Žádná rekonstrukce. SŽDC postaví přes Orlík nový most za půl miliardy

Most přes Vltavu na trati Tábor - Písek. Autor: ČD CargoMost přes Vltavu na trati Tábor - Písek. Autor: ČD Cargo

Správa železniční dopravní cesty zásadně přehodnotila své plány na rekonstrukci 130 let starého mostu přes Orlickou přehradu na trati Tábor

Správa železniční dopravní cesty zásadně přehodnotila své plány na rekonstrukci 130 let starého mostu přes Orlickou přehradu na trati Tábor – Písek. Místo rekonstrukce starého postaví železničáři rovnou most nový.

„Most má nýtovanou konstrukci, která již je za hranicí své životnosti. Na doporučení odborné komise SŽDC rozhodla o vybudování nového mostu v posunuté poloze o několik metrů od mostu stávajícího,“ sdělila mluvčí správy železnic Radka Pistoriusová.

Záměr už podle ní schválila centrální komise ministerstva dopravy, přes kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby. „Po získání všech potřebných povolení a výběrových řízení na zhotovitele předpokládáme zahájení stavby v roce 2020,“ doplnila Pistoriusová. Celkové investiční náklady dosáhnou částky 472 milionů korun. Náklady na rekonstrukci starého mostu odhadovala SŽDC na 350 milionů korun.

Správci železnic už podnikli první kroky k výstavbě mostu, když vypsali zakázku na zpracování geologického průzkumu pro založení spodní stavby v rámci výstavby nového mostního objektu. Zakázka má hodnotu tři miliony korun.

Starý most bude zbourán. Jde přitom o ukázku umu stavbařů 19. století. Most od doby svého vzniku v roce 1889 nebyl rozsáhleji rekonstruován, při stavbě přehrady se pouze provedlo zesílení části zatopených pilířů, drobné opravné práce pak proběhly v 70. letech a oprava nátěru v 80. letech minulého století.

Tagy most Orlík SŽDC trať Písek - Tábor Vltava
43 komentářů