Za zakázkou na jižní spojku ve Žďáru míří místní firma Aquasys, cena mírně klesla
Obyvatelé Žďáru nad Sázavou vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo do finále tendr na stavbu přeložky silnice I/37, která ve Žďáru nad Sázavou propojí ulice Brněnská a Jihlavská a přinese tak místním alespoň drobnou úlevu od tranzitní dopravy.
Do soutěže o zakázku s odhadovanou cenou 118 milionů korun přišlo šest nabídek, přičemž nejnižší cenu nabídla společnost Aquasys, která má ve Žďáru sídlo. Její cena činí 112,78 milionu korun. Oznámil to šéf ŘSD Radek Mátl. „Na stavbu je vydané stavební povolení v právní moci a dokončena majetkoprávní příprava,“ uvedl Mátl.
Zhruba 700 metrů dlouhá přeložka má odlehčit především Brněnské ulici, v níž se dnes spojují dopravní proudy směřující do Žďáru od východu po silnici I/19 ve směru od Nového Města na Moravě a od jihu po silnici I/37 ve směru od Velké Bíteše (a tím od dálnice D1).
Stavbu chce ŘSD zahájit v příštích měsících, hotova má být příští rok. Přeložka je navržena jako dvoupruhová, na obou koncích bude okružní křižovatka. Po dokončení bude úsek navazovat na již zprovozněnou propojku ulic Brněnská a Jamská.
Obyvatelé Žďáru nad Sázavou ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu. Zhruba před rokem získala stavba souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivů na okolí (EIA). „Předpokládá se, že stavba bude zahájena v roce 2031 a ukončena 2034,“ píše se v předložené dokumentaci.
Obchvat je rozdělen na dvě části: severní (2,4 km) a jižní (3,6 km). Jeho součástí budou mimo jiné dvě mimoúrovňové křižovatky a dvanáct mostů.