Z výluky do výluky. Rychlíky Liberec – Pardubice opět částečně nahradí autobusy
Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Výluky se posouvají na úsek Stará Paka - Jaroměř.
vždyť oni už to autobusy jsou od té doby co tam s nimi jezdí arriva 😀
pak přejdou k rekonstrukci nádraží Ž.B a je to zase v řiti…
Druhá kolej je sprosté slovo…
Ale není, mezi Hradcem Králové a Pardubicemi už z větší části druhá kolej funguje a další pokračování do Jaroměře je v plánu „již brzy“. Jen si tu maximální traťovou rychlost 160 km/h na rychlících moc neužijeme minimálně do roku 2029. Nic ve zlém proti Arrivě, vozovému parku a jejím zaměstnancům – jezdí s tím co si ministerstvo objednalo, na tom co SŽ postavila…
A není to málo z délky mezi Pardubicema a Liberecem?
Proč neudělali druhou kolej mezi Turnovem a Železným Brodem, kde vlaky jsou taky zahustěny?
S Arivou to vůec nesouvisí, 2 koleje jsou potřeba nezávisle na tom kdo bude jezdit, vývoj vozového parku se dá vždy přispůsobit.
mezi Turnovem a Ž.B jezdí akorát dvě linky Praha – Tanvald a Liberec – Pardubice… co je tohle za hustotu provozu?
A k tomu nějaké osobáky.
Obecně jde o spolehlivost a pak když tam něco opravujete, tak vám NAD hodně rozhodí okolí. Při dvou kolejích v tomto úseku by ten největší opruz odpadl.
P.S.: Silnice se taky nestaví jednopruhové řízené semafory. Jednopruhové jsou maximálně nějaké místní obslužné komunikace.
Jednopruhové sinice s výhybnami najdete v pohraničí naprosto běžně a dosahují značných délek. Mnoho z nich je jen na povolení správce (nikoliv DÚ+SŽ, ale Lesy ČR).
Ale to právě nejsou silnice I., II. a III. třídy.
Mezi Turnovem a Železným Brodem víc než druhá kolej pomůže rekonstrukce zabzař, aby mohl osobák odjet dříve za rychlíkem (v opačném směru naopak), a tudíž nemusel tak dlouho vyhnívat v Turnově, protože takto se tam v současné koncepci jezdí. A tato rekonstrukce už pokud vím probíhá.
Alespoň si člověk stihne v Turnově zakouřit nebo do jít pro pivo
Rozdíl mezi opravou a rekonstrukcí. Dělat jenom rekonstrukce a žádné opravy, to není dobrý nápad. Zajisté víte, jak na tom byla Mšenka, kde se neopravovalo.
Šílená trať.
A jako bonus tyhle výluky neznamenají pro cestující absolutně žádné zlepšení oproti stavu před výlukami.
Ano, v podstatě se dá projet jen v zimě. Zbytek roku jsou různé výluky, už několik let po sobě. Není to tak dávno, kdy v úseku SP – Jaroměř probíhala modernizační akce s názvem odstranění propadů rychlosti. Dokonce dva roky po sobě, jeden rok udělali spodek a vrátili staré koleje a druhý rok udělali nové koleje … Co tam proboha budou dělat znovu?
Jestli vyměnili jenom spodek a kolejnice, musí ještě zvlášť udělat pražce.
Zkuste si zjistit co to je spodek. Opravdu nemá nic společného s kolejemi, práci ani se šterkem.
Pořád jim tam může třeba spadnout strom kvůli zanedbáné údržbě
Ach jo… Jakožto pravidelný cestující v úseku Liberec-Hradec bych byl 100x radši, kdyby tu trať rozkopali ve všech úsecích najednou, než aby se to dělalo salámovou metodou skoro rok.
Nevíte, jestli to má nějaký logický důvod?
Peníze
Možná, zdůrazňuji možná může být občas důvodem nákladní doprava a zachování přístupnosti nějaké stanice aspoň z jednoho směru.
V tomto případě mě však nenapadá jaké stanice 🤷
Cestovní rychlost Pardubice -Liberec je na úrovni Franze Josefa
Nebojte, vedle bude pro auta rovnou dálnice. To by bylo, aby ještě něco/někdo jezdil(o) vlakem.
A v autech nejsou lidé?
a co takhle mít dálnici i trať na úrovni? Jenže u silnic postavíme novou na zelené louce, tak na železnici maximálně vyměníme výhybky a upevnění, aby se mohlo jet o 5 km/h rychleji
Všecko naráz se udělat nedá. Teď konečně už se začalo s druhou kolejí z Přerova do Brna – poněkud větší města to spojuje. Těch restů je fakt moc.
Ano, ale ta trať na úrovni z Liberce do Hradce by měla v docela dohledné době vést přes Nymburk a Chlumec. Proto se u Staré Paky do žádných velkých akcí s přeložkami už nikdo nepouští. Tedy kromě druhé koleje z Hradce do Jaroměře, která se nestaví kvůli Staré Pace, ale ta se s tím také sveze.
Tak to jsem dlouhodobě císařovu rychlost dost podceňoval.
není, přes Kolín to je rychlejší
Rychlost bych řekl že není úplně problém , na celé trati je většinou 80-90 s pár úseky 70 a 100. Což je srovnatelné se silnicí , problém je vedení trati , samé oblouky zejména úsek Turnov – Liberec , kdyby jste měl autem projet všechny města nebo alespoň ty větší , které jsou na trati tak železnice vyjde mnohokrát líp. Řešení je narovnat některé úseky.
technicky její trasování taky odpovídá Francovi… podél Sudetské hranice…do Jaroměřské kasárny… dnes už poněkud trapné.
by mě zajímalo kolik % času je R14A průjezdná v celé délce, ani bych se nedivil, kdyby to bylo pod 50% za posledních cca 10 let
Niečo podobné ako R11 a R25…
Skoda, ze ty autobusy nemuzou jezdit casteji nez co 2h a musi stavet v kazdy venkovsky dire