Začnou průzkumy pro železniční tunely pod Střešovicemi. Razit se mají za tři roky
Budoucí podoba nádraží Veleslavín, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Správa železnic už má pro tunely schválené trasování.
Správa železnic už má pro tunely schválené trasování.
Takže se trať otevře, bude se chvíli jezdit a pak se zase zastaví až se bude stavět Ruzyně – Kladno?
Absolutně vyhozené peníze. Dočasně zadrátovat jednokolejku, a po dokonceni ostatních staveb se snažit “na sílu” protlačit povrchové zdvoukolejneni, třeba postupně po jednotlivých kilometrech “jak se bude dat”.
Ušetřených 10 miliard “za nic” se bude hodit.
no ono by se „na sílu“ muselo tlačit i to prostý zadrátování. škoda že na masně není prostor k objíždění, taková bardotka bez tlumiče by byla pro hošany z prahy 6 „argument“ pro to přestat dělat problémy s tunelem. otáčet jí přes negrelák by v nouzi šlo. ale co ty chudáci v karlíně a holešovicích…
za mě ta trať patří celá pod zem už od výstaviště, na zbytcích původní trati si chci počkat aspoň 10 let zarůstání akátem na liniový park, jak je dobrým zvykem.
Tak já nevím, ale poslední čtvrtstoletí ukázalo, že to tímhle stylem asi nepůjde, i když by to bylo pochopitelně nejjednodušší.
Zaujalo mě tvrzení zástupce místního spolku: „Pod tratí jsou nově navrženy podchody, ale všichni víme, jak budou brzy vypadat a jak mohou být pro chodce nebezpečné“ Prošel jsem nepočítanými podchody. Za nebezpečný bych snad považoval podchod, v němž je náledí. Všímám si však, že poslední dobou jsou podchody z nějakého důvodu obecně vnímány jako cosi, co chodce ohrožuje na zdraví, ne-li i na životě. Prostor pod komunikací (nebo jen pod železnicí?) je zřejmě jaksi předurčen k tomu, aby v něm na chodce útočily jakési entity, proti nimž není obrany (je to v moderní vzdělanostní společnosti možné?). Přitom se to netýká… Číst vice »
Pán je muž?
Formulace Vaší otázky mi připadá zvláštní, ale budiž. Ano, jsem muž.
myslím že nějaký omyl. Kladno-Ruzyně se má stavět klasicky, letos. PPP je pro úsek na letiště vč, zaokruhování
Ano, je to tak jak píšete
Bude se moct místo tunelu do jeho dostavby stále využívat část staré trasy, ne? Horší je ta pomalá (ne)výstavba všech ostatních úseků. Letos dokončí kolem Výstaviště a nic na to nenaváže, dva roky se na Dejvice bude čekat (už uvádějí zač. 2027)
Je pekne, ze ze statniho rozpoctu zaplatime nejbohatší ctvrti v nejbohatsim (nejen absolutne ale i relativne – Praha sedi na 40 % kumulovanych obecních uspor v CR) meste tento rozmarny tunel, ktery je pro trat zcela zbytny.
Pokud chcete pobírat nějaký důchod, musí nám fungovat ekonomika. To bez dopravy v Praze nejde.
Povrchový úsek byl neprojednatelný.
Nicméně bych očekával, že stará trať zůstane a bude po ní jezdit koňka. 😉 😉 😉
naštěstí mají památkáři omezený rozhled, já bych v rámci recese požadoval na zbytku staré trati návrat do doby lovců mamutů. teda chtěl bych druhohory, ale na to asi nebudou prachy.
oni to tam asi podivný fousatý týpci, co se domlouvají skřeky a žijící z ruky do huby obsadí. takže jenom hodit přes slona chlupatou deku a máme splněno…
Racionální by bylo těch pár vil vyvlastnit za dvojnásobek odhadu, tunel vyhloubit z povrchu, a navrchu nastavět bytovky, které by to ve výsledku celé zaplatily…
Druhou větu si zkopíruji a ozvu se u debaty o novém mostě na Výtoni. 😉
Tu betonove zdi jsou fakt zrudnost, ta trat nebude tak hlucna jako doucasna, ktera je nema a i kdyby se meli stavet, to nemuzou pouzit jine materialy, napr. drevo, sklo, neco co by tak nebilo do oci…? Jak je to na viaduktu v holesovicich?
Ja si nemyslim, ze je nutne stavet sprejerum zed…
Dnešní sprejer je schopný postříkat i kamení v gabionech
Nějak sem nepochopil proč se tam nevede metro A. Nebylo by to jednodušší?
ona vede i do Kladna, docela velké město
Komedie plná omylů…
Tak doufám, že se té železnice na letiště dožiji.
Pokud nejsi plnoletý tak máš jistotu šanci, jinak tomu moc nevěřím.
Místní potvrdí, že o železničním spojení na letiště se hovořilo již před více než padesáti lety. Tehdy ještě jako o povrchové stavbě. Nedělám si ale iluze, že my se ho dočkáme v dnes diskutovaných termínech. Spíše nás čeká ještě předlouhá řada různých odvolání a dalších obstrukcí. Ale naši vnuci, ti se možná dočkají…
Mně je teda nějaké letiště, kde se objevuju 1-2x ročně, poměrně ukradené.
K tomu, jaký kolosální voser létání je, je jízda trolejbusem komický detail. Stejně jako tupost města a Ropidu trvajících na vymetákové povaze letištní linky. Jízdní doba by mohla být minimálně o třetinu kratší, ale prostě ne, důležitější je trolejbusové číslo linky.
Ale Kladeňákům a Hostivici moc přeju slušné spojení.