Zájem o koupi zkrachovalých JHMD vyjádřila společnost Gepard Express

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Gepard Express byla vybrána kraji Jihočeským a Vysočinou jako dopravce, který by měl po zprovoznění tratí zajišťovat dopravu v závazku.

Projekt reorganizace Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), které spadly v říjnu 2022 do úpadku, má konkurenci. V insolvenčním rejstříku se objevil dopis, ve kterém vyjadřuje zájem o koupi zkrachovalé jindřichohradecké firmy společnost Gepard Express majitele Alberta Fikáčka.

„Naše společnost má zájem o koupi a obnovení provozu JHMD. Nad tento zájem to považujeme i za svou morální povinnost. Zároveň však podotýkám, že nemáme v plánu zatěžovat Sdružení měst a obcí Úzkokolejka, ani jednotlivé města a obce jakýmkoliv závazkem. Povinnost zajistit financování vnímám jako přirozenou povinnost správce infrastruktury a dopravce. Bude-li ze strany věřitelů zájem, jsme o koupi okamžitě připraveni jednat,“ píše Fikáček v dopise, který vedle českobudějovického krajského soudu adresoval i starostovi Jindřichova Hradce Michalu Kozárovi a insolvenčnímu správci Davidu Jánošíkovi. Z kontextu plyne, že Fikáček by chtěl koupit JHMD v rámci konkurzu.

Dění se ale zatím ubírá směrem reorganizace, která byla soudem povolena letos v únoru. Reorganizační plán ale zatím nebyl schválen, takže konkurz není vyloučen. Na reorganizaci pracuje tým věřitele Jana Kysely; je založena na odkoupení majetku firmy skupinou investorů, uspokojení věřitelů a následném převodu na svazek obcí Úzkokolejka, který by majetek investorům dlouhodobě splácel. Součástí týmu je i společnost Swietelsky Rail, která se snaží o opětovné zproznění úzkorozchodných tratí. Zatím se to povedlo u úseků Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou a Nová Bystřice – Hůrky.

Společnost Gepard Express byla vybrána kraji Jihočeským a Vysočinou jako dopravce, který by měl po zprovoznění tratí zajišťovat dopravu v závazku. Letos se to ale kvůli uzavření tratí nepodařilo, jezdilo se pouze komerčně, a to na úseku Nová Bystřice – Hůrky. Provoz zajišťovala společnost Good thing, která patří do týmu Jana Kysely.

Společnost Gepard Express od vzniku v roce 2019 nezveřejnila žádnou rozvahu a účetní závěrku. Vyjádření Alberta Fikáčka k JHMD deník Zdopravy.cz shání.

Seriál zpráv o vývoji ve zkrachovalých JHMD lze nalézt pod tagem insolvence JHMD.

Tagy Gepard Express insolvence JHMD JHMD
16 komentářů