Za cenu šrotu. Hradec Králové řeší odkup železničního mostu přes Labe
Železniční most Železňák v Hradci Králové. Foto: Petr Štola / mapy.com

Město zvažuje využití mostu jako lávku pro pěší a cyklisty.
Město zvažuje využití mostu jako lávku pro pěší a cyklisty.
Zvýší se skutečně kapacita, když – jak to zatím vypadá – se budou vlaky na trase VO-Choc motat v HK hl.n. křížem s relací Pce-Jaroměř? Protože asi nikoho nenapadlo zamyslet se nad možnostmi mimoúrovňového křížení těchto (celkem vytížených) relací. To bude ojetých srdcovek a hlavně hluku…
Kapacita se zdoukolejněním zvýší vždy. Jezdil jsem jako cestující 3 roky v Curychu na https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sihltal_railway_line a koukal jsem na to jako na zjevení. V podstatě lokálka, kde se střídají dvoukolejné a jednokolejné úseky. Ve špičce interval 10 minut. Tj. 6 párů vlaků. A to ty úseky jsou třeba 3 km dvoukolejný a 3 km jednokolejný. A fungovalo to parádně. Vše dálkově řízené, takže bylo na celé trati jasné na dispečinku, kde jaký vlak je a jezdilo to plynule i při nějakých zpožděních. Když byste měl z Chocně až do Velkého Oseka dvoukolejnou trať, tak průjezd Hradcem Králové je absolutně nepodstatné… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že se na VOChocu předpokládá víc nákladních vlaků než vlaků osobní dopravy, tak se ptám, jakou váhu má argument „stejně tam všechno zastavuje“…
O tomhle problému se ví. Byly tu i úvahy poslat trať na Jaroměř pod zem. To by se tam dalo nacpat. Navíc by se to vyloženě nabízelo udělat teď, mají se stavět nové mosty přes nádraží, místo toho stávajícího a vše by e dalo nějak zkoordinovat. Problém je v tom, že by to bylo drahé. A Uzel HK je drahý sám o sobe. Takže by se těžko zdůvodňovala taková cena za nějaké nádraží mimo Prahu a koridory. Tak se to postaví teď nějak a blbě a až ten problém vyplave a bude jasný, že se s tím musí něco udělat,… Číst vice »
Nejde přece jen o cenu, ale taky o dopady na provoz. Takže výluky budou furt.
„Uzel HK je drahý sám o sobe“
A to se ještě teď desítky milionů nesmyslně vyhodí kvůli rámu pro Kaštanku.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/alej-kastanka-kaceni-zeleznice-dvoukolejka-opatovice-ram.A250716_860744_hradec-zpravy_tuu
co je na tohle cennějšího než šrot, asi ty mostní prohlídky co budou následovat
Cenné je na tom třeba to, že ten most již někdo vyrobil. Dneska vyrobit takový most by stálo majlant. A nikde se nepíše o tom, že by byl ve špatném technickém stavu. Jen o tom, že nahrazení je z důvodu budoucího zkapacitnění tratě.
Tak tyhle konstrukce „langrovy trámy“, se dnes vyrábí a máte je na koridorech, viz známá televizní fotka křížení dálnice na IV. koridoru u Chotovin
Tady to půjde. A v Praze ne??? Kde je chyba??
jistych odlisnosti mezi prahou a HK jste si nevsiml?
Naopak. V Praze jde ledasco. Třeba zrovna teď se tam přesouvá nějaká mostní kontrukce z Počernic na Smíchov.Bratru 20m a 300tun.A tady by měl být s přepravou nějaký extra problém.
Oprava 50m
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-hlemyzdim-tempem-pres-prahu-se-bude-presouvat-300tunovy-naklad-40530784#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
„Most je architektonicky zajímavý a historicky cenný. Správa železnic nám jej nabídla za cenu šrotu,“
To je vidět jakou cenu mají pro SŽ historické památky. Cena šrotu. Pak má mít SŽ peníze na opravu třeba…třeba trati do Krupky.
Pokud za ten most dáte víc, tak se přihlaste. SŽ se zajisté zachová jako správný hospodář a most prodá vám jako zájemci s nejvyšší nabídkou.
Já most k ničemu nepotřebuji, ale to město asi ano když o něj má zájem. Navíc když ví, že je zajímavý a je pro ně cenný. Sž jim jej nabídla za cenu šrotu a když je tedy tak cenný proč město neřekne, že dá víc? Nebylo by to spravedlivé? Když chci něco co pro mě má hodnotu musím to umět ocenit a ne si mnout ruce za jak nízkou částku se mi podařilo koupit.
A proč by to město dělalo? Nebo platíte v obchodě za něco víc, protože zrovna dnes to potřebujete víc než včera? 😉
docela by me zajimal logicky postup, jak jste k tomuto dosel.
jako uz dlouho mam pocit, ze tady tapetujete blaboly zkopirovanymi z chatgpt, ale timto se chatgpt omlouvam – takovou blbost by nevygeneroval.
Takže když bude někdo kupovat něco od člověka který neví jaká je skutečná hodnota protože pro něj to takovou hodnotu nemá je podle Vás správné když kupující bude zticha místo toho, aby prodávajícímu řekl, že hodnota je vyšší než kolik požaduje a nabídl mu o něco více než prodávající původně chtěl?
Chápu, v dnešní době kdy se každý snaží koupit za co nejméně a někteří nejsou schopni ani respektovat kupní cenu požadovanou prodejcem a troufnou si na návrhy typu „dám třetinu a hned odvezu) asi ojedinělý názor.
vy to mate malinko pomatene.
kdyby jim to ZS nabidla za tu vasi imaginarni cenu zohlednujici historickou hodnotu a kdesi cosi, tak by taky mohla dopadnout tak, ze most zustane ZS a ti ho budou muset na sve naklady udrzovat / zbourat
takto vyresi problem, nikdo o nic neprijde, zs se zbavi neceho co nechce a mesto ziska neco, pro co najde (zda se) nejake vyuziti.
proberte se.
Chce-li prodejce cenu, kterou nejsem ochoten dát, nekoupím. A pokud tlačí na koupi, tak holt návrh na nižší cenu, není nic neakceptovatelného. To není koupě od staré neznalé babičky, či nezkušeného člověka. To jsou organizace, které by měly vést profesionálové. Veřejné instituce mezi sebou musí zejména dodržet zákon.
„docela by me zajimal logicky postup, jak jste k tomuto dosel.“
Kdysi jeden člověk prodával kovadlinu a chtěl jí prodat za cenu šrotu protože pro něj neměla význam ani využití. Ta kovadlina měla 150Kg a při tehdejších cenách by její hodnota ve sběrně byla někde okolo 500Kč. Dostal za ní 1000Kč tedy dvakrát tolik kolik požadoval. A spokojení byli oba.
Co vám brání koupit si ten most za lepší cenu a dát si ho potom třeba na svoji zahradu?
dobrá správa se chová jako řádný hospodář a prodá nejvyšší nabídce
město se chová jako řádný hospodář a zaplatí přesně tolik, kolik je ochotno. nikdo z nich si ve svém rybníčku nic jiného nemůže dovolit.
1. je správně stejně jako 2. Ovšem nevšml jsem si, že by v článku bylo zmíněno něco o tom, že byl most nabídnut k prodeji formou soutěže.
A kdo by se hlásil do soutěže? Jenom kovošroty. Co s takovým mostem, nejde dovézt nikam daleko od původního místa, musí pro něj využití najít poblíž, v podstatě skoro na tom samém místě.
Nikdo Vám nebrání rozbít prasátko a koupit modlu nebouračů, údajně historický cenný most na Výtoni. Pomůžete tím několika dobrým věcem současně 🙂
Prd historická památka. Prostě most.
SŽ očekává, že za něj dostane jako kdyby ho měli dát do šrptu, jinou cenu pro ně memá, použít ho nekdě jinde než tady je stejně problematické (hlavně na přesun). Jestli ho město využije v podobě posunutého o pár mětrů vedle je dobře, odpadně i demontáž a jediným úkolem bude ho přesunout. Myslím, že spokojené budou obě organizace.