Začnou průzkumy pro železniční tunely pod Střešovicemi. Razit se mají za tři roky
Budoucí podoba nádraží Veleslavín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Správa železnic už má pro tunely schválené trasování.
Správa železnic už má pro tunely schválené trasování.
Tak na Vystaviste se to už staví. Tunel v optimististicke variante zacne za 3 roky. A co Vystaviste -Dejvice?
V plánku je napsáno 2026-2030.
Interaktiv. mapa už říká od 2027
Co se stane s pozemky ležícími v ochranném pásmu dráhy ?
Současném nebo budoucím?
Ví se, co bude se zrušenou tratí mezi Dejvicemi a Veleslavínem? Nabízí se cyklostezka, která by umožnila dostat se z centra nahoru, ale jestli místní potížisti taky nevyřvou její nestavění.
To samé co s drážní promenádou.
Cyklostezka asi vadit nebude.
Počkejte, až si jí začnou nárokovat pejskaři 😉
Magický rok 2028?
D3, D52, severní část okruhu, D55 do Břeclavi… V 2028 se poklepávači základních kamenů nezastaví. A těch chlebíčků a řízků!
Nebojte, za rok to bude 2029.
„Razit se mají za tři roky.“ Mám rád optimisty. 🙂
Kolikátá stavba to je co se má začít stavět za 3 roky?
By do 3 let mohla být vizualizace toho ražení, to by se mi taky líbilo.
Virtuální ražba je také řešení.
Již brzy vlakem na letiště.
#svobodaven
Proč by měl odcházet šéf SŽ za to, že někdo jiný mu blokuje stavby? 🤔
Takže se trať otevře, bude se chvíli jezdit a pak se zase zastaví až se bude stavět Ruzyně – Kladno?
Většinu doby ražby se bude moci jezdit. Vrátí se zase hydry, regiošuky, brejlovec s Btn.. 🙂
Výraznější kolize a nutnost výluky bude Ruzyně-Veleslavín, ale to je taky ve hvězdách…
Ruzyně-Kladno se začíná stavět letos a na provoz bude mít relativně malý dopad, protože to je z velké části v jiné stopě. Úplnou výluku si bude vyžadovat až napojení nových úseků.
Ruzyně-Kladno je z velké části o přeložkách, logické by bylo udělat nejdřív těleso v nové stopě. Několikrát se to se starou tratí kříží, bez zastavení provozu to pak nepůjde. Stavba by měla začít už letos a hotovo by mělo být dřív, než začne ražba tunelů od výstaviště do Veleslavína. V tě době už bude i čtvrté nástupiště na Smíchově a vlaky můžou jezdit z Kladna na Smíchov přes semmering nebo přes Rudnou. U severní trasy je potřeba dojet aspoň na Veleslavín k metru, aby to bylo použitelné spojení. Úsek Ruzyně-Veleslavín bude ale později. Určitá podobnost se dá najít třeba u… Číst vice »
Absolutně vyhozené peníze. Dočasně zadrátovat jednokolejku, a po dokonceni ostatních staveb se snažit “na sílu” protlačit povrchové zdvoukolejneni, třeba postupně po jednotlivých kilometrech “jak se bude dat”.
Ušetřených 10 miliard “za nic” se bude hodit.
no ono by se „na sílu“ muselo tlačit i to prostý zadrátování. škoda že na masně není prostor k objíždění, taková bardotka bez tlumiče by byla pro hošany z prahy 6 „argument“ pro to přestat dělat problémy s tunelem. otáčet jí přes negrelák by v nouzi šlo. ale co ty chudáci v karlíně a holešovicích…
za mě ta trať patří celá pod zem už od výstaviště, na zbytcích původní trati si chci počkat aspoň 10 let zarůstání akátem na liniový park, jak je dobrým zvykem.
A máte jistotu, že opravdu všichni lidé z Ořechovky jsou proti, že je chcete trestat plošně? Nebo jaká je tam logika?
Scheinherr tuhle trať kdysi nazval „Metro E“. Myslím, že je to poměrně přiléhavé a že by se ty spoje na letiště tak jmenovat mohly (a měly).
Ta trať by měla být pod zemí přímo z Masarykova nádraží – přímo, ne to strašné esíčko.
Tak já nevím, ale poslední čtvrtstoletí ukázalo, že to tímhle stylem asi nepůjde, i když by to bylo pochopitelně nejjednodušší.
V poslední době se ale dost změnila legislativa.
Teď už se to neprotlačí.Hlavní chyba byla že se zvolil marketingově idiotský název rychlodráha který vyvolal nežádoucí reakce.Kdyby se to od začátku prezentovalo jako odhlučnění, elektrizace mělo to tehdy větší šanci.
Poděkujte koumákům z Českých drah, kteří to v 90. letech začali takhle prezentovat.
Kdepak. Jádro problémů je přístup SŽ, kdy se od začátku uvažuje z nejlevnějším technickým řešením, a případně se pomíjí jednání s místními. Není nijak složitý si domyslet, že navržená povrchová varianta s PHS, která v území vyrobí vizuálně nevzhlednou bariéru, narazí na odpor. Tady se mělo jít pod zem rovnou ze startu.
Jo levné řešení je prima. V dokumentaci nového mostu 18-012 nad zhlavím žst Příbram tím operuje ŘSD na připomínku od Spržele (SŽDC), že potřebují pro elektrifikaci most o metr výš. ŘSD tu připomínku zamítlo, že by to navýšilo náklady. Tak jsem zvědav, jak to dopadne, zda se dohodnou letos při stavbě, nebo bude vynucená investice elektrifikace demolice nového mostu a postavení nového. Přiznávám, nedivil bych se. 🙁
Moje známá z bridze bydlí v ulici U Přechodu, tam rozhodně není prostor pro dvoukolejna trať.
To ovšem neznamená, že by se nedal udělat.
Jak? Rozšíření dráhy k ulici U Přechodu není možné, ta ulice je dost úzká a také rozšíření k ulici U Dráhy by dost zuzilo tuto ulici. Jinak v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem je dost úrovnovych přejezdu a přechodu, ty by se také musely řešit vzhledem k velmi frekventované dopravě, např právě zmíněný přechod nebo kousek dál právě U Dráhy.
Je. 🙂
Jak byste tu situaci řešil?
Zaujalo mě tvrzení zástupce místního spolku: „Pod tratí jsou nově navrženy podchody, ale všichni víme, jak budou brzy vypadat a jak mohou být pro chodce nebezpečné“ Prošel jsem nepočítanými podchody. Za nebezpečný bych snad považoval podchod, v němž je náledí. Všímám si však, že poslední dobou jsou podchody z nějakého důvodu obecně vnímány jako cosi, co chodce ohrožuje na zdraví, ne-li i na životě. Prostor pod komunikací (nebo jen pod železnicí?) je zřejmě jaksi předurčen k tomu, aby v něm na chodce útočily jakési entity, proti nimž není obrany (je to v moderní vzdělanostní společnosti možné?). Přitom se to netýká… Číst vice »
Pán je muž?
Formulace Vaší otázky mi připadá zvláštní, ale budiž. Ano, jsem muž.
Jak to vidím já, tak je to rýpnutí, kdy Kolemjdoucí sice ví, že jste muž, ale sarkasticky se na to zeptá. Hlavní myšlenka asi je, že jako muži se cítíme bezpečně i v místech, která konkrétně pro ženy až tak bezpečná být nemusí.
Srovnání s provozovnami vestavěnými do viaduktu v centru města s podchodem někde na periferii je pak stejně zavádějící jako prohlášení těch místních spolků – kdyby tyto NIMBY jednaly v dobré víře, tak by se řešil například tvar podchodů, jejich osvětlení, případně bezpečnostní kamery a samozřejmě úklid.
Mícháme tu dvě různé věci: Podchody se ruší tam, kde existuje lepší povrchová alternativa. Od 30. do 70. let se na mnoha místech razil architektonický proud modernizmu, který hlásal úplné oddělení dopravních módů. Problémem bylo, že jednak nikdy nepředpokládal tak masivní nástup IAD, a taky v praxi se to ukázalo jako neudržitelné z pohledu údržby a kultivace veřejného prostoru. Proto např. dneska u muzea, kde je stejně světelná křižovatka, máme opět přechody a s podchodem se dál napočítá, protože nic moc nepřináší a kvalitativně byl horší. No a pak jsou tu naopak liniové stavby, kde je mimoúrovňové křížení vyloženě žádoucí,… Číst vice »
myslím že nějaký omyl. Kladno-Ruzyně se má stavět klasicky, letos. PPP je pro úsek na letiště vč, zaokruhování
Ano, je to tak jak píšete
Bude se moct místo tunelu do jeho dostavby stále využívat část staré trasy, ne? Horší je ta pomalá (ne)výstavba všech ostatních úseků. Letos dokončí kolem Výstaviště a nic na to nenaváže, dva roky se na Dejvice bude čekat (už uvádějí zač. 2027)
Spíš by mě zajímaly dopady Kladno-Ruzyně, jak tam koliduje nová kolej se starou.
Je pekne, ze ze statniho rozpoctu zaplatime nejbohatší ctvrti v nejbohatsim (nejen absolutne ale i relativne – Praha sedi na 40 % kumulovanych obecních uspor v CR) meste tento rozmarny tunel, ktery je pro trat zcela zbytny.
Pokud chcete pobírat nějaký důchod, musí nám fungovat ekonomika. To bez dopravy v Praze nejde.
Povrchový úsek byl neprojednatelný.
Nicméně bych očekával, že stará trať zůstane a bude po ní jezdit koňka. 😉 😉 😉
naštěstí mají památkáři omezený rozhled, já bych v rámci recese požadoval na zbytku staré trati návrat do doby lovců mamutů. teda chtěl bych druhohory, ale na to asi nebudou prachy.
oni to tam asi podivný fousatý týpci, co se domlouvají skřeky a žijící z ruky do huby obsadí. takže jenom hodit přes slona chlupatou deku a máme splněno…
Racionální by bylo těch pár vil vyvlastnit za dvojnásobek odhadu, tunel vyhloubit z povrchu, a navrchu nastavět bytovky, které by to ve výsledku celé zaplatily…
Druhou větu si zkopíruji a ozvu se u debaty o novém mostě na Výtoni. 😉
Za koňku tleskám!
Výzva pro tvůrce zabezpečovače. A nejen to.
Turnus pracovních čet pro periodické odklízení – eh, trakčního odpadu.
Závazné slovní znění „9804, hyjé!“
Předpis pro přezkoušky kočích… nebo i koní? 🙂
Kůň v barvách dopravce nebo snad v nátěru PID…
…a vozit dřevo z křivoklátských lesů na Brusku.
A no jste přišel jak, či má dopracovat s našimi důchody, maximálně že je v Praze vlády utratí za podobný nesmysli, nebo že úředníci ČSSZ se nedostanou do práce, kam vy sebestřední vanuli na to chodíte
Máme průběžný důchodový systém. To zjednodušeně znamená, že sociální daň, co se vybere v lednu od pracujících se v únoru vyplatí důchodcům. Pokud od pracujících nevyberete v lednu dost peněz, tak v únoru buď nezaplatíte důchody a nebo si na ně musíte půjčit. Takže potřebujete co nejvíc lidí s vysokejma platama, protože sociální daň ze 100 000 Kč platu měsíčně vám zaplatí mnohem víc důchodů než plat 20 000 Kč měsíčně. No a mimo Prahu jsou platy dost nižší… Když si na na důchody půjčíte, tak tu půjčku bude muset někdo někdy splatit. Už teď se na splácení dluhu České… Číst vice »
Průměrná kobliha není ani schopna vás příspěvek dočíst do konce. Natož pochopit. Ale mate naprostou pravdu.
Spis pražští Motoristé mají problém s přiznáním, že bez 80 let kdy v Praze sídlí ústřední orgány a díky komunistům i ředitelství firem, tak by z Prahy bylo provinční město, které by žádné tunely nepotřebovalo. A naivní představa, že důchodový systém drží pražské platy, opět dokazuje pražskou sebestřednost.
Státní dluh není ale jen kvůli důchodům, i když je to největší položka. Dluh kontinuálně narůstá s každým deficitním rozpočtem a snížit se dá jen přebytkovými rozpočty. Babiš sice trhnul rekord ve schodku kvůli covidu, ale předtím měl i ten přebytek 62 mld. 2016 a 3 mld 2018. Předtím byly přebytkové jen první tři rozpočty po vzniku České republiky. Variantu snížení schodku seškrtáním výdajů jsme už zažili za Kalouska a Bárty a asi o ni už nikdo nestojí, protože to znamenalo zdržení mnoha důležitých staveb o mnoho let. V rozpočtu je položka na obsluhu státního dluhu, tedy především úroky z… Číst vice »
Aby byl důchodový systém opravdu průběžný, tak by bylo vhodné to co se jeden měsíc vybere, tak se další měsíc rozdá (a bez přisypání ze státního rozpočtu). Jen by se musela vyplácet nějaký poměrná částka (úměrná spočítanému důchocu).
Tu betonove zdi jsou fakt zrudnost, ta trat nebude tak hlucna jako doucasna, ktera je nema a i kdyby se meli stavet, to nemuzou pouzit jine materialy, napr. drevo, sklo, neco co by tak nebilo do oci…? Jak je to na viaduktu v holesovicich?
Ja si nemyslim, ze je nutne stavet sprejerum zed…
Dnešní sprejer je schopný postříkat i kamení v gabionech
Počmárají vše, jak píše Sáček. Ten beton by měl jít alespoň relativně snadno udržovat, pokud by byla vůle.
Osobně považuji za možné řešení tam vysadit něco popínavého, co ten beton zakryje i s případnými čmáranicemi. Můžou navíc nimbystům líčit bajky o vertikální zeleni, lepší kvalitě vzduchu a nevím co ještě.
Taky bych to nechal porůst. Ale tenhle tejden jsem pozoroval borce zaplacené SŽ, kteří likvidovali komplet zeleň cca 3 metry za PHS v Praze. I včetně popínavek a keřů pámelníku, který má tak max 2 metry, když doroste. Takže asi rozkaz zní jasně. ŽÁDNÁ zeleň kolem dráhy.
Před tím než to zlikvidovali nyly grafiti porostlé. Teď zas jsou pěkně vidět.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/Kajov_4-1024×768.jpg
Vice se mi libi neco takoveho… Mj., kdyz kouknete na fotku, kde na jedne strane betonove zdi chrani zelen a naopak odrazi hluk od trati, tak je to komicke…
Nějak sem nepochopil proč se tam nevede metro A. Nebylo by to jednodušší?
ona vede i do Kladna, docela velké město
Existuje požadavek EU, aby letiště této velikosti bylo napojeno na železniční síť, takže i když by Praha postavila metro, tak stejně musíte dotáhnout i koleje pro vlak, ten zaplatí SŽ. Když tam dotáhnete vlak z trati, která vede okolo a stejně je potřeba ji modernizovat, tak napojení letiště představuje už jen odbočku a dvě zastávky a nemusí tam zajíždět metro. Z provozního hlediska metro pojede pouze svou trasou do centra, vlak může odjet i jinam v případě potřeby, např. při přerušení leteckého provozu. To může být na několik hodin, ale třeba taky i několik dnů. Pak stačí sehnat soupravu a… Číst vice »
A ona se EU na té výstavbě finančně podílí, že má takové požadavky?
Samozřejmě 🙂 Jinak bychom tu pomalu nic nepostavěli…
Tak metro A by spíš chtělo protáhnout na Řepy neli nenapojit na Zličín (B).
Metro A
1) má málo míst k sezení a málo místa na kufry
2) má zbytečně mnoho zastávek
3) nemá dost kapacity pobrat veškerou dojížďku z Kladna a letiště spolu s existující zátěží
4) systém napájení není úplně vhodný pro povrchové vedení
5) má poměrně nízkou maximální rychlost, do Kladna by to trvalo moc dlouho
6) už vede jinam
7) neumožňovalo by vedení dálkových spojů (třeba plánovaný express Ostrava – Pardubice – Wilosoňák – Letiště)
Ten Ex11 pojede po semmeringu a na letišti bude úvrať?
Letiště bude zaokruhované. Dnes stejně jezdí jednotky. Semmering by měl být taky pod dráty. Vlak pojede přes Jeneč.
Teoreticky ano, prakticky se uvidí, jaká tam bude kapacita.
Jak na letišti mi není jasné, ale počítá se s vedením přes Semmering – tou dobou snad už dávno pod drátem a s obnovenými výhybnami
Ad 4: „Zajímavé“, že v Berlíně, Washingtonu, New Yorku a mnoha dalších městech to nevadí.
NY ani Washington nemají každoroční sníh. Jak to řeší v Berlíně upřímně nevím. Určitě to nějak řešitelné je (stejně jako je řešitelné 3,5,6 a s velkou snahou i 7), ale je to zase další problém co řešit
Zkuste si představit trasu A z Motola přes Řepy na Letiště. To byl jeden z megalomanských nápadů MUDr. Béma…..to by stálo šílených peněz a kapacita nic moc..Při variantě odbočky třeba z Petřin nebo Veleslavína si jen těžko umím představit kapacitu na společném úseku při zachování intervalu na Motol i na Letiště.
Komedie plná omylů…
Tak doufám, že se té železnice na letiště dožiji.
Pokud nejsi plnoletý tak máš jistotu šanci, jinak tomu moc nevěřím.
Pohyb, zdravá strava, optimismus a psychická odolnost: toť recept na dlouhověkost!
Místní potvrdí, že o železničním spojení na letiště se hovořilo již před více než padesáti lety. Tehdy ještě jako o povrchové stavbě. Nedělám si ale iluze, že my se ho dočkáme v dnes diskutovaných termínech. Spíše nás čeká ještě předlouhá řada různých odvolání a dalších obstrukcí. Ale naši vnuci, ti se možná dočkají…
Mně je teda nějaké letiště, kde se objevuju 1-2x ročně, poměrně ukradené.
K tomu, jaký kolosální voser létání je, je jízda trolejbusem komický detail. Stejně jako tupost města a Ropidu trvajících na vymetákové povaze letištní linky. Jízdní doba by mohla být minimálně o třetinu kratší, ale prostě ne, důležitější je trolejbusové číslo linky.
Ale Kladeňákům a Hostivici moc přeju slušné spojení.
Jak jsem psal včera u článku o lokálkách, ROPID nechápe význam rychlé vrstvy. K čemu je vlak z letiště, když bude cesta trvat skoro stejně dlouho jako dnes. A proč tomu pak vůbec říkat rychlodráha? Naštěstí s tím, jaké vlaky tam budou jezdit se dá pohnout v rámci pár let, stačí objednat jiný model. Infrastruktura už tam na to bude (někdy).