Za údržbu dvakrát tolik než před dvěma lety. Server popsal, jak v Ostravě zdražila údržba tramvají

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Očekávání se po prodeji Škodě naplnila, říká dopravní podnik o současné spolupráci s Ekovou.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jarmil

Já se spíš začínám obávat, že si to tu zainteresovaní čtou a jen se nám smějí…

Tak jako nějaký parchant na pískovišti ukrade (pardon vypůjčí si) koloběžku a jezdí s ní okolo, všichni to vidí a mají pouze němý výraz. Zatímco sígři z party si říkají to čumíte blbečci, co?

Jenomže tam se vždycky objevila nějaká teta, která koloběžku vzala a vrátila zpět a vysvětlila, že se slušností nejdále dojdeš…

Platí to ještě dnes?

Jirka

To je překvápko, ale průměrný absolvent střední ekonomky to pochopí během 5 ti minut

Pája

Tam čtu, že zástupci ANO, ODS, Piráti a KDU – ČSL. Zdrželi se ČSSD, proti byli komunisti a místní strany. Tudíž to na mně působí dojmem, který se neodvažuju napsat.

Ondra K.

V komunální politice spíš záleží na konkrétních lidech, než na tom z jaké jsou partaje.

Jarmil

V Ostravě to je přesně takto, nezáleží z jaké si partaje, důležité je si medvěda naporcovat podle zvyklostí. 90” se opakují…

Traman

Klasicke praktiky skodovacke mafie. Navic k tomu ziskali i monopol na nakup tech svych smejdu.

Miloš

Článek vlastně nic neřekl. Jenom to, že se zdražily služby. Takovou informaci poskytne i paní z místních potravin, protože jí to řekl bratr, co dělá na vrátnici. Posoudit to absolutně nemůže laik, natož široká veřejnost. Zvláště v době, když ceny v mnohém šly o mnoho procent vzhůru. Někdy nesmyslně, ale mnozí zkouší, co jim projde… Kolik lidí tady ví co smlouvy obsahují, v jakém rozsahu se práce provádějí? Je otázka, zda za to může Škoda, nebo někdo místní. Za smlouvami stojí lidé a je třeba vědět kdo co rozhodl a podepsal. Pro získání informací se dá mnoho odborně prověřit. Jinak… Číst vice »

Halamus

Článek toho mnoho neřekl, ale to podstatné tam je a kdo má zájem, tak si přečte odkázanou výživnou třídílnou sérii.

Pája

Třeba oprava spřáhla 8x, když tramvaj mívá obvykle spřáhla dvě? Proč? Je natolik nekvalitní, nebo byly poškozeny při MU?

Primářek

Jakože by tramvaj v dílnách během jedné opravy zažila několik MU, při kterých se pokaždé rozbilo spřáhlo? Kdybych si měl nepodloženě zaspekulovat tak spíš cena narostla tak absurdně, že radši vyfakturovali stejnou položku vícekrát za menší částku…

Poskok

A proč je teda info z jiných měst, že k tak velkým nárůstům cen za údržbu nedošlo?

Třeba takové baterie – na začátku roku za 80 kKč, loni uprostřed roku za 215 kKč. Praha letos totožnou baterii za 70 kKč… Asi nějaká magie.

Aaa

Díky, že jste na to poukázali i tady. Měla by se toho chopit i velká celostátní média, protože je až neuvěřitelné, že jim to prošlo takto snadno…

martin.cuberek

Měla by se toho chytnout PČR.

samo

zdražení údržby-jde jen o to,jak si nakrást.Když se s trambají jezdí šetrně a pomalu,tak ji stačí jednou za čas ošplejchnout vodou a ve vnitř vytřít,.když s ní jezdí ale hulváti,tak se musí furt spravovat.

Strojvudce88

Řidič století promluvil.

Ondra

Jenže i když jezdíte „šetrně a pomalu“ tak máte dané servisní intervaly a co se má udělat… 🙂

Pepa z depa

Chudák promluvil

Filip

Tvl tak to je neskutečný názor odborníka.. děkujeme 🤣🤣

Václav

Nechybělo mnoho a stejný příběh se stejným plzeňským aktérem se mohl již přes 10 let odehrávat v Praze…

Anna Kournikova

Toto je něco naprosto neuvěřitelného, co vedení města v Ostravě předvedlo. Škodovce se investice vrátí ve velmi krátkém čase a Ostrava si s takovou bude muset brzy postavit dílny nové. Za toto by měl jít někdo sedět. Kde je péče řádného hospodáře? Československý dopravák odvedl naprosto brilantní práci a je dobře, že i vy tomu dáváte prostor. Jen ať se ví, jak se nakládá s penězi nás všech.

vjkm

Až bude DPO poptávat vlastní dílny anebo až Škodovka najde výhodnější objekt anebo bude mít méně zakázek, prodá dílny Ostravě za zvýhodněnou sociální cenu tři čtvrtě miliardy.

Rosťa

Macura a ANO 2011 nám ukázaly, jak se krade v jejich podání. Však si vzpomeňte o kolik víc se koupily nové tramvaje od Škody oproti starším. Každý 1 m navíc stal 10 milionů.

Josef

DPO v době prodeje očekával do budoucna udržení stejného celkového rozpočtového rámce směrem ke společnosti Ekova. Toto očekávání se naplnilo. DPO společnosti Škoda Ekova celkově platil meziročně podobnou částku pohybující se okolo 100 milionů korun,“ uvedla mluvčí DPO Karolína Šnoblová.

Pochopil jsem to správně, že tím vlastně přiznávají, že za stejné peníze dostanou od nového vlastníka dílen (Škodovky) každý rok méně, když ceny raketově vyrostly?

nations112

No… První se prodají kompletně vybavené a zrekonstruované dílny na obrovských pozemcích za 300mega, teď tohle…
Krásně to město se Škodovkou jede, jen co je pravda…

Jarmil

Nevím zdali už to není dotaz už přes čáru, ale nemohla by redakce vzít “jednu vadnou zakázku” na údržbu jedné tramvaje a poprosit DPO o rozpitvaní této zakázky? Ať konkrétně ukáží v čem vznikly ty “vícenaklady”.

Pracuji v soukromé firmě a při takovém zjištění by se hledalo v čem vzniklo takové selhání, zdali jednotlivce, nebo systémově? Proč to nezajímá majitele, tedy město?

Tady nejde o informace vycucáné z prstu uraženého novináře, tady jsou holé fakta, proč se k tomu staví tak vlažně?

Josef

Problém je v tom, že zaměstnanci DPO řeknou „A co vám je po tom, jsou to snad vaše tramvaje?“ nebo „Však vy to neplatíte, tak proč se o to staráte?“
A v tom je zakopaný pes. Protože jde o firmu vlastněnou městem. Takže právě ty tramvaje jsou naše (občanů ČR) a i ty prošustrované peníze jsou naše (ať se každý podívá na svou výplatní pásku, kolik peněz musíme dát státu, aby je obratem neúčelně a nehospodárně prošustroval, v horším případě část z nich rozkradl přes korupční schemata).

Kubrt

To skoro vypadá, že v ostravské komunální politice není žádná skutečná opozice. Nevím, zda je to pravda, neznám tamní situaci. Pokud to tak je opravdu, asi bude muset reagovat občanská společnost – pan Hinčica vytvořil skvělý podklad.

Josef

Bohužel se velmi blížíte popisu reálného stavu.

Miloš

To je jen volání do lesa.
Podle všeho to velké většině lidí nevadí. Peníze z rozpočtů a dotací je velké tabu. Mnozí si myslí, že se tyto finance někde fasují, nebo je někdo daruje.
Mnozí se vůbec nezajímají, za co platí, kdo s těmi penězi manipuluje.
To je bohužel v celé ČR!
Jenom naivní jsou v klidu a spokojení, ale také chudí.
Jó a volby jsou jen ztrata času…

Bobik

Přesně tohle ale Dopravák s odvoláním na svobodný přístup k informacím udělal. DPO si řekl o nějakých 39tis kvůli „vícepracím spojeným s vyhledáním dat“, což redakce zaplatila. Jenže nakonec v zaslaném balíku ta data, za které si nechali zaplatit chyběla. Popisuje se to v 2. dílu.
Co s tím? Soudit se?

Josef

Spíš jestli to není důkaz, že DPO ví, že tam něco smrdí. Takže si řekli, že za zpřístupnění informací budou chtít 39 tisíc Kč. Což je pro 99% běžných lidí v ČR nedosažitelná částka, aby ji jen tak nenávratně vydali ze svého, jen aby se pak podařilo upozornit na nějakou neplechu. To určitě všechny zvědavce odradí a budeme mít klid…. Ejhle, ČS dopravák ty peníze poslal. Z toho muselo být na DPO pěkné haló. A vidíte, stejně ani neposlali požadované dokumenty. Co dál řešíme? Očvidině ČS dopravák udeřil hřebíček na hlavičku. Ve fungujícím demokratickém právním státě by tohle celé měly… Číst vice »

Bobik

Souhlas, přesně to mě u té částky napadlo taky.
Nojo, no, není žalobce, není soudce, bohužel.

Plecháč

Pěkný tunel, zajímalo by mně podobné srovnání v Plzni, kde také máme privatizovanou údržbu. Plzeň z toho alespoň získala novou (trolej)busovou vozovnu, Ostrava nic.