Z Prahy k Baltu čtyřikrát denně za devět hodin. Poláci zveřejnili další data k novému Baltic Expressu

Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jízdní doba z Prahy do dolnoslezské metropole se má dostat pod čtyři hodiny.

Půlroku před startem Baltic Expressu začínají být jasné další detaily o novém spojení, které čtyřikrát denně spojí poprvé v historii Prahu s polským městem Gdynia na pobřeží Baltského moře.

Po zveřejnění návrhu jízdního řádu na české straně přinesl první informace i polský dopravce PKP Intercity. Jízdní doba mezi Prahou a Baltem má být zhruba devět hodin. Přesný jízdní řád polská strana zatím nezveřejnila.

Na české straně je návrh jízdního řádu hotový. Lze tak dovodit přibližné časy příjezdů a odjezdů od Baltu. Z Prahy mají vlaky odjíždět v 6:51, 10:51, 14:51 a 18:51. V cílové stanici by tak měly být kolem čtvrté odpoledne, v osm večer, okolo půlnoci a ve čtyři hodiny ráno. V Praze mají být vlaky z Polska v 9:06, 13:12, 17:12 a 21:10. To znamená odjezdy od Baltu kolem půlnoci, ve 4 a 8 ráno a v poledne.

Baltic Expres, Zahradní Město – Brno a návrat vlaků na dvě lokálky. SŽ zveřejnila návrh jízdního řádu

PKP Intercity v tiskové zprávě upozornila, že vlaky budou zastavovat nejen ve velkých městech jako Wrocławi (Vratislavi), Poznani, Gdaňsku nebo Bydhošti, ale obslouží i menší města jako Tczew, Inowrocław, Gniezno, Leszno a Kłodzko. „Nabídka čtyřikrát denně poskytne cestujícím velkou flexibilitu při výběru pohodlného spojení. Přesné časy odjezdů budou oznámeny na podzim, po oficiálním zveřejnění nového jízdního řádu,“ uvedl dopravce.

Infografika k Baltic Expressu. Foto: PKP Intercity

Podle PKP dojde ještě do zahájení nového spojení k opravám trati mezi českou hranicí a stanicí Kłodzko. Díky tomu se má dostat jízdní doba v úseku Praha – Wrocław pod čtyři hodiny.

Přímá spojení výrazně pomáhají cestovnímu ruchu. Další přímé spoje tak dávají smysl i podle Blanky Hrubé, výkonné ředitelky Travel Family. Polsko je podle ní „skokanem roku“ pokud jde o prodej zájezdů. „Polsko výrazně modernizovalo svou dovolenkovou infrastrukturu u Baltu a také se zlepšila nabídka spojení. Ať už jde o přímé lety z Prahy do Gdaňsku nebo o přímá vlaková a autobusová spojení. Tím se Balt dostal do hledáčku mnoha Čechů a pojede jich tam letos hodně. Výhodou je i atraktivní cenová úroveň a jazyková i geografická blízkost. Pro některé klienty je Polsko skvělou alternativou k dovolené v Itálii nebo na Jadranu. Zvláště i díky tomu, že při současných poměrně vysokých letních teplotách je koupání v Baltu velmi příjemné,“ řekla Hrubá.

Tagy Baltic Express České dráhy Ex32 pkp intercity Praha - Pardubice - Vratislav - Gdyně železniční spojení k polskému Baltu
171 komentářů