Z železničního silniční. Ústí plánuje, co s drážním mostem přes Labe
Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Most je v dobrém stavu po generální opravě.
Most je v dobrém stavu po generální opravě.
SŽ se nechce platit dál obří častky za údržbu a nebo za demolici když bude vedle stavět nový čtyřkolejný, což dává smysl. A tak ho radši nacpou městu, a ti si ho s nadšením vezmou na hrb a budou přestavovat na silniční. Určitě v Ústí máme 1000 jiných věcí, do kterých by bylo potřeba investovat peníze….
Při troše nadhledu jste to mohl pochopit třeba tak, že město využije naskytnutou příležitost …. jen blázen se dogmaticky druží plánů vzniklých „u stolu“ a nevyužívá příležitosti, které přináší doba …
Jedna větší sci-fi než ta druhá, stejně tak jako jeden větší fantasta než ten druhý, a doufám, že u koryta nebude za krátkou dobu ani jeden ze zmiňovaných pánů, co jsou naprosto odtrženi z reality. jestli dneska provokují dostavbu VRT na rok 2045, tak v našich podmínkách budu opravdu rád, jestli se toho vůbec dožiju do té stovky.
Jednomu se rozpadají koleje a tomu druhému město.
„Po celé trati vlaky pojedou podle dřívějších informací Správy železnic v roce 2045.“
Podle informace z roku 2016 to měl být rok 2030. 🙂
Mmch. jestliže bude úplně nový most v nové poloze, pak je o to zvláštnější, že takový most „projde“, zato spojka od „centrálního nádraží“ mimo Střekov směr. Velké Březno by prý „neprošla“.
To moc zvláštní není, neb triangl mezi budoucím centrálním nádražím a Velkým Březnem by spolehlivě zlikvidoval zástavbu kolem ulice Žukovova v bývalé čtvrti Kramoly.
Což je plusmínus stejné, možná i menší, ve srovnání s rozsahem demolic už před 7,5 lety v Plzni-Skvrňanech kvůli navornání tratě.
Navíc bydlení ve zmiňovaných domech tak jako tak bude mít zhoršenou kvalitu po dobu výstavby nových mostů + pak i s provozem veškeré tranzitní i příměstské osobní, jakož i tranzitní nákladní, dopravy.
P. S. Možná že by prvním krokem mohlo být přejmenování té ulice. 🙂
** Fuj ten překlep v prstokladu – samozřejmě NAROVNÁNÍ.
Až bude VRTka a nový železniční most, tak tento stávající bude na konci životnosti nebo za hranicí.
To už budou probíhat diskuze a hádky o něj jako o most v Praze.
No tak si Ústečáci postaví přesnou kopii, no. Panorama z lanovky zůstane… O:)))
Před válkou ve spodním patře silniční most byl. Dole jezdily auta, a nahoře vlaky. Mít silniční most nahoře mi nedává smysl, ta silnice by vedla vysoko nad okolním terénem, a neměla by na co navazovat. Stejný nesmysl je věta „pod ní by stejně jako doposud fungovala lávka pro pěší a cyklisty“. Ta lávka je pouze pro pěší, na mapy.cz je to zakresleno špatně. Vjezd cyklistům je tam výslovně zakázán, a má to svůj důvod – lávka je poměrně úzká. Samozřejmě je to všechno hypotetická diskuse, protože se bavíme o stavbě, která bude kdo ví kdy, ale pan primátor opět dokázal,… Číst vice »
Tak když ve spodním patře jezdily auta, určitě tam půjde zřídit cyklostesku. Nájezdy na silnici v horním patře se musí vybudovat.
To byl ale úplně jiný most, na stejném místě.
Když budu hnidopich, tak to byl jiný most, ale o 20 metrů vedle proti proudu. Pod Větruší je ještě pilíř.
https://mapy.cz/s/fusutavure
Cyklostesky. Zajímavé slovo.
Příklad: „Sakra, kdo během zimy ten kopec udělal strmější?“
Před válkou po železničním mostě auta jezdila, ale ne po tomto mostě z roku 1958. Ten původní dvoumódový byl o kousek vedle po proudu od tohoto.
Toho primátora nikdo v UL nezná a vztah k UL má asi jako by byl starosta New Yorku.
Nedá mi to, opravdu se projedu VRTkou z Prahy do Drážďan až v roce 2045??????? Za 20 let?!?!🤦♂️😒Když teď tvrdí, jak ta příprava jde strašně rychle dopředu..
Tak obecně tunely se budují řadu let. A nějaké roky trvá i příprava staveb, které je v ČR časově velmi náročná.
Virtuálně zcela urřitě.
Největší problém je Středohorský tunel. Proti jiným geomorfologickým celkům v Česku nevzniklo České středohoří vrásněním nebo tektonickými pohyby, ale činností sopek. Je to samej čedič, znělec, pískovec.
Činností sopek vzniká pískovec? Fakt?
To ne, ten tam byl ještě před těma sopkama. Takže teď tam máme místy docela zajímavou geologickou směsici, ze které budou všichni tuneláři úplně happy…
Středohorský tunel má mít cca stejnou délku, jako právě budovaný tunel Semmering, který těm Rakušákům bude trvat 18 let, a to jsou to zkušení stavitelé tunelů v geologicky (myslím) jednodušším prostředí.
No ale z Aussitz nach Prag se žádné velké megastavby stavět nemusí, teoreticky by mohlo být fertig dřív než bude hotov Erzgebirgstunnel. A narozdíl od Rakušáků nepovede chalupoidně.
Když už, tak Aussig.
A naopak – z Ústí do Prahy se pro výrazné zkrácení cestovní doby bude budovat právě ten Středohorský tunel (u něj je to „jen“ o cestovní době; jinak kapacita dvou dvoukolejek podél Labe by byla dostatečná, tzn. u tohoto tunelu to není o „řešení kriticky nedostatečné kapacity stávajících tratí“), jednak i tunel okolo Líbeznic 🙂 (jakož i v severní části Prahy, obecně tedy na úseku od Prahy k Polepům).
Co je to Aussitz, Weltmanne?
Středohorský tunel má mít 18 km, Semmeringský 27,2 km. To není ani cca stejné. Geologicky to tam je asi hodně složité, když je to v půdorysu pěkná vlnovka. Ale u nás se ani dvoutřetinová délka za těch 18 let nepostaví. Na to vsadím dolar proti fazoli.
Až 2045? To je neuvěřitelný optimismus. Krušnohorský tunel před rokem 2050 nebude ani náhodou a před rokem 2060 by to byl velký úspěch.
S těmi termíny jen lžou veřejnosti. Nic víc.
Oni vědí, že se o to málokdo zajímá do hloubky.
Z toho pršet nebude
„dostavění vysokorychlostní trati“ :)))
„Po dostavění vysokorychlostní trati ho Správa železnic nebude potřebovat.“ To mají zatím v Ústí času dost.
Za povodní jediný funkční most ve městě…