Z Prahy až do Villachu a s využitím rychlosti 230 km/h. Nový rakouský tunel prodlouží spoje ČD

Řídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czŘídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Doba jízdy z Prahy do Villachu by měla být kolem osmi hodin.

Praha získá po mnoha letech přímé spojení s rakouskou spolkovou zemí Korutany. S prosincovou změnou jízdního řádu má dojít k prodloužení tří párů vlaků z Prahy do Grazu až do Villachu u hranic se Slovinskem a Itálií. Umožní to otevření nového Koralmského tunelu letos v prosinci.

Plán na zavedení vlaků z Prahy až do Villachu potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Má jít o tři páry denně. Půjde o soupravy Českých drah a ÖBB. „Vedle dosavadních railjetů půjde také o netrakční jednotky ComfortJet. Pro ČD to znamená překonání další mety v oblasti zavádění vyšších rychlostí,“ uvedl Šťáhlavský.

Díky nasazení ComfortJetů budou moci na nové trati jezdit rychlostí 230 km/h. Maximální rychlost na nové spojnici mezi Štýrskem a Korutany bude 250 km/h, na tuto rychlost railjety ani comfortjety nedosáhnou. Dosud je pro České dráhy maximem provozní rychlost 200 km/h, tu využívá například mezi Berlínem a Hamburkem.

Koralmbahn ve finále. Rakouská stavba století má hotový svršek, začíná drátování posledního úseku

Do Villachu jezdily České dráhy naposledy v roce 2014 jako EC Vindobona, od té doby se musí přestupovat. Villach je vhodným přestupním místem pro cesty dále do Itálie či Slovinska.

Nová trať Koralmbahn je prakticky hotová, probíhá na ní zkušební provoz a dokončovací práce. K běžnému provozu se otevře 14. prosince letošního roku. Zkrátí spojení z Grazu do Klagenfurtu na 45 minut. Doba jízdy z Prahy do Villachu by tak měla trvat zhruba osm hodin.

Nová trať se stavěla osmnáct let, hlavní částí je 33 kilometrů dlouhý Koralmský tunel.

Nový zákazník pro nejrychlejší vlak Stadleru. WESTbahn s ním zamíří do nejdelšího rakouského tunelu

Tagy České dráhy ComfortJet Koralmbahn Koralmský tunel ÖBB Praha - Villach railjet
80 komentářů