Začala demolice podchodu pod magistrálou u Muzea. Do budoucna ho nahradí široký přechod
Bouraný podchod pod magistrálou u Národního muzea. Foto: Ropid

Bagry se brzy zakousnou i do podzemních prostor nedokončených garáží pro poslance.
Tady se zase objevilo „odborníků“ z lidu na urbanismus. V centru města nemají na křížení s pozemní komunikací podchody co dělat. Ve vyspělých státech už to pochopili, jen u nás si v tom stále libujeme. Podchod byl jen modernistický výmysl, který uvažoval s absolutně jiným konceptem města, který jsme dnes naštěstí z většiny zavrhli. Chodci v centru prostě patří na povrch a pokud se tam cítíte ohroženi, jediným správným řešením je omezení aut, ne chodců. A to třeba snížením rychlosti, nebo úpravou komunikace tak, aby svým designem zpomalovala pohyb aut. A ač se vám to líbí nebo ne, urbanismus není… Číst vice »
V části prostoru podchodu bude v budoucnu zázemí pro městské zahradníky. Chodci se tak z podchodu museli přesunout na povrch.
Tak určitě. Svedeme to na zahradníky. 😂
Já tedy chodil radši podchodem, než abych nahoře čekal na zelelenou. 🤔
Prostě nadkritický počet Pražáků uvěřil blbům typu Hřib, který jako a NEdopravní NEinženýr ale „lékař“ řídí dopravu, ačkoliv by to vyžadovalo být alespoň absolventem dopravní fakulty. Bohužel se ho impotentní ods nedokázala zbavit, asi „málo tehdy “ vyhrála. Takže pitomec prosadil zde tramvaje= k ničemu plus úrovňové přechody=krok zpět. Takže příště se dozvíme, jak je dobré vytvářet nové železniční přejezdy, ty jsou také v úrovni a také se přes ně i chodí v úrovni železničního svršku. Opravdu bezpečné. Prostě ekošílenci tu terorizují většinu. Ale přesto se i tito zblblíci rádi svezou autem,která ale nemohou vyvstát, asi jako vyznavači plochozemě se… Číst vice »
Brzy se uzdravte! Bohnicím se po vás stýská.
Tiskový mluvčí motoristů sobě?
Kritizujete Hřiba, že tomu nerozumí, ale sám melete totální kraviny. Váš pohled byl aktuální tak v 60. letech, ale už byste se mohl konečně posunout. Na rozdíl od vás to Hřib zvládl…
Řekl bych, že autoúderka dnes zvlášť řadí. Buď nečetli, že zde přechod výborně funguje už 3 roky nebo zde nikdy nebyli. Tak hnusný podchod široko daleko nebyl a směrování východů také nic moc.
No když je město líné tyto prostory udržovat na úkor bezpečnosti a bezdomovcům, není se co divit.
Ono by opravdu stačilo, kdyby se okolo podchodu častěji pohybovali měšťáci, aby si někteří podchod nepletli s ubytovnou, toaletou nebo aplikovnou různých chemikálií, a prospělo by to i té automobilové dopravě…
To, že je Václavák obecně známý dostupností různých drog a velkou koncentrací jejich konzumentů, je obecně známo, takže místo výběru pokut za parkování by bylo leší se věnovat udržování veřejného pořádku…
No me ten podchod fungoval pres 40 let, kdyz se vysype cela 11 od Nusli, tak u toho prechodu je misto na cekani pro 100+ lidi??
Takže místo podchodu přechod ? To snad nikdo nemůže myslet vážně. To by měl být někdo hnán k zodpovědnosti.! To je ale Kocourkov. Co je to na magistrátu za trafikanty ? To je ukázka naprosté neodbornosti a diletantismu.
Ano , za to když komoušský magistrát města rozřízl Prahu magistrálou a zahnal lidi do několika velmi řídce umístěných podchodů , tak to byla ukázka naprosté vodbornosti, což? Mimochodem pane Kalvoda to vaše zdvojení výrazu neodbornost výrazem úplně stejného významu ( diletantismus) je ukázkou čeho?
Leda vaší neodbornosti. 👎
Ten přechod už několik let funguje a sám ho používám. Byl jste se vůbec někdy podívat v Praze, když to tak srdceryvně komentujete?
Ano, chodci nejsou krysy a v centru města do podchodu nepatří. Přechod je správné řešení, které tam mimochodem už mnoho let fungovalo…
Rušit podchod nahradit přechodem to snad jde jen u nás. Zlatý komunisti! 😄
Lidi pěkně pod zem, ať nepřekážejí autům?
Jenovi to v podchodech vyhovuje, on přímo miluje komunisty kteri z krásné ulice s korzem a parky udělali dálnici a z Opery a Národního muzea udělali ostrovy úplně oddělené od zástavby
Fantovu budovu to taky zabilo a Denisovo nádraží se pro jistotu zbouralo úplně.
Ne, podchody se ruší a nahrazují přechody všude ve vyspělých městech. Protože tam ví, že chodec není krysa, aby lezl pod zem.
Tupe zbourat neco co se muselo zdraze vybudovat. Radeji at lide riskuji zivoty prechazenim pres silnici. kocourkov.cz
Občas se něco draze postaví a následně se zjistí, že to vlastně nevyhovuje. Než to draze udržovat, tak je lepší to nahradit něčím lepším.
Není-liž legrační jak traman spatřuje v přecházení na zelenou riskovani ?
Ke slovu draze si doplňte zbytečně a přesně vystihnete dopravní politiku která lidi zahnala do podchodů
Proč riskovat životy? Ten přechod má normálně světelnou signalizaci a každý cyklus jej využívá desítky lidí bez úhony.
Za tento blábol by vás okamžitě přijali do motoristů. Gratuluji.
Ale teď k realitě. Chodci patří na povrch a ne pod zem jako krysy. A pokud se cítíte ohrožen na životě při přecházení, tak jediné správné řešení je omezení aut, ne chodců.
Tak to chce fakt fištron. Nahradit podchod klasickým přechodem. Chápu že ten podchod byl nic moc ale pořád lepší než na povrchu mezi auty.
To si dovolím nesouhlasit. Podchod je za mně na úrovni zločinu. Podle všech manuálů přívětivého města by se ani podchody ani nadchody neměli budovat. A hlavně tam je křižovatka, auta tam stejně stojí na červené, takže neni moc důvod proč by před těmi stojícími auty nemohli přecházet chodci.
Silně pochybuju o tom, že by v „manuálu přívětivého města“ byla varianta s několikapruhovou magistrálou. Zrušit podchod a místo něho dát přechod je v tomhle případě prostě úchylné, sorry jako.
V čem? Semafory stejně magistrálu zastavují kvůli připojení od Václaváku a Vinohradské. Ve stejném cyklu přejdou chodci. Už to tam tak funguje dost dlouho naprosto bez potíží. Příště tam navíc ještě budou přejíždět tramvaje.
Vám to připadá úchylné, ale lidé na místě, když měli na výběr, si většinou vybrali přechod. A ten podchod tam navíc překáží budoucí tramvajové trati, takže řešení ja jasné.
Jsem netušil, že podchod pod nádražím je zločin, totéž průchod budovou do vnitrobloku. Nebo o zločinnosti podchodu rozhoduje ta věc na stropě, kterou ani nuvidím, žločin je pak čistě ideový?
Oni totiž lidi raději chodí dolu a nahoru, ať po rampě či po schodišti, než rovně…
Jo, co je nad/pod samozřejmě rozhoduje. Nepřekvapivě. Podchod/nadchod je možné řešení, ale oproti úrovňovému přechodu má řadu nevýhod. Ztrátu výšky, nepřehlednost a tím sociální rizika, atd.
Jsou místa, jako třeba to nádraží nebo dálnice, kde jsou nevýhody toho úrovňového řešení tak velké, že převážej i ty nevýhody podchodu/nadchodu. Tam dává podchod/nadchod smysl (a měl by být stavěn tak, aby ty nevýhody minimalizoval).
V ulicích města jsou takové situace opravdu výjimečné…
Hrušky a jablka…
Jo, trochu mi to připomíná stavět na koridorech nový železniční přejezdy.
tady je Vmax 50 a stejně tam je SSZ…
To vám připadá špatně. Magistrála není dálnice.
Mohl se ten podchod zachovat jako cyklotunel.
Ona je tam navazující cyklostezka?
Cyklotunel o šíŕce pod 3 metry, s pravoúhlou zatáčkou, strmou rampou a žádnou návazností ve Vinohradské?
Snad ani radši ne, díky.
A proc by to neslo ne to tam dost široké
Kde? Na výjezdu z podchodu nahoře? Tam je to tak úzké že se nedá bezpečně jezdit na kole ani udělat tramvajovou zastávku bezbariérovou.
Nemohl, překáží tramvajové trati.
Chapu, ze podchod bylo nutne zbourat, aby pripadna vlada Motoristu nebo podobnych posuku nemohla zrusit prechod.
Realne ale byl stale pouzitelny, v nekterych smerech rychlejsi nez prechod nebo potencialne prepouzitelny na cyklostezku. Takhle se budou cykliste plest mezi chodce a pripadne vlada motosobcu je muze na prechodu uplne zakazat.
Asi vyhodnotili, že pro cykloprůjezd je budoucí údržba podchodu neúměrně drahá. Osm metrů široký přechod by klidně mohl obsahovat i přejezd pro cyklisty. Navíc ten podchod ústil na chodníky – pravda, asi by se dal povrch reorganizovat, jen by tam vznikla kolizní místa.
Ten podchod byl na cyklostezku naprosto nepoužitelnej. Jak tou pravoúhlou zatáčkou, tak vyústěním na úzkém rohu Vinohradské. Je dobře, že ho komplet zbouraj, aby byl konec podobným nápadům.
Rušit ten podchod je mimořádně špatný nápad. Ten podchod ze strany od muzea navazoval na pěší cestu bez schodů, takže pro chodce celkem přirozený. Zřízení přechodu na úrovni magistrály přinese nejednu nehodu a nejedno zranění, chodci tam budou běhat i na červenou.
Po tak široké silnici nikdo rozumný nebude přecházet na červenou.
Zajímalo by mě co je na tom tak divného že na široké silnici nikdo rozumný nebude přecházet na červenou ?
Velký provoz třemi pruhy?
Ten přechod je tam už tři roky. Kolik nehod se tam za tu dobu stalo?
A ty tři roky tam byl současně s přechodem i ten podchod. Lidé si mohli vybrat, resp. hlasovali nohama. A kudy myslíte, že jich chodilo víc?
Proti přechodu brojili akorát zarytí motoristé, kteří si mysleli, jak je to tam bude zdržoval. Ale oni tam měli červenou i před tím, aby mohla vyjíždět auta z Vinohradské…
Já třeba využíval přechod když jsem měl zelenou nebo doufal, že se brzy objeví a podchod v případě, kdy mi zelená zrovna utekla. Chodců v oblasti chodilo fakt hodně a osobně nevidím důvod zachovat obojí.
Jak casto behaji chodci na cervenou pres magistralu jinde?
Kdykoliv je třeba a ušetří jim to čas.
Ten přechod na úrovni magistrály tam 4 roky fungoval, volbu mezi přechodem a podchodem učinilo běžně ve špičkách 95 % lidí pro přechod a 5 % pro podchod, večery ještě více pro přechod. Zelená na přechodu byla vždy, když tam auta v Legerově stála více než 30 sekund, když jela auta do a z Vinohradské.
Pro chodce celkem přirozený, a přesto víc chodců chodilo po přechodu, který už tam několik let je. A světe div se, nehody a zranění tam nejsou, na červenou tam chodci neběhají.
Jak musí být člověk debilní, aby udělal přechod na dálnici a zbořil podchod + ukončil podnikání několika lidí, kteří se o ten podchod strarali….
Není to dálnice, ale městská ulice. Od té doby, co je tam přechod, jsem podchod nepoužil. Je to jednoduše mnohem komfortnější.
Jak musi byt clovek debilni, aby si myslel, ze stredem mesta vede dalnice a navrch si i myslel, ze je to tak spravne…
Nevěděl jsem že po magistrále se může jezdit 130 😁
Jakou dalnici mate na mysli?
Jak musí být člověk debilní, aby městské třídě říkal dálnice?
Tak nejprve ten „debilní“ člověk zjistí, že ta mostní konstrukce podchodu dožívá a je třeba se rozhodnout jí obnovit či zbourat. Pak dá volbu lidem, zda preferují podchod nebo přechod a 4 roky nechá fungovat obojí. Zjistí, že 95 % lidí volí přechod, tj. se rozhodne podchod zrušit. A rozhodně se tak i proto, že bez jeho zrušení nedokáže tramvajovou zastávku na východním chodníku nijak navázat na bezbariérový přístup z té strany od Vinohradské. Dále je třeba zmínit, že v místě před tím přechodem auta stojí od 70. let v každém cyklu 30-40 sekund, protože v tu dobu jedou auta… Číst vice »
Taková škoda té památky a jak hezky se o něj poslední roky Praha starala.
Tam jsem několik let bydlel, místo si živě pamatuju.. paní s kytkama, tradiční ruská pizza, mladistvý Ivan Bartoš v teplákovce :-D … Že to místo vypadalo hnusně, to ano, že v dnešní době neumíme udělat funkční podchod – to jako fakt? Ani jinde ve světě na to nepřišli? Ono se sice řekne, jeden přechod, pár minut čekání, ale pokud jich člověk po cestě potká víc, tak už je to klidně vic jak 10 minut čekání a to už taková slast není. Navíc magistrála tam jde z kopce, je to za zatáčkou, opravdu ideální pro vyšší bezpečnost. O dalším špuntu na… Číst vice »
Proč by měl chodec 10 minut čekat? A na co?
Stejně jako auta za cestu typicky nepotkají jeden přechod, tak i chodci při delších cestách potkají přechodů vícero, takže tech 10 minut se může nasčítat poměrně snadno (když má člověk smůlu a vždy mu zelená těsně uteče).
Až na to, že auta mají na stejných semaforech x-krát delší zelenou
Odkud kam přesně jdeš, abys čekal 10 minut na světlech?
Není to tak moc.
Chodím tudy několikrát týdně, na trase Strašnice-centrum nebo naopak. Za tu štreku těch deset minut klidně naskládám, ale zrovna tenhle přehod je pohodový. Podstatně horší je ten pod muzeem, dost zaseknout se dá na Želivárně, a úplná katastrofa je křižovatka na Floře.
No tak to samozřejmě. Želivárna i Flora jsou peklo (tam jsem nedávno stál poměrně dlouho v buse).
Nicméně že je Flora peklo asi není argument proti přechodu někde úplně jinde, kde je výrazně jednodušší křižovatka.
Na tu zelenou tam chodci určitě nečekají pár minut (to jsem viděl jen jednou asi před měsícem, semafor byl asi nějak blbě nastavený, na zelenou tam ale několik minut čekala i auta z Vinohradské). Spíš mi to přijde jako něco mezi 60-90 sekundami. Je to tak krátký interval, že když se člověk k tomu přechodu blíží, může podle fáze na semaforech případně zrychlit, nebo zpomalit (když vidí, že to nestihne). Takže tu plynulost pro pěší to zase tak nenarušuje a věřte mi, že jsem tam za ty tři roky, co tam ten přechod šel už opravdu mnohokrát… No a k… Číst vice »
Cestou na Václavák jedna magistrála, druhá magistrála a jestli si dobře pamatuju, další přechod byl mezi nimi přímo před muzeem.
Jakej špunt? Je to na křižovatce, kde auta tak jako tak čekají na světlech. Jinak jinde ve světě dálnice centry měst ruší a nahrazují je normálními městskými bulváry nebo dokonce parky a vodními kanály (Soul, Utrecht).
Funkční, ve smyslu “dá se tím projít”, udělat umíme. Neumíme to provozovat jako veřejný prostor bez sociálně patologických jevů…
Funkční přechod má tak 8m na šířku, je dostatečně vysoký, přes den je přirozeně osvětlen, nekončí pravoúhlou zatáčkou, jsou v něm celodenní pestré služby atd. atd., nic z toho tady nebylo, není a nikdy nemůže být.
Přesně, funkční podchody/podjezdy pro lidi na kolech jsou vymyšlené. V tomto místě ty podmínky nejdou splnit (minimálně ne bez demolice sousedního domu).
Škoda ho, zase další cekani na semaforech pro pěší, Dokud do něj nenacpali ty krámky, byl docela pěkný.
Snad zůstane alespoň ten pod Muzeem kvůli metru I když kdoví co ještě Hriba napadne .
Zrovna jsem se včera s někým dohadoval na FB, protože pokud po tom přechodu bude někdo chodit 2x denně z práce/do práce a bude tam čekat na přejití v průměru 3 minuty, přijde takto za rok o jeden den.
na jakém přechodu se čeká tři minuty? a to ještě v průměru? 😀
Neni jich moc, ale nektere takove jsou, treba prechod u stanice Vltavska smerem pod viadukt.
Není výjimkou čekat tři minuty v Praze na Vypichu na přechod z tramvajového nástupiště na chodník a naopak. Ale v průměru tři to nebudou.
Někdy se čeká dlouho v Plzni přes Sirkovou u hlavního nádraží. Přitom tam je podchod, ale se zavřeným vstupem, což je občas k vzteku.
V Plzni u nádraží chybějí spíše rozumné přechody, což je zoufalé. Labyrint podchodů a nadchodů v blízkém okolí je skutečně otravný (jo, když ještě k tomu ten podchod nefunguje, je to asi k vzteku), ale není to primární problém.
na magistrále u Žitné bohužel ano, tam je chodec naprostý nepřítel. A když už tam padne několikasekundová zelená, už tam do chodců najíždějí nervózní řidiči z Anglické.
Vyskytnou se tam kde je větší provoz tramvají a mají přednost .
Jednak statisticky tam tři minuty denně nikdy čekat nebude. A jednak se to kompenzuje úsporou času za vstup do podchodu od Cafedu a pomalý pohyb v plném podchodu.
A ano, dlouhou dobu jsem tudy chodíval denně a bylo to dost mizerné. Jednu dobu to zachraňovala ucházející pizza v hladovém okně, ale ani to nevydrželo.
Žádnou úsporu času oproti podchodu nepozoruji. A vidím, že autoři různých názorů se neshodnou, zda byl podchod nevyužívaný, nebo plný.
Byl plný, dokud neměl alternativu v přechodu. Co tam je ten přechod, lidi hlasovali nohama a podchodem chodil málokdo.
Ta pizza mi dost chybí, dával jsem si tu plněnou. 😋
Nebyla ta provozovna součástí nějakého řetězce? Já mám skoro dojem, že ano a že mají i jiné pobočky po Praze…
Název toho stánku si už nepamatuji.
Quattro Gusto, mají/měli víc lokalit, nebo se stěhovali… Ale jako asi žádná výhra.
https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/images/03867937.jpeg
Díky! 👍
Trochu vám ty počty nevychází.
Tak vidíte, jak je Hřib skvělý člověk, že se i s takovým mimoňem baví a dá mu prostor k debatě 😉
„í v průměru 3 minuty“ Neměl byste se vyjadřovat k věcem, ke kterým vám (vlastní vinou) chybí i ty nejzákladnější fakta (především normy ohledně přechodů).
A o kolik dní přijdou řidiči čekající v kolonách? O kolik dní přijdou lidi, kteří neustále sledují sociální sítě? 😄
Asi to s tím reálným zdržením nebude tak hrozné, když dnes lidi mají na výběr a přesto často chodí přes přechod místo podchodu.
Tak to si podle tohoto principu udělejte inventuru celého dne a budete koukat o kolik let života se připravujete. Nebo máte opravdu vše zorganizované na sekundy?
Na tomto přechodu u Muzea nikdy nebudete čekat déle než 1 minutu… To je dáno jednoduchým výpočtem. Magistrála je zde řízena pevným cyklem délky1 minutu a 20 sekund, přičemž samotná zelená pro chodce (která zde svítí, když jedou auta z Vinohradské a do Vinohradské) trvá kolem 20 sekund. Tedy, když doběhnete k místu v okamžiku, kdy padne červená, do minuty máte zelenou.
Co s tím má společného Hřib?
Jasně, ta pizza byla s žampionama.
Za něj se toho v dopravě dost kazí, i toto bude jeho dílo, alespoň se s tím kasal
Jojo, nedávno jsem tam šel a dost mě štvalo, že jsem musel čekat na semaforech, misto co bych to pohodlně a bez čekání proběhl podchodem.
Mne osobne to vadí, že budu muset stát desítky sekund v smradu u magistrály na semaforu, místo abych bez čekání prošel podchodem. Tu logiku vážne nechápu.
Přechod dlouhý 13,5 m s intervalem 10 vteřin. To budou senioři nadšeni, až tam budou přecházet…
Chodec může dokončit přecházení i na červenou. Časování křižovatky s tím počítá (vyklízecí časy).
Časování křižovatky počítá s běžně pomalejším chodcem. Jako doprovod starého opravdu pomalu se pohybujícího pána jsem zažil situaci, kdy jsme vešli na zelenou, a v době, kdy dostala volno auta, jsme nebyli ani v polovině.
No a co to znamená? Budeme dimenzovat všechny přechody na podobné situace?
To třeba znamená, že nebudeme bourat podchody, tam kde už jsou a jsou bezbariérové.
Podchod – je to sice delší, ale zato horší cesta.
Lidi co špatně chodí většinou volí nejkratší trasu, což bývá přechod. Škrábat se nahoru z podchodu, nedej bože po schodech, nikdo nechce.
Ten podchod byl bez schodů.
Tento konkrétní nebyl ani delší cestou, pokud se pokračovalo na Vinohradskou či naopak. U lidí, kteří chodí opravdu špatně, někdy opravdu převládne názor bez ohledu na nebezpečí zvolit pohodlnější trasu (jedna z mých babiček to také dělala), ale velká část (nikoli nikdo) volí možná méně pohodlný podchod, jehož použitím se nevystaví nebezpečí ani nevyvolají konflikt tím, že by překáželi, když už mají auta dávno zelenou.
Ostatně důvody ke zrušení tu před nedávnem uváděl pan Martin Šubrt, byly technické, nešlo o ideologické rušení podchodu.
Ta rampa podchodu na kraji u tramvajové trati překážela v možnosti navázat bezbariérově chodník od Vinohradské na tramvajovou zastávku. Kromě toho má nenormový příliš příkrý sklon rizikový pro vozíčkáře na neelektrickém vozíku. Tj. pokud by podchod zůstal, tak mohl jedině se schody.
tak prostě auta musí počkat
Pokud je to pravda, tak to bude skoro o 50 % delší čas, než jaký je na přechodech na I. P. Pavlova. Tam je totiž pouhých 7 vteřin.
Na ten jeden krok to v pohodě stačí.
Co všichni blbnete, nad Muzeem i pod Muzeem mají chodci v pohodě skoro 30 sekund volna. A žádnou touhle sekundou nikoho neblokují ani nezdržují, protože ty auta před těmi semafory stála tyhle sekundy vždycky, i když tam žádné přechody nebyly. Pod Muzeem ve Wilsonově auta stojí, aby v tu dobu projela jiná auta kolmo do Žitné a vyjela z Ječné. Nad Muzeem vždycky auta na Legerově stála, když jedou auta od Wilsonovy do Vinohradské a z Vinohradské k Hlaváku. Na obou místech jsou v zásadě jen dvě hlavní fáze řízení, na rozdíl od toho Pavláku, kde mají chodci těch 7-15… Číst vice »
Ten přechod tam už je hezkých pár let a žádné problémy nejsou. Je dojemné, kolik řidičů má najednou starost o seniory, ale zablokovat autem úzký chodník jim obvykle divné nepřijde.
To, že na zelenou se na přechod VSTUPUJE (nikoliv, že chodec musí dojít na druhou stranu), se učí už děti v MŠ.
Neuci se ale realita, kdy agresivni ridic najizdi a houka na pomale duchodce. Mam takoveho duchodce v rodine, dle jeho tvrzeni se to obcas skutecne deje
Realita je taky taková, že důchodce polovinu intervalu prostojí ještě před přechodem, protože má pomalejší reakce, nebo po něčem civí, nebo se vykecává s dalším důchodcem.
a co jako? neurotik za volantem přijde o život, když počká o 10 vteřin déle?
Agresivní řidič je důvodem možná tak k pokutě za zbytné troubení, ne ke zřizování podchodů pro chodce, zvláště v jádrech měst.
Senioři, matky s kočárky doslova milují všemožné podchody…
Pokud v něm nemusíte po schodech, jako byl tento, proc ne. Měl slušnou rampu od Vinohradske.
A proč 10 vteřin? Auta napříč zdola do Vinohradské a z Vinohradské k Hlaváku jedou většinou kolem 30 sekund, tj, chodci zde mohou klidně přecházet 30 sekund a vůbec nikomu nepřekáží.
Hned 2 neuvěřitelné informace v jednom článku. Existující podchod nahrazen úrovňovým křížením a neschopnost efektivně využít prostor budovaný jako podzemní garáže na dohled od hlavního nádraží.
Ale vlastně ano, auta jsou teď v Praze sprosté slovo a přemýšlet v příspěvkové organizaci zřizované magistrátem aktivně se nevyplácí.
viděl jste fotografie toho prostoru pro garáže? Pokud ano, jak si to představujete efektivně využít?
Ten podchod je ale tragický, a ten podzemní prostor vypadá také poněkud svérázně.
Potřebujete-li v samotném centru města hned vedle muzea s názvem Národní podchod pod dálnicí, možná by vám to mělo naznačit, že něco děláte špatně.
(zalomení komentáře vychází tak, že je na novém řádku „Národní podchod pod dálnicí“, což mi způsobilo kratší údiv :))
Neuvěřitelné je to pouze tehdy, když člověk nezná koncept. To úrovňové křížení je ve všech směrech komfortnější. Přitom dopravu zde stejně řídí semafor, protože je tu křižovatka, takže nikdo není tímto poškozen. Efektivně využít podzemní prostor tak úplně nešlo, protože jednak nesplňuje dnešní normy, a jednak není kam dát rampu. A vlastně ani není důvod – parkovací dům je o sto metrů dál. Auto je v Praze sprosté slovo, protože jich je tu moc. Nebo mi chce někdo tvrdit, že řídit auto v Praze je naprostá pohoda? Naštěstí nám už řada (nejen evropských) měst prošlapala cestičku a ukázala, že vědomé… Číst vice »
Proboha sundejte si ideologické brýle a vytahněte banán z výfuku! Proti autům tady v Praze nikdo nic nemá, to tak přijde jen lidem, kteří se po městě nepohybují jinak než v autě, ale to je potom váš problém. Město nemůže vypadat jako jedna velká dálniční křižovatka s rampami sem a tam a parkovištěm všude kde se vejde. Tyhle uplakané nářky nejsou cesta, radši než abyste byl chudáček, projděte se po tom městě občas pěšky, občas se i projeďte na kole nebo MHD, ať vidíte ten svět reálnýma očima a nejste takový děcko.
LOL. V Praze (a v celým Česku) je auto doslova posvátná kráva, na kterou se nesahá. Vždyť i tady se po dokončení křižovatky plánuje návrat „magistrály“ do podoby dálnice s 3 pruhy v každém směru. Všude jinde v Evropě by stavby využili k přeměně dálnice v normální městský bulvár. Ne tak v Praze. Tady stále vládnou sedmdesátky.
Tak se podívejte, kolik pruhů je třeba na Champs-Élysées.
Zatím, taky už chystaj přestavbu, po které jich tam tolik nebude, stejně jako to na mnoha jiných místech v Paříži v posledních letech. Viz třeba taková Rue de Rivoli kousek vedle.
To máte těžké, takový ti motoristé s velkým M ale malým p pořád jenom brečí a brečí a brečí, jak jim všichni ubližují, jednou jsou to ženy, pak cyklisté, příště Piráti a nebo třeba obyčejní lidé kteří chtějí ve městě přechody. Tohle je sorta lidí, kteří všechno v životě prohrávají a naučili se jen plakat, ale jelikož se občas kouknou na video Andrew Tatea nebo Filípka Turků, tak mají pocit jako by jim ten svět prostě najednou patřil a kdo jim nejde na ruku, ten jde proti nim! A v ten moment začnou co? No zase plakat
Ony jsou asi 100 metrů odtud ne úplně využité garáže postavené tak nějak velmi vhodně cca 20 metrů od budovy Státní opery… Ty podzemní prostory pod Legerovou určitě využít nejdou, tedy ve smyslu v nich něco postavit za provozu magistrály. Pokud by tam opravdu mělo být podzemní parkoviště, tak by to znamenalo nejméně o rok delší práce, větší omezení provozu magistrály a hodně problematické řešení vjezdů a výjezdů. No v zásadě stavbu, jakobyste uprostřed ulice 5. května na Pankráci udělala obrovskou díru a v ní stavěl dva roky nějakou konstrukci podzemního parkoviště. V Legerově by to bylo komplikovanější nutností zlikvidovat… Číst vice »
Bohuzel neznam detaily nic, ale vime nekdo, proc tak dlouho nebylo dokonceno nebo proc nezustane? Bez znalosti, jen dle poctu m2 to odpovida cca.50parkovacich mist a to uz mi prijde jako slusne cislo „uklidit“ z povrchu.
Protože to byl jen vlhkej sen soudruhů. Není tam kudy udělat příjezd, ten prostor byl extrémně nepravidelnej (viz fotky) a v mnoha místech s nízkým stropem. Udělat tam skutečně garáže by stálo šílený prachy, zabralo kus parku na vjezd a vešlo by se tam jen pár aut.. Doslova na druhý straně Opery je x-patrovej parkovací dům (jak pěst na oko, ale je).