta určuje jestli vlaky na dané trati budou vůbec jezdit.Dopravce asi není ten kdo stanovuje výluky. To si alespoň myslím já.
Zabezpečovací zařízení patří snad přímo Dobré správě.
Jo, drážní pozemky patří České republice, ale právo hospodařit s nimi má tak jako tak Dobrá správa.
A bylo ho třeba ohlašovat?
Zkuste příště diskutovat o věcech, o nichž aspoň něco víte (pokud vůbec něco takového existuje, moc jisté to ve vašem případě není).
A opravdu to bylo pochybení, nepočítala pravidla závodu se zastavením peletonu kdyby jel vlak?
(Tím neříkám že je dobrej nápad zastavovat závodníka v tempu pod slibem odečítání sekund nebo zdržení i ostatních závodníků)
Ta stanice není obsazená výpravčím. Na trať posílá vlaky výpravčí ve Vlašimi, kterému zařízení nehlásí chybu, jelikož funguje. Mimo jízdní řád tam může poslat cokoli – soupravu, náklad, údržbu.
Bod máte v mapě špatně. Zakrytý byl výstražník z opačného směru.
Neoznačoval jsem výstražník ale přejezd jako takový.
Ok.
K tomu fírovi fotografovi. Víte co je mi záhadou? Pokud by vyjížděl z konečné a chtěl si ten výstražník vyfotit byl by na stanovišti které je na fotce vpravo. Proč by si nezastavil tak aby mohl vystoupit dveřmi které jsou blíže k jeho stanovišti? Nebylo to náhodou tak, že vlak na konečnou přijížděl a proto strojvedoucí po zastavení vystoupil předními dveřmi – těmi blíže svého stanoviště . Já nevím, ale zastavovat tak, abych musel probíhat vlak a z něj vystupovat zadními dvěřmi mi přide zvláštní.
A kromě toho, kdyby tam fíru nikdo nezastavoval, tak by rozhodně nedokázal zastavit takto a nejspíš by nezastavil vůbec, protože by si zakrytého výstražníku ani nevšiml. Takže musel mít nějaký důvod zastavit na přejezdu a musel o tom důvodu vědět ještě s nějakým předstihem, protože ani 810 v 50km/h nebo kolik je tam traťovka, nezastaví na místě.
Ale víte co? Nejlepší bude zeptat se těch cesujících kteří byli v době pořízení fotografie ve vlaku. Ti budou nejlépe vědět jestli do Štěpánova přijížděli nebo zda odjížděli 😉
A ještě k předešlému. Přijde mi, že na fotografii jsou zachyceny pootevřené dveře na stanoviště strojvedoucího přivrácenému ke stanici což by také potvrzovalo mojí teorii o tom, že vlak do Štěpánova přijížděl a nikoliv odjížděl.
OK máte pravdu, podle fotky jel vlak do stanice.
… Ale víte co? Nejlepší bude zeptat se těch cesujících kteří byli v době pořízení fotografie ve vlaku…
To asi radši ne. Podle fotky ve vlaku nikdo není a pokud ano … opustit vlak bez zabezpečení. Nevím nevím, ale je to další prostor pro spekulace.
„Obecné ohrožení, že někdo uspořádal závod pro děti?“ Obecné ohrožení, že někdo nezajistil jejich bezpečnost stejně jako bezpečnost nezúčastněných osob. Potřeboval bych vysvětlit ještě jednu věc která mi nejde do hlavy. V článku se psalo o tom, že komunikace na které se závod konal byla uzavřena jednosměrně i když stanovení dopravního značení pro tuto akci hovoří o úplné uzavírce. Pokud by byla tato komunikace skutečně uzavřená jen v jednom směru tak ve kterém byla uzavřena? V opačném (proti směru jízdy závodníků) ve kterém zůstalo VZ nezakryto nebo v tom ve kterém se jel závod a ve kterém bylo VZ zakryto?… Číst vice »
Jednosměrná uzavírka znamená, že protisměru zavodu je trasa uzavřena. Ve stejném směru mohou ostatní účastníci vjet po projetí doprovodných vozidel, nebo na pokyn pořadatele. Ano mohlo se stát, že přes přejezd projede auto v době kdy byl výstražník zakryt.
Nemusíte se tak hloupě vymlouvat, nechte si to až k soudu 🙂 Zodpovídat se samozřejmě bude a musí organizátor závodu, protože to je jeho práce a je jedno, že to zakryl někdo z jeho pomocníků pořadatelů.
Na bike-forum.cz jsi s obhajobou nepochodil, tak to zkoušíš ještě tady? 🙂
Chyba? Až pod tím vlakem skončí někdo z Vaší rodiny, stále to budete nazývat jen chybou?
Pod tím vlakem, který tam mohl podle spekulací proniknout aniž by si ho pořadatelé všimli?
Takže tam pořadatelé byli. Skvělé. Jo, pod tím kterého si třeba nevšimli nebo pod tím kterého si sice všimli,, ale na jehož zastavení bylo mávání krátké. No a nebo pod jiným.
Vlak tam jet neměl a kdyby jel nějaký o kterém neví ani ČD, pořadatelé by zastavili peloton, ne vlak.
ČD se o vlaky soukromých dopravců jak jedou nestará, takže o nich nic neví. Je vidět, že píšete kraviny o souvislostech o nichž nevíte naprosto ní.
ČD v tomto případě sem netahejte, ty s tím nemají zbla společného.
Možná….být rodičem dítěte které by ten závod absolvovalo byl byste rád, aby po tom k čemu došlo se situace řesila. Vůbec bych se nědivil kdyby právě některý ze zák. zástupců některého z účastníků účastníků nebyl první který zavolal novináře protože se mu vůbec, ale vůbec nelíbilo k jakému ohrožení tady došlo.
Ano byl bych rád aby se to řešilo a ne rozmazávalo.
A jen tak mimo téma silniční cyklistika u mě ani u dcer nehrozí 🙂
Byl byste radši, kdyby najel do pelotonu dětských cyklistů? I ten motorák má 24 tun a dokáže sešrotovat osobní auto. Krom toho tam jezdí i náklady. Mohla tam najet Bangle s kládami. Ze 40km/h brzdí motorák cca 200m na suchu, náklad o hodně víc.
Vím co dovede motorák, velká lokomotiva i vlak, ale v tu chvíli tam nic nejelo.
A to na fotce je co, vzduch? Proč tam zastavil v půlce přejezdu, když tam podle vás v tu dobu závodníci nebyli?
„ale v tu chvíli tam nic nejelo“
Jak dlouho budete tu stupidní lež ještě opakovat??
Na tom vážně není potřeba nic nafukovat, to prostě byla totální zhovadilost. Nebo vy patříte k těm pořadatelům? 🙂
„moc nafukují“ – A jak to víte, že to nafukují? Vy jste byl na místě??
Kdo řekl, že ho opustil? To že není vidět na fotce neznamená, že nestojí kousek vedle a netelefonuje výpravčímu.
Za své lidi odpovídá ředitel, takže zde je to jasné.
Jak tohle vůbec může napadnout dospělýho člověka? Doufám, že ten člověk nemá řidičák nebo zbroják. Děsím se, co dokáže ještě vymyslet.
Jelikož nezakryli kříž, tak se úplně nedá říct, že by obecně ohrozili. Na TČ to asi není, přestupek a mastnou pokutu ano
možná,ale mnohem důležitější je přejezd ve výstraze!!
To, že nezakryl kříž (asi jen proto, že mu to nedošlo) a to, že se výstražník nepokusil vyřadit z provozu, budou možná polehčující okolnosti. Viděl bych to na podmínku za obecné ohrožení.
On taky existuje trestný čin „Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení“, kde je základní sazba až 3 roky, ve vážnějších případech (což tento asi nebude) až 6 let. Podrobnosti viz Google.
Kombinace traťové rychlosti a rozhledových poměrů na přejezdu může být taková, že výstražník nestačí – řidič by viděl vlak příliš pozdě. Pak tam musí být funkční PZZ, a pokud je nefunkční, musí o tom být strojvedoucí informována a přes přejezd pak jezdí sníženou rychlostí.
No, já si myslím, že jak znám vědomosti a chování různých činitelů, tak jednání přípravného tábora vypadalo asi nějak takhle .. Ty Vendo, a co ten přejezd tam u Nováků … No jo tfl, ale počkej, tam už se nejezdi ne ? Počkej já ti nevím, asi ne no… Hele najdi číslo na někoho na ČSD.. hele tady v googlu nic není .. no ti to říkám že se tam nejezdí.. Druhý den… Jo hele Máňa se byla ptát v Holešovicích, a že prý tam lístek neprodávají, takže se nejezdí.. Jo dobrý.. hele a co s tou ceduli tam… Hele… Číst vice »
Velmi podobně jsem to chtěl popsat někdy předevčírem!👍😂
Čistě z hlediska provozování dráhy versus organizace hromadné akce na veřejné komunikaci to není na obecné ohrožení? Chci-li jako organizátor závodu zajistit jeho hladký a regulérní průběh přes přejezd nemohu to de iure provést jinak, než zabezpečeným a tedy projednaným zastavením provozu na dráze na stanovenou dobu, což pronikne k dispečerovi a bude mmj. určen způsob komunikace mezi SZ dispečerem a organizátorem závodu. To bylo v reálu nahrazeno tím, že se výstražník svévolně zakryl hadrem a kdosi mával na vlak. To by snad ani Járu Cimmrmana nenapadlo, leč v naší české kotlině toto dokáže zplodit statutár jakého spolku, či kdo… Číst vice »
jako zastavit provoz na železnici kvůli nějakému cyklistickému závodu okresního formátu??no to nemyslíte vážně??co už jsme pak jak v kocourkově!!nebo co takhle vymyslet trasu tam kde se vyhnou přejezdu?není tohle jednodušší??
Jednoduše, věřte, že na této trati to není žádný problém. Závod nasmerujete v čase, kdy pravidelný vlak nejede a SZ příslušným opatřením dispečerovi nařídí, že v této době nesmí jet vlak a sjedná s pořadatelem způsob komunikace a asi i střežení přejezdu. Žádná veda, jen člověk nesmí být taktousi, pro kterého má drahá a takt rozměr větší než naše galaxie.
Z pozice organizátora to chce jen jednat, to co organizátor závodu předvedl je na Chocholouška a ještě veřejnosti arogantně sdělí, že nemá co by k tomu řekl.
Ve Varech běhají 1/2 maraton přes přejezd na Západní ul. (trať 149) – už cca 13 let. Takže GWTR zavede výluku a viděl jsem i fotku, že krabička ČD vracející se z pendlů Krásný Jez – Horní Slavkov čekala kousek před přejezdem, kde byl zapíchnutej terč.
Na trati s vlakem jednou za pár hodin to celkem jistě není problém domluvit. Stačí vymyslet čas, kdy tam žádný vlak není plánovaný a pak se vydá jen administrativně krátkodobá výluka, aby byla jistota, že opravdu v tu dobu nic nepojede a vyřešeno. Náklady minimální, zpoždění žádné.
Hlavně jde o přejezd na tak málo provozované lokálce, že si snadno mohli zjistit, kdy tam pojede těch pár vlaků a naplánovat start, aby se vešli mezi
Když mohli vypnout PID klidně mohli vypnout železniční spojení. Stejně okolní obce byly od té stanice odříznuté celkovou uzávěrou silnic a to od rána až do podvečerních hodin takže by se tam něměli jak dostat stejně jako se neměli jak dostat od stanice lidi kteří by tam přijeli vlakem.
Bohatě stačilo, aby vlak končil ve Zdislavicích a z Trhového Štěpánova byla do Zdislavic zajištěna NAD po komunikaci které se uzavírka netýkala.
Pořadatelé závodů zaplatí NAD?
A proč by nemohli? Měli by. Jak k tomu ti lidé přijdou, že si tam někdo pořádá závody a oni musí sedět zavření doma? Co jim za to kdo dá? Podívejte se na mapu a představte si, že bydlíte v Sedmpány a potřebujete v neděli dopoledne do Dubějovic . Škoda , MND a další sponzoři takže si nemyslím, že by musel být se zařízením NAD takový problém.
A teď si představte, že třeba na belgickém nebo nizozemském venkově jsou takto (a to často hermeticky) zavřené silnice prakticky celé jaro, víkend co víkend, občas i v týdnu. Jóó ale v neděli v poledne do Dubějovic… To je jiná 🙂
Jak se hermeticky uzavírá ulice? Nevím, ptám se.
Jinak osobně mi je do Belgického a Nizozemského venkova prd, ale já jsem ovlivněn také závody, ale organizátor to má vždy podchycené včetně MHD a Policie, mezi každou vlnou závodníků má svoje lidi s vysílačkami a vždy v mezidobí jsou ochotni dopravu na chvíli pustit, abyste třeba mohl přejet hlavní ulici a přijet v neděli domů.
Takže to evidentně jde, jen se na to pořadatel nesmí vysr*t
Pokud tomu tak je tak je to špatně. Co na to ti lidé? Jiná by byla, kdyby moc dobře veděli, že z toho budou mít nebo již mají prospěch a že jim konání podniku který jim do života přinese určitá omezení něco dá.Třeba, že kvůli konání závodu budou opraveny komunikace. Pak věřím, že na to konání podniku lidé budou nahlížet jinak. Podívejte se na názory lidí kteří žijí v místech kde se koná třeba Bohemka. Ti už těch omezení mají také plné zuby. Jasně, je to jednou za rok, ale i tak. A to nemluvím o tom, že po konání… Číst vice »
Pro Vás je na facebooku jedna skupina na míru. Jmenuje se “Nic v ČR nechceme!!!”. Přidejte se tam 🙂
když už to naplánovali přes dráhu,tak to mohli dotáhnou dokonce
vzhledem k tomu tezkemu vytizeni by asi stacilo obycejny auto
vypíná se světlo v obýváku ale nikdy ne železniční doprava
Vypnu vodu-přestane téct, vypnu svtělo přestane svítit, vypnu dopravu – přestane dopravovat….O vypnutí lze hovořit dokonce i u člověka který přestane vnímat.
https://cs.wiktionary.org/wiki/vypnout
a co takhle vymyslet trasu a vyhnout se železnici??není to jednodušší???
Však to tak taky bylo. Závod byl s rezervou v době mimo jízdního řádu. Před pelotonem jela PČR. Vlak tam má konečnou. Nikdo proti vlaku nebežel a nemával. Trať byla zabezpečená včetně uzavirek a PČR.
Zakrytí výstražného zařízení byla chyba.
zjevne asi s rezervou mimo jizdni rad nebyl, kdyz tam zastavovali vlak.
Ale prdlajs zastavovali vlak. S pelotonem jela policie.
Zakrytí asi aktivista zapomněl sundat. Toť vše. Fotku vyfotil nejspíš nějaký fíra dávno po závodě. Asi se ho něco dotklo. Mimochodem zastavit vlak na přejezdu a opustit soupravu také není OK. Tam by se to obecné ohrožení taky vešlo.
jak mohlo dojit k obecnemu ohrozeni tim, ze nekde zastavil vlak?
vy hste opravdu postizeny – a na 100% jste s timto spojen – snazit se toto prehodit na strojvedouciho.
Zakrytí výstražníku na nikoho nepřehazuju. To byla velká chyba. Ale zastavení a opuštění vlaku na přejezdu jen kvůli fotce taky není rozhodně OK.
Zastavení a opuštění vlaku kvůli fotce není příčina, ale důsledek. Uvědomujete si, že když není strojvedoucí zpraven o tom, že na přejezdu není funkční (viditelná) signalizace, tak před tím přejezdem nezpomaluje a nedává zvukovou výstrahu?
Není to důsledek, ale možná příčina dalšího možného problému. Proč to nevyfotil v rámci volna v konečné stanici? Nebo normálně nenahlásil?
Já tady nezpochybňuju chybu zakrytí výstražníku, ať se to prošetří a i s důsledky. Jen se mi nelíbí ten hienismus našich médií a nafukování a slepého papouškování.
Můžu se zeptat – vy víte, jak a za jakých okolností ta fotka vznikla?
že vše co tady plodíte stavíte na predpokladu, ze si tam jel kolem random vlak s random strojvedoucím, ktery si jen tak z plezíru řekl, že zastaví (s vlakem napříč silnicí) a vyfotí si to?
Nebo máte nějaké informace, které se do medií nedostaly..?
(kazdopadne, ta urputnost, jak se tohle snazite bagatelizovat me zarazi. a presne pristup jedinců jako vy je za tím, proc v nekterych ohledech jsme jako repubnlika razeni stále kamsi na východ)
Za jakých okolností přesně fotka vznikla nevím. Ale znám cca to místo a vím jak byla akce plus mínus zajištěná. Že došlo k chybě nevyvracím (zakrytí světel), ale rozhodně to nebyla jen taková hrr akce. Nikdo nezastavoval vlak maváním. Žádny vlak ram nebyl. Peloton doprovázela doprovodná vozidla, včetně policie. Nemyslím, že by PČR projela s tím, že na trati je vlak a zastavují ho nějací pořadatelé maváním, nebo jen vlak stojí ve stanici pár metrů od prejezdu. Vidíte na fotce někoho? Pořadatele, fanoušky, nebo snad závodníky? Ta fotka vznikla po projetí akce.
Myslím že i posádka doprovodného vozu policie by reagovala na zakrytí výstražníku.
aha, takze nevite.
tim jste mel zacit, usetrili bychom si par desitek prispevku postavenych na vasich nesmyslech.
„hienismus“ – Není třeba ptát se na IQ.
Že to neprojednali se SŽ je chyba ředitele.
Ředitel ale nemůže být omnipresentní, aby stál za zadkem každému po celé trase závodu a hlídal všecky, aby něco nezblbli až tak, že poruší zákon.
Nemusí stát nikomu za zadkem, ale měl by mít v týmu lidi které nic takového nenapadne. Ten přejezd tam nevyrostl jen tak ze dne na den a byl tam i v minulosti takže předpokládám, že se s ním počítalo a jistě kolem něho proběhlo minimálně to jak daleko od něj bude někdo z pořadatelů.
Jenze reditel za to zodpovida pred zakonem. Je jen na nem, zda si vybere kompetentni spolupracovniky nebo … nevybere.
a co takhle naplánovat trasu mimo koleje??není to jednodušší??
Zrovna železnice je docela velká bariéra obecně.
Myslím, že SŽ by tomu řediteli závodu měla nabídnout nějakou pozici ve vedení. Ten přístup #mynic už má pěkně zmáknutý.
Tak to rovnou může i k ČD. 🙂 Ale to by nesměl udělat nic, do vedení se nedávají lidi, co cokoliv dělají.
Tak u #mynic výpravčí nevěděl ani to, že lokomotiva vjede do pracovníků údržby, protože se mu neohlásili. To bylo mhohem horší.
Byla to skupina pracovníků, nebo šlo o pracovníky vyskytující se na trati jednotlivě?
To je snad fuk, ne? Podstatné je, že ten vlak do nich najel.
Zažil jsem osobně uskakovače od krakorce v Přelouči v oblouku. Pro fíru to nebylo nic moc, výpravčí nic nevěděl…
My bohužel asi většinou nic nevíme. Nespočetněkrát jsem se jen tak podíval na kamery a tam oranžoví frajeři v kolejích, nebo přímo ve stanici vyjdu ven a stejný pohled.
protože dneska už kolem dráhy dělá plno různých subjektů a dělaj si z toho holubník
No, naše ST a SSZT ale rozhodně nejdou příkladem. U CPS je spíš problém, že moc nechápou, jak co funguje a nedokážou se ani řádně lokalizovat. Jednou mi jeden, a to byl z AŽD, do telefonu tvrdil, že je ve stanici, ještě jsem se zeptal, jestli je opravdu za vjezdovým návěstidlem směrem k výhybkám. Prý jo. No, byl na širé trati asi v půlce mezistaničního úseku…
Tak tohle bude ještě sranda 👌
Kdo to zakryl? To byl ten Japonec Samo Seto. Policie to po 30 dnech odloží, protože se nepodařilo prokázat, kdo to udělal a že to mělo souvislost s nějakými závody…
Ředitel závodu o zakrytí nevěděl? Ředitel závodu neznal jeho trasu? Ředitel závodu něvěděl, že závod vede přes železniční přejezd? Ředitele závodu nenapadlo zjišťovat, jak bude přejezd zajištěn? Takový „ředitel“ by neměl řídit ani tříkolku.
Myslím, že ve Vaše příspěvku poněkud zaniká, že se bavíme o řediteli.
No a? Trať závodu vede přes přejezd, není to sice elegantní, ale proč ne? Stejně všichni závodníci dle propozic jsou zavázáni k dodržování pravidel silničního provozu. (https://okolotrhovehostepanova.cz/wp-content/uploads/2025/06/Road-CUP-Okolo-Trhoveho-Stepanova-krajem-Blanickych-rytiru.pdf)
Buď to vyjde a nic nepojede, nebo ti kteří to stihnou před výstrahou počkají na ostatní…
Zakrytí výstražníku je obecné ohrožení a odskáče si to ten kdo to udělal.
„Buď to vyjde a nic nepojede, nebo ti kteří to stihnou před výstrahou počkají na ostatní…“
To,že by měli počkat je jasně dané, ale že by ti kteří ho stihli přejet před výstrahou měli počkat na ty zbývající? To je napsané kde? To už by snad bylo lepší aby žádné závody nepořádali, ale nechali závodníky objet stanovenou trať a po dojezdu všech by je nechali tahat z klobouku. Když už loterie tak loterie.
Oni si lžou ve vlastních pravídlech…Píšou:“řesto jsou závodníci povinni dodržovat jeho pravidla stanovená platnou právní
úpravou (zpravidla vyhláška o pravidlech provozu na pozemních komunikacích). Porušení těchto pravidel bude mít za následek
diskvalifikaci.“
– všechna kola bez odrazek, blatníků, zvonku… (nesplňují podmíky pro silnici)
– nejedou zasebou při pravém okraji silnice
– neukazují rukama odbočování či předjíždění
– a desítky dalších pravidel co ze zákona nedodržují
Pořadatel je jen alibista….
Termínem zvláštní užívání komunikace (§ 25 zákona o pozemních komunikacích) můžeme označit jakékoliv záměrné konání na komunikaci, které se odlišuje od jejího běžného využívání. Běžným užíváním komunikace rozumíme používání komunikace k jízdě nebo chůzi.
Oni tam jeste operuji „vyhlaskou“?
Jsou to diletanti a/nebo ta pravidla tak dlouho nikdo nekontroloval a neaktualizoval?
Tak Martin v týdnu funkci není jako dlouho…
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/rejstrik-firem/DO-07018274-cyklisticka-akademie-mlada-boleslav-z-s/#id_sekce_osoba
V jaké funkci? Ředitele závodu? Procházel jste ty odkazy co jsem včera dával? Pokud ano tak byste věděl, že už vloni tam byl jiný závod, ale ředitel byl stejný. Jeho jméno bylo napsané u propozic závodu kde se o vedení tratě přes přejezd výslovně hovořilo. Proto je spodivem, že v dokumentech k tomuto závodu o tomto přejezdu již není ani slovo.
Dřívější
https://okolotrhovehostepanova.cz/wp-content/uploads/2024/03/Propozice-CP-mladeze-a-zen-02062024TrhovyStepanov.pdf
Současný
https://okolotrhovehostepanova.cz/wp-content/uploads/2025/06/MCR_2025_Trhovy_Stepanov_hromadny_zavod_FINAL.pdf
Chcete říct, že bez vědomí ředitele by nikdo nikdy neudělal průšvih?
Stát se to samozřejmě může, ale to jde spíše o zanedbání něčeho. Jako např. Lopenik. Ale, že by někdo udělal nějaký průžvih z vlastní iniciativy to asi těžko. To je jako kdyby traťový komisař při rally odstranil značku „zákaz vjezdu“ protože ta vadila v chůzi lidem přicházejícím k trati a díky tomu by na trať RZ vjel civil s autem.
tak jistě ano ale selským rozumem, zakrejvat bezpečnostní zařízení,který tam má určité opodstatnění,je u mě prostě prasárna