Z výluky do výluky. Rychlíky Liberec – Pardubice opět částečně nahradí autobusy

Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMotorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Výluky se posouvají na úsek Stará Paka - Jaroměř.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
book

vždyť oni už to autobusy jsou od té doby co tam s nimi jezdí arriva 😀

Milan

pak přejdou k rekonstrukci nádraží Ž.B a je to zase v řiti…

Alibaba

Druhá kolej je sprosté slovo…

Milan Dvořák

Ale není, mezi Hradcem Králové a Pardubicemi už z větší části druhá kolej funguje a další pokračování do Jaroměře je v plánu „již brzy“. Jen si tu maximální traťovou rychlost 160 km/h na rychlících moc neužijeme minimálně do roku 2029. Nic ve zlém proti Arrivě, vozovému parku a jejím zaměstnancům – jezdí s tím co si ministerstvo objednalo, na tom co SŽ postavila…

Alibaba

A není to málo z délky mezi Pardubicema a Liberecem?

Proč neudělali druhou kolej mezi Turnovem a Železným Brodem, kde vlaky jsou taky zahustěny?

S Arivou to vůec nesouvisí, 2 koleje jsou potřeba nezávisle na tom kdo bude jezdit, vývoj vozového parku se dá vždy přispůsobit.

Milan

mezi Turnovem a Ž.B jezdí akorát dvě linky Praha – Tanvald a Liberec – Pardubice… co je tohle za hustotu provozu?

Alibaba

A k tomu nějaké osobáky.
Obecně jde o spolehlivost a pak když tam něco opravujete, tak vám NAD hodně rozhodí okolí. Při dvou kolejích v tomto úseku by ten největší opruz odpadl.

P.S.: Silnice se taky nestaví jednopruhové řízené semafory. Jednopruhové jsou maximálně nějaké místní obslužné komunikace.

N.N.

Jednopruhové sinice s výhybnami najdete v pohraničí naprosto běžně a dosahují značných délek. Mnoho z nich je jen na povolení správce (nikoliv DÚ+SŽ, ale Lesy ČR).

Alibaba

Ale to právě nejsou silnice I., II. a III. třídy.

Twix

Mezi Turnovem a Železným Brodem víc než druhá kolej pomůže rekonstrukce zabzař, aby mohl osobák odjet dříve za rychlíkem (v opačném směru naopak), a tudíž nemusel tak dlouho vyhnívat v Turnově, protože takto se tam v současné koncepci jezdí. A tato rekonstrukce už pokud vím probíhá.

Jiří

Alespoň si člověk stihne v Turnově zakouřit nebo do jít pro pivo

N.N.

Rozdíl mezi opravou a rekonstrukcí. Dělat jenom rekonstrukce a žádné opravy, to není dobrý nápad. Zajisté víte, jak na tom byla Mšenka, kde se neopravovalo.

M K

Šílená trať.

Sova

A jako bonus tyhle výluky neznamenají pro cestující absolutně žádné zlepšení oproti stavu před výlukami.

Miroslav

Ano, v podstatě se dá projet jen v zimě. Zbytek roku jsou různé výluky, už několik let po sobě. Není to tak dávno, kdy v úseku SP – Jaroměř probíhala modernizační akce s názvem odstranění propadů rychlosti. Dokonce dva roky po sobě, jeden rok udělali spodek a vrátili staré koleje a druhý rok udělali nové koleje … Co tam proboha budou dělat znovu?

Leinad

Jestli vyměnili jenom spodek a kolejnice, musí ještě zvlášť udělat pražce.

platamond

Zkuste si zjistit co to je spodek. Opravdu nemá nic společného s kolejemi, práci ani se šterkem.

Frantisek

Pořád jim tam může třeba spadnout strom kvůli zanedbáné údržbě

Lachim

Ach jo… Jakožto pravidelný cestující v úseku Liberec-Hradec bych byl 100x radši, kdyby tu trať rozkopali ve všech úsecích najednou, než aby se to dělalo salámovou metodou skoro rok.
Nevíte, jestli to má nějaký logický důvod?

Zrcadlo

Peníze

Beny

Možná, zdůrazňuji možná může být občas důvodem nákladní doprava a zachování přístupnosti nějaké stanice aspoň z jednoho směru.

V tomto případě mě však nenapadá jaké stanice 🤷

Hans1934

Cestovní rychlost Pardubice -Liberec je na úrovni Franze Josefa

Frantisek X

Nebojte, vedle bude pro auta rovnou dálnice. To by bylo, aby ještě něco/někdo jezdil(o) vlakem.

N.N.

A v autech nejsou lidé?

Jarda

a co takhle mít dálnici i trať na úrovni? Jenže u silnic postavíme novou na zelené louce, tak na železnici maximálně vyměníme výhybky a upevnění, aby se mohlo jet o 5 km/h rychleji

N.N.

Všecko naráz se udělat nedá. Teď konečně už se začalo s druhou kolejí z Přerova do Brna – poněkud větší města to spojuje. Těch restů je fakt moc.

Twix

Ano, ale ta trať na úrovni z Liberce do Hradce by měla v docela dohledné době vést přes Nymburk a Chlumec. Proto se u Staré Paky do žádných velkých akcí s přeložkami už nikdo nepouští. Tedy kromě druhé koleje z Hradce do Jaroměře, která se nestaví kvůli Staré Pace, ale ta se s tím také sveze.

Jiří Šrámek

Tak to jsem dlouhodobě císařovu rychlost dost podceňoval.

Jarda

není, přes Kolín to je rychlejší

Dodroj

Rychlost bych řekl že není úplně problém , na celé trati je většinou 80-90 s pár úseky 70 a 100. Což je srovnatelné se silnicí , problém je vedení trati , samé oblouky zejména úsek Turnov – Liberec , kdyby jste měl autem projet všechny města nebo alespoň ty větší , které jsou na trati tak železnice vyjde mnohokrát líp. Řešení je narovnat některé úseky.

Milan

technicky její trasování taky odpovídá Francovi… podél Sudetské hranice…do Jaroměřské kasárny… dnes už poněkud trapné.

Jarda

by mě zajímalo kolik % času je R14A průjezdná v celé délce, ani bych se nedivil, kdyby to bylo pod 50% za posledních cca 10 let

Povazan

Niečo podobné ako R11 a R25…

Frantisek

Skoda, ze ty autobusy nemuzou jezdit casteji nez co 2h a musi stavet v kazdy venkovsky dire