Zahraniční kamioňáci v Česku ignorují nedělní zákaz jízdy. Tlak nereálných termínů, říká inspektor

Jednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČRJednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČR

Silniční inspektoři ukázali své dosavadní úlovky.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Ten zákaz je řešení na nic.Bud to musí být opravdu zákaz jako třeba v Rakousku,kdy nejede nic a nebo se na to vykašlat,zákaz zrušit a pojďme jezdit a třeba na tom i vydělat,jsme malá tranzitní země,můžeme to zkusit.

Martin Jedlička

Pokuty by měly být o nulu vyšší. Jinak se jim vyplatí porušovat předpisy.

Koro

Díky za vaši práci. Ta džungle kamionů už začíná přerůstat v kolaps

Martin

Soudě podle výše pokut / průměr mi vyšel na cca 2000 Kč / se to dopravcům vyplatí.
Pokud pojede dopravce v neděli,kdy je zákaz,tak za cca 6 hodin jízdy přejede celou ČR .Vyhne se kolonám / většina kamionů dodržuje zákaz jízdy / díky kterým v pracovní den není jisté,že za jeden výkon / 9-10 hodin jízdy / projede stejnou vzdálenost jako v neděli.

Frantisek

To bude asi ono, taky me vždycky o víkendu překvapi po cestách Německem/Rakouskem, že kamiony jsou nějak vždy až na naší straně.

Přitom tohle je krásný kandidát na automatický pokuty přes monitoring mýta a dalších kamer.

Joe

Ne, automaticky to nejde. Je zde celá řada výjimek a to z dat kamer nebo kýta nepoznáš

Leinad

Kdo nemá na snímku za sklem povolenku, ten půjde do správka a tam se obhájí (sorry v kanclu to nestihli zařídit, objednáno minutu před nakládkou).
Všichni pojedou s něčím co automat vyhodnotí jako povolenku, ale koho chytnou ten schytá flastr za padělání úřední listiny. 😀

Zrzek

Jenže plno výjimek je daných přímo zákonem.

Leinad

Jo, ale papír „objednali sme si čerstvá jablka, nakládka místo čas, vykládka místo asap“ může vytisknout každá večerka. 😀

David

Stačí zpoplatnění i té výjimky…

David

Se můžou někde registrovat a nebo ukázat povolenku ve správním řízení…

Adam Ř

Řekl bych že mnohem přirozeněji se nabízí úsekovka (nejsou výjimky), a stejně to není. Nikdo nechce vymáhat zákony

Jaroslav Mašek

Pořád málo. Rozpočet sfdi trpí.

Stráťa

Rozpočet CFDI možná trpí ale kamiony za to nemůžou. Narozdíl od vlaků do něj docela výrazně přispívají.

Dachs

Rakousko neděle celý den = nepotkáte ani jeden kamion, resp. jen opravdu výjimečně.
ČR neděle = divíte se, kolik toho jede, ne zástupy, ale potkáváte je celkem pravidelně. A z jednoho logistického megaareálu poblíž D10 najíždějí v houfu již 1-2 hodiny před koncem zákazu komplikovat prázdninovou návratovou nedělní špičku – opakované pozorování. Obdobně prázdniny sobota kolem osmé.

Přeloženo – Rakousko daleko větší respekt k nějakým pravidlům.

Nešotouš

A co takhle zrušit zákaz a statní zaměstnance co to kontrolují propustit?

Kar

Proč? Jednou je na to zákon a koho se to týká, musí jej respektovat.

mgr.pavel

Áááá potrefená husa se ozvala?

Emil

Pokud si myslíte že je to špatný zákon tak apelujte na svého poslance. Třeba jeho podporu. Můžete vytvořit petici. Nicméně se domnívám že většině lidí kamiony v neděli nechybí.

FrenkyUL

Pán je anarchista kamioňák 🙂

M H

No pokud by se zákaz zrušil, ale zároveň zavedlo dynamické mýto = třeba v době současného zákazu 10x základní sazba (ta výše by se musela nějak kvalifikovaně odladit, toto je výstřel laika) tak by to třeba fungovalo ještě lépe, než současný zákonný zákaz. Prostě takový „tržní zákaz“ 🙂

Leinad

A nejen kamiony. Prostě ve špičce dražší mýto pro každého. Tím se špičky trochu obrousí

Joe

Dokud budou udělovány směšné pokuty, tak se jim pořád vyplatí ten zákaz porušovat.

Studý Chudent

Podle těch čísel je průměrná kauce asi 30 000, průměrná pokuta necelý 2 000. Pro autodopravce je to nic, v porovnání třeba s Rakouskem, Německem nebo Francií.

MP22

Škoda, že se více nevěnují osobákům čoudícím jako stará kamna.

V. K.

To se nemůže. To by byl přeci komunismus, neboť trávit celé město exhalacemi z nějaké plečky je základní lidské právo.

Praktik

A přetížené kamiony necháme jet…

Leinad

Jako k tomu určené kamiony, které z nějakého důvodu nemají ofiko schválenou trasu nadměrného nákladu, nebo horší – přetížené dodávky, které nebrzí?

Jaroslav Mašek

Ideálně brát všechny. Zvážit, zkontrolovat tachograf a emise. Pěstovat si tu pojízdná kamna a přeložené kamiony mohou jen masochisti.

Emil

Netvrdím že jsem nikdy v poslední době nepotkal kouřící osobák, ale jsou mnohem horší, závažnější problémy na našich cestách.

pppqqq

Ne, nejsou. Vzestup četnosti výskytu rakoviny plic u nekuřáků/nekuřaček je toho důkazem. A takových vozidel potkávám denně opravdu hodně.

Leinad

Byly doby, kdy se emise neřešily vůbec, elektrárny nebyly odsiřené atd.
Počet smdících aut klesá, ovzduší se zlepšuje.

Rossec

Vzestup hlavně způsobují některá hnojiva v zemědělství.

Emil

A také nepomáhají průmyslově zpracované potraviny, přemíra stresu a minimum pohybu.

Emil

Myslím že rakovina nejen plic není primárně způsobená dopravou. Co se týče emisí tak jsme za poslední dobu udělali obrovský krok směrem k lepšímu.

t t

nevim proc by kamiony mely mit zakaz jizdy v nedeli? dusledek, silnejsi provoz v pondeli. at zije regulace

Jméno

Jasně, ať jezdí 24/7/365…

Joe

Ano, v Holandsku, Belgie atd to funguje skvěle 👍

Jméno

A taky jim tam jezdí tranzitní doprava přes města a malé obce, jako u nás? Já měl za to, že oni tam mají poměrně hustou dálniční síť, a obchvaty obcí.

Movia

Aby byla silnice volnejsi pro lidi, co se vraci z vikendu domu.

Ich

Navíc když je volnější, můžou probíhat údržbové práce s menším vlivem na plynulost provozu.

pavel2

O víkendu je třeba připlatit stavařům na mzdách. Nikdo nebude dobrovolně dělat za stejný peníze jako v týdnu.

Zrzek

Jen to množství by nebylo nijak vysoké, protože stejně se musí dodržovat týdenní doby odpočinku. Tím by se to rozprostřelo do 7 dnů místo do 6. Bylo by klidnější pondělí i pátky.

cbtrk

Nepochybně časem dojde k revizi dosavadního hloupého plošného omezení, které nepřispívá plynulosti ani ke snížení emisí, ale působí přesný opak, zahuštění provozu a kolony v pracovních dnech. Efektivní cestou je chytré řízení provozu např. zákaz jen v konkrétních úsecích nebo časových pásmech (pátek a neděle odpoledne), místo plošného víkendového zákazu.

FrenkyUL

Prosadili to zelení ve vládě a já proti tomu nic

Roman Kopřiva

Jak dlouho platí zákaz jízd v SO a NE. Kolik let. To není nic nového.

Emil

Třeba proto že lidé chtějí klid. Konec konců životně důležité přepravy mají výjimku.

Jan Vagala

Přesně. Jako bydlící v Náchodě sem za to rád.

Roman Kopřiva

Ty zákazy jízd v SO a NE plus zákaz o prázdninách platí už nějakých 40 let. Nevím co v tom hledáte za novum. 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️😂😂

Beny

Díky za jejich práci! Silnice nesmí být džungle bez pravidel.

Praktik

A teď ještě, aby pravidla platila pro všechny. Ještě jsem neslyšel, že by nějaký orgán řešil jízdu Beka nebo nejzbytečnějšího ministra na světě Dvořáka záchranářskou uličkou. V civilizovaném světě by takoví hulváti letěli z vlády na hodinu.

FrenkyUL

No a co motorista 200

Praktik

Ne že bych se chtěl jmenovaného motoristy zastávat, ale narozdíl od mnou uvedených případů se tím policie opravdu zabývala. To je samozřejmě správně. Má platit padni komu padni. A to že někdo stojí na správné straně, není bianco šek, aby se choval jako papaláš a prase, protože kdo jede bezdůvodně záchranářskou uličkou nic jiného není.

Jméno

Naslibují hory dory a pak řidiči musí jezdit 40 hodin denně… je to ale jejich problém.

Nemazlit se s nima, zastavit, odstavit, zabavit.

Ten počet kamionů je potřeba stejně zredukovat, tak ať na silnicích zůstanou jen ti slušní a poctiví.

Roman Kopřiva

Jak zredukovat tranzitni dopravu. To není o autech registrovaných v ČR. To je o tranzitu východ – západ.

Pavel Q

Tak si možná všimněte, že o něco častějšími hříšníky byli Češi než cizinci, navzdory tomu, že cizinci byli o něco více kontrolováni.