Zájem o ojeté elektromobily v Česku roste, ukazují data z registru i bazarů
Výroba elektromobilů Hyundai Kona v Nošovicích. Pramen: Hyundai Motor Manufacturing Czech

Poptávka roste hlavně po mladších elektromobilech se zárukou na baterii.
Řada lidí nemusí mít doktorát, aby pochopili, držet se dál od elektrických aut. Důvod je prostý. Jejich současné baterie. Dokud bude existence elektromobilů stát a padat s mnohasetkilogramovými pakety baterek, které odpovídají často sotva 20 litrům paliva v nádrži spalovacího auta, které doléváte hodiny, stojí bambilion, a mají omezenou životnost, nabijení přes uhelnou elektrárnu dvojnásobné emise než spalovák, technicky i ekonomicky mimo mísu. Toto je smrtící koktejl tristních vlastností, který se stará od mizerného dojezdu přes pomalé dobíjení až po enormní ztrátu hodnoty těchto aut. Máme tu spalovací auta. Dobíjejí se tak rychle, že se o tom elektromobilům ani nezdá.… Číst vice »
Ale notak, kolego. Tyhle nesmysly, co píšete by vám lidi věřili v roce 2017. Dneska, kdo si EV zkusil, nebo má někoho ve svém okolí, kdo si ho zkusil, tak ví že tohle jsou anti EV lži. Mám 500 koňové auto a jezdim za 1,6 kč a nabíjím na veřejných nabíječkách. A spotřebu mám ekvivalentu 2l benzínu na 100. Jednou zjistíte, že jezdit na tu vaší pumpu je vopruz.
Já se chovám ekologicky a proto bych si elektro auto nepořídil dokud nebudou vyřešeny zásadní problémy a to jsou nabíjení na uhlí a plyn spolu s výrobou baterií tedy těžbou vzácných zemin.
to mi vysvětlete. Se spalovákem spalujete nejen ten fosilní benzin/naftu, ale ještě k její výrobě byla potřeba elektřiny, opět z fosilních zdrojů (částečně z té ropy, ale i z venčí, tedy i to uhlí, plyn …). S EV sice nějaké to uhlí a plyn spálíte také, ale téměř polovina energie pochází z jádra a obnovitelných zdrojů. Znamená to tedy, že doposud chodíte jen pěšky? No a pak je tu ta těžba „vzácných zemin“. Spalováky jsou ze šlupek od banánů? Nebo jak tohle vysvětlujete, že lithium, což je dost rozšířený prvek, je problém, ale palladium, platina, rhodium, což jsou opravdu vzácné… Číst vice »
když se chová ekologicky, tak určitě..ale i při chůzi vydechuje CO2..
dýchá do igelitového pytlíku
důležité je při chůzi se nedotýkat země. A to umí jen opravdový ekolog… 😀
Tak si porovnej náklady na spaloval a elektromobil a uvidíš ekologů.
mám obojí a u EV jsem na desetinových nákladech … a nejsem ekolog.
Taky jsem pořídil ojeté BEV. Pokud nepotřebujete tahat podval, tak je to ve všem lepší než spalovák.
Treba 2020-2021 BMW i3 ma vyborny pomer cena vykon. Slusna dynamika, minimalni servis, do mesta/do prace … na rozvoz deti, uplne parada. Skoda, ze takovy aut neni vic, treba s karoserii z normalnich materialu, jiny kola … dava za novy 1-1.2 mio musela byt blbost.
Vyborne taky vychazi Ioniq5 a nebo KIA EV6, ktery se diky 800V platforme hodi i na delsi cesty.
i ten podval se dá tahat. Třeba za Teslou model S (staré modely s aftermarket TZ na 2,3t) a X (2,3t od výrobce). Určitě to půjde i za elektrickým G, nebo jinými většími EV.
Ovšem pouze při plusových teplotách.
Přesně. Ale pouze při „takakorát“ plusových teplotách, ve vedru na klimě je to zase špatně.
Vůbec ne. Mám zkušenosti s provozem jak benzínu, tak EV v zimě v teplotách až do -30°C. Život s EV je v zimě mnohem jednodušší. Žádné studené starty, žádné škrabání námrazy v oblacích kouře. Když chci, můžu si auto předehřát a nemusím nic řešit. Jasně, spotřeba je v zimě vyšší, je to dáno vysokou účinností elektrického pohonu. V létě je vliv klimatizace na dojezd neznatelný. EV u mě vítězí v kteroukoli roční dobu.
Přesně tak, předehřívání je hodně návykový. Máme rok a půl starého syna a s dětmi to předehřátí to má ještě úplně jiný rozměr.
Už aby ta elektrická auta měla dojezd několik tisíc km na jedno nabití. Nemůžu se dočkat, až si užiju ticha nejen v autě, ale až se nebudu muset stydět, že moje ropné auto hrčí cizím lidem do uší a ještě u toho vypouští smrtelné jedy.
To je nějaký vtip? 🙂 k čemu je pár tisíc dojezdu potřeba? Nebo je myšlená životnost auta? Upřímně věřim, že se dřív vysype dnes koupený spalovák, než dnes koupený elektromobil.
k čemu by to bylo? Máte snad osobák s několika hektolitrovou nádrží?
Do svého osobáku doplním energii na dalších 500 km asi tak za minutu.
Nemusím se obávat, že doplňuji příliš rychle a snižuji si tím životnost nádrže.
Můžu nádrž naplnit na 100 %, aniž bych tím snižoval její životnost.
Mno, ale zase si nevyzvednete auto ráno naplněné na na 100 %, ale musíte někam k pumpě. Asi každý den nejezdíte přes 500 km, aby se nutně muselo nabíjet po cestě a čekat, pro většinu lidí je takový nájezd dost vyjímečná věc. Pravda, infra na nabíjení doma dost vázem o tom žádná.
Taky vám při bržděni neteče benzín zpátky do nádrže, což u EV jde. 🙂
Ale přitom kdybych spadnul z marsu, tak si řeknu, co je to za blbost, ve specializovaném zařízení si pořizovat desítky litrů extrémně hořlavé kapaliny, když se dá jezdit na elektřinu, kterou má doma každý…
Opravdu „chytrá“ informace. Obzvláště pro ty, co bydlí v činžáku.
„extrémně hořlavé kapaliny“
Člověče nešťastná, viděl jste někdy naftu?? Do té můžete hodit vajgla a ona ho uhasí…
Tak toho vajgla uhasí i benzín…
Svůj příspěvek jsem uvedl předpokladem spadnout z marsu, tedy nevědět nic o energetické koncepci, kdy se pracně někde na planetě vytěží černá tekutina, ta se pak tahá jak kočka koťata přes půl světa, tam se ještě zpracovává, nasadí se na ni pres 100% zdanění a prodává se ve zcela specializovaném obchodě u silnice, a to všechno ve světle toho, že elektřinu si umíme vyrobit. Vím, že to momentálně jinak nejde, ale doporučuji se v duchu přenést o sto let dál a budete doma…
„elektřinu si umíme vyrobit.“
No a o tom to je: zatímco elektřinu musíme vyrábět, hořlavá kapalina jen čeká v zemi na vytěžení.
Samozřejmě nerozporuji, že s ropou to fakt nejde donekonečna – ale momentálně je to tak, že ropa na světě je a v blízké době se nechystá dojít, kdežto s elektřinou začínáme být poněkud naštíru.
Stejně tak nezpochybňuji, že elektromobil je technologie budoucnosti – jenomže právě až té budoucnosti, v současnosti je to nevyzrálá technologie, vyhnaná na politických steroidech…
No elektřinu sina rozdíl od benzínu vyrobím i na zahradní boudě. https://medium.seznam.cz/clanek/radek-sindel-kolik-realne-vyrobi-fve-v-prosinci-a-jak-to-vlastne-vypada-za-cely-rok-110943
Tak si k tomu porid kolo a generátor.
Tak zatím jsem žádný nepotřeboval. I při nabíjení ze sítě vyjde km výrazn levněji, než na benzín.
Zase jeden co jezdí na plyn.
Ještě musím dodat, že mě poněkud překvapuje strach z extrémně hořlavé kapaliny u někoho, kdo je ochoten si sednout do auta, ve kterém se nachází velké množství lithia, nabitého energií, která jen čeká na příležitost se uvolnit.
Mě zaráží strach z baterií u lidí, kteří jinak běžně používají telefony, NTB a další elektronická zařízení na bázi lithia. Tušíte třeba, že v bateriích pevné lithium vůbec není?
Tak si srovnej výkon baterie mobilu a elektroauta komiků.
No tak pokud máte dostatečně dlouho prodlužku, tak proč ne.
A tu teoreticky úsměvnou prodlužku navíc nonstop hlídat, aby ji v noci nikdo nerozpojil, neukradl, nezačal si nabíjet svoje anebo ji jen škodolibě po česku neodstřihl.
A kolik vyplaznes z keseni.
Já cíleně na benzín k pumpě vůbec nejezdím. Prostě se na 5 min. zastavím u nějaké pumpy, kolem které náhodou jedu. A neřeším, kdy. Jestli dnes, zítra nebo za týden, protože mně vždy v nádrži zbývá dost, abych čerpání o pár dní odložil. Každý den 500 km nejezdím, ale protože nemám na 2 auta (1 pro cesty kolem komína a 1 pro cesty do dálek), tak musím mít 1 univerzální, které zvládne obojí. No a to je právě ten spalovák.
A třeba já provozuju svoje spalovací auto takovým způsobem, že se mně někdy stane, že musím jet cíleně natankovat na nejbližší pumpu. A vezme mně to cca 30minut.
Nezkusil jste někdy navštívit odborného lékaře? Tedy pokud jde o normální auto a normální používání a není za tím záměrně něco speciálního.
Tak to je to, co jsem psal, že když máte nabito z domova, každé ráno na 100 %, tak prostě nemusíte na pumpu nikdy. Ani po cestě na 5 minut. 🙂 Na ty občasné dlouhé cesty EV jsou míněné dálniční rychlonabíječky, čímž se stane univerzálním. Dát si 20 minut oraz a dojít se najíst stejně není od věci. Je to jen úhel pohledu a zvyk. Časem podle mě převáží vnímání nákladů na km, zatím se to u řidičů motá spíše kolem velikosti nádrže, což není zrovna hodnotná metrika. Možná by byli překvapeni, kdyby se ponořili hlouběji do plus a minus… Číst vice »
To ani u baterkoidu. Většina lidí nemá zázemí s vlastní nabíječkou.
Jistě, to je asi hlavní překážka ve vlastnictví EV. Nicméně lidi s vlastním domem tu možnost mají už teď a není jich málo, nevím jaký je podíl takového bydlení v ČR.
uvádí se, že 47% obyvatelstva ČR bydlí v RD. Ano, některé nemusí mít pozemek na zaparkování auta. Na druhou stranu tu jsou bytovky, kde ta možnost je.
Takže se dá zjednodušeně říci, že už nyní by 50% lidí mohlo jezdit EV, aniž by utrpěl jejich komfort používání auta.
Jak vázne infra na dobíjení doma? To snad záleží jak si ji zajistíte sám.
Já nevím, ale než potřebuji natankovat, tak projedu kolem stovek pump a klidně se mohu rozhodnout, zda natankuji v Praze, nebo v Brně, anebo třeba až v Bratislavě a je to jedno. Navíc ten čas stejně věnuji očistě oken, takže reálně mě tankování stojí asi tak minutu na 1500km. To nemáte ani na to furt to dávat u baráku na kabel a to nemluvím o tom pokud byste měl odvahu a vyrazil dál, kdy pak musíte zajíždět někam k nabíječce a ztrácet tím hodiny času.
Asi za 30 000km jsem v součtu opravdu čekal u nabíječek řádově jednotky hodin. Kdybych posčítal ekvivalent tankování, tak to bude asi o něco málo méně, ale v poměru k celkové době za volantem je to marginálie.
co to máte za auto? minuta tankování na 1500 km? A to ještě se do toho dle vaší metriky počítá otevření nádraže a sundání a vrácení pistole na stojan.. takže to stihnete natankovat tak 10 litrů (průtok je okolo 25l/minutu, když podle vás za minutu nestihnete ani kabel, tak sem ještě hodně mírný) tankovat vlastně nemusíte ani v Praze, ani v Brně, ale třeba až v Bratislavě..já teda nevím, ale většina lidí tankuje v momentě, kdy jim palivo dochází, takže pokud vám v Praze dochází, tak vaše auto ještě dojede s klidem do Bratislavy..tohle auto chci taky.. 10 litrů na… Číst vice »
A když to teď v zimě necháte měsíc stát někde na parkovišti, tak tam i po měsíci budete mít stáe stejně paliva. Neubývá, samo neubývá 🙂
Lichý argument
ale kazí se. Po půl roce odstávky to vysrážené sv1nstvo dokáže poškodit vstřikovače, čerpadla …
Za minutu vylezete z auta, vezmete hadici, natankujte, zaplatíte a odjedete? Jste Superman tancující 5 litrů?
Zkuste si pořádně přečíst, co napsal Al de Baran. PLNĚNÍ NÁDRŽE mu zabere minutu. Plnící pistole u výdejních stojanů mají průtok až 60l/min. (na internetu si to snad zvládnete dohledat), takže ano, za 1 min. klidně načerpá ma dalších 500 km.
Včera jsem tankoval na Eurooilu a tam je přepínání rychlosti tankování 40/80 litrů za minutu.
…musíte ale jezdit na pumpu, kde koupí paliva neustále podporujete režimy, které ropou vydírají Evropu.
A co na evropskem kontinentu povolit tezbu ropy a zemniho plynu? V zemnim plynu napr lozisko Gronningen uzavrene na jare 2023. Ovsem se zasobami a vydatnosti na 20 let nahrady za veskery rusky zemni plyn do zemi EU. Nebo potrubi do Recka a Italie z pole Leviatan ve vychodnim Stredomori nepovolené behem roku 2022? A ta ropa? V Británii je ji tolik, ze by mohla nahradit komplet ruske dodavky do zemi EU. Ale kdyz my mame hen ten gryndyl a proto musime za energie posilat prachy Putinovi, Kataru, Iranu, a za baterky, solarni panely, vetrniky a obecne prumyslovou produkci do… Číst vice »
,,,a nebo jezdit na elektřinu, která nám může téct ze střechy.
Groningenské ložisko bylo uzavřeno z bezpečnostních důvodů po sérii zemětřesení způsobených těžbou. Zůstává jako strategická zásoba pro budoucnost, ale nizozemci opravdu nebudou vyměňovat část země za vývozní artikl.
Těžba ropy v Severním moři je velmi nákladná a zásoby nejsou nijak extrémně velké. Ostatně UK už není v EU a Green deal se jich vůbec netýká.
Máte ještě něco, co by se dalo smotat dohromady?
Rozvažite Toyotou LC70 vakcíny po Africe pro lékaře bez hranic? Nebo k čemu potřebujete takový dojezd? A všude kam se dostanete není žádná elektřina…
Když budou elektrická auta použitelná a dostupná, zelení si vymyslí na automobilisty jinou buzeraci. S Grétou na věčné časy a nikdy jinak !!!
blablabla
Nesmysl
Dostupná? A víte, že v tom zlatém věku na přelomu tisíciletí stály spalováky v přepočtu k mediánové mzdě zhruba stejně?
A dneska by staly jeste mene, kdyby se nehlasovalo o fyzice, technice a prani zakaznika,
tenkrát stály spalováky spíše více..je potřeba se na to koukat i optikou jaké auto za to dostanete..felda vychází stejně jako enayq…passat tenkrát stál v tdi skoro 2x tolik
Pokud máte pocit, že vaše auto vypouští smrtelné jedy, měl byste urychleně navštívit měření emisí a servis.
a to pomůže čemu? I nové auto z výroby vypouští smrtelné jedy, nevěříte tomu? Poradil bych vám jeden test, ale raději ho nedělejte..
Schválně jsem výfuk svého auta několikrát očuchal: je to jako když si čichnete k plynovému sporáku
Vase poznamka je zcela mimo.
To, co citite z pusteneho nezapaleneho plynoveho horaku, neni jedovate. Ja jen, ze u nezapaleneho plynoveho horaku je jedovate to, co necitite. To, co citite, se do zemniho plynu pridava, abyste vubec neco citil.
Pokud cuchate k spalinam zemniho plynu, tak ty tvori vodni para a oxid uhlicity – ten je nedychatelny, ale neni jedovaty. Nedychatelnost a jedovatost je hodne velky rozdil. Viz atmosfericky dusik, ktery je nedychatelny, ale urcite ne jedovaty.
Vy jste dobrej troll 😀 Divim se, ze na Vas nekdo reaguje
Ty nejhorší jedy se na našich emisích vůbec neměří/neřeší…
Nepovidejte. To nejhorsi, co tam je, je CO – neplest s CO2.
A zrovna to CO, bylo vzdy zakladnim meritkem pro plneni norem EURO. Dokud se nezaclo ve velkem saskovat s CO2, ktery jedovaty neni. (Je nedychatelny, ale ne jedovaty)
znáte spalovací auto na ropné produkty, které by spalováním neprodukovalo jedovaté emise?
Tady nekdo nedaval pozor ve skole v hodinach chemie.
Uhlovodikove vazby jsou vyrazne energetictejsi nez elektrochemicke. Proto se v prirode energie ve velkem skladuje v uhlovodicich.
Jen pro srovnani: v nejnovejsich bateriich v Tesle je uskladneno 0.5 kWh tepelnych v 1 kg baterie, v benzinu ci nafte je to 13 kWh tepelnych v 1 kg.
Cili ty tisice kilometru snad jedine s jadernym pohonem.
A ten vylev s jedy. V dobe katalyzatoru mimo misu. Krome toho, oter z pneumatik je karcinogenni a s vyssi hmotnosti oter roste. Ja jen, ze elektroauta jsou tezsi prave kvuli hmotnosti baterii,,,
fakt vtipné začít větu o nedávání pozoru ve škole a pak to zabít větou o výlevu s jedy..
S Euro 5 a 6 v jakem mnozstvi tam ty „jedy“ jsou? A jeste jednou: CO2 neni jed.
Tomáš = klasik troll příspěvek
Eletrické auto s dojezdem několik tisíc km na jedno nabití už existuje – viz např. Cordless Tesla Diesel 3.0 (3500 mi of Range) na https://youtu.be/5Qu-BDixGYY
Jen to asi bude tak trochu také „ropné auto“, které „hrčí cizím lidem do uší a ještě u toho vypouští smrtelné jedy“… 😉
Super