Začíná stavba obchvatu Brtnice na Vysočině, platí jej stát kvůli Dukovanům
Stará stodola nad Brtnicí stojí uprostřed budoucího obchvatu. Pramen: Kraj Vysočina
O obchvatu Brtnice se diskutovalo téměř 20 let.
O obchvatu Brtnice se diskutovalo téměř 20 let.
Koukám na mapu, to povede přímo skrz čističku odp.vod?
Tam bude ten velkej most. Je tam hluboké údolí.
Ok díky
Stodole nad Brtnicí se odnepaměti říká Česnekova. Škoda, že zmizí…
Ano. Je z 30.let 20.století. A je v ní i mlátička ze stejného období od třebíčské firmy L.Benz, která vznikla někdy kolem roku 1911. To vše bude na třísky….
A je znám majitel? Je někdo, kdo o ni má zájem takový, že by ji naložil a odvezl?
Lépe tedy: Koupil, naložil a odvezl. Z diskuze totiž není zřejmé, že se jedná o opuštěnou věc.
Pane redaktore, mosty nemají póly, ale pole, takže příště, prosím, sedmipolový most a nikoliv sedmipólový. Vím, že to tak navrhují automatické opravy, ale Vy už se přece oborem silničních staveb zabýváte dost let na to, abyste to věděl a nenechal si do svých článků vnucovat tyto nesmysly.
Už jsem to v minulosti taky připomínkoval, bohužel marně.
Kdyby byl sedmipólový, mohl by po něm jezdit maglev.
to je kvůli elektrárně, třeba bude most vodivý, pro 2 nové bloky. Při dnešních technologiích může mít i 7 pólů, zvlášť v Česku…………..
Když toho tolik pro infra udělaji Dukovany, tak by to možná chtělo i tu Olympiádu – beztak ji budou mít dřív Poláci.
Pravděpodobně ji dřív než my mít budou, přeci jen už mají několik Olympijských stadionů a i moře, ale nevím, jestli se té Olympiády dožijete.
U Dukovan je předpoklad, že budou vyrábět elektřinu nějakých 50 let a vyrobená elektřina se prodá. Narozdíl od Strahovského stadionu, který neprodukuje skoro nic.
Jsme fakt bohatá země. Můžeme si dovolit postavit obchvat kvůli nadrozměrné přepravě…
A navíc jenom jedné, že.
Možná by se to dalo přívézt motorákem 810 😛
Také řešení, ale takový Michal Bartoníček to dá na nosiči na kole.
Přitom opakem je Dukovany nedostavět (0,6 vs 400 mld Kč).
K čemu totiž taková stavba bude, když se nakonec nepřiveze reaktorová nádoba, protože se nevešla do železničního porofilu a po silnici se nesmělo? K ničemu.
Ledaže by levnějším plánem bylo elektřinu v zimě v létě dovážet… a železnici říct, ať si vezme naftu, když zablokovala Dukovany.
Heleďte a jak se tam dovezly ty čtyři, co už tam jsou?
Ty tzv. navazující infrastrukturní stavby jsou přinejmenším z části držhubné obcím. To osobně považuji za správné, ale nazývejme věci pravými jmény.
Přepokládám, že ty stávající 4 byly výrazně menší, když mají výkon 450 MW. ten nový bude mít asi 1000 MW
VVER 440 není totéž, co APR-1000
Opravdu se má velikost jaderného rekatoru přizpůsobovat železničnímu profilu … a tím pádem vyvolat certifikaci odvozeného typu?
Jste si jist, že certifikace odvozeného typu reaktoru vyjde levněji než to vaše držhubné?
Což je ale v pořádku.
Tady se furt naříká na NIMBY a jak se v ČR nedá nic postavit. Zajímavé je, že se potom v každé diskusi najde dostatek soudruhů, co by hned všechno vyvlastňovali, ale ani jeden skutečný obchodník, kterého by napadlo to za něco vyměnit. A pokud např. nemovitosti majitelů okolních domů klesnou na ceně díky elektrárně (nebo si doplňte jakoukoliv jinou neoblíbenou stavbu), tak je potřeba proti tomu nabídnout něco, co jim tu cenu zase zvedne. Jak prosté.
https://www.youtube.com/watch?v=ZwSypRp39wE&t=764s
K otázce: Z Plzně do Batelova vlakem, z Batelova po silnici. Vezli to tam v roce 197x.
Jste si jist, že mosty po půl století mají stále nezměnou nosnost a hmostnost a rozměry dnešních dílů nebudou větší?
Spíš si říkám, proč se to tahá přes kopce z Kolína, logičtější by mi přišlo dovézt to po Dunaji do Vídně. I když tam by možná nebyli nadšení z komponentů jaderné elektrárny.
Zkuste si průtah Brtnicí projet alespoň na streetview.
Díky Dukovanům se něco dělá. Aspoň někde budou pořádný silnice. Dříve byla doporučená cesta pro nákladní auta v mapě.
„Dříve“ byla silniční síť totální slepenec pastí, flikovaček a dopravních závad.