Zakletá D49. Podle ŘSD je reálné letošní otevření alespoň prvních deseti kilometrů
Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024
Věřím, že nejpozději v červnu příštího roku bude stavba zprovozněna kompletní, říká šéf ŘSD.
Dnes jsem shodou okolností projížděl na kole pod budovanou D1 v úseku Tovačov-Prerov kde i dnes byla vidět nějaká činnost, a pak z Holešova po staré do Hulína a u MÚK Trebětice najezdove a sjezdové rampy na dálnici v rozpracovaném stavu a při 16st nikde ani noha..hlavně že to chtějí za měsíc otevírat..
Špatně jsem si to přečetl-konzervační práce a hotovo pokud SP nabyte právní moci do konce listopadu…Děs, tak mohli jet, makat a čeká se jak se stát vypořádá s imbec…radši už nic..
17 km dálnice jen do kopřiv?
Nedalo by se vyvolat celostátní referendum o tom, jak těmhle spolkům výrazně omezit činnost ?
Tedy mj. i Ministerstvu dopravy ČR? 🙂 https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zastaveni-silnicnich-staveb-se-obcim-nelibi-je-to-tragedie-rikaji_201008132135_akottova
„Zklamání nad dnešním rozhodnutím ministra dopravy vyjádřil i Zlínský kraj. Mezi silniční stavby, které kvůli úsporám stát zastaví, jsou totiž i dvě právě z tohoto kraje. Jedná se o zastavení asi měsíc běžící výstavby na silnici první třídy mezi Otrokovicemi a Malenovicemi a také o rychlostní komunikaci R49 na trase Hulín – Fryšták. Zlínský hejtman Stanislav Mišák neskrýval rozladění nad výrokem ministerstva dopravy.“
A úderka z Dlážděné se vrhne na spolek obcí v údolí Desné: Oni chtěli tu štreku v 97. roce konečně zrušit, jim se neodporuje!
Narážím na to, že právo nesmí být zneužitelné k likvidaci nepohodlných osob, ikdyž se na tom pak přiživují ruzní -ové. Jejich obstrukce snad stát dokáže vyřídit i civilizovanou cestou.
Těmto spolkům možnosti, jak blokovat stavby, již výrazně omezil nový stavební zákon. Nyní již podobné šílenosti, jako v minulosti, nehrozí.
Tato dálnice je nikoliv zakletá, ale špatně zvládnutá od místní ŘSD a stavebního úřadu. Na které jiné dálnici jsme zažívali něco podobného? Ani u středočeské D3 to netrvá tak dlouho, a tam je to daleko více o přírodě a odporu místních! Každý kilometr směr Tatry dobrý. Z mapy je zřejmé, že se sem začne postupně přelévat doprava z I/50, I/35 i I/49 procházející centrem Zlína, takže naopak ekologii bude učiněno za dost. Vždyť na rozdíl od těch ostatních D49(I/49) neprochází ani jednou CHKO a naopak odebere auta tam, kde je příroda takto chráněna. Myslím, že MD by mělo pohnout s… Číst vice »
Tito ekologové si neuvědomují, že páteřní infrastruktura a to jak ta silniční, která je pro všechny druhy dopravy (osobní, nákladní, hromadná) na pneumatikách, tak ta železniční, popř. lodní je stěžejní v rozvoji státu a bohatství jeho obyvatel. A bohatší společnost znamená to, že se začne více starat o své životní prostředí a ochranu klimatu a přírody.
Díky nim tam nějsou žádný přechodu pro zvířata, větší a lepší propustky, víc protihlukových stěn… Zahloubený. Prostě to jen zdržují a vozí se na chybě nějakýho úředníka před 10-15 lety, kterej to za těch pár penez měl na párků.
Opravdu záslužna činnost!
Spíše je zvláštní že obchvaty jim vadí ale průjezdy aut přes města jim nevadí
Popravdě – ty jim vadí většinou též jenže tam se nenabízí prakticky žádná reálná možnost jak s tím „něco“ udělat protože zachování stavu je velmi silný princip… Při pokusu o vynucení zákazu je veškerá tíže důkazního řízení na nich a najednou stačí „odstřelit“ semtam nějakou chybu a nikam se nedostanou…
To nejsou ekologové ale zájmová, nátlaková skupina která využívá mezer v zákonech pro své cíle. S ochranou přírody to opravdu nemá nic společného.
Děti Země se postaraly místním o super inlinovou dráhu, asi by jim měli poděkovat…
No, je trochu „z ruky“…
Ono, otázka jak bude vypadat situace, kdy se spousty aut včetně kamionů nahrnou na úzké silnice za Fryštákem, lhostejnou zda na Štípu nebo Velíkovou…. Táhlé klesaní pak pod Hrobicemi bude velký ořišek hlavně v zimním období…
No, normálně by se dalo předpokládat že se provoz „rozdělí“ úměrně podle výhodnosti pro jednotlivé vozy/jízdy… pokud by to nebylo zlepšení proti současnému stavu tak třeba 50:50, ale ono to i přes citované potíže zlepšení pořád (pro většinu) bude…
A už zase a opakovaně se ustupuje extrémistům.
Tato dálnice by měla být prakticky obchvat Zlína. Ale pokud bude končit v polích za Fryštákem bude jen další zdroj problémů. Tj. jestli 10 nebo 20 km je úplně jedno, dokud nebude dostavěna alespoň do Lípy.
No ale je prasečina to neotevřít aspoň po ten exit Holešov…
Plus jsou i takoví kteří přímo do okolí Fryštáku, Kostelce, Okružní či Sokolské přímo míří a budou to mít prakticky nejkratší jak se dá, jen ten tranzit bohužel do doby pokračování bude SV Zlína zvýšeně otravovat…
Zde si snad lze přát aby aspoň nějaká „halbausbau“ pokračovala co nejdřív. Ovšem teda, když se úporně „bojuje“ o trasu v polích, co se asi tak dá očekávat v těsném okolí zastavěné oblasti? 🙁
Možná jsem za svůj život vysázel více stromů
nežli takzvaní děti země.
Přesto je mi jasné,
že dálnice životnímu prostředí ulevují
a nikoli naopak.
To nejsou děti země
ale fakani země.
Lidí, uvědomte si, že pan Patrik a spol je placen z peněz lidí, kteří si nepřejí aby kolem jejich chalupy a jim nad hlavou sfistely auta 150 kou….. O tom to všechno je!!!!
Akorát v těch místech snad ani žádná chata není? Možná snad někde u Fryštáku…
Ach bože člověk neví jestli se má smát nebo plakat. Tato nekonečná story s názvem D49 bude trvat tak dlouho, že se místní a lidé ze Zlína mezitím dožijí přistání Elona Muska osobně na Marsu. Tato dálnice je synonymem naprostého selhání státu, zákonů, politiky, ŘSD a v podstatě vzato je možné ji už nyní považovat za symbol zmaru při výstavbě životně důležité infrastruktury v naší republice. Nevěřím, že se D49 jednou dostane až na hranice se Slovenskem a pokud ano, bude se mezitím psát rok 2050.
2150
Via 810 po humanizaci a s plazmovým pohonem…
D49 se ani na hranice nedostane. ŘSD plánuje od Fryštáku k hranicím jen třípruh.
To je hlooupost, až do Vizovic – pro upřesnění.
Máte pravdu, dálnice je plánovaná do Vizovic, zbytek na hranice bude třípruh.
A to je za mě chyba. Mělo by to být 2+2 a co nejdříve.
To nevadí. Na slovenské straně je úplný klid. Takže když se D49 konečně dostane na hranice, bude se pokračovat po tamních okreskách až k Púchovu.
Pořád stejné.Blokace staveb = dlouhodý příjem pro obkurní spolky.Celoplošně u zabírání orené půdy, a výstavby skladových hal soukromých subjektů se všichni nějak dohodnou.Takže je vidět, že vadí jen stavby státu.Trohu jiný případ pak Gigafaktory, kdy padl veřený slib, že když budou Nošovce, nebude Dolní Lutyně, takže tady jde zase o lobing a zisk politického krytí.
V systému je něco špatně. A to špatné je třeba řešit. Řešit to postupnými kroky. Jako první- do zákona EIA dát povinnost vyhodnocovat opatreni i z pohledu společenského a dát tomu stejnou zákonnou váhu jako v případě environmentálního. Prostě 3 pilíře o stejné váze (1) environmentální, (2) společenský, (3) ekonomický. Chyba je spojení 2 a 3 do společného socio-ekonomickeho pohledu. Tam se totiž ztrácí ten nás všech dopad – naše daně tam nejsou dostatečně vidět! A přitom na řešení- včetně soudních sporů, se naše daně plně podílí.
Tak doufám že úřední Šiml správně zařechtá a příští rok do Fryštáku a v dohledné době až do Lysé nad Makytou.
Na konci D49 u Fryštáku budou desítky let jen kopřivy, další trasování je náročným terénem a příroda taky dostane na frak, takže lze predikovat další eko problém 😉
Ohledne dalsi vystavby D49 RSD rozhodne a trestuhodne nespecha..
D49 4902.1 Fryšták-Lípa, 1. etapa – 2028 – 2031
D49 4902.2 Fryšták-Lípa, 2. etapa – 2028 – 2031
D49 4902.3 Fryšták-Lípa, 3. etapa – 2029 – 2032
D49 4903.1 Lípa-Vizovice – 2031 – 2034
Tato „perspektiva“ je na okamzite rozpusteni RSD zlinskeho kraje. S takovymi terminy nema zlinsky kraj sanci v dlouhodobem meritku zacit prosperovat a prestat neustale ztracet talentovane lidi.
Díky za ten seznam staveb, podle mně bude evidentně nejdůležitější 4902.2 (2.etapa) ta fakt dost pomůže…
Škůdci země.
Nechápu, že nejsou odpovědní za způsobené škody a hlavně nechápu, že je stát při rád platí za boj proti němu.
Stát nejsou jen automobilisté, to mějte prosím na paměti. 🙂
Bezřidičská snídaně: Všecko jídlo měl z vlastní zahrádky, nikdy nikam nejelo, ani obilí do mlýna z jeho pole!
To pole obdělával ručně, ručně taky sklidil, na zimu prodá kravku a na jaře už nezaseje.
A tím jste jako dokázal, že stát jsou jen automobilisté. Bravo.
To je jedna věc, ovšem věc druhá je ta, že dost pravděpodobně někdo udělal přípravné práce na projektech tak, že nechal až moc možností těmto škůdcům se „vyřádit“
Doufám že škody tito ekologičtí extrémisté do poslední koruny zaplatí a budou moct hlavně všichni soukromí občané po nich žádat odškodné taky! Nebo snad nejme v právním státě a projde jim to?
Ne že bych byl z toho co šmejdi země a jim podobní dělají byl nadšený, ale pláčete na špatném hrobě. už dávno jsme mohli mít legislativu , která by takovým excesům zabránila.
Škody ale působí provozovatelé aut, nikoli protestující proti míře provozu. Kdy ti především zaplatí zdravotní újmy, škody na funkci krajiny ap.? 🙂
Dokonce i beznohý může řídit: Ružní plyn, automatická převodovka, ruční brzda s posilovačem. Šlo to už i u trabanta.
V momentě, kdy k vám dojedou později hasiči či záchranka, protože na silnici druhé třídy je kolona z obou stran a mezi auty blokují průjezd ostrůvky pro chodce, tak to dostane trochu jiný pohled.
Řidič s IQ vyšším než pokojová teplota může zastavit vozidlo před ostrůvkem tak aby sanitka mohla projet.
Pokud je zjevné že se provoz zastaví a ostrůvek je vidět a je na to už „zvyklý“ tak ano… ale tohle jsou schopnosti které se budují dlouholetou zkušeností, výcvikem a osvětou. A moc jim nesvědčí změny v pravidlech co 5 let…
A že to tak udělá lidí…..
“Ekologičtí aktivisté” stavbu nezastavili, to udělal soud. A soud rozhodl podle zákona.
odskodne za co? zadna skoda nevznikla, tak jak mohou neco pozadovat?
Kolik by asi tak měl platit „superkoncepční“ Bárta, který nechal (zdaleka nejen) tuto stavbu výslovně zastavit jen co usedl do funkce? 🙂