Z třídy Míru v centru Pardubic možná po letech zmizí trolejbusová doprava

Třída Míru v Pardubicích. Foto: Šjů / Wikimedia CommonsTřída Míru v Pardubicích. Foto: Šjů / Wikimedia Commons

V Pardubicích je část lidí proti trolejbusům na pěší zóně.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
viridis

Opět souhlasím s Robertem. Nerušit! Důvodů je víc. Ale hlavně – proboha, komu vadí pár sloupů a sotva viditelné trakční vedení? Jak se dříve říkalo „neví, cou roupama“…

Miloš

Třída míru není žádná Brodway

https://www.youtube.com/watch?v=QK9j51JY1CA

král j

Není to u pana Pelikána střet zájmů, když je radním a současně ředitelem Dopravního podniku, organizace zřízené městem?

Miloš

A ještě je ředitelem asociace dopravních podniků ČR,je pracovitý

Lupens

Zrušení trolejbusu na Třídě Míru. A nebyl by to ze starny města „dotační podvod“ ? Podmínku dotace z EU fondů, bylo zachování trolejbusů. A ta dotace byla dosti významná. Když je údajný „dotační podvod“ babišovo Čapí hnízdo, tak by to muselo bý i v tomto případě. Babiš splnil podmínky dotace. Firma musela být „malá“, tak ji tak udělal. Po udělení dotace a uplynutí nějakého času Čapí hnizdo zase vložil do velké firmy. A toto by mohlo být to samé. Splnila se podmínka dotace, zachovala se trolebusová doprva ( i když defakto jen jako ) a po určité době se chce… Číst vice »

Krondráf

Souhlasím s vámi

Hans

Podmínka byla 5 let zachovat , aspoň tak to bylo prezentováno od počátku rekonstrukce

Pája

Asi takhle – je to poněkud – nezvyklé, ale pokud to svítí teplou a dolů, tak to celkem ujde.

tarten

Zjevně to vytváří víc světelného smogu než potřebného světla.

SYN

K tomu bych řekl… „daň za krásu“ a je asi poměrně vysoká…

robert

Nerušit. O tom není nutné jakkoliv polemizovat. Tratě v centru mají být redundantní, aby bylo možné lépe plánovat objízdné trasy při nějakém průšvihu. Ovšem projekt samozřejmě zvorali ti, kteří ho naplánovali. Měl tam být takový povrch, který kolům trolejbusů odolá.

Miloš

dráty zrušit mají baterkové trolejbusy

Miloš

Pěknou pěší zónu má Lodž 3km?Gdansk,Zakopane,Kaunas nekuřáckou!V Česku se to nepovedlo skoro nikde,možná Jíčín?

martin749

Vyženou MHD, ale rozpadat se jim to bude dál, jelikož je dlažba rozpadlá a zničená jen tam, kde po pěší zóně jezdí osobní auta jako po normální ulici. Navíc v nejhorším stavu je dlažba v místě, kde to vypadá jako na parkovišti a ne jako na pěší zóně. Takže pokud chtějí, aby se dalžba přestala rozpadat, tak musí bezpodmínečně vyhnat automobilisty a ne MHD.

Miloš

pravda to není žádná pěší zóna s el.koloběžkama a taxi a dámejidlocz

Miloš

No konečně,co to ta Liberecká firma totálně spackala,nekvalitní prací a levnou dlažbou.To byl unikát pěší zóna s MHD, zadrátovaná ,trakční sloupy a divné lampy,bez zeleně a laviček,možných předzahrádek kaváren s trolejbusy v zádech,ještě opravit ten podchod u Zelené věže,na staré renesanční město a zámek,královská třída.

Jindra CV

Aha, zrušíme trolejbusy a pustíme tam auta. Koho toto mohlo napadnout!

Pája

To zní jako nápad ODS, nebo možná ještě TOP nula nevím kolik

Miloš

ANO

Pája

A nebo 😃.

Miloš

nebo el koloběžky

Pája

To je zvláštní. V některých městech jezdí pěší zónou sníženou rychlostí tramvaj, která nevadí. Ale trolejbus vadí? Pokud jde o dlažbu, tak i ve Zlíně se Náměstí Míru nejdřív předláždilo, potom opravilo, následovala oprava opravy a nakonec znovu a lépe. Chodci a cyklisté jsou holt těžký kalibr 😃

SYN

Inu, šaliny nevadí… jak komu… zatím ji bráníme… ale děsně zavazí zahrádkám restaurací a SUVčkům pánů podnikatelů co tam jezdí služebně na pochůzky…

Pája

Přitom zrovna trolejbus má oproti šalině tu výhodu, že dokáže objet i yntelygentňe stojící auto. No a pak je tu argument s objízdnou trasou pro MHD… Že trolejbusy nechce projektant je problém toho projektanta.

SYN

Tak u nás ty koleje byly celý můj život, tak by byla ostuda je vytrhat. Možná jednoho krásného dne až budeme mít ve vozovně 75+% bateriových busů tak by se dalo uvážit… pak už asi rovnou bez drátů přes centrum…
Od krajní koleje po stěny domů nám tu zbývá takových 7-8m na každou stranu, takže když se nevymýšlejí 3,14čoviny tak místa habakuk.

jva

Cyklista (jakožto kategorie, tedy i koloběžky) nemají v pěší zóně co pohledávat. Jedině s povolenou výjimkou jako třeba trolejbusy (či jiná daná kategorie vozidel). Bohužel je v ČR všeobecně bráno (a tolerováno), že pěší = cyklo (vč. chodníků).

Kamui

Architekt, který rekonstrukci Třídy Míru projektoval tam trolejbusy nechtěl. Město na nich však trvalo. Tak tam architekt alespoň navrhnul záměrně poddimenzovanou dlažbu a snad ty nejošklivější sloupy trakčního vedení, co byly k dispozici.

Šejdr

Spíš šlo o to, že byly nejlevnější. A taky o to, že málokdo si dal práci a prostudoval detailně projekt. Myslím, že nejen veřejnost, ale i mnozí zastupitelé se spokojili s hezkými vizualizacemi. A na těch bylo trolejové vedení zakresleno zavěšené na tmavých tenkých sloupech, které se sice nedají pro vrchní vedení použít, ale zato na obrázku vypadají docela přijatelně: http://www.pardubice.eu/runtime/cache/images/lightbox/horizont_u_sladkovskeho.jpg
O to větší byl šok, když se místo nich v ulici objevily světle šedé tlusté oceláky.

Miloš

Pěší zóna je na Karlovině,nebo v Polabinách

Miroslav Zikmund

Žulová dlažební kostka není umělecký skvost, na rozdíl od betonu nezvětrá, nepodléhá erozi v důsledku solení, mrazu, oblevě a výtlukům. Pokud je dlažba kvalitně položena na pevnou betonovou základovou desku, s minimálními rozestupy a utemována, tak se vlivem zatížení vozovky kostky nepropadají a nerozjíždějí …

Kuba

Dlažbu zase udělali nekvalitně a/nebo z nevhodného materiálu. V HK je ve Švehlově ulici taky rozbitá dlažba a to tam je jen pěší zóna s vjezdem pro cyklisty a zásobování do 3.5t. https://mapy.cz/s/lozacorega

Jiří Kocurek

Vždyť je to jednoduché: Když chci pojezdnou dlažbu, nesmím objednávat dlažbu pochozí. Objednat pochozí dlažbu a pak ukazovat prstem na řidiče, dlaždiče, výrobce atd., že nevydržela silniční provoz, to je známka chabého rozumu.

Miroslav Zikmund

Nejpevnějším a nejkvalitnějším materiálem je dlažební kostka. Při opravě / rekonstrukci vozovky ji lze používat „na věčné časy“ …. když se jedna strana krychlíčky ojede do hladka, má ještě dalších pět stran s drsným povrchem … Pravda, je poněkud hlučnější, ale trolejbus v pěší zóně netrhá rychlostní rekordy …

SYN

Drobná námitka – vidím tam všude popelnice (krásné…), takže tam musí jezdit popeláři? Maji multikáry nebo tam jezdí ti „normální“ s autem jako prase (jak v naší uličce o dvou blocích)?

Miloš

a co zásobování ,kaváren,pekáren,restaurací,obchodů,hotelů,dronama?

původní Jakub P

Zásobování takových míst se dá dělat tak, že zásobovací dodávka zajede na konec nejbližší kolmé uličky, tam je místo pro vykládku a z něho se to lifruje ručně, ať už paleťákem, pokud je to na paletách, nebo dneska často používají klece na kolečkách, které dodávka s hydraulickým čelem spustí a člověk ji těch pár desítek nebo stovek metrů k příslušnému obchodu dotlačí. Je to naprosto standardní a používané řešení. Jsou a vždycky budou místa, kam to auto nejen, že nesmí, ale ani tam fyzicky nemůže vjet. Takže je celá škála řešení pro tyhle případy. Co jsem kdysi pomáhal s cateringem,… Číst vice »

původní Jakub P

Vemte si třeba velká nákupní centra – ta mají většinou jednu, max dvě vykládací zóny pro zásobování, kterými se zásobují všechny obchody v centru. Od té vykládací zóny k obchodům to jde všechno na ručních vozících (max. nějakej ten elektrickej paleťák) servisníma chodbama a výtahama do jednotlivých obchodů. Případně hlavníma chodbama a výtahama mimo otvírací dobu. Stejně tak to může fungovat na tý pěší zóně. Klidně i s tím, že se tamní obchody domluvěj a nějakej ten elektrickej manipulační vozík si na to koupěj dohromady a budou si ho půjčovat. Proveditelný je zkrátka leccos, je to hlavně o rozhodnutí města… Číst vice »

Šejdr

Na té pěší zóně už zbyl jen jeden supermarket a jedna drogerie (a ty mají zásobování z druhé strany traktu), zbytek jsou kebabárny, caffeterie, herny, banky a pár malých obchodů. Ale jak píšete – jde hlavně o důslednou kontrolu dodržování pravidel zóny, a to v Pardubicích nefunguje. Kdyby fungovalo, nemohlo by se stávat, že se tam trolejbusy denně s obtížemi proplétají mezi auty nebo také několik minut čekají, až se rozvozci jídla vykecají, dokouří a se svými plechovkami konečně uhnou z cesty.

Miloš

Je to tam samá kavárna ,kebab,vietnamská bistra,banky atd,na bydlení to moc není

Tomas

Ne, nemůže a nebude. Ale nečekám, že to někdo se zkušeností s cateringu, tj. odtahat na stánek pár krabic, může nějak pochopit.
Nebo si ten paleťák někde půjč a dej s ním třeba 300m na dlažbě a 300m v OC. Uvidíme…

původní Jakub P

Jj, pár krabic s mlíkem, třeba sto litrů na den, „krabici“ v podobě kávovaru, 50-100 kilo podle toho, jak velkej se bere, pár set litrů vody v kanystrech, pokud není k dispozici ověřenej zdroj na místě, mlýnek nebo dva (+- 15 kilo každej) pár dalších krabic se vším možným, stánek, to je taky v podstatě taková krabice, jen teda neforemná a váží taky pár desítek kilo, stoly (který zmíněný vybavení unesou)… Jenom takovej normální maximální náklad středně velký dodávky. A v případě vícedenní akce každej den zavážení dalšíma zásobama. Samozřejmě vozíky musí bejt adekvátní dlažbě, která v těch místech je… Číst vice »

Tomas

Člověk to stovky metrů dotlačí? Kde se to dá vidět, kromě aktivistických snů bez aut?

původní Jakub P

Kdekoli, kde to auto prostě blíž neprojede, protože tam pro něj není sjízdná cesta, nebo je tam vymáhanej zákaz? Jasně, v dnešní době už to bude často spíš nějakej malej elektrickej vozík než lidská síla, ale to na principu nic nemění.

Miroslav Zikmund

Vozidla do 3,5 tuny, ŘP „B“ ….

Miroslav Zikmund

Kolikrát za hodinu tam jedou „popeláři“ ….

yxc

Tak ono platí pravidlo, že aby velkoformátová dlažba pod zátěži nepraskala musí mít tloušťku min. 1/3 delší strany. Což neplatí ani v hk ani Pardubicích. Další věc je, že musí být dostatečně únosné konstrukční vrstvy pod dlažbou, což tady taky neplatí. A nakonec musí být ještě kvalitní dozor investora, co si pohlídá kontrolní zkoušky a to v obou městech rozhodně nefunguje.

Miloš

kostky jsou věčné,ale ty už má někdo na chalupě,podobně Sladkovského ulice,stále praská dlažba,pod osobákama

Ondra K.

Přesně tak. Další názorný příklad jak se nemá používat velkoformátová žulová dlažba je třeba náměstí Svobody a přilehlá Masarykova ulice v Brně. Naštěstí Brno se z toho poučilo a na Joštově ulici, která byla dělaná později je už kamenná kostka 100×100 mm do vějíře, která je pro zatížení dopravou vhodnější. Obdobně byly před pár lety předlážděny pojížděné plochy před kostelem sv Tomáše.

martin749

Vzhledem k tomu že v částech, kde jezdí jen MHD a zásobování je dlažba v pořádku, tak jedinná nekvalita je v používání. V některých místech to díky automobilistům vypadá jako parkoviště a ne jako pěší zóna. A zrovna v těch místech je dlažba zničená.

Miloš

Tak to zase vylejou betonem,jako u AFI paláce

Jiří Kocurek

Ten Kvaš bude nějaký veliký myslitel. To je takový galymatiáš, až jsem si vzpomněl na Frantu Štorma: Přineste mu pití, ať se tu nepráší.

Miloš

tak to mají udělat z perníku

Expardubák

Co byste chtěl od bývalého šéfa Městské policie? 🤔

Šejdr

Ano, stožáry třídu Míru skutečně hyzdí. Je třeba ovšem připomenout, že to je vinou magistrátu, který objednal hogo fogo dlažbu (tu, která se ukázala jako nevhodná, protože se pod vozidly propadá) a pak chtěl ušetřit. Bohužel šetřili na trolejovém vedení a objednali nejlevnější ocelové stožáry. Jen pro srovnání – na konci třídy Míru je náměstí Republiky. I zde jsou sloupy trolejového vedení, ale zde se nešetřilo na nepravém místě a díky tomu to vypadá úplně jinak: https://mapy.cz/s/manejujure

SYN

A že jim to nehyzdí ty nádherné ODU od klimaček jak třeba zde… to je přece vysloveně umělecké dílo 🙂

https://mapy.cz/zakladni?x=15.7768667&y=50.0376886&z=19&pano=1&pid=68216569&yaw=4.761&fov=0.497&pitch=-0.055

Miloš

trakční stožáry a o osvětlení takové se do centra nedává,rozhodla asi cena,jako u hlavního nádraží,šílené osvětlení,nepěkné a nefunkční

Miloš

stožáry trakčního vedení u divadla a osvětlení také nejsou moc povedené,ale aspoň to nejsou ta bílá studená LED

Miloš

Trakční sloupy tam dočasně,takže ty nejhnusnější na severní straně vysázeno pár stromů,plakátovací plochy příšernost,pár laviček,žádné okrasné květiny,osvětlení příšerné,plus zemní svítidla,která nějak nefungují

Marek Kubík

Hloupost světem vládne…

SYN

Wow, to je teda logika… jakože tam vozidla do 3,5t nemůžou zakázat už teď, s dodatkovou cedulkou „MHD vjezd povolen“??
Hlavně aby tam byl povolen vjezd OA, samozřejmě. Připadá mi to jako „tady aby jsme to měli hezký, nebude jezdit nic, jen místní. Vy ostatní so to objíždějte kudy chcete. A to devedené do extrému, i pro hromadnou dopravu. Co takhle odstranit veřejné osvětlení, ty sloupy jsou taky nic moc…?

Kuba

Veřejné osvětlení tam je právě na těch sloupech trolejového vedení…

Miloš

dost hrůza děs a studené LED diody

Jiří Kocurek

Taky nechápu co tím chtěl vyžblechtnout. Asi jen to, jak to má v hlavě domotané.

Miloš

sloupy příšerné nějaké LED studené světlo bez nápadu

Miroslav Zikmund

Tak navrhněte nepříšerné LED a nestudené světlo s nápadem …