Doprava ve městě Metro

Žádné další stanice s wi-fi zdarma. DPP chce signál v metru do roku 2022

Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Souprava metra na trase C. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. Města Prahy nechce po pilotním projektu pokrytí sítí wi-fi zdarma v šesti stanicích metra dál tyto služby rozšiřovat do dalšíc stanic. Prioritou je naopak co nejrychlejší dokončení pokrytí mobilním signálem v celém metru včetně výkonnějšího připojení ve stanicích.

„Nebudeme projekt wi-fi internetu rozšiřovat do dalších stanic a celý projekt dál rozvíjet. Naopak hledáme způsob, jak ve stávajících stanicích tuto službu pronajmout někomu jinému,“ řekl generální ředitel Petr Witowski. Podle něj stojí ročně provoz bezdrátového připojení ve všech stanicích zhuba deset milionů korun.

DPP spustil wifi zdarma v šesti stanicích metra na podzim roku 2017. Jde o stanice Florenc (na trase B i C), Hlavní nádraží, Pražského povstání, Náměstí Republiky a Smíchovské nádraží. V těchto stanicích metra je rozmístěno celkem 75 vysílacích bodů pro wifi. Cestující po připojení mohou nejen na internet, ale dozví se i informace o aktuálních dopravních omezení v pražské veřejné dopravě.

Pokrývání metra mobilním signálem začalo loni, DPP zahájil letos přípravu další fáze, při které by mělo být pokryto celkem 20 stanic a úseků mezi nimi. Pilotní provoz běží zatím mezi stanicemi Muzeum a Roztyly.

Všechny stanice pražského metra včetně tunelů mají být pokryty mobilním signálem do roku 2022. Dozorčí rada DPP loni v dubnu schválila smlouvu s konsorciem operátorů, a to na 20 let, kdy za prvních deset let operátoři vyplatí DPP 120 milionů korun.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jen tak

Konecne aspon trosku spetka zdraveho rozumu.

...

V Moskvě funguje free wifi v každém vagónu metra.

Petr

Správně….Lidi budou kupovat víc dat a třeba konečně zlevní…A Kellnerový Péťa bude mít díky vyšším příjmum penízky na další běhající klobásu(rozuněj koně)pro svou dcerunku,ktetá díky tomu už nebude na závodech předposlední,ale třetí od konce

Jiří

Podařilo se někdy někomu z vás připojit na tu wifi? Já to zkoušel několikrát na Pražského povstání a vždy jsem dostal jen chybovou hlášku a smolíka.

Jakub

Zrovna stojím na Pražáku a jsem připojen….

Petr

Já se tam připojuji každý den a vždycky rychle odpovím na zprávy na msg, jelikož platit data Kellzlodějovi odmítám 😀 … A pripojim se vzdycky uplne v poho

Jedine vlaky

Konečně konec takové chujovinu, kdo potřebuje internet, má svá data, a v metru si těch pár minut vydržím bez mobilu, ale to dnešní generace samozřejmě neumí. Protože pokud nejste 24\7 na mobilu, tak jste zaostalý, zastaralý člověk!

Jedine vlaky

Pardo.. Chujoviny

LWQ

Jasne, vsak kazdy je v metru jen par minut,ze? Predstavte si, ze jsou lide co v metru stravi kazdy den treba hodinu. Ale ja radsi jedu o neco dele tramkou, prave abych mel signal.

Tahle sluzba v metru funguje skvele, bohuzel ale skonci jak vse v Praze, pruserem. Cest vyjimkam.

Ondra

Daleko větší smysl a přínos má svouvislé mobilní pokrytí, tedy v i tunelech, místo wifi signálu na pár nástupištích.

...

Daleko větší smysl dává wifi pokrytí i ve vagonech jako v Rusku.

Jen tak

Strašna tragedie, hodinu bez internetu.

Ondra

Bylo od počátku jasné, že wifi ve stanicích metra je podobná drahá, hloupost jako tzv. „chytré lavičky“, bohužel placeno z veřejných peněz:(

Roman Svačina

Šest stanic metra s WiFi vyjdou za rok na 10 milionů?

jirka

10M – prostě pražský tunel, co jsme čekali…

VRT

Nojo, to bylo to „smártsyty“, ve skutečnosti 6 stanic s wifi a pár laviček za milion. Naštěstí se už teď na magistrátu snaží jít jinou cestou.

eLKá

Obávám se, že cokoliv placené z veřejných peněz vychází v ČR nesmyslně draho…

Alfons

I spravci sebedelsich tunelovych staveb musi byt z neceho zivi. 🙂

Jan Tichavský

To je právě dost podivné. Zvlášť když tam metro už má svoje datové rozvody a mohlo je využít a realizovat vlastními silami. To spíš stojí víc nefunkční WiFi v tramvajích kde asi někdo nědoplatil data takže to jede minimální rychlostí a nelze se připojit a využívat ani po několika minutách.

Jan

To je práve veľmi iluzórne. Jediné, čo sa väčšinou dá použiť, sú káblové trasy. Drvivá väčšina prvkov na to príde nových a treba sa o ne starať.