Začíná horký týden na Masaryčce: Během výluky se přepojí 60 návěstidel a 90 počítačů náprav

Přestavba Masarykova nádraží v Praze, stav k 4. dubnu 2025. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPřestavba Masarykova nádraží v Praze, stav k 4. dubnu 2025. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

SŽ popsala, co bude obnášet týdenní výluka klíčového pražského nádraží.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tarten

K čemu bude na Masaryčce určená ta kolej 1a?

jan táborský

Až v pátek výluka skončí bude vidět co je na Hlavním ještě kapacity

tarten

To bude vidět hlavně až se dost lokomotiv nahradí jednotkama.

Výpravčí

Zabezpečovací zařízení bude řídit provoz? 😀 Jak moc těžké je si vyjasnit pár základních pojmů a termínů a aplikovat to při psaní článků?

Pilis

Jak nad tím tak přemýšlím, tak když všechno od Kladna končí v Dejvicích, musí to v té stanici být celkem maso, ne?

tarten

Ne jak se zdá, je tu na metro daleko. Vystupuje se dost na Veleslavíně.

Průvodce původní Aleš

U minulého článku tu byl diskutován rozpor mezi informacemi v článku a na idosu. Šlo o to, že podle idosu měly vlaky mezi Bubnama a a Dejvicemi jezdit už o víkendu a tady v článku bylo napsáno, že začnou jezdit až v pondělí. Rozpor je ale v samotném idosu, kde jsou nabídnuty spoje jako by se nechumelilo, ale když člověk klikne na oranžový trojúhelník, tak se tam zobrazí výluka.

Tom

Stejně už asi všichni vědí, že trať na Kladno ve své stávající podobě pěje svou labutí píseň a za 10 let její stávající podoba bude vypadat směšně. Proč si prostě urpímně neříct, že teď budou následovat roky šílených dílcíčích rekonstrukcí, které všechny budeme muset přežít, abychom ve finále měli kapacitní aglomerační dráhu, která Kladno zas přiblíží o kus blíže Praze. SŽ s tím má své problémy, městské části s tím mají své problémy a cestující budou mít spoustu svých problémů. Není to ideální, ale kde z nějaké regionálky vzniklo něco podobného? Přeji všem pevné nervy a hlavně ať se vše… Číst vice »

Richard

Podobné tragikomické hlášky, se tu při každé větší rekonstrukci objeví a dnes už si nikdo na žádný velký zpět nevzpomene, žije dál… Naštěstí oproti dávnému dřívějšku , se nejen kolem Prahy, železnice opravuje a staví a to téměř každým směrem. Může to být lepší, ale už se to posledních pár let konečně děje.

JiVe

Tak tohle jestli proběhne hladce a bez problémů, tak raději nechci vidět ty mimořádné odměny u SŽ

LCP

Proč by za to měla být mimořádná odměna? SŽ má zajišťovat provozuschopnost a sjízdnost tratí a toto, co se děje kolem Masaryčky, je teda její náplní a tedy žádným mimořádným počinem za který by měly následovat mimořádné odměny.

Šejdr

Jak to asi v pracovní dny bude kapacitně zvládat úsek Libeň–Wilson? I za běžného provozu je to v ranní špičce kolikrát peklo, kde se dá nabrat pěkných pár minut zpoždění. Pokud tam teď pojedou odklony, co měly končit na Masně, tak jsem fakt zvědavý, kam se ty vlaky na hlaváku poskládají.

Tomáš Jirák

Ten týden to holt budete muset nějak vydržet.

František Plášek

Akorát, že na podzim SŽ tvrdila dopravcům, že na Hlavní nádraží se už nevejde jediný vlak, že pokud budou chtít nějaký mimořádný nebo např. nějaké filmování, budou muset odříct některý z pravidelných vlaků…a teď najednou na týden najdou místo???

gitare3

Za cenu přesměrování linek S1 a R42 na Hlavní nádraží budou ukončeny linky S3 (R43) a S34 ve Vysočanech.

MaT

Tak kdybyste to sledoval pozorněji, tak oni na ten podzim netvrdili že „teď se už nevejde žádný vlak a musíme nějaké odřeknout“, ale šlo o fázi, kdy se dohadovalo, jak to bude s dalším jízdním řádem. Tzn. všichni dopravci dali do placu své požadavky a na SŽ vymýšleli, jak všechny ty požadavky uspokojit a došli k tomu, že kdyby měli vyhovět všem, že už se to vejít nebude.

Další věc je, že pokud si dobře pamatuji, tak se o tomto problému hodně psalo a mluvilo až letos na jaře, ne na podzim…

Antonín1

Tak s tím holt týden bude nutné počítat a jet o vlak dříve. Každá stavba je nějaké omezení, ano v Praze jde teď o celkovou rekonstrukci železnice, tak to trvá několik jednotek let, ale pak zase snad vše bude OK. Pořád lepší vše najednou, než flikovat po jednotlivých kolejích a rekonstrukci rozvinout na desítky let.

Šejdr

Ano, bude nutné s tím počítat a raději jet autem.

Filip Jirsák

Protože auta rozhodně nikdy žádné zpoždění nemají.

MaT

Auta hlavně nemají pevný jízdní řád, takže když dojedou později, jejich řidiči si to neuvědomují/nepřipouští. 🙂

N.N.

S tím jízndím řádem, zkuste to rozvinout ještě pro chodce.

Petr S.

Autem do Prahy/po Praze? Jen pro adrenalinové sportovce… Do ZOO jsem teď z Příbrami jel taky VHD.

IBM

Nevíte někdo, kdy budou na Masaryčce zase končit vlaky od Všetat, resp. zda vůbec a nebudou už navždy končit na Hlaváku?

Dominic

Na hlaváku by měla být S3/R43 jen dočasně než se rekonstruuje Masaryčka.

Trainfligher

to samé spoje ze směru Lysá-Kolín, nevite, zda i tento směr bude končit od srpna opět na Masaryčce jako dřív, a ne hlavním, jako doposud?

Achilles

Vlaky na Lysou budou jezdit na hlavák minimálně celý letošní GVD.