Začala stavba obchvatu Přeštic na I/27. Město se zbaví až 20 tisíc aut

Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.
Na vytíženém silničním tahu z Plzně na Klatovy a Železnou Rudu dnes začala stavba obchvatu Přeštic. Přeložka silnice I/27 má zahlcené město zbavit tranzitní dopravy, denně jde až o 20 tisíc aut. Motoristé by se měli po novém obchvatu poprvé projet koncem roku 2026.
„Stavba přeložky umožní převést tranzitní dopravu mimo zastavěná území Přeštic a ve městě se zklidní doprava. Pro zlepšení života v obcích jsou často důležitější obchvaty měst než dálnice,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Obchvat naváže na nedávno dokončenou miliardovou přeložku Šlovice – Přeštice (v provozu od září 2023). Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou, severně od ní povede nová silnice po mostě přes železniční trať (170 Plzeň – Klatovy). Naopak jižně od města silnice tutéž trať podejde a napojí se na stávající silnici I/27.
Toto řešení ŘSD označuje jako „dlouhodobé provizorium, dokud nebude finančně vyřešeno pokračování nové trasy silnice I/27 dále směrem ke Švihovu“.
„Obchvat vyroste převážně na nezastavěném území, většinu času tak nečekají řidiče dopravní omezení. Stavba je obrovským přínosem pro Přeštice a zohledňuje také jejich budoucí rozvoj. Umožní mimo jiné zdvoukolejnit železniční trať,“ doplnil šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Přes 5,2 kilometru dlouhý obchvat Přeštic postaví sdružení firem Valcano, Duna Aszfalt a Silnice Klatovy. Z osmi zájemců nabídlo nejnižší cenu (788,4 mil. Kč), předpokládaná cena činila 1,296 miliardy korun.
Na stejné silnici otevřelo ŘSD loni v prosinci 7,6 kilometru dlouhý obchvat Klatov. V průběhu letošního roku chce ŘSD na silnici I/27 začít stavět také obchvat Plas, jehož součástí bude nejvyšší silniční most v českých zemích.