dkv_obrazok

Zákaz vjezdu nestačil. Na Malé Straně instalují výsuvné sloupky

Vysouvací sloupky v ulici U Lužického semináře. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVysouvací sloupky v ulici U Lužického semináře. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Instalace vychází z dlouhodobého úsilí o zklidnění dopravy v oblasti, vysvětluje městská část Praha 1.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Jak se říká, „značka není zeď.“

řidič

Jak dopadne invalida z druhého konce republiky, který potřebuje v této oblasti jet za kamarádem? Počká si na úřední hodiny, aby dostal výjimku?

Petr

Nepojede tam. Vyřešeno.

superhero

Aspoň bude spousta nových videí https://x.com/worldbollard?lang=cs

Pepa
Jméno

Udělali si silnici ale začala jim tam jezdit auta…

MiNo

To není ten případ. Spíš „město nastavilo pravidla, ale lidi je ignorovali“.

Noname

Hrdina veřejného prostoru se dostavil! <3

hm23

Koukám na streetview a která značka přesně tam zakazuje vjezd osobním automobilům? A ty dva sloupky v chodníku, to je teda echt prasárna. Místo dvou vysouvacích ve vozovce a nebo subtilních litinových v chodníku tam dají tři vysouvací, aby tam neprojel kočárek nebo invalida.

vlachjan

Toto na mě skoro působí dojmem, jakoby ty sloupky nainstalovali tak blbě se záměrem, aby mohli pak poukázat na (oprávěnou) vlnu nevole a zase je úplně zrušit.
Nicméně, ze zkušenosti vím, že co se na vnějšek jeví jako ten nejprotřelejší machiavelistický tah, za sebou většinou skrývá vysvětlení mnohem jednoduší – prostou neschopnost:)

Mickey

Streetview nemá aktuální snímky se zákazovými značkami. Jen se to ode mně nedozvíte, protože mám BAN.

Alča

Ale můžou kousek po silnici když je tam zákaz pro auta,stejně je ten chodník úzký

Neonym

Mě tedy mé poslední setkání se zákazovými značkami dost nepříjemně překvapilo. V srpnu nám před barákem rekonstruovali povrch ulice a několik týdnů do ní byl zakázán vjezd. Ani jednou za celou tu dobu, se mi nestalo, abych vylezl z baráku a neviděl v ulici za zákazem projíždět auto. Dokonce i když se ještě leskl nový asfalt, tak už po něm jezdila auta. Při asfaltování dokonce musela firma přerušit v jednu chvíli práci, protože v ulici stála zaparkovaná auta. Někteří lidé jsou prostě líná (a blbá) hovada. Co jsem také bohužel neviděl, to byla policie řešící tyto situace.

Michal

Tak to doufám, že před sloupky bude možno zaparkovat na 15 minut bezplatně !
Vozím jídlo po Praze, ale že bych byl zásobování a někde registrovali mou RZ, o tom nevím 😟.
A nebo jsi zákazníci ten cca 800m dojdou 🤣. A nebo jsi začnou vařit 😖

Génius

Ne, nebude.
Ne, když vezeš pizzu fakt nejsi zásobování.
Zákazníci si holt někam dojdou. Nebo za nimi dojdeš ty, pěšky.

Frantík

Hlavně se musí kurýři ozvat u svých společností…

MiNo

Jak je vůbec definováno zásobování, když to není kurýr s jídlem?

filias

Autem všude nemůžeš už teď.

Náhodný Kolemjdoucí

Nebo jim tam rozvážková firma pošle někoho na kole?

Michy

Ale co když bude pršet?
Kurýr má přece právo dojet kam chce a u toho nezmoknout!

Frank

No vypadá to, že na to právo dost kurýrů kašle…

Leinad

Tak bude doprava dražší, aby firma zaplatila kurýra kterému to nevadí

Frank

V Lipsku jsem před 14 dny viděl DHL jak vyloží balíky, dá je na rudl a průchodem dorazí na pěší zónu po které došel do obchodu , řekl bych tak 200 metrů. .
Přitom celá pěší zóna doslova klokotala životem a i primo v tom obchodu byli zákazníci…

PetrH

Rudl je pokročilá technologie. U nás musí dodávky s balíky stát přímo u cíle (což je taky tím, že je rozvrh honí jako nadmutou kozu…).

Butrhutr

Michale, ono by stačilo, abys nebyl takový jsiječ.

JanK

Ona je to až ke Kampě už teď neoficiální pěší zóna vzhledem k počtu turistů, kteří jednak nemají šanci se vejít na uzoučké chodníky a jednak mentálně nechápou, že by v takovém echt historickém centru Praha pěší zónu neměla. A do toho poměrně silná frekvence aut po celý den – zásobování, taxíky/bolty a další. Nemluvě o tom, že tam vede i centrální levobřežní cyklotrasa, takže se tím proplétají i kolisté. Pokud opatření bude funkční, tak to snad nějaká pomoc bude.

JanK

Přemýšlím, proč tam rovnou neudělají pěší zónu a napadá mě jen jedno – asi se nelíbí, že by mohla zmizet některá parkovací místa.

Blzx

včera bylo pozdě, tady to pomůže dost. Tohle fakt rozšířit po celém Starém městě, prosím. A teda vypakovat parkování pod Karlovým mostem

Jan

Škoda, že sloupky budou zase trvale zasunuté jako ty u vjezdu na Kampu…

Mhr1

Tak před 14 dny jsem se vrátil z Lublaně. Krásná pěší zóna, celé centrum bez aut. A samozřejmě, výsuvné sloupky. Nikdo si nedělá iluze, že by řidiči na 100% dodržovali zákaz vjezdu. V Bratislavě je do historického centra 1 (slovy jeden) vjezd, samozřejmě zajištěný výsuvným sloupkem. A vstup jen pro rezidenty a ráno i pro dopravní obsluhu. Vždyť o Praze koluje na internetu video, které nahrál zahraniční turista, kde kritizuje Prahu právě za to, že auta můžou prakticky všude.

Jan T.

Pěší zóny bez aut najdeme i v Rumunsku nebo na Ukrajině. Ve Lvově byl vjezd do centra se sloupkama už nejmíň před 10 lety. Oproti tomu v Praze musí turista uskakovat před autama skoro všude, akorát na Karlově mostě má klid.

Ondra

V Praze je auto posvátné. Jinak si už neumím vysvětlit to, jak se ho politici snaží udržet i v místech kde už dávno měla být pěší zóna

Jakub

Jasně, proč nepřidat další výsuvné sloupky, když ty, které už instalované jsou, jsou léta zasunuté do země, rozbité a nepoužívané.

frank

Inu jako všude v Česku se doplatilo na osobitý přístup části českých řidičů s názorem, že “ značka není zeď“ . Popravdě ani se nedivím firmám, že jim taková situace kde úředníci ohánějící se poptávkou po bezpečí, požadují více značek , více patníků, více blokačních zařízení, prahů , závor a jiných fičur vlastně vyhovuje. Samozřejmě je nejvíc nutno poděkovat řidičům, kvůli kterým se to dělá , tedy těm vyčůraným…

Antonín1

Asi to není jen problém českých řidičů – osobně jsem viděl a zíral v rakouském Innsbrucku jsou takové sloupky přímo v uprostřed kolejí tramvaje – tramvaj přijíždí, sloupek zajede, tramvaj projede, sloupek vyjede, pravda tam to jde, intervaly tram jsou okolo 15 minut ve špičce, toto v Praze by třeba na Karlově náměstí sloupek ani nestíhal zajet a vyjet.

Blzx

tam reálně udělat příkop na auta

Jan T.

Tohle fungovalo v ukrajinském Lvově už v roce 2014 když jsem tam byl poprvé. Provoz tramvají přes centrum tam není úplně slabý a trochu to zdržuje, ale je to potřeba.

Frantík

Pokud nestíhá sloupek, tak by nestíhali ani řidiči mezi ty tramvaje vjet. Spíš se bavíme právě o PZ bez tramvaji.

Dachs

Jako souhlas, ale proč jsou ty věci na chodníku? Docela úzkém. Dyť se tam někdo o ně přizabije.

Luk

Protože by se jistě našlo nemálo řidičů, kteří by ty sloupky objížděli přes chodník. Ale určitě se to dalo udělat tak, aby byl sloupek vždycky ve vozovce mimo chodník – šířka chodníku není ani s obrubníkem taková, aby tam auto projelo.

leos

Sloupek uprostřed chodníku – tady někdo nemyslel na kočárky a invalidy.

Alča

tak ten kousek projedou po silnici plechovky počkaj ten chodník je pro invalidu i tak úzký

Alča

aby to auta neobjeli po chodníku

David

Kamery a pokuty se neosvědčily a nebo je to moc práce?

Nose Peak

Jsme Slovani. Nestačí, aby bylo něco neslušné, jako u Švédů. Ani aby to bylo zakázané, jako u Němců. Musí to být fyzicky nemožné. I tak s toho sloupku budou za tejden sundávat Mercedes G-Klasse…

frank

Přesně , ale myslím si , že se chytí i nějaké méně ostentativní autíčko 🙂

Luk

Třeba BMW X1 🙂

mimochodem

Zdravim a pozdravuji ze (snad uz brzy opet) slunne Italie. Dovolim si jen pripodotek, ze takove chovani nema s nejakym slovanstvim co spolecneho. Pravidla stran rychlosti a predjizdeni jsou pouha doporuceni, prelepenych, vybrakovanych a jinak opatchovanych automatickych technickych prostredku jsem videl dostatek, nad parkovanim v protismeru ci ve (zcela nepouzivanem) cyklopruhu nikdo nepozvedne oboci… sloupky mezi chodnikem a cestou jsou, ale stejne se tam nekdo vecpat dokaze. Soucasne se ale ke zdejsim klicovym slovum radi jedno – ohleduplnost. Takova ta normalni, prirozena, nevynucovana… Totalni anarchii navzdory (nebo diky?), lide se tu zdaji byt tak nejak spokojeni, proste jim to vyhovuje… Číst vice »

Rudolf Tuček

Ještě že takový přístup „jak fungovat v příliš zregulovanem světě“ nemají pracovníci na železnici nebo v letectví.

Leinad

Tam totiž většina regulací dává smysl

Ondra

No vidíte a mě tam minulý týden odtáhli auto. A to jsem parkoval docela slušně, jen jsem malinko přečuhoval do vjezdu

Neonym

Když je zákazová značka vykastrovaná dodatkem „dopravní obsluze vjezd povolen“, tak je to pokutování, zvlášť bez přímého zastavení na místě, dost složité.

Frantík

Ale neviděl jsem nikoho rozporovat to tím, že dopravně obsluhuje až 20 km „za značkou“ (a zákon neříká, jak daleko za značkou to má být).

Kafro

Mohli tam dát 1 výsuvný sloupek doprostřed, a zbytek obyčejný litinový za pár tisíc.. ale ne 🤡

pony

Ono to nemusi tak krasne vyjit pokud chcete aby to neslo objet, ale zaroven tam slo projet treba mnohem sirsim hasicskym autem v pripade potreby.

Vít

Nevšiml jsem si, že by hasičská auta měla šířku dvou osobních. Jeden výsuvný sloupek uprostřed vozovky je zcela obvyklé řešení všude jinde, stačí to. Tady dali výsuvné sloupky i do chodníku. To jste někde jinde už viděl?

V. K.

Vzhledem k notorické neukázněnosti řidičů v Praze to je nutnost a mělo by jich být mnohem více. Jen aby to nedopadlo jako jinde po Praze 1, kde to asi TSK sabotuje a sloupky jsou trvale dole.

Jakub

Sabotuje to maximalne Bures z Prahy 1. Tady dal na chodnik vysuvny sloupek. Asi aby byl vetsi business pro kamose

mgr.pavel

Možná tam chce zamezit vjezdu i kočárkům?

Nevím, dál.