Začne stavba další části obchvatu Solnice na Rychnovsku. Pro ŘSD ho buduje kraj, pomůže hlavně automobilce
Silnice I/14 před Solnicí. Přeložka tvořící obchvat povede vpravo. Zdroj: Mapy.cz

Severozápadní část obchvatu vyjde na 326,2 milionu korun.
Já myslel,že obchvat pomůže hlavně občanům Solnice.
Solnice je nyní velmi zatížená tranzitní dopravou. Doufám, že po odlehčení kompletním obchvatem rozběhne i revitalizaci komunikace na příjemné městské ulice.
A jak jsi představujete tu revitalizaci na příjemné městské ulice?
Máte na mysli současnou hlavní silnici 1/14 (Dobrušská, Vašátkova, Rychnovská)? Tam není moc místa, co s tím udělat.
Navíc ta cesta bude muset být zachována pro kamiony, pro případ uzavírek na obchvatu.
Vycházím z vyjádření pana Hostinského (starosty Solnice): „..přeměna stávající silnice I. třídy na obdobu pěší zóny, kostru komunikací po vybudování obchvatu máme s ŘSD a SS odsouhlasenou.“ To však byl záměr vycházející od architektonického ateliéru během diskusí v r. 2021.
Neříkám, že se nynější komunikace má úplně zavřít, ale když už se tomu týmy pana starosty a oslovených architektů věnovaly, přišlo by mi škoda, že by se po letech čekání na povolení stavby veškerá tato práce zahodila. Doufám, že se podaří realizovat co nejvíce ze smělého plánu.
Po slibech Sobotky a Babiše jak prioritně a co nejrychleji zařídí potřebnou infrastrukturu pro průmyslovou zónu Kvasiny a především kvůli nicnedělání státu se toho ujmul kraj.
Moc děkujeme týmu pana Červíčka, který po dvě funkční období usilovně protlačoval veškeré obchvaty v KHK. Nynější Hejtman jen hrstmi jí plody svého předchůdce.
Bude na celém úseku zákaz předjíždění? Dost často to na těchto obchvatech typu oblouk okolo obce bývá. Koneckonců první část obchvatu to tak má.
Nevíte někdo, proč se tak dlouho, skoro deset let, čekalo na dostavbu té druhé půlky obchvatu,, I když na papíře měly mít všechny stavby kolem automobilky Kvasiny priority?
Majitel jednoho pozemku vytrvale odmítal jakékoliv návrhy k odprodeji anebo výměně za jiný pozemek.