Zachráněno. Unikátní železnice na Slovensku díky sbírce přežije, přispělo přes tisíc lidí
Parní vlak projíždí mezi tribunou a fotbalovým hřištěm. Foto: CHZ.sk
Sbírka je prodloužena do konce února.
Sbírka je prodloužena do konce února.
Chtěl jsem také přispět a ne malou částkou. Pak jsem si řekl, ač mne bolí srdce, pokud se bratia rozhodli zničit si skvělou památku, je to JEJICH rozhodnutí. Blbé, ale jejich. Ti turisté a vše okolo jim budou chybět. Ale rozhodli se jak se rozhodli …..:-(
Fajn přispět ve sbírce na provoz… a co obydlí představeného, už se byl někdo podívat? 🙂 Džejár Jujing by záviděl… zajímavé…
Pošli fotky, kocourku. Určitě to máš zmapované.
Baví Vás fízlovat kde kdo a jak bydlí, Mikeši ?
Nerozumím tomu, jak se může jakýkoliv zákaz vstupu lesníků vztahovat na železniční dráhu s jejím ochranným pásmem. To mají na Slovensku tak zpotvořené zákony?
Pokud vím, tak jde o zákaz vstupu do Lesnického skanzenu na Vydrovu a to srazilo počet cestujících na Vydrovo na minimum.
Největší problém téměř všech neziskových spolků a obzvlášť železničních je nízká schopnost spolupráce s „normálními“ lidmi. V mládí jsem se pohyboval v mnoha takových spolcích od Zubrnic přes Lužnou až po ČHŽ, kde jsem nabízel své ruce a svaly k pomoci a vždy jsem tvrdě narazil na takřka diktátorské vedení, které se s mou povahou nesnese a bohužel ani s většinou lidí, co neuznávaj jen jednu svatou pravdu. Stal jsem se svědkem nelítostných bojů „kohoutů“ o vedení spolků, kde zájmy spolků šly stranou bojů o moc. Největší problém ČHŽ je právě neschopnost komunikace s okolím a arogance. Já jsem původem… Číst vice »
A ti z ČSSR patří kam původem?
Cim vic na vychod tim mene porozumneni, Cesi tam maji fakt problem, rozdil mentalit je veliky.
Peniaze a chamtivosť nemajú národnosť a sú v každej krajine. Keď sa v Čiernom Balogu stretli chamtivý developer a chamtivý tupý starosta a arogantní lesníci, tak vznikla séria problémov, ktoré sa ťahajú a budú ťahať ešte dlhé roky.😡
Já bych to úplně neviděl tak černobílé. Osobně jsem s kamarády byl na dovolené v Nízkých Tatrách a chtěli jsme si projet i ČHŽ. Vlak měl jet z Balogu v 10:55, ale byli jsme jen 3. Odpověď pracovníků z ČHŽ, buď si zaplatíte za 6 lidí 120€, nebo se nikam nejede a to se jedná o 4,5 km a to jsme ani nevěděli, jestli se jedná jen o jízdu tam, nebo i zpět. Takže docela chápu, že tam s takovým přístupem nejsou úplně oblíbení. Navíc co nám řekli na místě, tak v provozu zbylo v podstatě jen torzo, takže řeči… Číst vice »
Holt je to turistický provoz bez dotací, tak nemůžou vozit prázdnou soupravu zadarmo.
Za prvé, to že provoz některých atrakcí je až od určitého počtu je běžné i jinde. Za druhé to místní opravdu netankuje. Za třetí, právě proto, že je v provozu jen část, je rozšíření rozumné. Jestli je něco mimo, tak ty řeči co vedete. 😉
Jak to prosím souvisí s podstatou věci?
To máte sice bezpochyby pravdu, ale i s chamtivci se dá dohodnout. Kdyby to nešlo, žádné neziskovky by nemohly fungovat. Chamtivost je naprosto běžná lidská vlastnost a je nutné s ní počítat. Kdyby byl problém jen se současným starostou, neřeknu ani bú, ale co já vím, ČHŽ za celou dobu nedokázalo navázat přátelské styky s žádným místním osazenstvem a i s tím jediným jejich místním zaměstnancem, se kterým jsem se setkal (fíra, co svážel dřevo z pily do Hronce) nepanovaly zrovna vřelé vztahy. Nezapomenu, jak se absolutně distancoval od ostatního dění na ČHŽ, ale bylo pěkné sledovat, jak přišel do… Číst vice »
V Zubrnicích bylo také diktátorské vedení, boje o moc? Současní „břicháči“ členové spolku nevypadají, že by používaly svaly a ruce. Pokud se k někomu, kdo tam dává všanc své zdraví, chová k takovým lidem jak píšete diktátorsky a snad je dře z kůže… Má smysl je ještě podporovat?
V posledních 32 letech si vás v Zubrnicích nějak nevybavuji.
Pro dlouhodobé zachování je ale nutné dořešit ty pozemky.
Ty „řeší“ hack katastru. 🤣
Piš barde střádej a až budeš mít deset miliónů, příjď, zúčtujem spolu!
Lenže čo spraviť, keď niektoré predal chamtivému developerovi chamtivý tupý starosta. Tu zrejme vyvlastnenie asi nebude možné.😡
Pokud se nepletu koupil je v insolvenční dražbě. Takže mu je prodal Váš tupý štát. Slovenský.
Rozhodčí nastavuje 10 minut z důvodu čekání na průjezd dvou vlaků. 🙂
Perfektní. Škoda jen, že si nemůžou na provoz vydělávat vozbou dřeva. Bohužel se na Slovensku ve 21.století a v době Grýndýlu dřevo po úzkokolejckách vozit nesmí. A natož aby za to ještě dostávali zaplaceno. Nevěřím, že by ekonomika tohoto podniku byla z říše pohádek.
Jak jako nesmí? Zdroj?
Tyto ironické hloupé a lživé řeči si strč za klobouk Dominiku. Kromě toho nevím, co tady ještě děláš, i jako „Matador“, i jako „Dobrodruh“, redakce by si to tady zase mohla uklidit od takových lhářů a demagogů, co se mají potřebu vydávat za X lidí naráz, aby to jakože vypadalo, že ten jejich fanatismus má mezi více lidmi nějaké významnější zastání.
Nejspíš konečně dostal banán na Káčku, tak se vrátil.
Zase stejný blábol jako minule, budete to platit ze svého?
Tak jasně… Nejdřív navozit to dřevo náklaďákem k ty úzkokolejce, pak sehnat a opravit vagony, přeložit, popojet pár km a zase přeložit na náklaďák.
Kdyby peníze líp hořely, skoro by bylo lepší topit penězma než takhle ekonomicky přepravovaným dřevem.
Chlape, na druhém konci úzkokolejky bylo a je překladiště na normální dráhu. Raději jste se k tomu neměl vyjadřovat. Nevíte o tom nic, ale hlavně, že víte, že je to neekonomické. Pokud u nás o ekonomice dráhy a jiných projektů rozhodují různí Davidové podle toho jak se zrovna vyspí a kolik Braníků slupli, nedivím se, že jsme tam, kde jsme, tedy v pasti.
Překladiště není funkční, stejně tak není funkční drtivá část lesní železnice. Takže vaše příspěvky jsou jenom sci-fi.
Driv se svazela i repa z poli, jo, jenze k tomu byla mnohde husta sit polnich drazek, stejne tak sit lesni zeleznice byla jiste hustejsi
Ano, protože nebyli nákladní vozy jak je známe dnes. Dneska by nikdo nic takového nezaplatil, protože je to náročné na pracovní sílu a je to velice pracné.
Koľko by stála oprava trate aspoň po pílu v Hronci?
To by jste musel obnovit víc jak 100 km kolejí které byli zrušené. Sehnat vozy na dřevo které se nevyrábí, sehnat lidi, sehnat lokomotivy které se nevyrábí a spoustu dalších věcí. Převoz dřeva úzkorozchodnou železnici je sci-fi které se nikdy nemůže finančně vyplatit.
Pak si k tomu připočíst obsluhu vlečky Hronec + tarif ZSSK Cargo, no a z toho rozdílu bychom mohli chlastat měsíc (píši za střízliva:-) )
Nesmí / nemůžou bych nahradil nedokážou. Objemy dřeva v dosahu dráhy prostě nejsou takové, aby se to vypaltilo provozovat.
ČHŽ vznikla pre ťažbu dreva a aj v súčasnosti je ničená vysokým rozsahom ťažby dreva, ktoré vsak je odvážané po cestách.😡
Greendeal zrušil úzkokolejky? Až tak už se dnes dá?
Myslel jsem, že jejich hlavní problém je vlastnictví pozemků a nějaký developer. Takže sbírka možná zachrání jednu sezónu ale co dál?
Je to sice chválihodné,že lidé přispěli,ale mysylím si,že plány organizace čhž jsou přemrštěné.Že jsou někteří,kteří brání provozu dráhy,je k politování.Roky 1990-2010,považuji za nejlepší roky čHŽ.Co nás začala ovládat EU,jde to do záhuby.
Jak s tím souvisí EU?
Nijak. Jen je třeba svoji osobní neschopnost svést vždy na někoho jiného. A EU, Ukrajina nebo Fiala je naprostá jistota.
Bohužel, tohle dezolátské ruSSofilcky vytrubují neustále do světa a mohou se vzteknout, když se proti tomu člověk ohradí. Hned žalují administrátorům a nekompromisně žádají ban pro ty, kteří se s jejich vadnými názory neztotožňují…
Cvici se na budoucnost mistniho ulicniho fizla
Můžete prosím upřesnit, jaký podíl má EU na tom, že během uplynulého čtvrtstoletí management ČHŽ rezignoval na to, dát si do pořádku majetkoprávní vztahy k pozemkům, na kterých tu atrakci provozuje a které pro svojí existenci nutně potřebuje?
Stačí argument „Zlá EU“. Případ uzavřen.
Muze EU i za bebi na Vasi zadnici a záděru nehtu malicku leve roky?
I za velkou bradavici na jeho frňáku může samozřejmě EU :-).
kde se dá přispět na zachování železnice. Nenašel jsem kontakt. Víte to někdo?
…tu: https://donio.sk/zachranme-ciernohronsku-zeleznicu#odmeny
Tak to je moc dobře!