kmax

Zahraniční kamioňáci v Česku ignorují nedělní zákaz jízdy. Tlak nereálných termínů, říká inspektor

Jednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČRJednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČR

Silniční inspektoři ukázali své dosavadní úlovky.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman J

Chaos a benevolence v zákonech, tranzitní země v centru Evropy, relativně levné mýtné a máte z toho to co máme.

Sam

A my s nemá kurva neumíme pořádně zatočit. A víte kdo za to může? Ten učitelské Fialův přisírač Kupka

richmond

Jen houšť. A ty pokuty dle počtu a výše vybrané částky moc velký nebudou, z toho si nikdo hlavu dělat nebude. Chce to přidat.

Tony Kony

Řidič se vysmál a odjel! Ve Francii jsou tyhle instituce na kontrolu také,ale zastavují policisté! To tu bude moci zastavovat auta každý kdo má díru do prdele?

Petr

To manipuláky stále dodržují víkendový „zákaz“. 😀

Cargo10

Máme skoro nejvíc policistů na hlavu v EU, ale ti neumí vymáhat zákony, protože jsou zalezlí a líní.

Roman J

A kdyby jich bylo méně a tím pádem by bylo více zločinnosti vadit nebude? Navíc nelze porovnávat činnosti policie v různých zemích, každý stát má jinak nastaveno kdo co v daném státě provádí, někde to dělá policie jinde civilní složky ale to je asi moc složité pochopit. Nebo když tedy budou mega aktivní a budou buzerovat na každém rohu tak to bude taky skvělé, sen každého motoristy.

Martin

Ten zákaz je řešení na nic.Bud to musí být opravdu zákaz jako třeba v Rakousku,kdy nejede nic a nebo se na to vykašlat,zákaz zrušit a pojďme jezdit a třeba na tom i vydělat,jsme malá tranzitní země,můžeme to zkusit.

Martin

V čem je ten zákaz v Rakousku jiný? Že se liší v časech a platí i v sobotu, to samozřejmě vím.

Martin Jedlička

Pokuty by měly být o nulu vyšší. Jinak se jim vyplatí porušovat předpisy.

Koro

Díky za vaši práci. Ta džungle kamionů už začíná přerůstat v kolaps

Motokolo

Tímto ta džungle nezmizí. Jenom ti co nemají dvouciferné IQ si najdou práci mimo obor a zůstane ten „výběr“

Martin

Soudě podle výše pokut / průměr mi vyšel na cca 2000 Kč / se to dopravcům vyplatí.
Pokud pojede dopravce v neděli,kdy je zákaz,tak za cca 6 hodin jízdy přejede celou ČR .Vyhne se kolonám / většina kamionů dodržuje zákaz jízdy / díky kterým v pracovní den není jisté,že za jeden výkon / 9-10 hodin jízdy / projede stejnou vzdálenost jako v neděli.

Frantisek

To bude asi ono, taky me vždycky o víkendu překvapi po cestách Německem/Rakouskem, že kamiony jsou nějak vždy až na naší straně.

Přitom tohle je krásný kandidát na automatický pokuty přes monitoring mýta a dalších kamer.

Joe

Ne, automaticky to nejde. Je zde celá řada výjimek a to z dat kamer nebo kýta nepoznáš

Leinad

Kdo nemá na snímku za sklem povolenku, ten půjde do správka a tam se obhájí (sorry v kanclu to nestihli zařídit, objednáno minutu před nakládkou).
Všichni pojedou s něčím co automat vyhodnotí jako povolenku, ale koho chytnou ten schytá flastr za padělání úřední listiny. 😀

Zrzek

Jenže plno výjimek je daných přímo zákonem.

Leinad

Jo, ale papír „objednali sme si čerstvá jablka, nakládka místo čas, vykládka místo asap“ může vytisknout každá večerka. 😀

David

Stačí zpoplatnění i té výjimky…

David

Se můžou někde registrovat a nebo ukázat povolenku ve správním řízení…

Adam Ř

Řekl bych že mnohem přirozeněji se nabízí úsekovka (nejsou výjimky), a stejně to není. Nikdo nechce vymáhat zákony

Jaroslav Mašek

Pořád málo. Rozpočet sfdi trpí.

Stráťa

Rozpočet CFDI možná trpí ale kamiony za to nemůžou. Narozdíl od vlaků do něj docela výrazně přispívají.

Jaroslav Mašek

Výrazně? O celou polovinu méně než ve Švýcarsku a Rakousku. Vy taky vezmete poloviční plat, abyste chudáčka zaměstnavatele moc neodíral?

Stráťa

V příjmech SFDI vidím 34 miliard z silniční dopravy, 0 z železniční a ve výdajích 62 do silnic a 50 do železnic. Tak nějak mi z toho vychází -28 pro silnice a -50 pro železnice. A to ani nepočítám na třeba procento dopravních výkonů, to by železnice se svými zanedbatelnými výkony prohrála opravdu beznadějně.

A s těmi platy nevím co se snažíte říct protože jsem si celkem jistý že švýcarské ani rakouské platy (ani náklady) u nás opravdu nemáme.

Mig

Ale za použití železniční cesty se pane také platí a ne málo ale to asi nevite že?

richmond

je jich hodně, vyberou velkou částku. Je jich hodně a přetížené, zničí spoustu silnic, stojí to hodně. Nebo vy nevíte, kolik ročně stojí opravy silničních komunikací…? Takže to co vyberou, nestačí ani na údržbu, ale nevadí, zkusil jste si kamionou lobby.

Stráťa

Nestačí, ale pořád platí větší procento údržby než vlaky.

Dachs

Rakousko neděle celý den = nepotkáte ani jeden kamion, resp. jen opravdu výjimečně.
ČR neděle = divíte se, kolik toho jede, ne zástupy, ale potkáváte je celkem pravidelně. A z jednoho logistického megaareálu poblíž D10 najíždějí v houfu již 1-2 hodiny před koncem zákazu komplikovat prázdninovou návratovou nedělní špičku – opakované pozorování. Obdobně prázdniny sobota kolem osmé.

Přeloženo – Rakousko daleko větší respekt k nějakým pravidlům.

Alfons

Jsou dvě možnosti. Buď to necháte být. A nebo prostě zavoláte 158. Oni už pak nikdy nevyjedou dřív. Bohužel jinak to nejde, protože policie tam sama nezajede.

Otto

Jenze fakt je ten, ze kolem policajtu projede v nedeli kamion, a ti se tvari, jako by se nic nedelo. V rakousku by to byl kandidat na stopku a provereni, jestli vubec ma na silnici co delat. Nasi hrdinove radsi zastavi za pet minut strejce, co si zapomnel rozsvitit svetla…

Nešotouš

A co takhle zrušit zákaz a statní zaměstnance co to kontrolují propustit?

Kar

Proč? Jednou je na to zákon a koho se to týká, musí jej respektovat.

mgr.pavel

Áááá potrefená husa se ozvala?

Emil

Pokud si myslíte že je to špatný zákon tak apelujte na svého poslance. Třeba jeho podporu. Můžete vytvořit petici. Nicméně se domnívám že většině lidí kamiony v neděli nechybí.

FrenkyUL

Pán je anarchista kamioňák 🙂

M H

No pokud by se zákaz zrušil, ale zároveň zavedlo dynamické mýto = třeba v době současného zákazu 10x základní sazba (ta výše by se musela nějak kvalifikovaně odladit, toto je výstřel laika) tak by to třeba fungovalo ještě lépe, než současný zákonný zákaz. Prostě takový „tržní zákaz“ 🙂

Leinad

A nejen kamiony. Prostě ve špičce dražší mýto pro každého. Tím se špičky trochu obrousí

Joe

Dokud budou udělovány směšné pokuty, tak se jim pořád vyplatí ten zákaz porušovat.

Studý Chudent

Podle těch čísel je průměrná kauce asi 30 000, průměrná pokuta necelý 2 000. Pro autodopravce je to nic, v porovnání třeba s Rakouskem, Německem nebo Francií.

MP22

Škoda, že se více nevěnují osobákům čoudícím jako stará kamna.

V. K.

To se nemůže. To by byl přeci komunismus, neboť trávit celé město exhalacemi z nějaké plečky je základní lidské právo.

Victory orBan

Přesně tak a stejně jako jiná lidská práva tedy i nezcizitelné a nezadatelné. Je to v Ústavě někde u obdobně inteligentního výroku, že se prezident Beneš zasloužil o stát.

a8n

Dobrá přezdívka.

Praktik

A přetížené kamiony necháme jet…

Leinad

Jako k tomu určené kamiony, které z nějakého důvodu nemají ofiko schválenou trasu nadměrného nákladu, nebo horší – přetížené dodávky, které nebrzí?

Jaroslav Mašek

Ideálně brát všechny. Zvážit, zkontrolovat tachograf a emise. Pěstovat si tu pojízdná kamna a přeložené kamiony mohou jen masochisti.

MP22

To říkáte vy, co řešit oboje? Může se tým insid i zvětšit, co třeba o 100 % a ty nové týmy dát na osobáky? Ale chápu, už jen počet like/dislike mluví za vše. Naše kouřící zanedbané 20+let staré naftičky si vzít nedáme, i kdyby jsme měli dostat rakovinu. No co chtít od společnosti, která si zvolí takovou vládu jakou si zvolila.

Emil

Netvrdím že jsem nikdy v poslední době nepotkal kouřící osobák, ale jsou mnohem horší, závažnější problémy na našich cestách.

pppqqq

Ne, nejsou. Vzestup četnosti výskytu rakoviny plic u nekuřáků/nekuřaček je toho důkazem. A takových vozidel potkávám denně opravdu hodně.

Leinad

Byly doby, kdy se emise neřešily vůbec, elektrárny nebyly odsiřené atd.
Počet smdících aut klesá, ovzduší se zlepšuje.

Rossec

Vzestup hlavně způsobují některá hnojiva v zemědělství.

Emil

A také nepomáhají průmyslově zpracované potraviny, přemíra stresu a minimum pohybu.

Emil

Myslím že rakovina nejen plic není primárně způsobená dopravou. Co se týče emisí tak jsme za poslední dobu udělali obrovský krok směrem k lepšímu.

MP22

Asi nebudete z velkého města, kde je velmi hustý provoz. Tam vám i jedno z dvaceti takových aut udělá nedýchatelno. Nebo možné máte doma staré TDI a nelíbí se vám, že byste o něj mohl přijít nebo ho musel opravit.

t t

nevim proc by kamiony mely mit zakaz jizdy v nedeli? dusledek, silnejsi provoz v pondeli. at zije regulace

Jméno

Jasně, ať jezdí 24/7/365…

Joe

Ano, v Holandsku, Belgie atd to funguje skvěle 👍

Jméno

A taky jim tam jezdí tranzitní doprava přes města a malé obce, jako u nás? Já měl za to, že oni tam mají poměrně hustou dálniční síť, a obchvaty obcí.

Movia

Aby byla silnice volnejsi pro lidi, co se vraci z vikendu domu.

Ich

Navíc když je volnější, můžou probíhat údržbové práce s menším vlivem na plynulost provozu.

pavel2

O víkendu je třeba připlatit stavařům na mzdách. Nikdo nebude dobrovolně dělat za stejný peníze jako v týdnu.

František Plášek

Pokud vím, tak za práci o víkendu (nebo v noci a ve svátky) je příplatek daný zákonem. Tak proč by měli dělat za stejný peníz jako v týdnu?

Zrzek

Jen to množství by nebylo nijak vysoké, protože stejně se musí dodržovat týdenní doby odpočinku. Tím by se to rozprostřelo do 7 dnů místo do 6. Bylo by klidnější pondělí i pátky.

cbtrk

Nepochybně časem dojde k revizi dosavadního hloupého plošného omezení, které nepřispívá plynulosti ani ke snížení emisí, ale působí přesný opak, zahuštění provozu a kolony v pracovních dnech. Efektivní cestou je chytré řízení provozu např. zákaz jen v konkrétních úsecích nebo časových pásmech (pátek a neděle odpoledne), místo plošného víkendového zákazu.

FrenkyUL

Prosadili to zelení ve vládě a já proti tomu nic

Roman Kopřiva

Jak dlouho platí zákaz jízd v SO a NE. Kolik let. To není nic nového.

Panoramix

Ale vždyť ten zákaz není plošný ani náhodou. I o prázdninách je to pouze PÁ 17-21, SO 7-13 a NE 13-22. Mají tedy stále spoustu času, kdy mohou i legálně jezdit. Spíše je omezuje nepřetržitá doba odpočinku 45 hodin. Tedy v zásadě 2 dny. Toto obvykle ti víkendoví ignoranti obchází a dále tím zvyšují riziko dopravní nehody, jelikož jezdí týdenně spousty hodin nad rámec bezpečného řízení vymezeného legislativou.

František Plášek

Nevím, jestli to bylo přímo chytré řízení provozu nebo „manuální“, ale v Německu jsem se setkal s tím, že když se vytvořila kolona kamionů – já to zažil např. na A2, tak byla omezená rychlost na 100 km/h bez vyjímky…tím pádem všichni jeli tak +/- stejně a relativně plynule…

Emil

Třeba proto že lidé chtějí klid. Konec konců životně důležité přepravy mají výjimku.

Jan Vagala

Přesně. Jako bydlící v Náchodě sem za to rád.

Roman Kopřiva

Ty zákazy jízd v SO a NE plus zákaz o prázdninách platí už nějakých 40 let. Nevím co v tom hledáte za novum. 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️😂😂

Beny

Díky za jejich práci! Silnice nesmí být džungle bez pravidel.

Praktik

A teď ještě, aby pravidla platila pro všechny. Ještě jsem neslyšel, že by nějaký orgán řešil jízdu Beka nebo nejzbytečnějšího ministra na světě Dvořáka záchranářskou uličkou. V civilizovaném světě by takoví hulváti letěli z vlády na hodinu.

FrenkyUL

No a co motorista 200

Praktik

Ne že bych se chtěl jmenovaného motoristy zastávat, ale narozdíl od mnou uvedených případů se tím policie opravdu zabývala. To je samozřejmě správně. Má platit padni komu padni. A to že někdo stojí na správné straně, není bianco šek, aby se choval jako papaláš a prase, protože kdo jede bezdůvodně záchranářskou uličkou nic jiného není.

Jméno

Naslibují hory dory a pak řidiči musí jezdit 40 hodin denně… je to ale jejich problém.

Nemazlit se s nima, zastavit, odstavit, zabavit.

Ten počet kamionů je potřeba stejně zredukovat, tak ať na silnicích zůstanou jen ti slušní a poctiví.

Roman Kopřiva

Jak zredukovat tranzitni dopravu. To není o autech registrovaných v ČR. To je o tranzitu východ – západ.

Pavel Q

Tak si možná všimněte, že o něco častějšími hříšníky byli Češi než cizinci, navzdory tomu, že cizinci byli o něco více kontrolováni.

Panoramix

Třeba pomocí mýta zdražit dopravu natolik, aby se korporacím nevyplatilo vozit různé obrobky po celé Evropě tam a zpátky jenom kvůli provedení nějaké dílčí operace v jedné zemi. Anebo aby se nevyplatilo posílat kamiony pro lodní kontejnery do Hamburku či Rotterdamu, když odtamtud mohou dorazit do ČR vlakem (obdobně platí i pro jiné státy EU).