Zájem o jízdu na sdílených kolech na Lítačku roste, za jeden den až 3 239 výpůjček

Kolo Nextbike v Praze. Foto: NextbikeKolo Nextbike v Praze. Foto: Nextbike

Poskytovatelé služby sdílených kol umožní prodloužit čas využití kola za paušální poplatek.

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martina

Nevýhodou (a pro mě velkým problémem) je, že Lítačku lze propojit pouze, jedná-li se o hlavní účet Lítačky. Máte-li v Lítačce zřízené podřízené účty, ty propojit nejdou. Spravuju kupóny Lítačky celé rodině a kromě mě si nikdo zvýhodněné kolo nepůjčí, protože to PID neumí.

Radim

Bohužel ve většině okrajových částech kde jezdí MHD o víkendu po půl hodině ty kola nejsou. Takže tam člověk stejně ztvrdne a nebo jde pěšky. Ale jinak dobrý nápad a je skvělé že to lidi používají

PetrH

Přesně tak. Tam, kde by to bylo potřeba, nejsou zóny.

původní Jakub P

Je to tak, snad časem přibudou i na těch okrajích. V dnešní době není úplně jednoduchý sehnat další kola (na trhu je nedostatek některejch komponent), takže nemůžou rozšiřovat a expandovat tak rychle, jak by asi chtěli.

amp

Alespoň co se se NextBike týká, začínám mít pocit, že získáním kontraktu pro ně v Praze veškerá snaha skončila. Letos se snad zóna nerozšířila o jediné stanoviště. A co je možná ještě horší, výše položená místa jsou sice formálně pokryta stojany, ale ve skutečnosti jsou to rozsáhlé zóny, kde kola nejsou – teda rozhodně se na to nemůžete spolehnout. A NextBike s tím zdá se nic nedělá. Ideální by taková místa zavážet, nebo alespoň vymyslet nějaký motivační systém, aby se vyplatilo tam kola nechávat.

původní Jakub P

Novych stanic jsem si taky nevsiml. Ale bydlim presne v takovem popisovanem miste relativne na okraji a nahore a kola sem obcas privezou. Ne tolik a ne tak casto, aby se na to dalo spolehay, ze tu nejake bude, ale aspon mirne se to zlepsuje.

Stats

Poprosim o update pocas zimy.

MaT

Jestli myslíte takové to období kdy je na zemi ta bílá věc, tak to je většinou v Praze maximálně pár dní, některé roky ani to ne…

Jinak docela dost podstatnou část té tzv. astronomické nebo kalendářní zimy je třeba 5-8 °C a když zrovna neprší, tak si myslím, že to většině zájemců o jízdu na nějakém bikesharingovém kole bránit nebude…

A víte co se říká někde na sever od nás – počasí nevhodné pro jízdu na kole neexistuje, existují akorát nevhodně oblečení cyklisté. 🙂

Pája

Taky jezdím tak nějak celoročně. Oblečení je základ a na zimu – tu s tou bílou věcí na zemi – používám i do města pneu s hrubým vzorkem. Na náledí už většinou nejezdím, už holt blbě srůstám.

původní Jakub P

Za uplynulou zimu byl v Praze přesně 1 den, kdy bych na kole nevyjel, i kdybych někam jet potřeboval. Jinak jsem jezdil celou zimu, kdykoli jsem něco potřeboval. A i ten jeden den by byl velmi snadno řešitelnej, kdyby fungovala zimní údržba cyklostezek.

PetrH

Každopádně třeba Rekola na zimu omezovala rozsah působení, nevím samozřejmě, jak to bude letos (nebo jak to bylo naposledy). Tzn. cca od listopadu do konce března jsem s ní jezdit nemohl, pokud se pamatuju.

michal

s dovolenim, ale jak pres PID Litacku pujcit kolo?

Jaromír Beránek
Paolo

Nainstaluj si app ku,spoj ji s kuřáckou kde v čase jízdy musíš mít platný kupón a jedes

MaT

Se samotnou kartou nebo jen s tou jejich aplikací to nejde. Chce to smartphone a na něj si nainstalovat aplikaci NextBike nebo ReKola (nebo klidně obě). S tou aplikaci od NextBiku jsem využíval kola i ve Vídni, jsem myslel, že budu muset instalovat něco dalšího, ale ne… Jen samozřejmě za tamní ceny (takže sice žádné dvě jízdy zdarma do 15 minut, ale zase na druhou stranu jen asi 15,50 Kč za každých započatých 30 minut, to je dvakrát levnější, než tady v Praze).

Martina

A ještě v Lítačce musíte mít udělaný hlavní účet (nikoliv podřízený/spravovaný, na ty to bohužel nejde propojit)